Wedstrijddoelen 2018

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ivy_power89

Berichten: 5849
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 17:28

@ Padoertje. Als de Jury aangeeft dat het jammer is dat het niet gecorrigeerd is, dan ga ik er vanuit dat het veel te vroeg is geweest. Dan snap ik de denkwijze van deze jury wel, al is een 1 misschien net ietwat streng.
En wat maakt het verschil? Of het nu een B of een M1 proef is, M1 is gewoon al wat zwaarder, oefeningen worden moeilijker en moeten preciezer uitgevoerd worden. Op de letter is op de letter.

Alejandro Z1+5 / Odin finalist Friesian Talent cup 2021 L1+3 / Dressuur Jurylid t/m M2

http://Www.beestachtiggoed.nl http://www.dutchbling.nl frontriemen en halsbanden!


Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-18 17:54

Ja dat is een jurysport. Heel jammer, maar ook deze jurys heb je erbij. Heb ook al eens een 1 gehad op mijn travers in het M2.

Als je verder gewoon netjes rijdt moet je dat kunnen hebben. Ik had destijds gewoon nog een 1e prijs met winst en zelfs met nog een 1 had ik nog winst gehad. oliebol happens denk ik dan maar...


Mijn doel is redelijk onhaalbaar geworden geloof ik. Nog niet eens met een vliegende wissel bezig geweest :')
Wel veel aan mezelf gewerkt mbv een soort emdr, echt gericht op het rijden. En recent bloedarmoede geconstateerd bij mijn paard. Een mogelijke oorzaak voor de moeizame tijd die we hebben gehad. We zijn nu weer op een goede weg! Zaterdag de tweede wedstrijd voor ons dit jaar :P

little_birdy
Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 08:50

Dat is vervelend janine !
Hoop dat jullie straks weer kunnen knallen samen !
Ach ik rij nog in de b en haal de ene keer net een winstpunt en de andere keer ruim boven de 195.
Mijn paard loopt heel netjes en constant in de aanleuning.
En dan zie ik foto’s voorbij komen op bokt van een paard in de b die als een giraffe loopt en dan hebben ze 200 pt gereden ....
Dus blijft hoe dan ook krom

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-18 08:59

little_birdy schreef:
Dat is vervelend janine !
Hoop dat jullie straks weer kunnen knallen samen !
Ach ik rij nog in de b en haal de ene keer net een winstpunt en de andere keer ruim boven de 195.
Mijn paard loopt heel netjes en constant in de aanleuning.
En dan zie ik foto’s voorbij komen op bokt van een paard in de b die als een giraffe loopt epn dan hebben ze 200 pt gereden ....
Dus blijft hoe dan ook krom


Maar het is toch niet te vergelijken? Sowieso zeggen fotos nooit alles. En alleen aanleuning is ook zeker geen goede vergelijkingsbasis.

Gewoon lekker voor jezelf rijden en voor een goed gevoel gaan.

Toen ik een maand terug mijn eerste wedstrijd weer reed in 9 maanden, baalde ik vooral dat ik zelf geen beter gevoel had over het rijden. Punten boeiden me niet. We doen het voor onszelf.

Merel_Brit

Berichten: 630
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 09:21

Precies dat laatste is het belangrijkste! Mijn paard is net verhuisd en heeft daar veel meer spanning van dan ik verwacht had. Zaterdag een wedstrijd op de eigen stal, en ik heb met een super gevoel gereden. Gewoon netjes ontspannen, ik had controle. Net een winstpuntje, maar ik was super tevreden!

[o]
"Great friends are hard to find, difficult to leave, and impossible to forget"
Highness B+10, L1+20, L2+12, M1+16, M2+11, Z1+12, Z2+11

Padoertje
Berichten: 1517
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 10:55

ivy_power89 schreef:
@ Padoertje. Als de Jury aangeeft dat het jammer is dat het niet gecorrigeerd is, dan ga ik er vanuit dat het veel te vroeg is geweest. Dan snap ik de denkwijze van deze jury wel, al is een 1 misschien net ietwat streng.
En wat maakt het verschil? Of het nu een B of een M1 proef is, M1 is gewoon al wat zwaarder, oefeningen worden moeilijker en moeten preciezer uitgevoerd worden. Op de letter is op de letter.


Ik rijd al meer dan 25 jaar wedstrijden van L t/m ZZ maar ik heb dus nog nooit een 1 gehad. Als ik nu een lijn met wissels moet rijden en mijn paard gaat op de rem, waardoor ik ervoor kies om deze dan maar op de diagonaal naar voren te rijden zonder ook maar 1 wissel te laten zien, dan krijg je een een 0 of een 1. Want je hebt het gevraagde niet getoond. Maar amper een paardlengte te vroeg aanspringen? Ik vind het zwaar aangerekend. Dan kun je nog beter een volte rijden en je paard corrigeren en dan dus een -2 rijden met een programmafout en dus nog op een 4 of 5 uitkomen :P
Maar ach, het zet wel weer aan om dit niet meer te laten gebeuren natuurlijk :)

Training, verkoop, fok-en opfok van talentvolle dressuurpaarden.
Binnenkort weer twee fijne 3 jarigen klaar om iemand heel gelukkig mee te maken!

ivy_power89

Berichten: 5849
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 11:09

Ik heb ook nog nooit een 1 gehad......
Maar het is aan de jury hoe zwaar hij of zij iets wel of niet aanrekent. En als er daadwerkelijk maar een paardlengte te vroeg aangesprongen is, had er weinig gecorrigeerd kunnen worden. Ik ben dan wel benieuwd hoe vroeg , te vroeg is geweest.

Alejandro Z1+5 / Odin finalist Friesian Talent cup 2021 L1+3 / Dressuur Jurylid t/m M2

http://Www.beestachtiggoed.nl http://www.dutchbling.nl frontriemen en halsbanden!

Padoertje
Berichten: 1517
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 11:46

ivy_power89 schreef:
Ik heb ook nog nooit een 1 gehad......
Maar het is aan de jury hoe zwaar hij of zij iets wel of niet aanrekent. En als er daadwerkelijk maar een paardlengte te vroeg aangesprongen is, had er weinig gecorrigeerd kunnen worden. Ik ben dan wel benieuwd hoe vroeg , te vroeg is geweest.


Ik heb de vraag ook gesteld bij ons forumlid dressuur van de regio. Ben inderdaad ook erg benieuwd waar ‘ de grens’ ligt in een dergelijke fout. En daarnaast is het natuurlijk vreemd dat merendeel van de jury’s gebruik maakt van een aftrekpunt en het dus niet zo zwaar aanrekenen als de nu gegeven 1. Dus waar ligt de grens en in hoeverre zitten juryleden op 1 lijn hierin. Het zou je gebeuren bij een ponyruiterje in een lager niveau. Leg dat maar eens uit :')

Training, verkoop, fok-en opfok van talentvolle dressuurpaarden.
Binnenkort weer twee fijne 3 jarigen klaar om iemand heel gelukkig mee te maken!

4leggedmates

Berichten: 281
Geregistreerd: 16-09-16
Woonplaats: In de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 08:58

Wat gaan de doelen al hard!
Dit word voor mij een heel druk weekend, ik heb vandaag om 13.15 springles met Eternal Flame, mijn doel met haar is om dit jaar op de rijvereniging een fijn rondje te kunnen springen (gewoon het idee van op vreemd terrein rijden) en morgen starten Best Friend en ik voor het eerst indoor dit jaar! *\o/*
Wij zijn inmiddels weer L1+4 :D

Eternal Flame -> Springen training L/M niveau
Best Friend KS -> Dressuur B+15| L1+8

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34595
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 09:03

Wat goed van iedereen. Ik ga helemaal geen doelen meer halen dit jaar. Ons vorige paard hebben we in moeten laten slapen. En van ons nieuwe paard ben ik zo hard af gevallen dat ik al een tijd met een geblesseerde knie loop en voorlopig kan ik nog niet eens aan paardrijden denken. Ben dus klaar voor dit jaar.

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 10:15

Yentaah schreef:
Mijn doel van 2017 was F9 startgerechtigd. Dit is gelukt!

Ik heb geen idee hoe 2018 gaat lopen met het aantal wedstrijden. Als ik optimistisch ben kan ik F11 startgerechtigd zijn. Maar dat is wel erg hoog, dus met F10+1 ben ik ook tevreden :j We gaan het zien!


Er staat nog 1 FNRS wedstrijd op de planning in november waar ik mijn F10 debuut ga maken. Het hangt erom maar ik ben vol goede moed! Dan heb ik mijn doel bereikt.

Daarnaast ben ik dit jaar onverwachts KNHS gestart en dat is erg goed bevallen. Ik zet er voor nu daarom nog een extra doel bij: einde van het jaar B+6 zijn. Met nog 2 wedstrijden op de planning hoop ik dat dit haalbaar is. We gaan het zien! :)

Dakota F12+1 / L1+4

4leggedmates

Berichten: 281
Geregistreerd: 16-09-16
Woonplaats: In de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 19:40

4leggedmates schreef:
Wat gaan de doelen al hard!
Dit word voor mij een heel druk weekend, ik heb vandaag om 13.15 springles met Eternal Flame, mijn doel met haar is om dit jaar op de rijvereniging een fijn rondje te kunnen springen (gewoon het idee van op vreemd terrein rijden) en morgen starten Best Friend en ik voor het eerst indoor dit jaar! *\o/*
Wij zijn inmiddels weer L1+4 :D


De springles ging super! We krijgen een tijdje iedere week 1x les en uiteindelijk gaat dat naar 1/2x per maand. Tot we klaar zijn om de groepsles in te gaan, dan weer iedere week!

Dressuur ging super vandaag! We hebben 2x een 2e plaats behaald met de mooie scores en nieuwe pr van 200,5 en 206! Mijn doel was om ooit een x 200 te halen wat elke keer net niet lukte (198,199) maar nu gewoon in beide proeven is gelukt! *\o/*

Eternal Flame -> Springen training L/M niveau
Best Friend KS -> Dressuur B+15| L1+8

Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 19:44

Gisteren voor het eerst gestart met m'n 5 jarige bonte merrie. Doel was om lekker te rijden en hopen op 2 puntjes. Maar we reden uiteindelijk 4 winstpunten en een 2e prijs! We hadden 200,5 en 201,5 punten!
Ons doel is om in januari L1 te starten.

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:13

Yeaahhh mag M2 starten

DanielleB

Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 08:17

Top Lindor en Kiddokids!

Ik heb volgende week woensdag de eerste wedstrijd met de 3,5 jarige Friese hengst, ben benieuwd!
Hij werd thuis ineens 1,5 week geleden super kijkerig en vervelend dat ik bang was niet eens een B proef door te komen haha.. Gaat nu gelukkig weer goed! Ze hebben dan nog echt van die fases.

En volgende week woensdag hoop ik met de andere de laatste punt in de M2 te halen om daarna Z te kunnen starten! :)

Norma: M2 + 3 en B + 5, Bastygo: L2 + 8 en B + 0, Xaphyre - dame: L1 + 11, Stal Liano's Douwe: Z1 + 10, One for the Money: L1 + 8

suikermeisje

Berichten: 8344
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 08:23

Mijn doel was PSG mogen starten.
De punten zijn binnen en ga dit jaar nog een x een oefenrondje doen (wel op officiële wedstrijd, maar zonder hoop op een winstpunt).

Met mijn jonkie was het doel B springen. Nu 3 winstpunten. En L1 dressuur. 5 winstpunten maar mag versneld promoveren dus volgend jaar april gewoon M1 en daarvoor nog een keer L2.

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 08:56

Het was mijn doel om dit jaar M1 + 1 te zijn, teller staat nu op 5 winstpunten. Ik wil nu het liefst voor 31 december de punten voor het m2 hebben, maar dat wordt lastig denk ik!

Magnifique M2*
Crucero JM M2*

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10399
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 09:42

ynskek schreef:
Wij hebben er 7 weken uit gelegen..

Mn doel was M1 startgerechtigd. Dit hoop ik nog steeds te halen al zet ik mn zinnen nu op L2+5


We zijn na 4 maanden wedstrijd stop in juni weer gestart, dat liep nog niet fijn, in augustus wel 1 puntje binnen gehaald maar ook nog niet top.

Nu afgelopen weekend weer een keer gestart en nu 2 mooie winstpunten gereden dus t gaat weer de goede kant op.

Ik laat mn doel wel staan op L2+5 want heb dit jaar misschien nog maar 1x dat ik op pad kan...

Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS, Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+10

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 11:12

Wat is iedereen goed bezig!
ik moet nog 2 wp om mijn doel L2+5 te halen dit jaar! :D

Eivissa (v. Rubiquil) <3 samen sinds 25-06-2013
Dressuur B + 11 | L1 + 11 | L2 + 11 | M1 + 2

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 12:04

Ik had als doel om in de M1 te belanden en ondertussen zitten we 4 WP in de klasse :D
Volgend doel: eind januari M2 startgerechtigd zijn.

Siep B+10 L1+11 L2+13 M1+12 M2+0 dressuur <3

little_birdy
Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 17:47

Mijn doel was om de b uit te rijden en in de l te starten .
Gelukt vandaag mijn debuut in de l1 met 2 winstpunten en 2 x2e

Padoertje
Berichten: 1517
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 07:46

Iedereen lekker bezig! Nog even en we moeten een topic voor 2019 aanmaken :P

Hier inmiddels mijn dochter ook M1 met 2. Aantal keer net onder winst (177,5) omdat meneer zich soms iets teveel wil opdrukken als hij enthousiast is en dat vindt ze lastig te corrigeren in de proef. Maar als ze dat straks kan oplossen, dan komen die punten ook wel. Doel is toch wel eind dit jaar M2 startgerechtigd te zijn. Ze gaat in het nieuwe jaar ook een tweede paard starten in het M1, dus dat is ook wel weer leuk.
Volgend jaar voor de zomer beide toch wel minimaal in het Z lopen wordt het nieuwe doel.

Training, verkoop, fok-en opfok van talentvolle dressuurpaarden.
Binnenkort weer twee fijne 3 jarigen klaar om iemand heel gelukkig mee te maken!

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 07:52

Mijn doel was om mijn B debuut te maken, dat is gelukt. Nog een winstpuntje dit jaar zou mooi zijn.


Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 08:54

Elk jaar gaat het weer kriebelen, maar er is altijd wel iets tussen gekomen waardoor het er nooit van kwam.. Mijn doel komend jaar is toch echt eens te gaan starten met wedstrijden en samen een B debuut te kunnen maken in dressuur en hopelijk ook springen.

Springen gaat onwijs goed sinds ons zomerproject en we vinden ons hart er helemaal in. Dressuur-matig wil ik om de week lessen doorzetten om dat zo steady mogelijk te houden en ik hoop vooral door dit op te schrijven dat het ons nu eens echt gaat lukken..! :D

suikermeisje

Berichten: 8344
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 11:53

Ik heb stiekem met mijn jonge paard als doel gesteld de winstpunten B springen binnen te halen (of bijna). Qua wedstrijdaantal moet dat lukken, alleen heeft ie af en toe nu een stout moment en besluit dan dat het opeens heeeeel eng is. Hij heeft vermogen zat. Afbeelding

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 bezoekers