Wedstrijddoelen 2018

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 12:11

Merel_Brit schreef:
Gefeliciteerd Wieneke! Mooie prestaties weer!!


Dankjewel :D Ben ook echt ontzettend trots op de knappe Grace die de in hand trail voor het tweede jaar pas meedoet :D

Yess

Berichten: 1345
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Hooge Zwaluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 11:46

Yess schreef:
Yess schreef:
Mijn doel m2 uitrijden en bovenin mee kunnen rijden heb ik begin april gehaald. Nu in het gips met 10 juni mijn z1 debuut. Voorlopig lijkt het erop dat ik mijn doel ga halen. Om scherp te blijven een nieuw doel: z1 geklasseerd zijn in het buitenseizoen. Daarna zien we wel weer. Eerst maar eens een proef rijden!


Ik heb mijn Z1 debuut uitgesteld naar 1 juli, afgelopen weekend dus, en meteen 2 winstpunten gehaald. Tijd voor een nieuw doel: dit jaar z2 startgerechtigd worden.

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 12:10

Gefeliciteerd :D

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 12:26

Wat gaat iedereen goed zeg! Proficiat allemaal!

Na onze laatste wedstrijd begin juni ben ik 2 weken op vakantie gegaan en kreeg paard dus ook vrij. Helaas na terugkomst wat problemen gehad met de auto, waardoor paard nog steeds vakantie heeft. Vindt hijzelf absoluut niet erg natuurlijk :+

Mijn doel was om op het einde van het zomerseizoen L2 startgerechtigd te zijn. Ik ga bewust dat doel laten schieten. Op dit ogenblik heb ik nog geen enkel wp in het L1. Het zat voor de vakantie gewoon niet snor. Paard kan het allemaal prima, ik kreeg het alleen niet voor elkaar en we hadden best wel storing onderling.
Bij deze zet ik dus wat stappen terug. Ga wel L1 blijven starten in juli en augustus, maar elke proef wordt nu gewoon een trainingsmoment, niks meer en niks minder. Halen we wp, dan halen we ze. Halen we ze niet, dan is het zo.

Verschil met NL is dat bij ons in de Belgische LRV de wp worden toegekend op basis van je ranking die dag in je proef, en niet op basis van je score. Iemand kan bij ons 190 halen en alsnog zonder wp naar huis gaan omdat je bijvoorbeeld pas 9e bent. En zo kan je alsnog wp behalen met 160 als je 3e of 4e bent...

Op 15/7 staat normaal een clinic met Jill H*uybrechts op de agenda, daar kijk ik dan wel weer ontzettend naar uit :D

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 16:22

Ik had het doel gesteld om aan het einde van dit jaar M1+1 te zijn.. Ik ben gister M1 gestart (debuut) en gelijk 2 wp's rijker! Woehoo!!!!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 16:59

Mooie foto wieneke.

Wij hebben ons paard dusdanig geblesseerd staan dat maar de vraag is of het ooit weer goed komt. Startkaart dus maar opzeggen en geen doelen meer voor dit jaar. Vind ik nog het minst erge ik wil gewoon dat mijn vriendje weer beter wordt ;(

4leggedmates

Berichten: 281
Geregistreerd: 16-09-16
Woonplaats: In de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 06:58

Afgelopen weekend mijn L1 debuut gemaakt, jeetje wat was dat anders! Ik had de proeven geoefend die op de site stonden, dat waren 7 en 8, deze konden wij dus al heel fijn rijden. Ik had nog nooit naar 9 en 10 gekeken. Deze moest ik dus wel rijden.
Daar gingen we dan, 5/10 minuten eerder de ring in en bij aankomst was de persoon voor ons al bezig met haar proef. Ga je 2 proeven rijden puur op luisteren, ik ben zowaar met een rood hoofd de ring uitgekomen.
Maar.. allebij dikke winst! Met 185 en 187,5, we kunnen veel beter maar de omstandigheden waar nou even niet helemaal ideaal.
Dit weekend een herkansing, zondag L1 proef 9 en 10, op gras, dan gaat hij echt showen.

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 07:11

Wat super allemaal zeg

Mijn doel had ik niet meer na drie keer ziek geweest te zijn vorige jaar met een longonsteking had ik geen uithoudings voormogen meer blijk echt cronische bronchitis te hebben, ik heb dispensatie aangevraagd om licht te gaan rijden en gelukt, hopelijk in het m2 starten per september

Jinte

Berichten: 4833
Geregistreerd: 08-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 17:48

Hoi, mag ik me hier ook melden? :)

Sinds een ruime 2 maand een bijrijdpaard die 3 jaar stil heeft gestaan. Ben begonnen met een maand longeren en daarna rijden.
A.s. zondag hebben we onze eerste wedstrijd in het B. Ze heeft vroeger M2 gelopen.
Mijn doel is om dit jaar nog de L2 te bereiken.

Aankomende wedstrijden:
8-7 B
13-7 B
3-8 B
19-8 B
2-9 oefenwedstrijd L1

DanielleB

Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 18:00

Ik gister weer een winstpunt gereden tijdens de selecties voor de Friese Kampioenschappen.
Wel erg veel verschil in de punten, ene jury 174,5 en de andere 199.5.
Uiteindelijk iets van 62,33% en ik ben als het goed is wel door naar de Kampioenschappen.
Doel is om uiteindelijk begin indoorseizoen naar de Z te gaan :)

De 3 jarige Fries gaat echt heel goed, die maakt hele grote sprongen vooruit.
Doel daarvan is om november in de B te gaan starten.

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 18:17

Wat een leuk topic! Mijn doel gaat 26 augustus uitkomen. Ons debuut in de B.

Jinte

Berichten: 4833
Geregistreerd: 08-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 12:18

DanielleB schreef:
Ik gister weer een winstpunt gereden tijdens de selecties voor de Friese Kampioenschappen.
Wel erg veel verschil in de punten, ene jury 174,5 en de andere 199.5.
Uiteindelijk iets van 62,33% en ik ben als het goed is wel door naar de Kampioenschappen.
Doel is om uiteindelijk begin indoorseizoen naar de Z te gaan :)

De 3 jarige Fries gaat echt heel goed, die maakt hele grote sprongen vooruit.
Doel daarvan is om november in de B te gaan starten.


Dat is inderdaad een groot verschil! Enig idee hoe dat komt?

Ik had gister mijn allereerste wedstrijd. 12 tegenstanders in de B.
1e proef 2e geworden met 203 punten en maar 2 5en. 1e 5 voor binnenkomen, die was inderdaad scheef, en voor de laatste keer draf verruimen ging ze me in galop 1 pas. Verder veel 7ens en wat 6en.
2e proef 1e geworden met 199 punten met 1 5 voor de stap verruimen. Daar moeten we nog wat meer aan werken.
Minimaal L1 dit jaar moet dus wel lukken! A.s. vrijdag gaan we weer.

DanielleB

Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 13:41

Zo dat is netjes zeg!

Ik weet het niet.. waren wel 2 jury's uit 2 verschillende provincies, maar het is door 2 mensen gefilmd en het neigt meer naar de 199 punten dan de 174.
Waren uiteindelijk ook maar 6 van de 13 met een winstpunt

Jinte

Berichten: 4833
Geregistreerd: 08-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 21:55

DanielleB schreef:
Zo dat is netjes zeg!

Ik weet het niet.. waren wel 2 jury's uit 2 verschillende provincies, maar het is door 2 mensen gefilmd en het neigt meer naar de 199 punten dan de 174.
Waren uiteindelijk ook maar 6 van de 13 met een winstpunt


Dat is soms echt het nadeel van de jurysport!

Vandaag weer 200&207,5 gereden

emma_evg
Berichten: 434
Geregistreerd: 08-08-15

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 10:28

Hier ook weer even een updateje!

Het gaat super goed met de paardjes hier. De Tornesch is vanochtend meegeweest, tweede keer BB gesprongen. Drie weken geleden voor het eerst BB gedaan, had dat eigenlijk al eerder willen doen maar had nog wat vaker oefenparcours gedaan omdat ze me de eerste keer behoorlijk begon te bokken na een weigering. Weigeringen niet meer gehad, bokjes wel :+ maar momenteel is ze echt heel fijn. Vanochtend 1e parcours foutloos, tweede een balkje, en het belangrijkste, fijn te rijden.
Doel blijft eind van het jaar B springen, en we liggen op schema. Verder L2 dressuur, maar weet niet of ik hm ga starten want ze kan ontzettend loeren en gespannen zijn (op ander terrein, thuis niet). Niet echt handig met dressuur :o

Gisteren is er nog een paard gebracht van dezelfde eigenaar, een 4 jarige Durango. Net beleerd, dus nog helemaal groen. Doel is om die nu lekker door te rijden en eind van het jaar wil ik goed eeb BB parcours kunnen rijden. En ongeveer B / L1 dressuur niveau in training.

Jinte

Berichten: 4833
Geregistreerd: 08-10-06

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 20:09

L1 is behaald. Nou ja, op naar mn L1 debuut.
Vandaag 6 punten in de B gereden wat het totaal op B+14 brengt. 3 augustus starten we de 1e keer L1.

mala26

Berichten: 4989
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 20:13

Gefeliciteerd! Goed hoor.

Ik start deze maand niet. Vind het echt veel te warm. Paard lief heeft ontzettend veel last van de hitte en weigert uit een emmer op vreemd terrein te drinken, en tja als ze niet willen drinken houd het voor mij op. Dus hopen dat augustus wat minder warm wordt zodat we verder kunnen.

Jinte

Berichten: 4833
Geregistreerd: 08-10-06

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 20:34

Snap ik helemaal! Zeker als ze niet willen drinken is het onverantwoord als je lang weg bent. Verstandige keuze van je :j

xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 21:21

mijn doel was om l1 startecht teworden. En die is behaald en me doel is nu om naar de vakantie l1 te gaan starten. En hopenlijk gaan we net zo hart als door B.

Anoniem

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 21:53

Mijn doel is nog steeds niet behaald. Het wil totaal niet en twijfel steeds meer of ik hier wel mee door wil gaan. Nog geen enkel punt in de B. Woensdag nieuwe poging, maar volgens mij heeft het helemaal geen zin om heen te gaan.

mala26

Berichten: 4989
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 22:03

Myrthe3 schreef:
Mijn doel is nog steeds niet behaald. Het wil totaal niet en twijfel steeds meer of ik hier wel mee door wil gaan. Nog geen enkel punt in de B. Woensdag nieuwe poging, maar volgens mij heeft het helemaal geen zin om heen te gaan.


Waar loop je tegen aan dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 22:12

mala26 schreef:
Myrthe3 schreef:
Mijn doel is nog steeds niet behaald. Het wil totaal niet en twijfel steeds meer of ik hier wel mee door wil gaan. Nog geen enkel punt in de B. Woensdag nieuwe poging, maar volgens mij heeft het helemaal geen zin om heen te gaan.


Waar loop je tegen aan dan?


Ik krijg de basis er niet in bij m'n jonge paard. Soms gaat het goed maar dat duurt maar even en dan hebben we een terugval. Niet motiverend zo...

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 07:28

Wat vervelend Myrthe! Wat zegt je instructie er van?

Mijn doel voor dit jaar is/was L2+5. Momenteel ben ik L2 startgerechtig en hoop ik in september weer te kunnen starten. En ik hoop natuurlijk mijn doel te kunnen halen! Eerst nog maar even hard trainen :D

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 09:41

_KellyAV schreef:
Mijn doel voor dit jaar is/was L2+5. Momenteel ben ik L2 startgerechtig en hoop ik in september weer te kunnen starten. En ik hoop natuurlijk mijn doel te kunnen halen! Eerst nog maar even hard trainen :D


hier precies hetzelfde! :D
Nu trouwens ook veel te warm om te starten, vindt paardlief niet zo leuk :(:)

edit: typo

Sennaonelove
Berichten: 1
Geregistreerd: 23-07-18

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 09:44

22 Sept doe ik mee met mijn negenjarige Welsh merrie aan de balloocross