[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 10:30

Jammer ook fw!!

Euforie, hoe gaat het nu met je?

Sunshine gefeliciteerd alsnog met je eerste wp!

Ik ook vaak wel zin om op wedstrijd te gaan en ondanks toch wel weer spannend vind, ook wel zin om m Re gaan starten.
Na morgen alleen tijd niet meer weg denk ik helaas, baretje krijgt even lekker vakantie en nog niet echt leuke wedstrijden gevonden. Morgen goede oefening wel voor m1, zit flink stuk contra in al.


haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 22:45

Kom hier graag meelezen, start nu nog l1 maar wil begin oktober over vanwege de selecties.
1x onderling l2 gestart en 23 sept weer onderling, dus vast mooi aan het oefenen

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:38

Gefeliciteerd dames!


Ik vandaag weer op pad geweest in het l1 nog, losrijden vond ze grote deur even spannend maar na paar rondjes ging ze fijn en kon ik heel fijn rijden en ook in de proeven had ik echt een fijn gevoel.
Jury kwam na de eerste proef ook hokje uit om complimenten te geven, moesten lekker zo door gaan en km maken. Uiteindelijk gewonnen met 210,5 en andere 197,5 dus hartstikke blij mer!

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 20:44

Jinte ook welkom!

Leeneliefje, dat was idd erg leuk, fijn ook om.bevestiging te krijgen dat op goede weg bent.

Marietje weekje niks gedaan dan, nu weer op kunnen pakken of nog aan het kwakkelen? Oh lees weer mee hebt gereden clubles, fijn! Wanneer beginnen de selecties?

Ingvild dat is wel dubbel pech zeg! Hopelijk snel weer op jullie oude niveau.

Emma, filmpje ga ik even terugzoeken, die over het hoofd gezien denk ik.....


Ik vandaag maar eens proefjes gereden, heb spontaan zondag wedstrijd bijgeschreven dus debuut komt iets sneller dan verwacht :+

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 21:37

Wij vandaag voor het eerst l2 en indoor gestart en heerlijk los kunnen rijden. Helaas waren se ringen behoorlijk eng en moest ik meteen beginnen maar ondanks de spanningsfouten dik tevreden!
Was uiteindelijk beide proeven 3de prijs (1e van l2 maar in handicap) met 186,5 en 189 dus lekker begin

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 08:16

Mooie foto's jinte! En succes vast voor vrijdag

Xemma gefeliciteerd, mooie plaatsing en punten weer. Blijf je wel in de l2 of ga je bij 10 over?


haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 09:05

Fijn Marietje! En ook lekker clinic gaan rijden, georganiseerd bij jullie of ga je naar hem toe?

Leuk cadeau Leenliefje! Vaak kan je gewoon vast losrijden hoor bij iemand anders ook.

Buxy succes! Jammer van de zaterdag, hopelijk vandaag beter gevoel en punten die daarbij passen.
En als zadelpasser ben ik ook tevreden over Drunen, veel keuze en denken goed mee. Hier ook zo'n lastig paard qua zadels en ondanks vele zadelpassers alleen bij hun geslaagd

Jinte gefeliciteerd, mooie punten voor je debuut!

Veertje wat jammer van de wedstrijd op eigen club en dat hij dan zoveel spanning heeft. Is dat op vreemde locaties ook zo of valt het dan mee?
Bitloos kan ik je niet mee helpen

Ynskek, fijn dat de osteo tevreden was!

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 13:45

Gefeliciteerd Robbie!

Buxy nette proef wat ik zo op telefoon kan zien, wel nog erg braaf allemaal

Mywishmax ook welkom hier! Met jouw resultaten moet dat l2 wel goed komen

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 17:14

Weer een bijleesactie hier, weer hoop gekletst!

Alpha gefeliciteerd met de 3 wp, ondanks ziekte en niet helemaal fijn gereden dan toch knap gedaan! En blijft toch een jurysport, ondertussen al wat gepland?

Veertje, hoe was het indoor gegaan?

Marietje hopelijk kan je het scheren uitstellen! Fijne vakantie! Herken het stukje van lastige oprichting helemaal, daar lopen wij ook tegenaan, paard is al lang en maakt zich ook graag nog langer

Ynskek, zo laat is dat toch niet? En weer knappe punten en plaatsing, jammer dan net geen prijs hebt maar mooi begin weer

Leeneliefje M1 gestart, goed bezig zo te zien, gefeliciteerd ook! En je hoeft niet meteen bij 10 over he, mag rustig tot 30 doorstarten en trainen.
Onze selectiewedstrijden staan op de site van de kring, moeten er 3 van de 4 starten.

Buxy dat is een fijne starttijd, fijn gereden ook? Zie beide proeven net geen prijs maar wel weer wp, gefeliciteerd! En vervelend van je operatie, dan lig je er lang uit

Xemmafalcon, jammer van je rug waardoor je het laatste puntje nog niet gehaald hebt. Wel gefeliciteerd met de 7ens voor je instructeurscursus, welke doe je?

Jinte beterschap!

Mywishmax, fijn dat de selectie op eigen stal is!


Wij gisteren weer gestart ook, onze 1e selectie al meteen en onze 2e L2 wedstrijd. Mochten vooraf even ring verkennen en dat wel erg fijn om de spanning te verminderen maar helaas toch niet heel fijn gereden, op aw en laatste lijn na geen fouten gereden maar eigenlijk voelde ze de gehele proef voor mij te diep/uit elkaar, terwijl ze met losrijden wel fijn liep. Op zich ook niet raar want ze heeft nog amper ervaring maar wel een lastig stukje om op te lossen nog, gewoon km maken (dus op de terugweg meteen extra wedstrijd ingeschreven dinsdag volgende week :o )
De uitslag viel echter 100% mee, 198 punten en 2e van de 21 dus een erg goed begin voor de selectie *\o/*

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 13:23

Gefeliciteerd xemmafalcon! Jammer dat het op wedstrijd nog niet zo lukt als thuis.

Leeneliefje, hoezo te laat voor de selecties? Hebt er dan wss pas 1 gemist toch nu?

Ik heb jaaaaaaaaaaren geleden instructeurs cursus gedaan, was toen 1 avond in de week.

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 14:20

Dat is er kring anders, wij moeten er 3 vd 4 rijden maar zijn ook kringen waar 4 vannde 6 tellen bv.
Waar start je?

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 14:53

leeneliefje schreef:
haike schreef:
Dat is er kring anders, wij moeten er 3 vd 4 rijden maar zijn ook kringen waar 4 vannde 6 tellen bv.
Waar start je?

Kring oude-ijssel
er kunnen 12 wedstrijden worden gereden in totaal :=
krijgen we het nog druk!


Als ik het goed lees, zijn er 4 waarvan er 3 tellen en is het per klasse afhankelijk waar je heen moet? Voor het m1 als ik het goed zie:
20 okt westervoort
10/11 nov zevenaar
1/2 december zevenaar
22/23 december zevenaar

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 15:07

volgens mij zijn alleen de gele echt selecties en is er bij de weekenden dan de ene dag BL en de andere dag bv MZ. In de omschrijving staat wel dat er 3 vd 4 tellen, anders is het ook wel erg veel.
Anders de kring een mailtje sturen?

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 13:20

Gefeliciteerd Aida! Jammer van de spanning weer binnen in de ring, helaas herkenbaar.....

Ynskek en xemmafalcon vanmorgen theorie-examen gehad? Goed gegaan?

Wij gisteren weer gestart omdat we echt moeten oefenen in de ring. Losrijden ging echt heel fijn, maar in de 1ste proef sloot ze zich weer volledig af van mn been en daardoor veel twijfelmomenten dat tempo terugviel en daardoor ook rommelig. Wel ook echt fijne stukken gevoeld want blijft steeds beter bovenin.
Tweede proef zelf veel feller aan gereden en schrok ze nog wel een aantal keer maar beter aan mn been en daardoor ook netter kunnen afwerken.
Uitslag was erg vreemd, eerste proef laatste en mn dieptepunt behaald met 164 met flink wat 2-en en 3en, overal waar spanning had, stond bij verzet :? Andere proef gewonnen met 207 punten, wat ik dan weer veel te veel vond. Maar al met al, heel fijn losgereden en leerzame avond geweest

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 16:09

Twee verschillende ringen en dus ook jurys

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 17:41

Jinte wat jammer dat het niet lukte, zelf teveel spanning? Wanneer heb je weer wedstrijd?

Aida: jammer van je punten/spanning maar verklaarbaar dus met een bal in de hoek. Fijn dat het bij het clubkampioenschap beter ging en ook een goed gevoel had, gefeliciteerd!
En veel plezier morgen, de foto's van vorig jaar zien er gaaf uit! Leuk ook dat je zo veelzijdig bent!


Xemmafalcon gefeliciteerd!

Alpha89, hoe was het oefenen in het M1 gegaan?

Marietje veel plezier en succes dit weekend!

Ynskek gefeliciteerd! Maar zelf niet tevreden dus zo te lezen?

Wij mogen zondag weer, op zich loopt ze fijn maar bij spanning levert ze nog zoveel in, dus we gaan maar weer ervaring opdoen en hopelijk goed rijden voor de selectie

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 21:16

Aida, hoe was het geweest?

Alpha89 gefeliciteerd, nette score zo! Zie officieel L2+2 bent, vanwaar dan toch al M1 geprobeerd, mag je versneld promoveren?

Wij vandaag 2e selectie gehad en dit keer echt fijn kunnen rijden, ondanks de spanningsfoutjes waardoor ze nog keertje opzij sprong en toch wat te diep ging. Was de eerste proef wederom 2e vd 21 geworden met 199,5 en in de tweede proef 203,5 en 2e prijs, dus echt dik tevreden mee!

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 17:39

Gaaf Aida!!

Alpha netjes gedaan, maar deze winter dan verder niet meer starten begrijp ik?

Marietje fijn van de clinic en helemaal super dat de tips dan meteen zondag al kon toepassen, gefeliciteerd met de punten en plaatsing! Deze week fijn doortrainen en dan hopelijk zondag weer zo fijn rond rijden

Jinte, jammer dat het zo tegenviel qua punten, geen idee om nog een keer te starten, dan zit er een andere jury en die kan weer heel anders tegenaan kijken misschien, want als op andere wedstrijden kan, moet je het op een selectie ook gewoon kunnen.
Wel leuk met een van je werk mag starten en fijn dat de selecties dan pas zo laat zijn dat die nog mee kan pakken.

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 21:43

Alpha, dan lekker wel oefenen met trailerladen maar de wedstrijden op een lager pitje zetten? Of als het weer is zoals komende week en fijn kan rijden, kijken of je ergens kan bijschrijven?
En eigen spullen ook.wel fijner om te oefenen!

Marietje, met zadels kan ik je helaas niet helpen

Jinte, dat zijn prima punten en plaatsingen, gefeliciteerd! Wel jammer wijken 2x verkeerd ging maar dan heb je in de rest van je proef voldoende gecompenseerd!

Hier helemaal blij, waren vandaag geen ringspoken aanwezig en fijn kunnen rijden, resulteerde in 197 en 3e prijs waardoor we ons al zo goed als geplaatst hebben voor de regio! (2e,2e en 3e en nog 1 wedstrijd te gaan).

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 17:14

welkom nieuwelingen!

en ik zie weer mooie scores voorbij komen, gefeliciteerd!! Op naar een mooi sportief jaar!

ik helaas tot nu toe nog in de lappenmand, woensdag geopereerd en kan nu beetje door het huis strompelen dus paarden helaas op een erg laag pitje, meer dan even knuffel geven deze week is nog niet gelukt. Wedstrijden dus helaas ook afgemeld en hopelijk ben ik op tijd fit voor de brabantse kampioenschappen over 3 weken......

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 12:54

Gefeliciteerd MWM, doe je goed op de vroege ochtend!!

@Alpha, jij reed altijd in Hulten? Al eens in Udenhout geweest? Liggen wel 2 ringen naast elkaar maar wel met meter of 2 tussenruimte en groot losrijden, vind het daar nooit echt druk aanvoelen.

Ik start expres vaak op verschillende locaties, juist omdat ze het eng vind en vertrouwen moet krijgen dat het allemaal wel meevalt. Vaak als dan een paar keer laat kijken, is het daarna ook goed, en door de tijd heen merk ik al dat ze steeds dapperder wordt.
Had deze maand ook veel willen starten als voorbereiding voor de kampioenschappen maar ik zit er helaas nog steeds niet op, hoop volgend weekend eindelijk....

Marietje: wanneer is bij jullie de regio?

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 21:13

Aida fijn gereden zonder stortbui vandaag?

Lena gefeliciteerd! Tussen thuis, losrijden en in de ring is het ook wel logisch niet allemaal even fijn gaat, in de ring moet hey toch op preciezere plek gebeuren dan met losrijden

Marietje weer knappe punten!

