[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Meya_

Berichten: 1430
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 17:29

Jammer Marietje dat je hebt moeten afzeggen.. Paard nu weer in orde en weer fijn aan het lopen ? :)

Groot gelijk Rianne! Gewoon gaan :) Naar Oudega?

Hier terug van wedstrijd. 2 jaar geleden kreeg ze dus op deze locatie een hartverzakking. Ze kwam toen uit de inrijbaan, zag de wedstrijd banen en ging keihard achteruit.. in een hoekje. Vergat bijna te ademen :') Vriend moest me de baan in helpen en daar stonden we op x.. _O-
Maar vandaag liep ze netjes door <3 1e proef wel onder gewaardeerd vonden we :o 2e proef ging slechter, had ook 4en erin.. Maar hadden 187.5 8-) Dus het doel voor vandaag ruimschoots behaald.

DylanWin

Berichten: 24
Geregistreerd: 16-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 17:58

Tegenwoordig vind je de Almelose Ruiterdagen ook op Instagram. Het gehele jaar kun je de sfeer blijven proeven en kijken hoe het er achter de schermen aan toe gaat!

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 18:05

Knap gedaan Meya_. Je bent wellicht ook erg trots dat je ze zonder problemen de baan heb kunnen rondsturen? Nette punten!

Meya_

Berichten: 1430
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 19:38

Ja echt wel hifive :)
Ja, zal morgen ff kijken of ik een goede foto kan maken van de frontriem

Meya_

Berichten: 1430
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 12:56

Afbeelding

Heb 'm nog niet gepast bij Hope. Komt vd week, heeft vandaag lekker dagje vrij.

Flevolander

Berichten: 3839
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 18:33

Leuke frontriem en nette punten Meya..

Rianne, jammer dat het gevoel er even niet is.. afmelden is dan inderdaad soms handiger..

Wat betreft de Almelose ruiterdagen, ik ben vorig jaar geweest voor het eerst, en heb er erg van genoten..

Ook hier terug van wedstrijd.. paardlief pakte helaas heel veel spanning, wilde alleen maar te diep kruipen(met name omdat ik zo moest pakken aan de voorkant.. (beetje veel paard was het zul maar zeggen), wellicht toch iets over gehouden aan onze negatieve actie van vorige keer(die op alle fronten alleen aan mijzelf lag).. 168 en 173.5.. geheel terecht.. was geen wp waard..

Volgende keer beter..

Sassenach

Berichten: 90
Geregistreerd: 27-02-18
Woonplaats: Stiensgea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 20:37

Meya_ schreef:
[ [url=m/Nbhv5u.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb 'm nog niet gepast bij Hope. Komt vd week, heeft vandaag lekker dagje vrij.


Wat een leuke frontriem!

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 21:35

Wij hebben een heel mooie afsluiter van de M1 gehad. :-)
190 & 198 punten wat op ons M1+12 brengt.
Toen ik begon met dit paard had ik als doel tot de M1 te rijden. Nu zijn we op 3 maand tijd door de klasse gegaan, ik heb dit nooit durven dromen <3
Ben ik nog welkom in dit topic of moet ik naar een M2-debuut topic verhuizen?
Sowieso gaan we dit jaar niet meer op pad. Thuis moeten de puntjes op de i nog gezet worden. Eigenlijk zijn de thuis de puntjes op de i gezet maar is ze op locatie altijd zo plakkerig :').

Flevolander

Berichten: 3839
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 23:49

H55, gefeliciteerd.. lekker zo’n overtuigende afsluiter! Gefeliciteerd ! En ik zou maar lekker hier blijven M2 topic is behoorlijk stil geloof ik..

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 00:07

Rianne_ nee sinds ik M rij gebruik ik geen zweep meer ben ik overgaan naar een spoortje.
veel succes met de verhuizing!
Hifive mag je niet in de paar minuten voor dat je moet starten even met de zweep een rondje rijden en dat je hem daarna of wegooid buiten de ring of aan je voorlezer geeft?
zo te lezen heb je een mooie proef gereden met super mooie punten gefeliciteerd! je mag gewoon gezellig hier blijven haha.
meya gefeliciteerd met je wintspunt! en mooie frontriem!
flevolander jammer van de wedstrijd volgende keer beter..
Marietje35 kan misschien wel kloppen met mijn benen voorheen zat ik veel te lang ben 3/4 gaatjes korter gegaan bij me nieuwe instructeur dat dat me wel helpt en nu wel beter met mijn kuit been geef plaats van steeds met mijn spoor. met de wedstrijd starten ik wel als 1 na laatste dus ik denk dat ze daar ook naar hebben gekeken..

nou weer bij gelezen ieder geval weer haha

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 08:01

Ik ben er ook nog hoor, kom even weinig aan reageren toe...

HiFive. Wow wat een punten, gefeliciteerd!
Snel gegaan zeg, wat knap!

Meya super weer een puntje erbij en mooie frontriem!

Flevolander, zonde zeg...
Volgende keer beter!

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 09:43

@Flevolander dat is jammer, kan gebeuren. Volgende keer beter!
@Hifive5 wat super!!! gefeliciteerd!!!
@Nouvel herkenbaar haha.


Wij zijn gister op wedstrijd geweest en een mooie afsluiter van het M1 meegepakt. Twee leuke winstpunten en een 3e en 5e plaats. Ze jureerde best streng dus ik mag zeker niet klagen! :D We gaan nu over naar het M2, dit zal denk ik in januari gebeuren. Super spannend!

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 11:05

Gefeliciteerd met je winstpunt Meya! Fijn dat ze deze keer doorliep... :D Hoeveel punten moet je nog in de M1, 2?
Mooie frontriem!

Flevolander, afmelden v/d wedstrijd had niets met gevoel te maken hoor? We gaan in dat weekend verhuizen. Verhuizen én op wedstrijd is niet heel handig op één dag.. Dus me nu opgegeven voor wedstrijd a.s. zondag :) Ah jammer van je wedstrijd! Volgende keer beter!

Ah top punten Hifive! Goed bezig. Enne, lekker hier blijven hoor!

Lekker bezig ook Harvey, gefeliciteerd! *\o/*

---

Nou ik heb dus maar weer wedstrijd opgegeven a.s. zondag. Om 't probleem op wedstrijd op te lossen, zal ik toch de wedstrijden op moeten zoeken. Ze liep afgelopen zaterdagavond echt heeerlijk <3 Ondanks de harde wind, te grote uitrijdeken die constant naar één kant gleed & vieze motregen. Hopelijk kunnen we dit op wedstrijd ook vasthouden. Deze keer maar even zweep mee, laat ik die wel net voor de proef vallen of zo.. Dat werkte eerder nooit, omdat ze precies merkt dat ik de zweep weg doe. Maar wie weet..

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 12:14

@ Meya; Gefeliciteerd!Mooie frontriem
@ Flevolander; :(:)
@ Hifive; Gefeliciteerd! Dat is lekker snel gegaan!
@ Harvey; Ook gefeliciteerd!
@ Rianne; anders een keer HC starten, met zweep!

Hier rijden we weer lekker rond, focus ligt nu even op de laatste selectie.
Hoop dat ik 'm weer zo fijn krijg als voor z'n uitglijer.

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 12:53

Zat ik inderdaad ook aan te denken Marietje.. Maar goed, denk dat ik er weinig mee opschiet want dan loop ik er de volgende keer weer tegenaan := Fijn dat jullie weer lekker rondrijden. Wanneer heb je de laatste selectie?

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 13:03

Ik denk dat ik het gewoon een keer (of een aantal keer) zou proberen. Een keer aanpakken kan echt wel goed helpen. :j

Over 2 weken, dus moet echt even aan de bak.

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 13:11

T/m de L2 heb ik natuurlijk met zweep gereden.. ;) Maakt helaas weinig verschil. Ga daar geen HC voor starten..

Ooh dat is ook al bijna! Succes! +:)+

sayra1997
Berichten: 5
Geregistreerd: 09-09-18

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 15:32

Wat een prachtige paarden, frontriemen en filmpjes zie ik hier in dit topic voorbij komen! Graag begin ik alvast met volgen.

Met het paardje wat ik rij ben ik nu M1 startgerechtigd! We moeten nog eventjes de puntjes op de i gaan zetten (vooral ik!!) en dan hoop ik ook rond januari te starten in de M1! Superleuk dat hier een topic van is! :)

Meya_

Berichten: 1430
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 17:14

Hifive en Harvey gefeliciteerd!! :)
Jammer flevolander, op naar de volgende keer!
Goed bezig rianne, en indd.. gewoon doorgaan. Als het kwartje eenmaal valt, komt het vast goed.

Welkom sayra!

Jinte

Berichten: 4833
Geregistreerd: 08-10-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 17:19

Ik kom mij hier voorzichtig aan ook melden :wave:
Afgelopen donderdag de laatste punten in de L2 gereden en ik wil 23 december voor ons M1 debuut gaan.

Ik ben Mariska, 26 jaar en juli dit jaar begonnen met wedstrijden rijden. Kreeg een kans om een merrie te gaan rijden die vroeger in de eventing heeft gelopen. Omdat ik nooit eerder was gestart begonnen in de B.
Ze is nu drachtig, en ik hoop voordat ze met zwangerschapsverlof gaat een puntje in de M1 te rijden.
Dit zijn wij
Afbeelding

Meya_

Berichten: 1430
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 17:24

Oh en rianne.. Ik had ook een paard voorheen die in de proef niet meer voorwaarts was.. En gaf niks om been oid. Heb ik een tijdje met stompe sporen inrijden, en scherpere omgedaan toen ik de baan in mocht. Was bij haar de uitvinding :')

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 17:58

Wauw mooie resultaten en mensen die al naar het M2 mogen! Knap hoor!

Flevolander balen zeg.. volgende keer beter!

Welkom aan een aantal nieuwelingen :D

Rianne, succes alvast ik ben benieuwd.

Meya, ik zit daar ook serieus over na te denken hoor. Ik rij op concours als met een andere spoor dan thuis. Nu zit ik te denken om voor op concours een gladde wiel spoor aan te schaffen. Welke had jij goede ervaringen mee?


Wij gaan trouwens zaterdag op een onderlinge wedstrijd. Wil hem zo veel mogelijk binnenbakken laten zien en dat het niet eng is. Mocht hij toch zo doen heb ik vast tijd om hem er door heen te werken omdat het onderling is.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 18:12

Ik heb tot nu toe op wedstrijd ook altijd met langere sporen gereden dan thuis sinds ik M ben gaan starten en geen zweep meer mee mocht.

Jinte, leuk paard, welkom!
Dan ben je snel gegaan!

Sayra ook welkom!

Gisteren weer les gehad van Herman Wientjes, het gaat nog lang niet vanzelf en het kost hem ook echt nog heel veel moeite maar hij bood een bood zulke gave stukjes aan, zo cool!

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 11:39

Welkom Sayra en Jinte!

Dat is ook nog wel een idee Meya. Heb op wedstrijd al wel scherpere sporen om dan thuis, maar misschien goed om wat meer verschil tussen inrijden en de proef zelf te hebben :j Moet dan wel snel, haha.

Goeie, Shelly! Hopelijk kun je het daardoor doorbreken.

Heerlijk is dat Nouvel. Lekker bezig!

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 13:52

trysteffy, ik rij inderdaad een rondje met de zweep en gooi hem dan op de grond.
Harvey1 proficiat! Ben jij thuis al M2 klaar?
sayra1997 welkom. Is het je eigen paardje of een bijrijdpaard?
Jinte ook welkom. Knap paard heb je onder je kont! Ik hou erg veel van zwarte paarden <3 Succes op 23 december!
Meya_ ik rij ook met langere sporen op wedstrijd. Werkt soms wel, soms niet. Afhankelijk van hoe haar pet staat :') Thuis heb ik niet eens sporen nodig, dat vind ik het ergste. Het zijn zijn stompe 'normale' sporen.
Shelly21, strak plan :j zo kan je hem in alle rust overtuigen om mee te gaan werken.
Nouvel, knap bezig Nouvel, mooie combinatie om naar te kijken.

Ik heb vanavond terug dressuurles. We trainen nog een weekje hard door en volgende week mag ze 5 daagjes met de hoefjes omhoog liggen. Baasje gaat namelijk de bergen in om te gaan snowboarden :D