Te diep - afgestraft op elk onderdeel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 22:37

Smaxie schreef:
Helemaal mee eens Fitz.. !! Ik jureer hetzelfde.


Zien jullie wel hoe juryleden op 1 lijn zitten Tong uitsteken Schijnheilig Lips are sealed

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 09:45

Kitty schreef:
Ach, laat ik het onthouden voor de volgende keer. Net iets meer opgericht.
Met inrijden lekker laag-rond-diep en daarna meer oprichten dan ik blijkbaar gedaan heb.

Dit is in elk geval wel een leerpunt voor mij.


Heeft er niemand staan kijken naar je proef die je kan vertellen of je werkelijk te diep hebt gereden? Om nou meteen maar je manier van rijden te veranderen omdat je 1x die opmerking krijgt die je bovendien ook nog eens niet kunt plaatsen dat vind ik nou niet zo handig. Een beetje vertrouwen in jezelf en je instructeur lijkt me wel op zijn plaats.

Behalve natuurlijk als je de opmerking te diep al vaker hebt gehad maar er niet zo op gestraft bent als nu....

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-03 16:56

De opmerking "te diep" heb ik niet eerder gehad.
Ik was ook al van plan het met mijn instructrice te overleggen.

Robert heeft aan de kant staan kijken, maar die heeft er geen verstand van.
Ik had ook wel een goede aanleuning, maar het kan best dat ze iets achter de loodlijn liep. Bij deze jury zal het keihard afgestraft zijn terwijl andere jury's er blijkbaar in die mate geen probleem mee hebben.

Ik ga het maandag overleggen. Ik zou eigenlijk zondag concours hebben en daarvoor wilde ik haar toch wat meer oprichten, maar dat concours gaat niet door. Dus gewoon lekker in de bak rijden en maandag overleg.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131845
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 17:37

Da's ontzettend balen Kitty.
Als je sh*t rijdt dan is het niet meer dan logisch, maar als je zelf het gevoel hebt dat het wel goed ging en je komt dan met zulke punten thuis.... daar word je niet vrolijk van.

Het is natuurlijk voor ons niet te beoordelen of je paard werkelijk te diep liep.
Is het niet zo dat je bent gaan twijfelen doordat de jury dit commentaar schreef, maar dat je eigenlijk zeker was dat je paard niet te diep liep ?
Als dit de eerste keer is dat je zulk commentaar kreeg en er zijn zulke slechte ervaringen met deze jury (om nog maar niet te spreken van de punten die behaald zijn door de andere combinaties - die zijn niet bepaald hoog Knipoog ) dan denk ik dat je in dit geval voor de makkelijkste weg mag kiezen: je er weinig van aantrekken en doorrijden op de manier zoals je gewend bent.
Als je bij elk commentaar van een jury je rijstijl aan moet passen dan is het eind zoek.
Tenzij je natuurlijk vaak hetzelfde soort commentaar krijgt, dan mag je er vanuit gaan dat er werkelijk iets aan de hand is, maar dat is een ander verhaal.

Ken je misschien iemand die je proeven eens op video vast kan leggen ?
Je leert er ontzettend veel van en het is ook erg goed om een link te leggen tussen je gevoel en hoe het er vanaf de zijlijn uitziet.

Veel succes bij de volgende wedstrijd(en), onthoud maar dat je niet voor niets ook winstpunten haalt, je zult het toch wel verdienen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 18:47

Ik weet dat je je paard beter voor dan achter de LL kan voorstellen. Sommigen jury's vinden het echt een gruwel wanneer je paard iets acher de LL komt.
Maar wanneer je die opmerking nog nooit op je protocol hebt gehad zou ik deze wedsrijd maar snel vergeten.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 19:41

m over het algemeen wordt je ook op ieder onderdeel afgestraft als je paard tegen de hand loopt, dus waarom bij te diep dan niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 19:44

tegen de hand is verzet
te diep niet, tenminste als hij niet gaat hangen.

Maar goed dat ik geen jury ben, want ik zou een ontspannen dieper lopend paard niet zo hard afstraffen
Ik heb een grote hekel aan de rug wegdrukende paarden, wat je dan in het B weer veel ziet omdat er bij vele van echte oprichting dan nog geen sprake is.

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 21:20

samsam schreef:
Citaat:
Ik heb ooit geschreven bij een Z jurylid dat toen de eerste ging starten aan mij vroeg of het nou een 20/40 of 20/60 ring was! Hij kon het niet goed zien!!


Dat was zeker bij van "t Oever.... Die is al jaren toe aan een nieuwe bril.... modelletje jampotglazen...

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 10:33

Wel een erg fijn jurylid, met of zonder jampot glazen... Haha!

margriet11

Berichten: 289
Geregistreerd: 18-01-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 18:06

Mevr. Prinssen heb ik ook wel eens gehad, ik denk dezelfde. Ik heb haar meerdere keren gehad maar de keer die mijn nog het meest bijstaat is die van 2 jaar geleden in Vlagtwedde. Ik ging toen voor het eerst L starten. De ring was echt 1 groot drama, alleen maar blubber. Tijdens het inrijden hoorde je iedereen al over haar klagen. Om de haverklap zat zij tijdens iemands proef te toeteren, omdat diegene dan zogenaamd iets deed wat niet moets. Ik zelf had uiteindelijk nog 159 pnt. Later had ik haar nog een keer in Stadskanaal en toen moest ik na de proef bij haar komen, ik kreeg allerlei commentaar op mijn zit.

Er zijn wel meer rare juryleden. Ik had in de M1 een keer een jury, die gaf de ene week niemand een winstpunt, ik had 142. Een week later hebben we hem weer, wij moesten nog 1 winstpunt en hadden ons daarom laten bijschrijven. De jury die we eigenlijk hadden was afwezig en dus hadden we hem weer. Wij dachten we kunnen net zo goed weer gaan. Toen is iemand van het bestuur bij de jury gaan kijken tijdens de proef, deze heeft niets gezegd. Ik reed een mindere proef als de week daarvoor, maar ineens had ik een winstpunt 161 Pnt. en ik was eerste. Dat was dus 19 punten verschil, dat snap je toch niet! (bijna elk onderdeel een punt meer)

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 19:22

Kun je je proef een keer opnemen op video en dan samen met je instructeur afkijken? Ik heb het zelf nl. ook een keer gehad dat Max veel te diep liep en ik vond dat ik wel lekker aan het rijden was.. toen ik naderhand de videobeelden terug zag, kon ik me wel voorstellen wat de jury had gezien....

Work like you don't need the money, Love like you've never been hurt, Dance like nobody is watching, Sing like nobody is listening. Live like it's Heaven on Earth..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eve_16, JosjeDZ, Punz, Theseus en 10 bezoekers