[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Peelie

Berichten: 13401
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 18:20

Ik zal een datumprikker aanmaken.

Vanaf oktober data's doen?

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]


Peelie

Berichten: 13401
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 18:25


:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Peelie

Berichten: 13401
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 04:13

Emst is heel behoorlijk te rijden voor mij. Een uurtje met de trailer.

Ik weet alleen niet of Jill nou mijn voorkeur heeft. :P ik vind 50 euro voor 2 paarden in de baan wel behoorlijk aan de prijs. Dat betaalde ik toen ook voor kirsten brouwer.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Peelie

Berichten: 13401
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 15:41

Ik wil trouwens nog en een naam opgooien voor een clinic. Wat dachten jullie van Tahnee van Wenum?

Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van Jill. Ik vind haar behoorlijk nep en een vriendin van mij die haar ook persoonlijk goed kent beaamt dat. Het is dus een gevoelskwestie.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Peelie

Berichten: 13401
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 08:40

Wat een super goede punten komen er weer voorbij! Stelletje toppers allenmaal!

Ik zou weer voor het superman logo gaan. Die is gaaf!

Mensen die me na doen... uhm. Ik heb wel een stalker :') iedere wedstrijd die ook maar enigsinds in de buurt is van haar woonplaats (en ze heeft er lucht van dat ik start) dan komt ze kijken. Ik ken het hele mens verder niet, maar ze stuurt me ook heel regelmatig berichtjes via facebook of app. Bloed irritant. En veel mensen herkennen Nash van Instagram of bokt.nl

Ik heb een paar rijfotos van inmiddels een 2 maanden terug ontvangen. Wilde ze toch even delen (inmiddels heb ik netjes een onderleg trens ed)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Peelie

Berichten: 13401
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 09:34

absque_dubio schreef:
Pff Janine, dat lijkt me ook heel vervelend zulke vriendinnetjes..
Helemaal bizar dat als je elkaar al zo lang kent, dan om zoiets de deur sluit.
''Kern van het verhaal... zulke mensen zijn zó onzeker, dat ze niet eens kunnen kiezen wat ze aan materiele dingen leuk vinden.''
Deze vind ik ik wel heel mooi gesproken en helemaal waar. Slaat de spijker op de kop!

liss idd op het begin denk je nog ach leuk, ik heb een goede smaak. Maar het gaat inmiddels wel heel heel ver. :=
Oehh ik vind die van vorig jaar enorm gaaf! Die zou ik zeker nog een keer doen!

Peelie, dat is ook bijzonder zo'n stalker. :=
Zag de foto's al op facebook voorbij komen, heeeel gaaf! <3 En dat groen staat zo mooi.

Bijzonder irritant zal je bedoelen :')

Ze stond een keer opeens achter me tijdens wedstrijd. Zegt ze. Jij bent toch van dat youtube kanaal?!? Ik schrok me kapot :')

Ik ben ook wel echt weg van het groen. <3

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Peelie

Berichten: 13401
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 09:43

absque_dubio schreef:
Peelie schreef:
Bijzonder irritant zal je bedoelen :')

Ze stond een keer opeens achter me tijdens wedstrijd. Zegt ze. Jij bent toch van dat youtube kanaal?!? Ik schrok me kapot :')

Ik ben ook wel echt weg van het groen. <3

Maar jij en Nash zijn natuurlijk ook gewoon beroemd. Heb je haar wel je handtekening gegeven? *\o/*

Wat denk je zelf :') ben nog net niet gillend gek weg gerend :')

Ik kan je wel eens en screenshotje van de appjes sturen :')

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Peelie

Berichten: 13401
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 20:29

bamsy schreef:
Ik sta zo goed als alleen dus geen stalgenoten die mij kopiëren, al zou ik ze dat ook afraden want zo bijzonder loop ik er niet bij haha.

Wat ik wel merk is dat ze mijn keuzes volgen.
Zo heb ik mijn paard vorige week geschoren dus die staat nu met een regendeken op en dag later stond de rest (incl de al aangemaakte wintervacht) ook onder een regendeken. Van het voorjaar precies hetzelfde, de mijne heeft lichte vorm van eczeem dus al vroeg deken op tegen de mugjes maar dan komen meteen de vliegendekens uit de kast :')

Hm zon stalker lijkt me niets -O- ken wel iemand die blijkbaar alle startlijsten naloopt waarvan je dan ineens een berichtje krijgt van he ik zie dat je dan en dan start }:0 terwijl ik juist niet vaak verkondig dat ik op wedstrijd ga want krijg dan voor mijn gevoel teveel druk erop dus ga vaak stilletjes op wedstrijd

Nou dat lijkt me dus ook echt bloed irritant. Wat een tijd sommige mensen er in steken.... tjonge jonge.


Optiwolk schreef:
Oh jee Peelie echt een stalker.

Wij hadden op de vorige stal wel een oudere man die zeker in de zomer graag biertjes zat te drinken in de cafetaria ...
die boven de piste is ...
in het donker ...
alleen ...
(Want in de zomer hebben meisjes topjes aan dus van boven naar beneden kijken is dan erg leuk)

Nu op de nieuwe stal is er een beetje een sociaal awkwarde western-ruiter. Hij bedoelt het allemaal wel goed maar het is toch soms een beetje eng.

Paardlief ging best oké vandaag. Ben vooral benieuwd wat het meisje dat hem dit weekend zal rijden er van gaat vinden.
Ik zit op de All Nations Cup in Aachen voor t werk 8-)

He gatverdamme. Een perv. die zit te gluren.

Een een social awkard westernruiter :') wat doet die dan?

Heeft ze hem al vaker gereden? Veel plezier in Aachen iig.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Peelie

Berichten: 13401
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 04:23

Blanca, zeer nuttige post... :j

Janine. Wat erg :') maar negatieve mensen zijn gewoon ruk. (Wauw... woordspeling :'))

Omg optiwolk :oo klinkt als iemand die een klap van de molen heeft gehad.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Peelie

Berichten: 13401
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 10:13

absque_dubio schreef:
bamsy, keuzes volgen, dat is ook heel herkenbaar ja. _O-

Peelie stuur gewoon zo'n voiceberichtje van je vriendje. Dan houdt ze wel op toch. :')

Optiwolk gatver gatver gatver! Werd daar door de staleigenaar niks van gezegd?
Die 35 jarige mannen die nog bij hun moeder wonen, die ken ik ook.. :=

Hahahaha. Jij bent bekend met zijn voiceberichtjes :') :') :') hahahahaha

Ze zal zeggen dat ze sinds kort weet dat ze lichtelijk geestelijk beperkt is.

Optiwolk, werd hij niet gewoon weggestuurd. Hij had er toch niks te zoeken?

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Peelie

Berichten: 13401
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 15:39

Dat is wel balen. Blij toe dat je daar weg bent. Zo'n omgeving wil je toch niks mee.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Peelie

Berichten: 13401
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 07:15

Nette punten Bamsy

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]


Peelie

Berichten: 13401
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:15

Gefeliciteerd!

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Peelie

Berichten: 13401
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 10:08

Noukie schreef:
De visies daarover wisselen. Ik heb een bitfitter erbij gehad die zei: onderlegtrens zelfde maat als gewone trens en stang ietsje kleiner. Dat was ook wat ik om me heen veel hoorde.
Maar hier in het topic ook mensen die juist precies andersom advies gehad hebben en die daar super tevreden mee zijn! Dus wat nou dé manier is durf ik niet te zeggen :+

Bij mij is mn trens ook de normale maat en de stang kleiner.

Ik zie het idd ook wel eens andersom, maar dan vind ik de stang zo enorm "zwemmen" in zo'n mond. Ik kan me niet voorstellen dat dat fijn is voor een paard.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Peelie

Berichten: 13401
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 14:57

Die van mij houdt zowiezo niet van gerommel in zijn mond. Het moet stil liggen of doe het anders maar gewoon niet.

Ik heb een keer een grotere stang geprobeerd, maar dat was niks. Wat wel een hoop verschil kan maken is de kettingbeschermer. Ik heb er nu 1 van cavallo. Zo'n rubber ding. Het is een uitkomst. Stang nog stabieler. Paard happy.