Ik helaas nog in.de lappenmand en daardoor de kampioenschappen moeten afmelden komend weekend, echt heel oliebol maar helaas

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 18:46

Ik kom hier weer rustig mee lezen/kletsen, vrijdag start ik weer voor het eerst oefendressuur na 4 maanden. Door eigen ziek zijn en operatie en revalidatie er lang uitgelegen, dus plan om in de zomer m te gaan starten maar even uitgesteld en eerst maar weer in het L2 beginnen.
Week erop beginnen onze selecties al

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 14:38

Loismooij15 hartstikke mooie punten en fijn dat het gevoel ook zo fijn was!

Valerie vervelend dat je de ene wedstrijd moest afmelden, maar dan afgelopen weekend nog kon starten. Wel vervelend dat jouw punten tegen vielen! Volgens mijn hebben tegen elkaar gereden zaterdag (duikse hoef) en stonden we naast elkaar met de trailers, ik had de vos mee en startte als laatste van de paarden in de L.

Lena gefeliciteerd!

Ynskek wat vervelend van je blessure, hopelijk na het stappen de komende weken weer snel de oude. Blijft hij wel mooi rustig?

Hananass welkom!

Ik ben afgelopen weekend dus op dezelfde wedstrijd geweest als Valerie, weer voor het eerst sinds bijna maanden en eerste keer buiten, dus best even spannend voor ons beide. Door de spanning wilde ze niet helemaal fijn door haar lijf lopen en in de proef hadden we wat kleine storinkjes in 1 hoek en liep ze de hele proef veel te diep, maar desondanks heel blij met hoe ze zich gedroeg en dat we wel rondkwamen. Had maar 1 proef gereden en deze gewonnen met 195.
Zondag was het selectie op dezelfde locatie maar dus wel een stuk drukker. Met losrijden weer hetzelfde als zaterdag maar net voordat ik de ring in mocht, begon ze echt fijn te lopen. Helaas viel de ruiter voor mij heel erg hard en werd de wedstrijd stilgelegd en hebben we bij de trailers staan wachten. Na bijna 40 minuten konden we weer gaan rijden en had ze wederom spanning maar kon ik het wel veel sneller laten afvloeien en de ring in. Hier al een stuk beter gereden dan zaterdag dus dik tevreden, helemaal gezien de omstandigheden. We werden hier 2e met 205 punten dus heel mooi begin voor de selecties!

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 15:05

vaaleriee schreef:
haike schreef:
Valerie vervelend dat je de ene wedstrijd moest afmelden, maar dan afgelopen weekend nog kon starten. Wel vervelend dat jouw punten tegen vielen! Volgens mijn hebben tegen elkaar gereden zaterdag (duikse hoef) en stonden we naast elkaar met de trailers, ik had de vos mee en startte als laatste van de paarden in de L.



Ik ben afgelopen weekend dus op dezelfde wedstrijd geweest als Valerie, weer voor het eerst sinds bijna maanden en eerste keer buiten, dus best even spannend voor ons beide. Door de spanning wilde ze niet helemaal fijn door haar lijf lopen en in de proef hadden we wat kleine storinkjes in 1 hoek en liep ze de hele proef veel te diep, maar desondanks heel blij met hoe ze zich gedroeg en dat we wel rondkwamen. Had maar 1 proef gereden en deze gewonnen met 195.
Zondag was het selectie op dezelfde locatie maar dus wel een stuk drukker. Met losrijden weer hetzelfde als zaterdag maar net voordat ik de ring in mocht, begon ze echt fijn te lopen. Helaas viel de ruiter voor mij heel erg hard en werd de wedstrijd stilgelegd en hebben we bij de trailers staan wachten. Na bijna 40 minuten konden we weer gaan rijden en had ze wederom spanning maar kon ik het wel veel sneller laten afvloeien en de ring in. Hier al een stuk beter gereden dan zaterdag dus dik tevreden, helemaal gezien de omstandigheden. We werden hier 2e met 205 punten dus heel mooi begin voor de selecties!


Oh wat toevallig! Had achteraf ook liever maar één proef gereden. Die andere was niet zo goed voor m'n zelfvertrouwen. Leuk paard heb je joh :j Gefeliciteerd met je winst en wat een goeie punten op zondag *\o/* Daar mag je zeker trots op zijn. Oei, hopelijk is het met de gevallen ruiter goed afgelopen.


Dank je!
Gevallen ruiter valt allemaal mee lijkt het nu gelukkig, maar was wel even flink hectisch met ambulance en evt traumahelikopter die zou komen.

Jammer bij jou zo tegen viel!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Flubberboot, Petunia27 en 27 bezoekers