[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 07:44

Heel erg herkenbaar Nouvel, dat been optrekken. Doe ik dus ook heel erg in de oefeningen, hak/knie optrekken.. Krijg het er maar moeilijk uit :+ Terwijl ik merk dat ik het wel kan als we op buitenrit zijn en met inrijden op wedstrijd gaat het ook wel goed. Zodra ik oefeningen moet doen ga ik optrekken, zo zonde.

Ik geef nu sinds een kleine week NAF EnerG. Ben benieuwd hoe ze daarop reageert!

Marena van Steenbergen, M1+8


Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 11:10

HiFive5 schreef:
Oef ben niet de enige met een paard dat niet genoeg aan het been is :+

Hou ons op de hoogte he Rianne_

Is goed, zal ik doen! :j

Marena van Steenbergen, M1+8

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 11:07

Succes vanavond met les Nouvel!

Jij ook succes met je les alvast HIFive!

Dat is inderdaad wel lastig aan een bijrijder Anniek. Ik heb daarom geprobeerd iemand te vinden die zo goed mogelijk bij mijn/Marena's niveau past. Maar goed, dat moet ook maar net treffen natuurlijk. Ik heb tot nu toe geen hinder van mijn bijrijdster iig. Wel lekker dat je op deze manier wat meer tijd hebt voor je andere paard!

Hmm, ik moet ook echt even stukjes gaan oefenen uit die proeven inderdaad. En alvast wat dingetjes meepakken uit het M2. Het langere gedeelte contra, slangenvolte in galop en zo.. := Vanavond maar even aan de slag! Vrijdag les.

Marena van Steenbergen, M1+8

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 16:00

Hopelijk een mooie afsluiter dit weekend HiFive! Mijn SB gaat überhaupt nog niet echt lekker dus op de letter ook niet :+ Marena vouwt haar hals teveel dubbel, gaat langzaam lopen of er gebeurt niets.

Ah klinkt logisch Anniek!

Ik heb 30-9 pas weer wedstrijd!

Marena van Steenbergen, M1+8

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 10:49

Jammer van je les Nouvel! Ik wilde ook nooit een bijrijder en het voelde ook nooit goed. Tot ik zwanger werd. Dan wordt het op een gegeven moment een beetje kiezen tussen "een bijrijder of geen paard meer" omdat ik het niet eerlijk vond om haar veel stil te laten staan en ik altijd enorm last heb van schuldgevoel. Mijn bijrijder komt maar één keer in de week, maar vind het fijn om erop terug te kunnen vallen. Momenteel is het niet eens hard meer nodig omdat mijn dochter steeds makkelijker wordt, maar het is ook wel 's lekker om zelf een dagje niet te hoeven. Helemaal straks in de winter.

Zitten mooie stukjes tussen Meya! :) Vervelend van je zadel. Wacht je dan niet liever dat weekje nog tot je nieuwe zadel er is voor je weer wedstrijden gaat rijden? Waar heb je wedstrijd dit weekend?

Ooh ik dacht dat het jouw eigen waren Anniek. Wel super fijn dat jij alle kansen krijgt dan!

Marena van Steenbergen, M1+8

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 10:51

Gister zo fijn gereden, uiteindelijk.. <3
Moest haar nooit te lang inrijden omdat ze dan al gauw inkakte. Maar momenteel is het juist een beetje een dieseltje. Ze moet even op gang komen en zodra ik wat begin met stap-galop en dat soort dingen wordt ze ineens heerlijk fanatiek en is ze niet meer te stoppen. Slangenvoltes in de galop zijn nog wel even moeilijk en in eerste instantie vond ze het ook lastig om de contra vol te houden tot aan C bijvoorbeeld. Vervolgens ging dat beter en kon ik ook heel mooi de overgang terug maken en dan opnieuw aanspringen. 't Komt allemaal wel! Zo leuk om te voelen hoe we samen groeien <3

Marena van Steenbergen, M1+8

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 11:11

HiFive, ja rustig aan de oefeningen voor M2 aan het meepakken. Nu op de helft van de M1 dus wordt wel tijd om er iets mee te gaan doen.. Haha.
Heftig zeg, een verkeersongeval! Wat fijn van je les en inderdaad, erg leuk om te horen!

Jammer van je wedstrijd Meya. Gelukkig heb je een fijner gevoel overgehouden aan je wedstrijd gister! En netjes dat je je proef nog gewoon even mocht rijden na het afgroeten. Toch fijn als de jury een beetje meedenkt!

Wat vervelend dat Ferro zo gevoelig loopt Nouvel. Gelukkig kon je clinic wel doorgaan. Leuk om de filmpjes te zien. Je ziet inderdaad wel dat 'ie nog wat gespannen/strak is.

Pff, wat een stomme situatie Yom. Jammer dat't zo moet eindigen. Hopelijk haalt de behandeling van de osteo nog iets uit zodat ze het fijn kan afsluiten.

Kar_lien, zolang ik wedstrijden rijd heb ik nog nooit afgegroet. Moet wel echt heel raar gaan wil ik dat doen. Als je het idee hebt dat je verlies gaat rijden of zo :+
Klinkt als een fijne les, heerlijk!
Wat dekens betreft vind ik het ook lastig. Qua temperaturen is het echt niet nodig en qua haargroei doe je er ook weinig aan. De dagen worden korter en mede daarop passen de paarden hun vacht aan dus ja. Ik weet sowieso dat ik minimaal 2x moet scheren in het indoorseizoen dus Marena staat momenteel lekker zonder deken.

Marena van Steenbergen, M1+8

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 11:13

Vrijdag les gehad. Ging erg fijn! Ze mocht wat scherper en bijvoorbeeld tijdens SB iets meer haar heup eronder zetten. Fijne aanwijzingen gehad en instructrice heeft wat bijgetikt met de longeerzweep, daar werd het niet minder van. Ze was wel wat slomer dan normaal, maar al met al fijn kunnen rijden en leuke complimenten gehad over dat het zo'n leuke haflinger is en dat we het eindstation zeker nog niet gepasseerd zijn <3 Dat idee heb ik overigens ook niet, maar zo'n bevestiging is wel fijn. Ze moet wel echt nog scherper voor ik überhaupt na kan denken over M2, maar dat komt wel.

Gister thuis liep ze echt ontzettend fijn. Mooi scherp en tijdens de middengangen voelde ik ook echt dat ze me meer meenam. Ze begint voelbaar sterker te worden en merk echt dat we groeien samen. Zo'n fijn gevoel :+:

Marena van Steenbergen, M1+8

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 08:31

Knap hoor, twee paarden op dezelfde wedstrijden starten. Lijkt me een heel gedoe, haha.

O echt Shelly, voorkeur voor koudbloeden wedstrijd? Ik heb dat juist helemaal niet. Start liever gewoon tussen de grote paarden, haha.

Jammer van je dipje met Tinky, glenstorm. Maar wat fijn dat Gamble het zo goed doet! Foto ziet er goed uit!

Fijn dat je zadel zo goed bevalt Meya, hij is mooi :)

Jouw zadel ziet er ook goed uit Shelly! Geniet er van!

Heerlijk HiFive, lekker het bos in. Hier is het altijd zo'n gedoe om oppas te vinden en het is redelijk ver rijden naar een mooi bos dus veel tijd kwijt.. Anders had ik 't ook wel vaker willen doen. Ach, dan af en toe maar rondje door de polder :+ Mooi debuut heb je gereden, gefeliciteerd!

Vervelend Nouvel, al die tegenvallers.. Wel heerlijk dat je lekker het strand op kunt!

Jammer dat het printscreenen van de foto's niet lukte Meya. Kun je niet gewoon filmpje uploaden dan? Wat een gedoe met printscreens :+
Wat leuk van de clinic, klinkt goed! Ze kantelt haar hoofd wel wat op de foto's zo te zien, of is dat momentopname?

Je les ziet er goed uit Nouvel!

Ah doodzonde van het paard Yom! Goed dat jullie je gevoel volgen. Jammer dat het zo eindigt. En ook jammer dat de paardensport voor jou ook het einde betekent nu je dochter ermee stopt. Kun je niet bij iemand anders groomen?

Wat goed dat je toch gegaan bent Natasja. Gefeliciteerd met je winstpunt!

Ahh wat een bizar lage punten Aniek. Jammer is dat! Maar net wat je zegt, als jij maar fijn hebt gereden. Dat is 't belangrijkste! Leuke foto's :)

Marena van Steenbergen, M1+8

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 08:33

Zo, ben ook weer bij.

Vorige week/afgelopen weekend weinig gereden doordat ik zelf niet fit was en weinig tijd of geen oppas had. Maandag en gister even weer gereden.. Ik heb zondag weer wedstrijd en laat ik maar zeggen dat ik hoop dat ze zich dan anders gedraagt dan nu thuis :+ Mega sloom, gister gespannen (wind zal ook wel meespelen en kuilplastic dat anders lag dan anders is voor een autist als Marena ook erg spannend :Y) ).. Benieuwd hoe 't zondag gaat dus. Morgen en zaterdag nog maar even bezig. Ze komt ook alweer behoorlijk in de wintervacht. Vind het nu middenin het verharen nog te vroeg om te scheren maar eind oktober is ze aan de beurt.. Denk dat ik zondag al ga merken dat ze dik in haar haar zit, aangezien we dan binnen starten. Nou ja, we gaan het zien!

Marena van Steenbergen, M1+8

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 12:24

Ja ik scheer haar eerst idd. Heb het ook wel andersom gedaan maar bij Marena maakt t niet uit. Geen deken of wel een deken: in oktober is ze teddy. Dus scheer altijd eind oktober en eind december dan nog een keer. Dan kan t net :Y)

Scheren jullie de paarden ook?

Marena van Steenbergen, M1+8

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 12:18

Ideaal Meya!

Ja dat is altijd het lastige Nouvel, de te hoge temperaturen voor die wintervacht. Sowieso nu de wedstrijden weer indoor zijn en het daar vaak een stuk warmer/benauwder is, moet ik wel scheren.

Is dat niet te vroeg HiFive, nu ze nog middenin het verharen zitten? Of maakt dat niet uit? Voor de wedstrijd a.s. zondag was 't namelijk wel fijn geweest als Marena ook al uit die haren was, maar voor mijn gevoel is dat wel heel vroeg.. :=

Marena van Steenbergen, M1+8

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 08:13

Succes vandaag Shelly! Je kunt het +:)+

Ideaal trysteffy, Marena is in december echt wel weer teddy.. Haha. Ook wel logisch met een haflinger.

Ehhh.... Welkom, Blanca? :Y)

Bij twijfel niet doen Meya. Aan de andere kant: wat heb je te verliezen? Waar wil je heen?

Marena van Steenbergen, M1+8

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 13:52

Wat bedoel je Aniek, met dat iemand jouw bericht heeft gekopieerd?

Gefeliciteerd met je debuut Shelly, heel netjes! +:)+

Jullie ook gefeliciteerd met de punten trysteffy & HiFive! :D

Mijn wedstrijd gister ging niet heel lekker. Marena was de hele week al sloom en had nog niet echt fijn kunnen rijden v/d week dus had er al niet heel veel vertrouwen in, maar vol goede moed.. :Y) Ze was wel wat sloom en de SB kwam er totaal niet uit, ze stond bijna stil. Eerste proef ook wat onrustig met haar hoofd. Tweede proef ging een stuk lekkerder. Sowieso eerste proef geen winst verwacht, tweede misschien net maar ze had wel stukken beter gelopen dus had 't ook begrepen als dat net geen winst was. Krijg ik de punten: 169,5 en 171.. Ehm :+ Overal 5, 5.5 en 6jes op. Ook op de oefeningen die gewoon simpel en heel netjes waren (door S van hand veranderen bijvoorbeeld). Tijdens het groeten in de tweede proef keek de jury niet eens, zat mooi de andere kant op te kijken. Dat heb ik nog nooit meegemaakt.. Zo onfatsoenlijk.

Bijzonder ook wel. Een mooi paard, dat kreupel liep in de proef (volgens rijder zelf), rijdt gewoon dikke winst.

Dus, deze keer ( en de jury) maar gauw weer vergeten. Op naar de volgende!

Marena van Steenbergen, M1+8

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 09:48

Leuk Karlien, een clinic! Mooie foto. Pittig is niet erg, als het maar leerzaam was :D

Wat raar Aniek. Vond die post van Blanca sowieso al een beetje vreemd, aangezien ze zich hier nog nooit gemeld had..
Zeg dat wel ja. Weinig jury's die echt objectief zijn valt me op.. Zo jammer!

Leuk dat je op wedstrijd gaat zondag HiFive! Komt vast goed. Lekker dat je vrijdag even naar het bos gaat.
Ik wissel af met longeren en heel af en toe een buitenrit. Dat laatste wil ik wel wat vaker gaan doen. Binnenkort ook bosritje gepland!

Spannend Nouvel, al een tijdje niet meer weg geweest dus. Wanneer krijg je je eigen kussens terug dan?

Zeker jammer Meya. Ik had P. van der V.een.. Kende haar verder niet.
Hmm lastig dat het thuis dan niet wil. En gewoon de proef doorlezen maar niet daadwerkelijk oefenen? Ik oefen de proef nooit. Marena gaat veel te veel medenken dus dat werkt alleen maar tegen me en ik ga ook gekke dingen doen waardoor het thuis voor geen meter gaat en ik uiteindelijk met een rotgevoel op wedstrijd ga :Y)

Hmm misschien wel wat spierpijn inderaad HiFive.. Zou niet zo gek zijn na een zware training :)
Ja op die manier kun je inderdaad wel een foto toevoegen!

Marena van Steenbergen, M1+8

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 10:41

HiFive5 schreef:
Het lukt niet voor het filmpje te uploaden. Ik save deze bij 'voeg foto's toe' maar hij komt niet tussen het lijstje te staan.

Ah stom. Ik las foto, maar filmpje wil daar inderdaad niet. Die moet je al uploaden via bijv. Youtube..

Marena van Steenbergen, M1+8

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 11:52

Hm, vreemde jury is het dus Meya.. Pff, jij ook al zo'n jury die niet keek tijdens het groeten? Ik heb dat vorige week dus voor het eerst meegemaakt en sta daar echt versteld van. Zo onfatsoenlijk :\

Jammer van je punten, die 179.5 is wel heeel zuur zeg! Maar goed om je even te richten op je huidige niveau nu thuis en inderdaad, kwestie van km's maken.

Succes voor de mensen die vandaag op wedstrijd gaan!

Marena van Steenbergen, M1+8


Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 11:52

Ik heb voor volgende week zondag wedstrijd opgegeven dus ik moet Marena deze week maar even gaan scheren.. :=

Marena van Steenbergen, M1+8

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 19:08

Afbeelding
Marena is er klaar voor!

Marena van Steenbergen, M1+8

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 19:10

Pff jammer Nouvel! Maar de kop is er weer af *\o/*

Vervelend dat Siep niet echt lekker liep HiFive! Maar toch gefeliciteerd met je punten, die heb je maar weer binnen!

Marena van Steenbergen, M1+8

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 18:31

Heerlijk Nouvel, er lekker even tussenuit met paard! <3

Lekker bezig Harvey +:)+

Haha succes vast met scheren Shelley. Ik heb gelukkig een bijrijder die groom is op een grote stal en daardoor veel ervaring heeft. Die heeft Marena dus ook voor me geschoren. Dan is het zo klaar! Als ik het zelf doe is het wel strak/netjes omdat ik mega perfectionistisch ben maar dan ben ik er wel lang mee bezig én ik kan een week niet normaal lopen door de rugpijn. Dus ideaal dat het zo even geregeld kon worden!

Ik doe ook nooit mee aan selecties. Heeft totaal geen zin.. Doe mij maar de gemoedelijke kleine wedstrijdjes!

Ziet er weer goed uit Nouvel. Lijkt toch altijd weer mooi he, ijzers onder. En 't klinkt altijd zo leuk ook, haha.

Marena van Steenbergen, M1+8

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 08:37

Snap ik HiFive! Dat vind ik ook altijd het meest vervelende, kun je het beste dan maar een kleinere tondeuse voor gebruiken. Vooral met voeten wordt Marena altijd wat ongeduldig en begint ze af en toe wat om zich heen te slaan := Haha, inderdaad een luxeprobleem!

Leuk dat je er toch nog bij kon zijn op die manier Yom!

Welkom Buxy! Leuk dat je het toch gaat proberen voor je operatie. Succes!

Fijn dat je uiteindelijk lekker hebt gereden Meya..

Ik heb gister ook weer even gereden. Eerst liep ze niet heel fijn, wat gespannen of zo.. Beetje lastig te omschrijven. Beetje gevoelig huidje ook door het scheren dus sporen maar af gedaan. Later liep ze, zelfs zonder sporen en met de warmte, echt zo lekker <3 met een heerlijk gevoel weer afgestapt!

Marena van Steenbergen, M1+8

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 07:44

Helemaal vergeten op jou te reageren Sanne, maar wat fijn dat het zo goed gaat met Dior! Klinkt als een heerlijke nieuwe stal. En wat leuk, binnenkort je Z1 debuut +:)+ Haha, jij kunt ook gerust meedoen aan selecties.

Heerlijk HiFive! <3 Ik wil ooook.

Nog even afwachten dus Nouvel. Goed dat hij de dag erna wel gewoon te rijden was. Dat is inderdaad al iets!

Marena van Steenbergen, M1+8

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 12:29

HiFive5 schreef:
Is er iemand op pad geweest dit weekend?

Ja ik gister! Het was erg warm en ik had t ineens heel benauwd in eerste proef. In t geheel moest die proef veel actiever. Ze viel me zelfs uit galop en kreeg haar er niet meer in.. op dat onderdeel een 1. Had 169 punten, helemaal terecht. Tussen eerste en tweede proef boos geworden, toen werd zij ook pissig en ineens stuk actiever.. haha. Tweede proef stuk fijner aan kunnen rijden, geen grote fouten. 178... Met een 5 op houding :') Nog nooit gehad en volgens mij ook geen slechte houding. Geen mega hoog puntende jury ook.

Baal wel want ze liep tijdens inrijden en laatste tijd thuis gewoon echt heel fijn. Op de een of andere manier kakt ze in zodra de proef begint ofzo. Thuis maar s laten voorlezen om te kijken of ze dat dan ook doet en ik moet strenger voor haar zijn := Eerst woensdag maar even lesje ingepland bij een nieuwe instructrice. Ben benieuwd!

Marena van Steenbergen, M1+8

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:50

Welkom hier leeneliefje! Leuk paard heb je!

Klopt Shelly, ik heb ook niet het idee dat het paard zo kan denken. Marena heeft voor mijn gevoel niet veel spanning maar ik wil zelf te veel doen..
Wat gaaf zeg, die cross! Ik zou dat zelf echt niet durven.. Haha.

Ja dat zou heel goed kunnen Hifive, dat de jury die eerste proef nog in gedachten had. Hoe dan ook, erg jammer. Maar goed, volgende keer beter!

Zo'n lekker vooruitzicht Nouvel. Alvast succes voor zondag en daarna heel veel plezier, geniet!

Pff ja, het was echt warm afgelopen zondag Karlien! Hier hetzelfde inderdaad. Rijd nu ook alleen maar buiten dus dan is die overgang naar binnen wel echt even wennen. Wel fijne punten alsnog gereden dus! Haha ja, die 10 graden koeler mag wat mij betreft tijdens wedstrijd ook wel.

Leuk dat jullie ook weer op pad gaan HiFive. Ik vind de proeven 17 en 18 ook makkelijker dan 15 en 16.. Tenminste, als ik het me goed herinner. Ai, hopelijk doet ze dat met die tong niet op wedstrijd!

Marena van Steenbergen, M1+8


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers