[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Higoma145

Berichten: 2829
Geregistreerd: 08-12-10

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 12:16

Lastig zeg!!

Dat verzuren herken ik ook idd!!
Daarvoor gebruik ik nu de bucas recuptex en dat scheelt voor gossa al heel erg veel :j

En eigenlijk doe ik bijna niet meer inrijden op wedstrijd _O-

Klinkt heel raar Maar ik stap er echt maar 10 tot max 15 min van te voren op, en dan ga ik echt direct aan de slag, en dan blijft die ook fris in de proeven!

Afval stoffen niet kwijt kunnen zou ook kunnen, geef je daar ook iets voor of?

Lord Gossa's Charm B+11 L1+12 L2+12 M1+10 M2+11 Z1+10 Z2+7 <3
Lady Hillie's Melody B+10 L1+12 M1+2 <3
Jade <3
Jildou <3


Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 12:36

gossa4ever schreef:
Lastig zeg!!

Dat verzuren herken ik ook idd!!
Daarvoor gebruik ik nu de bucas recuptex en dat scheelt voor gossa al heel erg veel :j

En eigenlijk doe ik bijna niet meer inrijden op wedstrijd _O-

Klinkt heel raar Maar ik stap er echt maar 10 tot max 15 min van te voren op, en dan ga ik echt direct aan de slag, en dan blijft die ook fris in de proeven!

Afval stoffen niet kwijt kunnen zou ook kunnen, geef je daar ook iets voor of?


Wat merk je aan die deken?

Want ik denk dat Optiwolk gelijk heeft, ik moet kijken naar het voorkomen van de stress bij hem. :j

Ik wil ook wel niet losrijden, maar op dit moment lijkt dat gewoon geen optie.

Die afvalstoffen ben ik nu zoekende in, heb maar even een topic op VS gemaakt.

Higoma145

Berichten: 2829
Geregistreerd: 08-12-10

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 13:01

Ik merk echt een verschil in lossigheid,
Als ik die deken gebruik is hij sneller los en soepeler in de oefeningen

Lord Gossa's Charm B+11 L1+12 L2+12 M1+10 M2+11 Z1+10 Z2+7 <3
Lady Hillie's Melody B+10 L1+12 M1+2 <3
Jade <3
Jildou <3

Spenk
Berichten: 21740
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 13:04

Die deken heb ik ook :) maar voor nu echt veeel te warm. Vind het een fijne deken maar geen wondermiddel.

Higoma145

Berichten: 2829
Geregistreerd: 08-12-10

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 13:13

Zeker geen wondermiddel inderdaad :x

Maar ik merk wel steeds meer, dat hoe meer het management is aangepast op het paard, zoals voer supplemten, dekens, dag schema’s enz hoe meer ik zelf altijd merk dat de puzzelstukjes op de plek vallen en de prestaties steeds constanter worden en het paard ook steeds beter in zn vel,

Ik vind het zelf altijd heel moeilijk, ik denk wel vele met mij, ik blijf altijd twijfelen of ik niet iets kan veranderen dat de omstandigheden steeds beter worden :x

Lord Gossa's Charm B+11 L1+12 L2+12 M1+10 M2+11 Z1+10 Z2+7 <3
Lady Hillie's Melody B+10 L1+12 M1+2 <3
Jade <3
Jildou <3

MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 19:39

Ik heb de deken ook en merk echt verschil!!

voor portretten: http://www.marianstenekes.webklik.nl
Aprose (Wup x Zelhem) Z2 dressuur

Spenk
Berichten: 21740
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 19:45

Ik spam nog een paar plaatsjes :D

Ze is zoo leuk! Binnenkort officiele debuut tussen de paarden


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 19:50

Gave foto's Yvank!

Liss, ik zag je gisteren nog rijden toen we onderweg waren naar Burgum! Zag er lekker uit!
Al concours gepland? En vind je het niet juist lekker om Wup helemaal voor jezelf te hebben?

Ik heb een topic op VS geopend, kijken of daar nog wat interessants uit komt. So far al heel wat interessante dingen meegekregen. Ook met de eigenaar besproken dat we bloedonderzoek gaan doen, volgende week komt de dierenarts toch om een merrie te scannen. Gewoon om dingen uit te sluiten.

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 20:13

Janine je bent welkom hoor om met ons een rondje bos te gaan doen ter afwisseling en uiteraard vinden wij dat ook heel gezellig. Geldt voor iedereen in dit topic.

Ik vind dat je er heel goed mee omgaat staat open voor alle tips en adviezen, alles voor je toppertje.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 20:23

Als jij bij Janine in de buurt zit, zit ik te ver weg voor een rondje buiten Laura. Ik zit een stadje verderop van de link in je onderschrift :)

gave foto's weer Yvank!

Wel fijn dat de eigenaar ook mee wil denken/werken Janine, het is niet altijd dat er geluisterd wordt naar signalen van de ruiter helaas. Benieuwd of er iets uit het bloed komt.

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 20:25

Noukie ik zit in zeist en uiteraard ook meer dan welkom. Geen Idee waar Janine zit maar dacht bied het aan ik mis soms ook een maatje om buiten mee te kunnen rijden ondanks dat het bos 7 min stappen is van stal

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 20:28

Ik zit in Groningen... kan beter met Liss een rondje gaan rijden, zij staat vlak bij ons :P

Maar wel super lief hoor! Ik had ook niet verwacht dat ik zoveel positieve reacties zou krijgen in het VS topic!

Eigenaar is heel erg gemakkelijk hierin, hij wil natuurlijk ook graag dat zijn paarden het goed doen en bovenal zich goed voelen.

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 20:30

Ooh, Laura, dan zitten wij dicht bij elkaar! Moet bekennen dat ik vaak t liefst alleen naar t bos ga juist. echt volledig hoofd leeg enzo...
maar wie weet dat we elkaar met wedstrijd dan wel eens gaan tegenkomen. Utrecht/Zeist verschilt weinig, dus grote kans dat we dezelfde plekken uitkiezen

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 21:27

Ze is inderdaad heel erg leuk Yvank! :D

Zeker fijn dat je zo’n fijne eigenaar hebt Janine. Ik heb het anders meegemaakt en dat is erg frustrerend. Ik had ook nog een ingeving. Ik heb een tijdje Vit E + selenium gevoerd (met pompje) aan een merrie voor sneller herstel. Dat werkte super en zorgde ook voor meer ontspanning. Het is Chevivit E Selen/E (wel duur maar je doet er lang mee). Top spul!

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 21:28

Werd me in mijn topic inderdaad ook aangeraden! Of was het nu via PB? Geen idee, maar was ook het eerste waar ik zelf aan dacht :j
Ga 'm voor nu even onthouden, nog even niets veranderen tot we uitslag van bloedonderzoek hebben :)

Hoe is jouw clinic gegaan?

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 21:30

Ik ga volgende week maar even een rondje hc rijden heb ik besloten.
Hij is zo fijn thuis op t moment, toch maar weer eens kijken hoe het in de ring is :)

MerelV

Berichten: 1763
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 21:33

Fijn zo'n meedenkende eigenaar Janine! Top dat je zoveel tips krijgt overal.

Ik heb vandaag SGW gereden in Arensgenhout. Na dressuur 235,5 punten en 1e, springen helaas 2 pechbalkjes en de cross fijn foutloos maar met wat tijdfouten. Heel tevreden met hoe ze aanpakte in de cross, nu het tempo nog verder opvoeren.

New Hennessy L1+29
Fabulous Faline 17-05-2010 - 25-11-2021, ons sprookje is ten einde
Dressuur jurylid M

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 21:36

Klinkt ook weer goed Merel! Heerlijk een paard (en ruiter) die zo veelzijdig is!

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 22:02

Top prestatie Merel! +:)+

Noukie, rondje HC is nooit verkeerd. Kun je fijn zonder druk oefenen.

Janine1990 schreef:
Hoe is jouw clinic gegaan?


Mijn clinic ging goed. Of nou ja, hij liep redelijk door maar verloor nog steeds teveel impuls. Doordat Beer niet doorloopt, ga ik extra duwen en hard werken en dan houdt hij er helemaal mee op. Na de proef veel tips gekregen (hij moet zijn kracht nu gaan omzetten in snelheid) en wat lijntjes geoefend. Dat ging al een stuk beter dan in de proef wat weer fijn was omdat hij het wel kan. Eenvoudige wissels gingen netjes maar niet op de A-C lijn :D
Ik heb echt gevoeld dat hij meer aan de bak moet en ik zelf minder. Door spanning raak ik de verbinding kwijt en dan mist hij impuls. Dan moet ik hem meteen achter weer aan de praat krijgen. Kortom, veel geleerd, veel huiswerk en weer motivatie om hiermee aan de slag te gaan en dan nog een keer te proberen :o

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 22:09

Ze konden wel broertjes zijn, die twee paarden van ons!!
Heel herkenbaar, hij doet niets, jij gaat harder werken.

Mooi dat de clinic je wat heeft opgeleverd!!!

Noukie, Z1? Zo lang geleden dat je op cc bent geweest?
Wel weer zin om morgen aan het werk te gaan?

Merel, lekker bezig! Wat een mega punten bij de dressuur... Hoeveel procent zou dat zijn?


MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 00:09

@Yvank, gefeliciteerd met je prestaties, wat een gave haflinger! Ik heb er ook eentje gehad :)

@Janine, ik heb Wup weer op de rit maar de fijne afstelling is nog niet wat het was, hij doet ook erg lomp af en toe.
Ik was inderdaad van plan om even op startlijsten te kijken voor een leuke wedstrijd binnenkort. Heb jij alweer eentje gepland?

voor portretten: http://www.marianstenekes.webklik.nl
Aprose (Wup x Zelhem) Z2 dressuur

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 06:51

Nou, grappig dat je t vraagt Janine.. lig nog in mn bed en het antwoord is nee :') nu ben ik ook gewoon aan vakantie toe hoor, dus dat speelt zeker mee. Maar ook precies met die collega weer overleg met anderen erbij.. kijk ik niet per se naar uit. Misschien heeft ze geleerd van mijn feedback..

Ik weet eigenlijk niet eens meer wanneer de laatste keer dressuur was :+ maand of drie geleden denk ik? Het voelt lang iig. Maar heb de punten niet meer nodig in t Z1 en Z2 kan ie nog niet, dus dan maakt hc ook niet uit. En dan rijd ik wel vrijer in de zin van een keer extra schakelen oid mocht dat nodig zijn :) en mocht ie een keer wel Z2 klaar zijn, dan is het wel handig als ik m nog wat mee heb gehad tussendoor :D

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 08:52

Merel wat goed van jullie jammer van de balkjes.

Mahitri wat fijn dat de clinic een succes was. Veel geleerd zo te lezen.

Noukie haha ja we zitten in dezelfde regio dus zullen elkaar vast treffen en mocht je keer rondje willen doen hoor ik het wel.

Liss ook weer starten leuk!

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 09:54

Zooo.... Kom weer even bijlezen :D

@Janine, wat goed dat je zo bewust bezig bent en je kwetsbaar opstelt. Zag je topic, fijn dat er veel meegedacht wordt zeg! Ik heb één toevoeging: geef een plan de tijd! Zie zo vaak dat mensen een verandering doorvoeren (andervoer of andere instructie) en na een maand zeggen dat het niet werkt... :\ Verandering kost tijd en dressuur is langetermijnwerk als je je paard gezond wilt houden. Zet ‘m op!
Als je wilt, mag je mij de filmpjes ook wel sturen. Altijd leerzaam om naar proeven te kijken!

@Merel, wat een dressuurscore joh! Jammer van de balkjes...

@Mahitri, klinkt als een leerzame clinic! Waar ben je geweest?

@Yvank, wat een mooie lange benen heeft jouw haf zeg! Dat debuut komt wel goed met zo’n knappe :)

Ik heb vrijdag nog dressuurwedstrijd gehad, voorlopig even de laatste. In de eerste proef gingen mijn wissels lekker en de zijgangen minder en in de tweede proef net andersom. :') Had 199,5 en 203. Wederom lekker in de buurt, maar toch net niet dus. Jammerrr... We blijven lekker trainen, nog genoeg vooruitgang te behalen! Springen ging wel superfijn vorige week! Had ‘gewoon’ even dikke stijlpunten in de B en foutloos, dus had gewoon 2 wp te pakken *\o/* Foutloos zijn we regelmatig, maar dikke stijlpunten krijg je hier in de regio niet zo snel als gewone sterveling :D Blij mee!

Conarde E (Van Gogh x Narcos II) Dr: Z1+10 Spr: B+8 SGW: B+23

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 10:15

Wat gaan jullie weer snel zeg!

Ik probeer te kijken wat we gehad hebben Janine - en pb je dan.

Die recuptex deken - moet dat niet enkel op voor en na de inspanninng? Of laten jullie die permanent op?
Ik woon nu wel dicht bij stal maar ik denk dat vriendlief me vermoord als ik vier keer op een dag op en af rijd :)
Paard komt laatste tijd wat stijvig uit zn stal. Zou 'm graag wat vrijaf geven maar ik vind hem niet genoeg buitengaan op een dag (hij staat denk ik zon 20u in de stal - helaas) om hem niet ook regelmatig te werken (4 à 5 dagen pw).
Stal aan huis is nog niet af dus hij kan thuis nog niet permanent op de wei :(

Z1+10 :D
Bit-& bridlefitter, instructrice, sport- en shiatsumassage voor paarden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers