Tja, die caps he ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Wat heb je op de hoofd op n dressuurwedstrijd

'onveilig=oud'model cap
16 (29%)
goede veiligheidshelm
38 (70%)

Totaal aantal stemmen: 54


patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Tja, die caps he ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-03 20:33

Halo mensen,
nou moet ik toch echt ff weten wat jullie op je hoofd hebben met de dressuurwedstrijden. Ik rijd namelijk zelf M1 en heb n schat van n paard, ik rijd al vanaf de B met zo'n 'onveilige cap'. Ik heb wel n veilige, maar das zon paddestoelenmodel. Nou hoorde ik laatst dat die nieuwe helmen verplicht worden/zijn. Scheve mond Zucht, dat wordt weer voor kalimero spelen.... Maar toch zie ik heel veel mensen ook net als ik met zon gewone cap rijden. Tis ook n beetje apart dat je wel met hoedje mag rijden, is toch best wel n beetje onveiliger dan mijn cap Knipoog


liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 21:30

Ik rij altijd of met een Casco of met een hoedje, ligt aan het moment Knipoog

hesterv

Berichten: 2853
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Bitgummole

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 21:34

Ik rij altijd met zo'n casco paddestoel geval.. Is gewoon veilig. Ik heb ook geen andere cap hoor..!!

Groetjes Hester

Frits [Silverstone x Casantos]
Celoma De La Tourbe [Whitesnake x Zuidhorn]
VERKOCHT
Gediplomeerd ORUN instructrice (niveau 2)

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 21:37

ik rijd op wedstrijd met een oude cap, omdat ik zo'n paddestoel voor de dressuur niet echt 'elegant' vind.
voor het springen heb ik uffcourse wel een veiligheidscap.

www.stephaniekox.nl africhting, instructie en verkoop
www.kox-concepts.nl (vastgoed) adviesbureau

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 21:43

Ik rijd thuis in de bak vaak zonder. Als ik 'gekke'dingen ga doen zoals zonder zadel rijden, springen of buiten rijden zet ik mn casco-helm op. Voor de wedstrijden heb ik nog mn oude vertrouwde onveilige cappie.
Als ik op een vreemd paard rijd, al is het nog zo braaf, zet ik wel mn casco op.

Don't dream your life, live your dreams!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 21:47

Ik heb een casco helm op, met dressuur en springen. Heb wel zo'n oud model maar als je een veilige hebt, waar zou ik dan die ouwe op doen? iedereen rijdt er tegenwoordig mee dus je bent dan gelukkig niet de enige Knipoog

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 21:49

Ik heb zo'n helm die verstelbaar is met een draaiknop (geloof Casco maar weet ik niet zeker) Maar het is tegenwoordig toch verplicht om met een veiligheidscap te rijden of is dat alleen op maneges enzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 22:02

Een hoedje Lachen
Maar die staat er niet bij

En voor het Z reed ik met een ouderwetse cap

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 22:04

Ik draag zo'n casco helm Knipoog

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Fitzroy

Berichten: 25092
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 22:53

Die nieuwe helmen zijn gelukkig nog niet verplicht dus je kunt gewoon je elegantere oude cap op zetten.
Ik rijd overigens met hoedje.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Finesse

Berichten: 533
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 23:04

Ik draag ook een Casco helm. Haha, vind het er trouwens niet eens mooi meer uit zien, met zo'n oud model op mijn hoofd. Ziet er zo kaal uit Tong uitsteken

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 23:55

Ik heb lekker een Cascohelm op mijn koppie *LOL* Nou ja lekker, dat ding schuift als een gek, maar mijn hoofd is te klein Knipoog

Ik heb nog wel een oude van het viertal, maar die doe ik niet meer op...Ik heb een goede en mijn proefjes zijn toch al niet elegant dus daar hoef ik het niet voor te doen Tong uitsteken
(ik dressuur op het moment helemaal niet trouwens en met springen is er weinig te kiezen Knipoog )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 09:01

Ik rijd dressuur met mijn oude onveilige cap en mijn hoedje ligt al te wachten totdat die mee mag op concours...

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 09:03

gladde cascohelm voor springen, horka eurotop voor dressuur (die zit ronduit VRESELIJK, train er nooit mee)

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 09:17

ik met de ouderwetse cap. Zolang het niet verplicht is schaf ik ook geen andere aan.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 10:14

ik draag een waterhoofd-cap
Lachen voor mijn eigen veiligheid, als ik modeshows wil lopen, ga ik niet op mijn paard zitten Knipoog
Ik draag hem altijd met rijden.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 10:33

Ik heb een Casco cap, met zo'n knop waarmee je de maat kan verstellen.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 11:36

Je hebt de derde mogelijkheid niet in je poll opgenomen.
Ik rijd met een hoedje Haha!

Maar als ik met een ander paard in een lagere klasse ozu starten denk ik dat ik de oude cap opzet of het hoedje!

Ik geloof niet dat ik ooit betrapt wil worden met zo'n paddestoelhoofd Haha!

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 13:23

Ik draag zo'n " onveilige" cap, maar zodra ik op een ander paard ga rijden, wordt er een veiligheidscap aangeschaft....Ik vindt die Casco's trouwens helemaal niet zo lelijk hoor Knipoog

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 13:28

Ik heb een Casco-lookalike. Lachen
Begin er steeds meer aan te wennen. En die oude caps zijn eigenlijk best lelijk....

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 13:47

Ehm, allebei heb ik Haha!
Cap met dressuur en helm met springen.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 13:57

Ik heb lekker mijn hoedje op. Met mijn vorige paard was ik Z2 dressuur, en reed dus met hoedje. Met mijn nieuwe paard ben ik gewoon begonnen in het B (HC) mét hoedje. Staat misschien uitsloverig, maar zo'n casco-ding vindt ik zo lelijk ! Misselijk Als ik op een vreemd paard rijdt of een buitenrit maak, zet ik mijn oude cap op.

~Turbohoof Solutions ~

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 14:07

lekker met een oude op me koppie! is intussen niet helemaal zwart meer! maar als ik meteen daarna moet springen of andersom, wil het nog wel is zijn dat ik die kalimero op heb! maar vind het geen pan!!!!!!!!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 14:36

Ik reed altijd met een onveilige cap. Nu heb ik een hoedje gekregen dus die draag ik nu op wedstrijd Lachen

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 14:54

Een super casco. Zit geweldig, ziet d'r niet uit(niet alleen het model, mijne word dagelijks mishandeld en is niet meer zwart te krijgen). Ik ben er blij mee en ga niet voor die enkele onderlinge wedstrijd een nette cap aanschaffen. Lapje er over en hopen dat hij wat stof vrij word.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 bezoekers