Evt. toekomstige ruiters van hengsten opgelet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Evt. toekomstige ruiters van hengsten opgelet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-03 12:08

Op mijn vrije zondag zit ik het disciplinereglement dressuur door te nemen, tenslotte is het dinsdag 1 april dus dan zou ik ervan op de hoogte moeten zijn, en wat kom ik tegen:

Artikel 120 lid 2:
Met hengsten mag uitsluitend worden deelgenomen aan wedstrijden indien de ruiter de leeftijd van 12 jaar (pony's) en 14 jaar (paarden) heeft bereikt en bovendien de ruiter geklasseerd is (geweest) in de klasse L2

L1 met wp is dus niet voldoende meer! Zo kost het je wel heel tijd om met je hengst uit te komen, 21 wp heb je er voor nodig.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 15:16

Ik ben al gestart met mijn hengst gestart in het L1 en heb nog geen ander paard gestart in de L2 (wel bijna zo ver). Ik hoef nou toch niet te wachten om mijn hengst weer te starten tot ik met mijn andere paard L2 ben?????

Please help, want ik heb mijn hengst al volop ingeschreven in het L1.

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-03 15:46

Ik heb geen idee, Zwelgje. Zou het niet zo zijn dat ze kijken op het moment van startkaartaanvraag? En die heb jij al op basis van de oude regels. Ik zou het even navragen bij de KNHS als ik jou was.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 20:20

Nog een vraag:
Paard is ruin, maar in zijn paspoort staat (nog) dat hij hengst is. Op de startkaart staat wel dat hij ruin is (Ze hebben het briefje dat ik bij de hele handel gedaan had dus zowaar gelezen! )
Ik mag niet met een hengst starten en dat doe ik ook niet maar op papier is het dus nog wel een hengst. Hoe zit dat dan bij controle?
Vrij makkelijk te controleren overigens dat het echt een ruin is *LOL*

(Als de DA weer komt enten, dan wordt het paspoort gewijzigd, maar dat duurt nog even)
Laatst bijgewerkt door Margreet op 30-03-03 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 20:27

Bij Kawa heeft ook altijd hengst gestaan
Maar op de coupons en startkaart ruin

Ik heb er nooit problemen mee gehad.

Met het chippen en nieuw paspoort is hij ineens ruin geworden *LOL*

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 21:27

Fitzroy schreef:
Ik heb geen idee, Zwelgje. Zou het niet zo zijn dat ze kijken op het moment van startkaartaanvraag? En die heb jij al op basis van de oude regels. Ik zou het even navragen bij de KNHS als ik jou was.


Ga ik morgen inderdaad gelijk even doen. Het zou toch van de gekke zijn dat ik nou met mijn hengst straks niet eens meer kan starten.
Ik hoop dat ze toch rekening houden met het feit dat ik al L1 gestart ben.
Ik heb ook al winstpunten in het L1 met de hengst.
Maar ik ga het zeker even navragen en dan laat ik het wel even weten.

ieris

Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 21:28

Bedankt voor de tip!
Dan hoop ik ooit nog de L2 te halen,voordat ik mijn henst op wedstrijden uit kan brengen!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 22:52

Als je al gestart bent moet het volgens mij niet zo'n probleem zijn Zwelgje *LOL*
Ik ben L2 geweest(M2 zelfs Lachen ) dus mag nog steeds met een hengst starten Party!! (die heb ik alleen nog niet Haha! Misschien dat er over een maand of elf iets mannelijks uit mijn merrie komt rollen, maar of hij dan met een jaar of vier nog hengst is }> )

Ik vind het trouwens wel goed

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 23:02

Ik stop ermee Huilen ...... hoeveel tegenslag kan ik hebben.... dan maar niet starten met Piep

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 00:28

Ahhh, dat vind ik id wel sneu voor mensen zoals Cloris.
Zeker nu met de nieuwe winstpunten regeling.
Ik ben overigens wel erg blij dat ik er niet mee te maken heb, hopenlijk ga ik dit jaar nog met mijn knullie starten.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 01:40

Zwelgje schreef:
Ik ben al gestart met mijn hengst gestart in het L1 en heb nog geen ander paard gestart in de L2 (wel bijna zo ver). Ik hoef nou toch niet te wachten om mijn hengst weer te starten tot ik met mijn andere paard L2 ben?????

Please help, want ik heb mijn hengst al volop ingeschreven in het L1.


Ze kunnen toch niet iedereen terug gaan fluiten die op grond van het oude reglement met een hengst gestart is.
Dit gaat natuurlijk alleen gelden voor combinaties met hengsten die na 1 april willen starten voor de eerste keer.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 07:47

Sjongejonge, daar wordt je dan ook niet vrolijk van Boos! Ik zal al waarschijnlijk met een leenpaard een tijd moeten starten om die wp te halen maar nu moet ik er idd wel wat veel halen. Nou ja, dan heb ik wat te doen deze zomer.

tuttie
Berichten: 55
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: dichtbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 09:19

Ik wil volgend jaar ook met mijn hengst gaan starten. Ik heb bij de paarden echter nog nooit een dressuur wedstrijd gereden. Wel Z-gesprongen. Wil met deze hengst dus ook gaan springen. Heb vroeger (lang geleden) bij de pony's wel L2 + 7 gereden, telt dat dan ook mee ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 13:28

Citaat:
Wel Z-gesprongen

L springen is ook genoeg Lachen
Dus geen probleem.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 13:33

Zelfde als Margreet, mijn pony is op paspoort nog hengst ook op startkaart staat dat hij ruin is en ze mogen ook wel onder hem kijken Haha! Kan ik daar op worden gediskwalificeerd?

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 15:43

Verdomme, dan wordt het nog meer wedstrijden rijden en nog meer GELD uitgeven wil ik er uiteindelijk komen.. sjonge wat baal ik hiervan..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 18:59

Maakt in mijn geval toch niet uit. Maar ik vind het wel raar...waarom nu L2 ipv L1?? Als of dat uitmaakt...kan je dan ineens veel beter met een hengst overweg??

Hier maak ik geen vrienden mee maar ik vind dat de regel nog wat hoger moet liggen, zoiets van M2 of Z1...

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 19:04

Citaat:
Hier maak ik geen vrienden mee maar ik vind dat de regel nog wat hoger moet liggen, zoiets van M2 of Z1...

ik roep al erg lang dat het jammer is dat het verlaagd is van M naar L

Maar nu hebben ze dan een tussen weg gekozen. Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 bezoekers