[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 18:16

Ivy succes zie je daar!

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8


ivy_power89

Berichten: 5845
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 18:17

Oh kak verkeerde bericht gequote....
Ik start 20 oktober bij de valleiruiters haha

Alejandro Z1+5 / Odin finalist Friesian Talent cup 2021 L1+3 / Dressuur Jurylid t/m M2

http://Www.beestachtiggoed.nl http://www.dutchbling.nl frontriemen en halsbanden!

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 18:32

Hahaha tot de 20ste

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 18:46

Leuk, kunnen jullie misschien nog meeten daar!
Ik ga 20 okt naar Soest, das qua meeten dan weer net jammer ;)

Vanmiddag gelest. Hij begon een beetje stom, geen idee. Daarna weer fijn! Sluiten en openen in galop wordt zooooooveel makkelijker steeds. Alleen mn wissels zijn weer eens stuk. Komt vast ook wel weer goed met wat geduld :D
Daarna nog rondje op paard van stalgenoot gereden. Compleet tegenovergesteld van de mijne en toch ook niet. Kneiterheet, supergrappig, maar toen ze echt aan de bak moest werd ze toch wat minder vlug :D Wel weer eens erg leuk om op een ander paard te zitten, doe ik te weinig eigenlijk!

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 18:57

Klinkt lekker noukie je les. Vreemde paarden klim ik niet meer op ben een schijterd geworden. Gaaf dat jij het wel doet.

Soest is ook goed te doen. Ivy en ik hebben elkaar al eens gezien op de Friese wedstrijden in Utrecht.

Ik ga morgen lessen vandaag hadden we tutdag wassen scheren vlechten.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 19:02

haha, die Friese wedstrijd bij de stal waar ik sta :') Alleen toen 'kende' ik jullie dus nog niet :D Mogelijk hebben we al tegelijk gereden daar (ik gewoon en jullie losrijden), haha.

Ik ben ook enorm voorzichtig hoor. Ga alleen nog op paarden waar ik al een ander op heb zien rijden. Geen hele groene of gekke beesten etc. Deze ken ik al 3 jaar, dat durf ik wel :)
Maar zelfs toen t mn werk was, was ik niet heel happig om op mafkezen te gaan zitten. Dat kunnen andere mensen echt beter.

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 19:03

Sta jij op dr Utrechtse manege? Daar startte ik 2 jaar lang de friese wedstrijden. Oh das echt vlakbij haha klein wereldje

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 19:05

haha echt he? Daar sta ik idd, 3 jaar inmiddels :)

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 19:06

Super grappig

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

ivy_power89

Berichten: 5845
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 19:41

Ja klopt!! Utrecht. Vond het buiten met dat voetbal veld niet super fijn los rijden. Die mannen zijn namelijk best fanatiek met de stemmen whaha

Ik ga zaterdag naar een koudbloeden wedstrijd in putten. Daar voel ik me met mn barokjes toch net wat meer thuis haha

Alejandro Z1+5 / Odin finalist Friesian Talent cup 2021 L1+3 / Dressuur Jurylid t/m M2

http://Www.beestachtiggoed.nl http://www.dutchbling.nl frontriemen en halsbanden!


absque_dubio

Berichten: 7832
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 15:03

Zou het zondag echt zulk baggerweer worden? Of zal het meevallen? :=

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

Janine1990

Berichten: 43798
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 22:27

De verwachtingen zijn niet bepaald fantastisch AD! :(

Ik zou morgenavond les hebben, maar even kijken hoe het weer uitpakt... :\

Buiten losrijden en binnen de wedstrijd, vind ik ook niet echt lekker. Maar bij goed weer en goede verlichting zal het wel wat meevallen.

Eigenaar heeft er gelukkig geen moeite mee dat ik nu eerst bij mijn huidige juf wil blijven lessen voor wat meer stabiliteit in mijn hoofd. Opzich best wel een roerig jaar achter de rug, en ben al zo'n haastig type. Plus dat de stress release best wat bloot legt, wat natuurlijk ook heel positief is!
Op het werk nu ook best wel moeizaam, omdat ik heel veel informatie krijg en vanaf 1 oktober er helemaal alleen voor sta, terwijl er ook nog een groot project start op 10 oktober. Gelukkig heb ik dat project al meegedraaid op een andere locatie.

Nouja... however, dinsdagavond best lekker gereden, vanavond ook weer heel fijn gereden. Ben echt voornamelijk bezig met basis werk. Om hem lekker voorwaarts te krijgen. Ik merk nu ineens best wel een winst aan kracht en ik heb bij vlagen weer een paard dat uit één stuk bestaat. Oh en hij is bij stukken ook echt super krachtig voorwaarts.

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 14:28

ivy_power89 schreef:
Ja klopt!! Utrecht. Vond het buiten met dat voetbal veld niet super fijn los rijden. Die mannen zijn namelijk best fanatiek met de stemmen whaha

Ik ga zaterdag naar een koudbloeden wedstrijd in putten. Daar voel ik me met mn barokjes toch net wat meer thuis haha

Succes nog voor vandaag! Of ben je al klaar?

haha, ja, dat voetbal... het went wel, maar denk ook wel dat er paarden zijn die het nooit echt leuk zullen vinden. Ik les nog dichter langs een voetbalveld, daar wordt de mijne er zelfs nog wel ril op :D

Lekker druk op werk dus Janine.. Maar gelukkig ook fijn rijden ernaast!

we hebben t hier best al eens over bitten gehad. Iemand dé tip voor een paard die niet graag het bit aanneemt? Altijd al zo geweest hoor, en ik kom er aardig ver mee, maar ben zo benieuwd hoe hij is als hij wel direct de hand durft te volgen zeg maar :)
Vandaag hetzelfde bit geprobeerd als ik zelf heb, maar dan dikker (KK ultra). Vond m wel losser in zn lijf, maar ook gelijk nog losser in de aanleuning en dat is nou juist níet de bedoeling.
Bitfitter ook al gehad, maar dat leverde op dat mijn huidige bit so far t beste ging (oa trust, rubber etc geprobeerd)

Spenk
Berichten: 21738
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 14:55

Sprenger Dynamic :)

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 15:35

Myler level 2 was het voor ons in het begin

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

ivy_power89

Berichten: 5845
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 17:03

@noukie. Ik ben klaar
En niet zonder resultaat!

In het M2, 3 winstpunten en 2x 1e geworden. Dat betekend dat we officieel Z1 startgerechtigd zijn :D

Mn merrie ook mee gehad, voor het eerst in het L2
Liep daar 4 winstpunten en 2x een 1e plaats.

Lekker dagje dus :)

Wbt bitten, ik rijd ze allebei op een dubbelgebroken bus trens van harry's horse....
Verder gewoon lastig, het beste bit is die waar die van jou het beste op loopt, maa5 probeer die maar eens te vinden...

Alejandro Z1+5 / Odin finalist Friesian Talent cup 2021 L1+3 / Dressuur Jurylid t/m M2

http://Www.beestachtiggoed.nl http://www.dutchbling.nl frontriemen en halsbanden!

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 17:08

Gefeliciteerd ivy!

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 19:37

Supergoed Ivy, gefeliciteerd!!

haha, en zeker waar wat je zegt over die bitten :D
Had misschien completer moeten zijn, heb m gereden op: KK ultra (beste so far en hangt er nu ook al zo'n 4 jaar in); Sprenger dynamic, gewone dubbelgebroken bustrens, HH dubbelgebroken bustrens (was prima, vond huidige bit nét fijner). S&T vindt ie sowieso stom en met bitfitter nog die Trust flexi soft geprobeerd.
Klinkt alsof ik enorm veel wissel, dat valt in de praktijk gelukkig mee. Toen we m net hadden eea geprobeerd, ook ivm plekjes op zn wangen en op een gegeven moment gekozen voor die KK met bitringen. Dat is ook al jaren stabiel, maar like I said, soms hoop ik nét dat ene wonderbit vergeten te zijn :+ :+

Myler ging mijn vorige paard volledig van over de zeik. Zelfs de meest zachte vond hij dus dusdanig scherp dat ik niet meer aan mijn teugel kon komen (lees lange teugel en niet meer kunnen oppakken _O-) Nu was die reactie ook wel lichtelijk buiten proportie, maar sindsdien ben ik er huiverig voor. Misschien toch overwegen bij deze wel te proberen, ene paard is de ander niet! :)
Wil ook niet ineens 100 bitten uitproberen, maar wel heel benieuwd naar ervaringen om daaruit juist een keuze te maken welke de moeite is eens te proberen.
En misschien is het antwoord: lekker niks veranderen en accepteren dat hij elke dag 5 tot 10 minuten nodig heeft om verbinding te maken.

Janine1990

Berichten: 43798
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 21:50

Gefeliciteerd Ivy!! Knap resultaat!

Uhh bitten... Ja... die van mij is heel erg makkelijk... Ik rij 'm alweer een jaar of 2 op een Neue Schule bit. Bevalt me prima. Heb je al eens naar het kopstuk gekeken? Dit maakte bij mij heel erg veel verschil. Van net achter de loodlijn naar mooi erop of ervoor :j

Ik had gisteren les, was geen succes. We zijn maar gestopt. Ik had de verkeerde toeschouwers, werd verschrikkelijk gespannen en kreeg geen fatsoenlijke stap uit Wietse. Zo balen!

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 08:53

Terecht punt mbt het kopstuk Janine. En mijne heeft echt afwijkende maren, dus dat zou idd best een aandachtspunt kunnen zijn.

Wat ontzettend zonde van je les!

Succes iedereen die gaat starten vandaag!

Janine1990

Berichten: 43798
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 13:20

Afwijkende maren/manen? Wat bedoel je? :o?

Ik weet nog goed dat Wietse een heel eenvoudig kopstuk had. Maar die zat echt zó dicht achter de oren... Waardoor die druk kennelijk onprettig was. Heb toen een anatomisch kopstuk aan laten meten en klaar.
Helaas niet echt duidelijke foto's van hoe het zat en hoe het nu zit.

Ik heb net gereden, was erg tevreden. Toch nog veel aan de les gehad, hij zocht lekker verbinding. En hij begon aardig te swingen. Dat was weer lekker afstappen!

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 13:50

haha, dusss :+ Maten moest het zijn.
Als in, het stuk tussen zijn oren is heel breed, zn oren ook wel en daarna is t allemaal cob of kleine full maat. Ik kan bijv ook geen passend orennetje vinden voor m om die reden :+
Dus denk dat je wel gelijk hebt. Heb wel een iets anatomische van Dobert, maar de ooruitsparing begint te vroeg zeg maar, waardoor t alsnog niet optimaal zit.
Lastige alleen is dat de kopstukken die ik so far bekeken hebben ook allemaal een te smal tussenstuk hebben :') _O- Maar zal zn maten eens naar een Bridle2fit dealer sturen :)

Vanmorgen wel erg fijn gereden. Eigen bit erin omdat die dikkere al in gebruik was en ik écht liever voor de regen uit buiten wilde rijden. Meteen spastisch op zn mond, kleine clown :') Maar gewoon stoïcijns naar de hand blijven rijden en hij werd alsmaar beter. Uiteindelijk simpel kwart pirouettes kunnen rijden, twee goede wissels en stukjes sterk draven weer.

Fijn dat het bij jou ook weer goed ging Janine! Dan weliswaar gister niet gelijk, maar nu alsnog profijt. Dat is ook prima. Geeft echt wel aan dat jullie beide op de goede weg zijn en de informatie goed kunnen verwerken (jij in je hoofd, hij in zn lijf)

Janine1990

Berichten: 43798
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 14:02

Ik heb dus Bridle2Fit! Enige dat ik niet heb vervangen waren mijn bakstukken :')

Met het oude kopstuk kwamen de bakstukken en neusriem ook veel te dicht langs de ogen.

Gewoon wat onprettig. Ben benieuwd of je wat gaat vinden bij Bridle2Fit! Moet lukken lijkt me.
Heel benieuwd of het je wat gaat opleveren. Zou dan persoonlijk wel voorlopig op je huidige bit blijven rijden, zodat je ook echt kan merken óf het je helpt...

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 14:11

Ja zeker. Als er een ander kopstuk aan gaat, dan voorlopig geen ander bit.

Spenk
Berichten: 21738
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 14:28

Bridle2fit vond ik nog niet anatomisch genoeg.. Ik heb nu een PS of Sweden :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers