[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 16:51

Helaas geen punten gereden, maar ik mag ook niet klagen. ik rij pas weer een maand na dat ik er 1,5 jaar uit heb gelegen. heb 177 en 179 gereden. Fayah heeft een nieuw trucje als ze geen zin heeft.. haar kont naar binnen gooien en kaak vast zetten. dit deed ze vandaag dus ook. en als dat weer onder controle is vliegen de punten weer omhoog. en ik heb altijd opstart problemen.. al rijd Ik een tijdje geen wedstrijden dan moet ik weer opstarten _O-

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:19

haha, Fayah heeft er veel.. kop in de lucht gooien, in draf / galop springen. bokken, steigeren, als ze geen zin heeft om te wijken of iets dergelijks schouder binnenwaarts ?..

Ziet er goed uit!

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 10:24

LDJ, haha ja erg vervelend!

Ambre, wat heb jij een gaaf beest <3 en ja indd bijna winst, ik mag dus zeker niet klagen met hoe het gegaan is, had gewoon meer gehoopt.

shelly, nja galop was voor mijn blessure een slechte kant, haalde er altijd 3e of 4e voor en nu gewoon een 8 of een 9 !! dus er is echt vooruitgang in dat kleine maandje _O- na mn vakantie maar weer een wedstrijd plannen en dan hopen dat t beter gaat. mijn bijrijdster hoeft met Fayah nog 1/2 puntjes in de B en de bijrijdster van mn zus nu 4 punten nog in de L1 dus we gaan gelukkig gelijk op. mn zus rijd met Calice M1 maar die is zwanger dus gaat in Januari pas weer beginnen met rijden. ben benieuwd allemaal!
en succes met je wedstrijd!

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 22:32

Samcial, Ah dat is herkenbaar. Mijn zus haar paard heeft ook wel eens van die periodes. komt vast goed!
En bedankt! hoe langer het terug is hoe meer vrede ik met de punten heb :D

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:23

Is er hier iemand wel eens bij de paardenhof gestart in Kwadijk ? ( Purmerend N-H ) zo ja hoe is dat bevallen ?

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 14:55

Gefeliciteerd Josien!!

Laurie Wauw! wat een gaaf beest is dat <3 <3 <3 <3

ukkiepuk, Leuke foto's! succes in het M2 :)

Fayah is weer flink begonnen met hoesten :( ik hoop niet dat de Bronchitis weer terug komt, het ging namelijk zo goed! mijn bijrijdster heeft de wedstrijd van 9 sept al weer afgezegd en ik kijk het nog even aan of ik 23 sept zal starten.

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 19:00

Ja baal echt als een stekker, vanmiddag tijdens het longeren hoestte ze wit slijm op. ( Gelukkig wit! anders schrok ik echt nog meer! )

Shelly jeetje balen.

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 13:52

Josien_ schreef:
oliebol zeg dat hoesten Britt!!
Hier waren er laatst ook een paar verkouden incm. hoesten. Daarbij hielp 2x per dag fenegriek over het voer. Maar dit is iets anders lees ik wel.

Shelly21 schreef:
Hoe is het gegaan josien?

Britt balen! Hoesten is ook zo oliebol.

Vrijdag zadel passen, kwam niet verder dan 1 zadel. Na twee rondjes kwam meneer al omhoog. Nog naar de binnenbak gegaan hielp ook niet op elke beendruk omhoog. Omdat dit periodes zijn en steeds terug komt vandaag de rug op de foto laten zetten. Deze was goed. Daarna klinisch nog onderzocht kreupelheid onderzoek. Op harde goed maar op het zand ineens kreupel aan de longeerlijn. Vanuit de schouder. Nu 10 dagen op novacam en vrijdag komt de fysio/osteopaat. En dan kijken of hij het gedrag nog vertoont...

Dus hier ook wedstrijd afgezegd aankomend weekend.


Het dressuurrijden gaat op dit moment niet zo lekker. Ze bouwt momenteel op wedstrijd vrij veel spanning op waardoor er lastig te rijden is. Maar ik heb wel het idee dat we weer vooruitgang boeken. Het is nog niet winstpuntwaardig, maar er zitten alweer veel meer ontspannen stukken in dan op de vorige wedstrijd.

Wat vervelend dat je paard dit vertoont Shelly! Hopelijk gaat het snel over :) .


Jup dit is indd anders, Fayah heeft als veulen zijnde waarschijnlijk wat opgelopen wat vorig jaar tot bronchitis is geleid. het ging heel goed maar nu is ze weer begonnen.

misschien denkt ze wel: Baasje verkouden? ik verkouden?
Helaas ben ik meer verkouden dan niet verkouden _O-

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 21:04

Zeker proberen! en indd hele leuke pony's komen langs!

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 19:17

EllyC schreef:
Volgend jaar zijn wij weer legaal pony tussen de paarden lid omdat amazone dit jaar 18 is geworden.
Nu zat ik te denken en wellicht dat jullie weten hoe en wat.
Gaat die overgang automatisch in het nieuwe jaar? Ik lees wat oudere berichten dat je dan een paardenstartpas moet aanvragen. Dat zou wel zonde zijn want de ingangsdatum van de pas is in november.

Stel we zouden selectie voor regio mee willen doen dan zijn die in december. Kun je ook eerder overstappen naar de paarden? In de reglementen staat dat je vanaf 12 jaar bij de paarden mag starten dus ik denk dat dat wel kan toch?



Ik heb het zelfde met mn pony gehad, je mag tot je 19e tussen de pony's starten dacht ik uit mn hoofd. Je punten etc gaan gewoon mee. je moet je bij de club overzetten naar paarden en ik zou voor de zekerheid ook KNHS ff mailen.
en anders is het dacht ik verschil bij betalen.


ambre mooie punten.

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 21:14

Gefeliciteerd Shelly!

Ukkiepuk jeetje balen zeg! zaterdag alvast heel veel succes! en daarna lekker door gaan met je nieuwe zadel en lekker wennen er aan!

Morgen de 2x les met Calice! ben benieuwd, heb nog spierpijn van de sportschool van afgelopen vrijdag! :')

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 21:36

Shelly: Ja goed! wel vreemd hoor. ben een NRPS gewent, en nu ineens een tuiger..

welkom floss.


Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 18:38

ik ga dit topic verlaten, Ik heb mijn pony Fayah summer verkocht en ben over gegaan op ons paard Calice.

Succes allemaal!

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 36 bezoekers