Daarbij rij ik ook (heel ouderweds) met een slobberriempje. Ook dat scheeld. Zeker met halsstrekken.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Peelie

Berichten: 13401
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 17:25

Noukie schreef:
Dit soort dingen in de bak zijn té verleidelijk natuurlijk :D
[ [url=m/XVBi7z.png]Afbeelding[/url] ]

Mrijn, das wel schakelen idd! Gelukkig heb je t op film, kan je idd nog rustig even terugkijken. Vaak worden ze wel handig en vlug van dat soort oefeningen na elkaar! (Maar ik zoek t als ik alleen aan t rijden ben ook niet per se op :'))

Toevallig heb ik van de week ook weer eens wat sprongetjes gemaakt, maar dat was al wel heel lang geleden :')

Ik heb vandaag voor het eerst vliegende wissels gesprongen met Nash <3

Ik ben echt zo trots als een pauw!

En tuurlijk sprong hij ze niet gelijk en zo, maar hij sprong om!

#stuitertnogevenverder.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Peelie

Berichten: 13401
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 11:25

Je kan ook een losse stang bakstuk halen.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Peelie

Berichten: 13401
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 17:08

Ik heb een stang en trens van WW die was 130 euro.

En ik heb ooit een mazzeltje gescoort bij tentenkamp en voor €20,- een Anky stang en trens gekocht. Heel mooi hoofdstel ook. Heel klassiek.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Peelie

Berichten: 13401
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 16:52

roosje78 schreef:
Nouvel schreef:
Ik probeer hier te blijven volgen en mee te lezen maar het gaat soms ineens best hard en ik heb eigelijk niet heel veel te melden...
Zal straks proberen een beetje bij te reageren.

Hier nog eentje. Jullie gaan zo hard soms dat ik het niet bij kan houden.

Hier ook. Al lees ik wel redelijk fanatiek mee!

Ik heb het afgelopen jaar door verschillende omstandigheden ook geen wedstrijden gereden of überhaupt veel gereden.

Maar ik ben het nu eindelijk weer aan het oppakken en paard gaat bij tijden echt heel fijn!

Ik ben in het afgelopen jaar zelf ook 35 kilo afgevallen (ik ben er nog niet, i k wil er nog zeker 15 a 20 vanaf hebben, maar dat ter zijde). Paard loopt er niks anders van trouwens. Maar ik zit zelf wel anders. Omdat alles ruimer is geworden, zo ook mijn zadel, zit ik niet zo stevig meer als dat ik zat.

Maar ik hoop, zodra wedstrijden weer mogen, weer te kunnen starten.


Afbeelding
Zo zie ik er nu uit btw in vergelijking met.


Afbeelding
1.5 jaar geleden (toen voor het laatst foto's laten maken.

En om al deze veranderingen te vieren heb ik zijn manen er ook vanaf gehaald :P

Afbeelding

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Peelie

Berichten: 13401
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 20:54

Jammer genoeg heb ik niet minder lichamelijke klachten als hiervoor. De fibromyalgie blijft een dingetje. En ik voel me juist slapper als toen. In perspectief klopt dat ook wel. Maar ik ben dat weer aan het optrainen nu en dat gaat de goede kant op. Aan Nash merk ik niks anders overgens. Hij loopt gewoon zoals altijd.

Wat fijn dat jullie allemaal weer aan het lessen zijn. Bij mij op stal mag ik nogsteeds niemand van buitenaf ontvangen. Echt super jammer. Want met alle ontwikkelingen wil een lesje wel weer. Maarja. Ik zal nog even geduld moeten hebben.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Peelie

Berichten: 13401
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 20:59

Nimber, ik had jou filmpje van laatst bekeken en toen gaf YT mij gelijk een filmpje van een paar jaar terug van jou. Toen viel mij ook gelijk op hoeveel je afgevallen bent. Super knap! Heb jij dat met hulp of op eigen kracht gedaan?

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Peelie

Berichten: 13401
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 18:17

Mello, ike heb er in die zin niks bijzonders voor gedaan. Ik heb op psychologisch gebied veel meer ruimte in mijn hoofd gekregen en ik ben daardoor gestopt met emo eten. Toen ik door kreeg dat ik afviel (want dat was geen bewust proces) ben ik ook begonnen met langzaam aan mijn porties verkleinen. Nu kan ik me nieteens voorstellen nog zo veel te eten als ik soms kon.

