[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 07:30

(Ik breek de reacties even op in 2 stukken :+ )

Noukie, dank voor je wijze woorden, zo had ik hem nog niet bekeken dat we in een fase zitten maar je slaat de spijker op zijn kop!
Zijn kwa manier van rijden best wat dingen aan het veranderen, sneller maken, meer gesloten enz. Ik wil dit dan ik de proef meenemen maar moet er allemaal zo bij nadenken dat het allemaal te druk word in die bovenkamer :') moet allemaal weer meer vanzelf gaan.

Mijn 1ste autorijles vond ik een rotonde ook eng want je moet sturen, richting aangeven, kijken & schakelen. Dat gaat nu ook allemaal vanzelf dus heb er vertrouwen in haha.

Janine, ik merk wel dat het de laatste tijd steeds vaker gebeurt, mijn instructeur zei me gister nog over de app dat de druk op de ketel te hoog is. Ik wil te graag en sla daar beetje in door. Ik moet en zal die 10 punten halen ook al ben ik nog lang niet klaar voor het Z2 maar het idee dat je mag, weet het klinkt belachelijk.
Ik ben nogal een controlfreak maar laatste tijd lijk ik steeds vaker de controle te verliezen en dat zorgt voor de paniek. Dit heeft op het werk al gezorgd voor de “I don’t care anymore” fase.

Maar goed om het luchtig te houden, blij met mijn puntje erbij en het idee dat ik de 2de proef misschien toch nog op winst uit had kunnen komen als ik hem uitgereden had ondanks alle fouten doet me toch goed nu ik er weer met een rustig hoofd aan terug denk.

Noukie, dat klinkt zeker geslaagd! En dat hoofdstel is niet verkeerd, zeker niet als hij er fijner mee loopt!

Janine, ziet er goed uit! Ik zou het ook moeilijk vinden hoor om toe te kijken en niets te kunnen doen maar je vader is vast blij met een lekkere bak koffie die jij voor hem zet!

Ik ga vandaag lekker met een vriendin mee groomen op wedstrijd, ik hou daar zo van. Toch de wedstrijdsfeer maar dan zonder je eigen “stress”.

over 2 weken zelf weer op pad en dan proberen weer eens te genieten zoals we de 1ste paar proeven in het Z genoten van wat we al bereikt hadden.

    ☆♡☆PRE Don Damaro☆♡☆
    ☆Z2+10 • Z1+18 • M2+12 • M1+16 • L2+17 • L1+11 • B+15☆
    ~•~ Persoonlijke records Z2>226☆Z1>224☆B t/m M2>211 ~•~


    Laura1982

    Berichten: 4052
    Geregistreerd: 23-01-04

    Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

    Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 08:02

    Bamsby zo te lezen weet je heel goed waar je aan moet werken.

    Janine mooie aanbouw! En ja dat mee helpen herkenbaar hoor.

    Noukie alsnog gefeliciteerd met je broer leuke dag gehad zo te lezen.

    Ik ga vandaag een oma rondje strand doen rug is na chiropractor nog wat gevoelig maar dit staat al weken vast en daarna is de merrie waar mijn zusje mee gaat weer terug naar eigenaar dus we gaan lekker in de plassen spetteren

    Douwe z1+5 sportpredicaat.
    Ilias B+10 pr 200.5 L1+7

    Noukie
    Berichten: 10926
    Geregistreerd: 27-12-01

    Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

    Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 19:17

    Thanks Laura. Hoe was het strand? Toch beetje kunnen genieten ondanks je rug?

    Laura1982

    Berichten: 4052
    Geregistreerd: 23-01-04

    Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

    Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 19:25

    Ja heerlijk genoten ook echt nog even de zee in geweest met mijn held op sokken. Zo fijn dat hij zo braaf is vliegers honden mannen in adam's kostuum hij schrikt nergens van.

    Haha mijn zusje en ik keken wel wat raar op van de man in adam's kostuum met al die kleine kinderen in de buurt hahaha

    Douwe z1+5 sportpredicaat.
    Ilias B+10 pr 200.5 L1+7

    Noukie
    Berichten: 10926
    Geregistreerd: 27-12-01

    Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

    Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 19:26

    hahahaah, snap ik :')
    Maar heerlijk joh!!

    Laura1982

    Berichten: 4052
    Geregistreerd: 23-01-04

    Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

    Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 19:31

    Die man schrok ook meer van ons lol.

    Douwe z1+5 sportpredicaat.
    Ilias B+10 pr 200.5 L1+7


    Janine1990

    Berichten: 43773
    Geregistreerd: 13-03-05

    Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 21:16

    Het is hier echt rustig!
    Het kan toch niet zijn dat we allemaal in winterslaap gaan met dat mooie weer... Volgens mij is er geen plekje in Nederland waar de bak te nat is :D

    Wat heerlijk Laura, naar het strand... Alleen naaktlopers :') _O-
    Ik was er echt met paard en al naar toe gegaan en had echt gezegd: "Kijk Wietse, die van jou is groter." (mijn paard heet Wietse, voor de duidelijkheid :') )

    Bamsy, wat vervelend dat het steeds vaker gebeurd... Helaas ken ik het wel een klein beetje, gelukkig niet in de proef. Ik krijg geen panic attack ofzo. Maar ik weet wel wat het mentaal met je kan doen als je het gevoel hebt de controle te verliezen. Ik zag laatst een leuke spreuk, hoe precies die ging??????? Maar het kwam er op neer dat je niet de controle moet willen hebben over wat er gebeurd, maar je moet de controle willen hebben over jouw reactie op wat gebeurt.
    Snap dat je het luchtig wilt houden, maar het is ook goed om jezelf te confronteren met wat er op zo'n moment gebeurt. Vastpakken om het los te laten.
    Ben zelf door een heel stress release traject gegaan, vanwege het wedstrijd rijden. Heb er echt heel erg veel aan gehad! Als je meer wilt weten, mag je gerust PB'en hoor!

    Noukie
    Berichten: 10926
    Geregistreerd: 27-12-01

    Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

    Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 07:20

    Geen winterslaap, wel herfst wandeling :D Afbeelding

    Optiwolk

    Berichten: 4783
    Geregistreerd: 22-02-11

    Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

    Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 08:13

    Druk met werken, trainen, cursus volgen en slapen.
    Moet zo stilletjesaan ook stage gaan volgen dus dat komt er ook nog even bij.

    Zondag starten we nog een keer, nog even een stand van zaken voor we de selectieperiode ingaan. Dan weten we of we kunnen gaan meedingen of niet.

    Z1+10 :D
    Bit-& bridlefitter, instructrice, sport- en shiatsumassage voor paarden.

    Laura1982

    Berichten: 4052
    Geregistreerd: 23-01-04

    Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

    Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 14:21

    Haha janine het lag op puntje van mijn tong...
    Ik heb gisteren weer les gehad. Ik ben sinds 2 weken over gestapt van instructie ivm afstand naar myrna wat niet meer te doen was. Ik zat de laatste keer in de auto terug naar huis en kreeg enorm last van spasmes en dat was echt niet grappig.
    Het is enorm omschakelen maar wel duidelijk en fijne vent.

    Douwe z1+5 sportpredicaat.
    Ilias B+10 pr 200.5 L1+7

    Noukie
    Berichten: 10926
    Geregistreerd: 27-12-01

    Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

    Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 18:29

    Vol programma Optiwolk! En ook nog twee paarden toch?
    Succes zondag!

    Vervelende reden om te moeten switchen Laura, maar wel fijn dat het bevalt. Bij wie les je nu? (PB anders als je t niet op internet wil knallen)

    Mijne was echt heul fris vandaag, en ook best fijn. Kreeg m alleen in galop er niet helemaal doorheen, maar de oefeningen waren dan weer best oké. Het blijft een interessant spelletje :)

    Janine1990

    Berichten: 43773
    Geregistreerd: 13-03-05

    Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

    Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 20:46

    Lekker plaatje Noukie!!!

    Pittig hoor, Optiwolk! Wat voor cursus volg je? Ik neem aan dat dat niet stage gerelateerd is?

    Ben ook benieuwd Laura! Begrijpelijk dat je het dichter bij huis zoekt! Akelige beperking zeg... Wanneer heb je je volgende behandeling?

    Wietse was vandaag ook errug fris! Weiland van de buurman (zo'n 300 meter verderop) had bezoek van een zooi ganzen. Wietse is bang voor eenden :+ (echt, vogels boeien niet, maar kwetterende eenden...)
    Dus hij heeft tien minuten met z'n kop er vol op gelopen :') Heb hem echt even streng moeten toespreken voordat hij zich overgaf. Daarna liep hij wel heel erg lekker, bij vlagen. Helaas nog niet 100% verlichting in de bak, dus veel last van zwarte vlakken. Waar hij wel van alles ziet en ik niet :+
    Ik ben ook nog eens mega nachtblind, dus van een goed verlicht stuk naar volledig zwart... :\ Niet handig :') Dus op die stukken was hij een beetje gespannen. Wel grappig om nu te merken dat ik minder gespannen rij en hij dus niet goed weet wat hij aan mij heeft op die stukken. Is nog een stukje om te verbeteren zeg maar :P In galop heb ik het maar wat gelaten daarom, draf ging wel heel erg lekker!

    Laura1982

    Berichten: 4052
    Geregistreerd: 23-01-04

    Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

    Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 10:42

    Haha janine eenden eten je op. Wordt hij niet lekker heet ervan dat je het kan omzetten in power met rijden.

    Optiwolk druk programma succes met je wedstrijd.

    Noukie lekker gereden zo te lezen.

    Ik mag 14 nov weet voor opname.
    Ik ben gaan lessen bij eigenaar van rsc henschoten in Maarn is 15 min met trailer.

    Ben nu in Duitsland voor het EK van mijn man dus geen wedstrijd voor mij. Er zijn 3 onderdelen en overal moet hij bij de 1e 10 zitten voor halve finale en dan bij de laatste 5. Prachtig weer dus ik vermaak me wel

    Douwe z1+5 sportpredicaat.
    Ilias B+10 pr 200.5 L1+7

    Noukie
    Berichten: 10926
    Geregistreerd: 27-12-01

    Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 11:40

    Ook leuk toch ipv wedstrijd? Succes voor m!

    *\o/*
    ik heb vanmorgen Z2 gestart. Liep eigenlijk best oké, drafgedeelte kunnen alle onderdelen net beter, maar was zeker niet slecht. Galop ook prima, eerste wissel iets nagesprongen, daarna had ie door dat het wissel spelletje ook de ring kwam :') Tweede was al 'wat hectischer' waardoor het voorafgaande appuyement al niet helemaal ging zoals t moet en de derde (contra naar contra op de slangenvolte) durfde ik echt niet aan, dus daar door draf gedaan := En dus terecht een 1.
    Goed voor nu al 198, ik ben zó blij!!

    Laura1982

    Berichten: 4052
    Geregistreerd: 23-01-04

    Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

    Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 12:29

    Gefeliciteerd noukie goed begin je weet duidelijk nog wat moeten bijschaven

    Douwe z1+5 sportpredicaat.
    Ilias B+10 pr 200.5 L1+7

    Optiwolk

    Berichten: 4783
    Geregistreerd: 22-02-11

    Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 12:14

    Ja twee paarden ja. Die van 17 loopt 3/4 keer pw mee in de les dus die krijgt storting op t stalgeld en veel poetsbeurten en koekjes. Die rijd ik niet zo vaak meer. Wedstrijdpaard komt wel keer of vijf aan de bak ja.

    Ik volg in België zeg maar instructeur basissport. Jonge ruitertjes / groepsles / manege. Beetje de doelgroep.
    Zit nu tot begin december elke zaterdag op cursus hele dag, daarna moeten we stage doen (lessen observeren en geven) en dan eind januari examen.


    Wedstrijd ging beter dan de vorige keer. 198 en 203,5. Nog net niet dus.
    Ik krijg er hem net niet aan als thuis en dat merk je zeker in de zijgangen. Enkelvoudige wissels gingen wel allemaal prima, daar even op doortrainen heeft zeker gewerkt dus. Had wel n goeie jury, 4 als t slecht is maar ook eens een 7,5 en een 8 voort uitstrekken.
    Ik vind het wel een wat moeilijkere klasse. Nuja. T is geen B meer e
    :P

    Z1+10 :D
    Bit-& bridlefitter, instructrice, sport- en shiatsumassage voor paarden.

    Mahitri
    Berichten: 562
    Geregistreerd: 28-08-06

    Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

    Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 13:31

    @Janine, goed dat je ondanks zijn spanning toch nog stukjes fijn hebt gereden. Ik ben zelf ook nachtblind dus ik snap je probleem van licht ineens weer in het donker rijden.
    @Noukie, super dat je zo tevreden bent over je proeven!
    @Optiwolk, leuke cursus om te volgen! Wel pittig als ik hoor wat je ervoor moet doen. Jammer van je net niet winstpuntje maar je bent dichtbij.

    Ik ga Beer vanmiddag wassen en dan morgen het scheerapparaat erover. Hij heeft een vreselijk dikke vacht en komt niet meer op adem na te rijden. Ik denk dat hij het zich daarna weer een stuk fitter voelt. Ik heb ook maar een wedstrijd opgegeven. Zondag gaan we het toch maar een proef proberen anders kom ik nooit ergens ben ik bang :o

    bamsy

    Berichten: 1118
    Geregistreerd: 21-02-06
    Woonplaats: Steenbergen

    Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 17:25

    Ik plaatst even een vraag voor degene die ook al met de wissels bezig zijn waar ik al een tijdje over tob :') (uiteraard mag iedereen er antwoord op geven niet alleen degene die er mee bezig zijn ;) )

    We zijn nu spelenderwijs de wissels aan het meepakken. Einde training in ontspannen, voorwaarts galopje de diagonaal op en dan 1,2,3 wissel.......dan, wanneer wel of niet belonen??

    Gister was hij mooi aan de hulp en leek achter iiiiietsje na te zijn maar uitbundig beloond en training afgesloten.

    Maar wat beloon je juist wel of niet. Ik snap dat je in het begin een reactie op de hulp al beloont want een reactie is een reactie, het paard snapt dat er “iets” moet gebeuren.

    Nu springt hij soms dus alleen voor over (zal grotendeels aan mijn hulpen liggen) maar wat dan te doen. Hij geeft een reactie maar niet helemaal wat ik vraag. Wel belonen voor een reactie of negeren en opnieuw proberen?

    Brand maar los! }>

      ☆♡☆PRE Don Damaro☆♡☆
      ☆Z2+10 • Z1+18 • M2+12 • M1+16 • L2+17 • L1+11 • B+15☆
      ~•~ Persoonlijke records Z2>226☆Z1>224☆B t/m M2>211 ~•~

      Noukie
      Berichten: 10926
      Geregistreerd: 27-12-01

      Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 17:38

      Mijne is echt een stress ezel met de wissels (daarover echt een mega overwinning dat ik t gister in de ring aandurfde :')), dus ik beloon al heel snel. In t begin kon ie zo spannen dat ie soms pas na 4 voltes helemaal om was. Dan was het dus daarna alsnog belonen.
      Toen kwam de periode keihard rennen, maar wel wisselen: oke, belonen.
      Nu moet ie wel soort van normaal blijven doen en binnen twee passen achter bij zijn wil ik uitbundig belonen. Anders zeg ik wel nog steeds braaf oid zo gauw ie wel om is, of als ie toch zich eruit trekt, maar wel omspringt, etc.
      Ligt misschien wel aan het paard, heb met de mijne gemerkt dat belonen echt helpt in het bevestigen, vertrouwen geven, etc. En ik pak t met de wissels dus mee als ie binnen of boven verwachtingspatroon wisselt. Denk dat daar voor mij het criterium ligt.
      Die lat zal steeds wat opschuiven :)

      droversrun

      Berichten: 1027
      Geregistreerd: 23-02-07

      Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

      Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 19:56

      Die van mij springt de wissels nu afentoe goed. Voor mij betekent dat dat ze het principe dus wel snapt. In het begin beloonde ik alles wat ze maar probeerde, nu ze de wissels soms in een keer goed springt beloon in dat eigenlijk alleen nog maar. Als ze alleen voor ze springt rijd ik net zo lang door totdat ze hem helemaal springt en dan beloon ik haar :) ik straf haar in ieder geval nooit, wat ze ook doet met die wissels.

      Janine1990

      Berichten: 43773
      Geregistreerd: 13-03-05

      Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 20:11

      Helaas Laura, werd hij dat maar :P Hij is echt van het type 'freeze'
      Aan wat voor EK doet je man mee? :oo

      14 november is alweer snel! Merk je ook al dat je er weer aan toe bent?

      Noukie, gefeliciteerd met je debuut! Heerlijke punten!! :D :D En dat na zo'n hoofdstellendrama! *\o/*

      Optiwolk, ben je zelf tevreden? Wat vooruitgang? En dit keer wel commentaar waar je iets mee kan?
      Leuk dat je die cursus volgt zeg! Wat voor leeftijd vind je het leukst om les te geven?

      Mahitri, waar ga je heen? Zit het tussen jouw oren alweer een beetje lekkerder na die verliespunt van de zomer? Scheren zal hem vast goed doen!
      Ik moet binnenkort ook, moet maar op een zondagmiddag denk ik. Heb er anders de tijd toch niet voor :')

      Wissels ben ik nog niet aan begonnen Bamsy. Ben allang blij dat hij nu weer meer uit zichzelf aan het lopen is.

      Droversrun! Ik ben nu écht HE-LE-MAAL klaar met McLeod's.... -O-

      Vanmiddag heb ik onder tijdsdruk even moeten rijden. Beetje balen, aangezien ik dinsdag pas weer kan rijden. Toch een beetje het idee dat ik dan dingen heb laten liggen. Maar goed... It happens...
      Wedstrijden heb ik nog niet echt weer aan gedacht, ik leg mezelf toch wat te veel druk op. Nieuw systeem op het werk wat heel veel werkdruk met zich mee brengt. Thuis bijna elke avond geklus...
      Ik denk dat we er allebei gebaat bij zijn om het rijden even als écht ontspanning te zien. :)

      Mahitri
      Berichten: 562
      Geregistreerd: 28-08-06

      Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

      Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 21:45

      @Janine, ik ga naar Oudega. En nee het zit nog helemaal niet goed tussen mijn oren maar ik merk dat als ik niet start het echt niet beter wordt. Ik ga Rescue Bach proberen om te kijken of de spanning er bij hem (en mij) dan wat af gaat. Ik hoop dat ik, als ik eenmaal weer gestart ben, weer wat vertrouwen terug heb en ook weer vaker durf te starten.
      Wat goed dat jij inziet dat je het rijden echt als ontspanning moet zien! Ik heb Beer een dikke week vrij gegeven omdat ik het echt niet kon combineren met mijn werk. Daar voel ik me echt niet meer schuldig over waardoor ik in mijn hoofd ruimte krijg en nu juist weer zin heb om met hem aan de slag te gaan.

      Janine1990

      Berichten: 43773
      Geregistreerd: 13-03-05

      Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

      Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 21:48

      Dat vind ik nog veel knapper! Dat kan ik dan weer niet.

      Heel benieuwd hoe de RB werkt! Hou ons op de hoogte! Misschien is het ook wel iets voor mij!

      Spenk
      Berichten: 21673
      Geregistreerd: 30-08-05

      Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

      Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 22:00

      Gaat vast goedkomen :)

      Hier vandaag voor eerst na jaar of 2 weer indoor gestart. Dat vind hij altijd veeeel enger en bij aankomst bleek de bak ook enorm versierd met strobalen en pompoenen.. dat eet bruine paarden! Dus besloten om HC te starten zonder druk en zweep even mee zodat hij niet van de spanning echt afslaat. Veel fouten door spanning en niet goed er langs willen (meermaals het commentaar volledig mislukt oeps) maar ondertussen ging hij ook hele stukken heel mooi draven. Uiteindelijk beide proeven 193 gereden wat me dan uiteindelijk nog wel meeviel ook aangezien ik sommige oefeningen inzette en snuivend in het midden eindigde.

      SteffiiY

      Berichten: 22535
      Geregistreerd: 26-04-06

      Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 09:14

      Ik meld me ook :D

      Gisteren 2x1e geworden in het M2 en dat maakt ons m2+11 :D

      Besloten om nu even rustig verder te trainen en in het voorjaar weer te starten in het Z. Heb er geen haast mee :)

      Horse power Chiquita
      Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
      Never been more Happie (For romance X Vitalis)


      Wie is er online

      Gebruikers op dit forum: Maartje_M en 9 bezoekers