jong paard voor het eerst officieele wedstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimmy

Berichten: 3945
Geregistreerd: 01-02-03

jong paard voor het eerst officieele wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-03 15:15

hoe kan ik mn pony van 3,5 het beste voorbereiden, het wordt voor mij ook de eerste keer officieel starten, en heb dus ook een erg onervaren paard. Ik heb al een aantal keer op verschillende plaatsen gereden, dat gaat goed, en wil gewwon de eerst wedstrijd bij de vereniging waar ik rijdt rijden, maar wat kan ik het beste in de weken ervoor doen, als het goed is gaan binnekort die wedstrijden weer door, en dan wil ik ook gaan meedoen

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 15:40

Als je dan op het wedstrijdterrein komt is het enige wat je kan doen je paard op zijn gemak stellen! Veel succes ermee! Groetjes margon

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 19:40

Je kunt het jezelf makkelijker maken door je goed voor te bereiden.
Qua rijden kun je gewoon op dezelfde manier doorgaan als je gewend bent.
Er zijn wel een aantal practische zaken die je vooraf kunt regelen.
Zorg in elk geval dat je ruimschoots op tijd op het terrein bent zodat je paardje wat kan wennen en je genoeg tijd hebt om rustig los te rijden.
Je kunt vooraf al een voorlezer zoeken en als het even kan iemand meenemen om te groomen.
Als je de practische kant goed voor elkaar hebt, dan kun je met een geruster gevoel de proef in.
Maak in elk geval een lijstje van de dingen die je die dag nodig hebt, en probeer zoveel mogelijk vooraf te doen (zadel en hoofdstel poetsen, shabrak wisselen, hoeven uitkrabben etc.).
Heel veel succes !