Verder eet ik sinds januari veel vega. En dat bevalt eigenlijk wel!

Nimber,dat herken ik wel een beetje. Ik heb een periode gehad dat ik er heel bewust mee bezig was, maar dat hielp nooit of weinig.

DG dat uitstrekken en voor ook spectaculair worden is toch een kwestie van meer kracht krijgen,meer bergop gaan bewegen en dat ze door krijgen dat het kan. Ik merk ook dat Nash echt zijn kracht kwijt is dat strekken en verzamelen ook niet zo makkelijk gaat als voorheen. Maar de kracht begind weer terug te komen.

Een filmpje opsturen kan niet echt... vlak voor de corona had ik een proeflesje bij een nieuwe instructeur en ik ben er überhaupt nog niet over uit of ik met haar door wil gaan.

Ik heb Nash vandaag voor het eerst in maanden weer eens op stang en trens gereden en voor de grap gekeken of knotten wilde.

Afbeelding
Ik vind hem er bijzonder knap van worden <3

Hij liep vandaag ook wel echt fijn. Dus proefje geoefend en iemand dat laten filmen. Maar ik moet even wachten tot ik dat binnen heb. Hij was aan de einde van de proef wel helemaal de kluts kwijt en ik ook :') was wel een mooi meetmomentje. Ik weet waar we aan moeten werken verder.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Peelie

Berichten: 13401
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:40

ivy_power89 schreef:
Ik heb er echt respect voor dames!
Hier moet er 25 kg af maar het gaat met ups en downs.

Verder weinig te melden.
Alejandro staat zich rond te vreten en komt over 3 maanden naar huis. Ik heb nu een 3 jarige frieze merrie staan (van de mensen waar Alejandro nu staat, dan was mn box gevuld haha) en daar ben ik wat mee aan het rommelen.
Singel om, hoofdstel in, bijzet etc.

Mijn eigen 3 jarige is uit de opfok gekomen, gecastreerd en helaas voor nu te klein. Maar zo slungelig als wat dus daar ga ik het komende half jaar nog niets mee doen, behalve veel voeren, en manieren bij brengen. Dan hebben we een fijne basis als we na de zomer gaan longeren.

[ [url=m/JzCI5J.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou me nog niet te druk maken. Mijn Haf was met 3 jaar 1,46m hij is uitgegroeid tot 1.53m en hij was niet persee een laatbloeier.


ivy_power89 schreef:
Ja maar ik ben van het ongedulde type whahaha. Maar hij doet wel bijzondere dingen met zn benen. Galop mooi ruim, echt leuk draven. Maarja, die 1.58....

Ja per 5 kg is ook wel het beste.
Heb mezelf beloofd dat ik een compleet nieuwe outfit mag (en moet denk ik whahaha) als het gelukt is.

ze zeggen dat het ongeveer 5kg per kledingmaat is. Ik ben in de broeken inmiddels 4 maten kleiner :P\

Ik hoop dat Alejandro zometeen weer kan shinen :)


Noukie schreef:
Lekker ook naar buiten DG! Die uitgestrekte draf zal vanzelf beter worden als ze achter weer een slag sterker is en meer kan gaan dragen. Wees juist maar blij dat ze iig achter goed meedoet :D Veel schakelen en kleine stukjes wegrijden vanuit een vlug achterbeen willen ook nog wel helpen.

Laura, lekker gereden dus vandaag. Wat een heerlijk weer he?!
Mijn moeder heeft nog niet online gestart. Laatst wel proeven geoefend, maar ze vindt doorzitten nog best lastig op m en dat heeft toch wel veel invloed op alles. Dus ze gaat komende tijd daar wat mee aan de slag en kijken of het beter wordt. Anders lekker accepteren dat het zo is, mag ook als je 66 bent! Gelukkig in dat geval heeft ze 4 punten in het M1 en mag ze nog L2, dus zei ik ook al: ga je toch lekker L2 genieten. Als dat makkelijker gaat ivm lichtrijden, lekker doen. Gaat erom dat het leuk is :j

Jeetje Peelie, wat je hoofd je dan onbewust kan 'aandoen' he? Vega scheelt ook he? Ik vul soms een tijdje zo'n calorie teller en ik schrik elke keer gewoon van de hoeveelheid calorieën in vlees. Nu eet ik t al niet dagelijks, maar het maakt wel dat ik nu nog een keer extra nadenk..
Lastig dat je zoekende bent qua instructie. Dat is zeker in deze tijd extra onhandig idd. Ik vind Nash in sportlook echt mega knap trouwens!

Ivy, inderdaad nog jeugdig ook! Maar ik heb hoop voor je. Mijn als 4,5 jarige gekocht, 163, net gecastreerd, en nu 169. Nu had die al wel veel body, maar mede daarom juist minder verwacht dat hij nog de hoogte in zou gaan.

Ik heb vanmiddag weer heerlijk geknutseld. Hij begint dat stukje fijn draven beter vol te houden en ik kan er nu ook een keer een volte 10m of S van hand veranderen in meepakken. Ik moet m nog wel steeds iets groot laten lopen voor meer afdruk, maar ook dat zal kwestie van tijd en doorontwikkelen zijn. Hij is natuurlijk ook gewoon gefokt om 1.40 te springen en vooral niet teveel te draven _O-

zo zie je maar weer dat ze kunnen leren draven. In the end in een paard een paard, even heel plat gezegd.


absque_dubio schreef:
mellamoshan heerlijk zo'n buitenritje!

Nimber toevallig een recent filmpje? Ben wel benieuwd naar hoe het er nu uitziet. Voor mijn gevoel gaan jullie zo hard! Al weet ik dat jullie van heel heel ver weg komen.

Noukie zie nog regelmatig wat beeldmateriaal van jullie voorbij komen, jullie gaan lekker vooruit zeg. Heel gaaf!
En je moeder blijft een stoer mens. :D

DreamGuide leuk dat je ons topic volgt! Veulentjes zijn ook zo leuk hihi. :D Al mis ik het rijden dan wel weer hoor.. Wat dat betreft ben ik jaloers op jullie.

Laura1982 hij 'doet' in ieder geval wat met wisselen, dat is positief!

Peelie ben benieuwd naar je filmpje van de proef. Knotten staan Nash super.

ivy_power89 nog niet druk om maken. Mijn nu 4 jarige is ook heel lang klein en guppy gebleven, maakte me echt zorgen of ik er wel op kon. Vorig jaar maart uit de opfok opgehaald, en in een jaar tijd is ze zó enorm veranderd en enorm veel body gekregen. Blijf hoop houden!

Net uit de opfok;
[ [url=m/181oi0.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oktober;
[ [url=m/UOFhim.jpg]Afbeelding[/url] ]

jou babypony is in korte tijd gewoon tank geworden :P


DreamGuide schreef:
Laura1982, oh wat handig zeg dat je instructeur hem ook mee kan pakken dan! Die wissels komen vanzelf wel goed denk ik, gewoon blijven oefenen. :j

@Peelie, ik vind van die dikke knotten echt súpermooi. Wat gaaf dat jullie weer lekker aan de bak zijn, ben echt benieuwd hoe ver jullie het gaan schoppen!

@ivy_power89, Ik had je topic over je jonkie ook al gezien, ik denk echt dat daar in de hoogte nog wel een paar centimeters, en sowieso in de breedte nog een hoop bij gaat komen. Die van mij is van 3,5 tot 6 nog 10cm gegroeid, dus het kan echt wel!

@Noukie, Ja, vooral dat 'vlugge' is bij die van mij enorm lastig, ze is natuurlijk ook heel groot en lang en een tikkeltje flegmatiek haha. klinkt alsof jullie goed bezig zijn! En passage is toch ook een soort 'springen' op de plek? :+

@absque_dubio, ja als ik ooit dapper genoeg ben om te fokken dan doe ik dat ook denk ik met een draagmerrie haha, zou er echt van balen om een jaar lang stil te staan. Je jonkie ziet er echt heel goed uit, stoer ding!

