Oefenspringen in Oirsbeek met turbo fjord

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Oefenspringen in Oirsbeek met turbo fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 08:43

Gistermiddag was er een oefenspringwedstrijd in Oirsbeek. Meer een soort opengestelde onderlinge wedstijd want je moest wel in ruitertenue en er was een prijsuitreiking.

Omdat onze springinstructeur daar les geeft en het organiseerd zijn wij er met heel veel lui van onze manege heen gegaan. Ik weet niet meer met hoeveel maar we waren met een vrachtwagen met 7 pony's en dan nog heel wat trailers.

Ik had me ingeschreven op 50 en 70 cm met Pieke. En Pieke deed het super. Op 50 cm waren we foutloos (volgens mij waren er 15 van de 20 foutloos) en mochten we dus de barrage rijden (60-70cm). In de les oefen we af en toe barrage rijden en dat kwam goed van pas. Pieke kan dan wel niet zo hard, misschien wel voor een fjord maar niet vergeleken met een sportpony natuurlijk. Maar je kan hem wel aardig sturen in het parcours en hij springt eigenlijk altijd. Dus ik heb zoveel mogelijk afgenseden en kleine wendingen gemaakt. En weer was hij foutloos. De tijd had ik niet gehoord maar ik dacht dat ik op de 4e of 5e plaats zou staan want ik vond sommigen toch wel erg snel gaan en snelle wendingen maken.

Maar met de prijstuitreiking bleek ons Turbo tankje bijna 2 sec sneller te zijn dan de tweede plaats. Pieke heeft dus bewezen een echte gele tornado te zijn Lovers . En met de 1e plaats had ik een hotelbon gewonnen Haha! De 2e en 3e plaats was ook voor onze manege

Daarna het 70 cm parcours. Eigenlijk vond ik sommige oxers best flink en hier deden ook heel veel paarden en e-pony's mee. Ik heb maar gewoon gereden en Pieke was weer foutloos.
Toen de barrage in en daar had hij helaas 1 balk. Maar ik vond het super. Eigenlijk vond ik het namelijk een beetje te zwaar voor hem, het stond namelijk op 80 tot 90 cm en gooi je daar maar eens elegant en zo snel mogelijk over heen als zware fjord. Nadat hij die balk er af had gesprongen sprong hij wel opeens ruimer en het bleef bij 1 balk. Daarmee hadden we geen prijs maar ik ben super trots op Pieke
Deze rubriek werd wel ook weer door onze manege gewonnen.

Al met al was het een leuke dag en hebben we laten zien dat we van Ten Eijsden goed ons best doen in de springlessen.

En Pieke is echt een super springer Party!! (ha ha er sprong ook nog een haflinger mee en andere pony's maar ik ben natuurlijk bevooroordeeld). Ik had eigenlijk echt niet verwacht dat hij het barrageparcours zo goed zou doen want het zag er zo hoog uit. Als we de balk niet hadden laten vallen waren we qua tijd nog als 4e geeindigd (al weet ik niet wat voor de tijd de rest die ook een balk hadden voor een tijd hadden).

Vandaag maar een dagje rustig stappen want hij zal wel lekker moe zijn en spierpijn hebben.

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 10:59

Hoi Katrien,

Super van jou en Pieke hoor. Echt leuk dat hij het in het springen en ook in de dressuur zo goed doet. Fjorden doen andere vaak versteld staan kijken met hun kunnen.

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 09:40

ja, echt goed met je Fjord.
veel succes, je doet toch verder he!