Vandaag een lekker vrij dagje met Roné. Ik blijf maar dubben over wat nou de juiste aanpak is. Concreet gezien is ze gewoon traag. Zowel onder het zadel, als aan de hand. Ik mis zeker tijdens het rijden wel een beetje dat 'hete' om haar echt spectaculair te kunnen rijden.
Heb al bloed getrokken en een hele zwik experts om advies gevraagd, maar het begint er steeds meer op te lijken dat ze gewoon niet zo'n vlot type van zichzelf is. :')
Als iemand hier een gouden tip of een wondersupplement heeft waar mijn paard ineens heel vlot van wordt dan hoor ik het graag hahaha.

veel kleine en korte stukjes schakelen en verzamelen, veel overgangen rijden en misschien iemand die vanaf de grond kan helpen met de achterbenen een beetje extra de activeren?


mellamoshan schreef:
Dg, die uitgestrekte kan ik je niet mee helpen. Vind het zelf een lastig iets ook. Henkie kan hem heel erg spectaculair, maar valt halverwege uit elkaar en valt op de voorhand. Is voor mij dan echt meeliften en overleven ipv rijden. :')
We knutselen verder...
Wb het flegmatieke herken ik zeker ook. Ik krijg hem wel heet en vlug met heel veel sluitwerk.

Nimber, super knap alsnog. Ondanks de "hulp" van de operatie, moet wel je hele eetpatroon om.

Zelfde geldt voor Peelie, echt heel knap! Hoop voor je dat je snel weer kan lessen.

Ivy, hier ook een 4 jarige zelfs eens gekocht welke echt klein was. Ikzelf dacht toen, zie wel of hij blijft of niet. Andere paard stond geblesseerd dus de insteek was; als ik maar iets te doen heb. Hij was toen 156 en nu 164. Dus er is zeker hoop en als hij straks gaat uitzwaren dan ziet hij er heel anders uit. Patience!

Ad, wat een knap dier!

Ik vanavond even heerlijk buitenritje gemaakt met easy op de bbp. Wat een rust op straat, heerlijk. Lekker door de bermen gegalopeerd, genieten!

Henkie gister gereden, op s&t want hij had een wondje van zijn andere bit/hoofdstel. Ik liep zelf altijd erg te pielen met die teugels, maar heb er andere aan gehangen en nu super fijn kunnen rijden. Hij is wat traag en vind in draf sluiten/kantelen en gaan zitten, heel moeilijk. Hij snapt dat gewoon niet zo goed terwijl hij in galop bijna op z'n kont gaat. Maar gister pakte hij toch een paar stukjes heel fijn op. Soms kan je zo blij zijn met je beesten hé! :D

fijn is dat als het kwartje dan ineens even lijkt te vallen! Super leuk.


Nimber schreef:
DG ik verander vaak t voer als ze zo aan gaan voelen. Tot het M kreeg Ice basis muslie. Nu dressuur plus van Mijten en ik vul het aan met 2x daags een halve schep Kentucky van Havens. Worden ze een stuk scherper van zonder te ontploffen. De bonte kreeg alleen de Kentucky.

Peelie lastig instructie zoektocht. Ik heb net 1,5 jaar zonder instructeur gezeten omdat ik niemand kon vinden die aansloot bij wat ik fijn vond. Oja kon ze wel vinden maar niet betalen.
Na 1,5 jaar Yorick gevonden en daar ben ik zo blij mee.

Uitzitten in de uitgestrekte draf is volgens mij nooit leuk. Alleen 1 van t werk die strekt voor een 9 en zit als een luie stoel. Hoe dan???

Echt recente filmpjes heb ik niet
https://youtu.be/0FsGK1et3i0
Dit was begin april.


Dat ziet er uit als een heel fijn paard <3

Ik heb het filmpje van mn geoefende proefje.

Ik durf het bijna niet te posten :')

Vooropgesteld dat we nog lang niet terug zijn op ons oude niveau. Hij is veel kracht verloren, dus we hebben wat om te trainen. Maar het gaat wel weer kriebelen om weer langzaam aan aan starten te denken.


de kwaliteit is jammer genoeg echt bagger. Maar het is beeldmateriaal B-)

en ja, op het einde was ik echt aan het prutsen :')

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers