[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 13:19

Sjonge jongen.. wedstrijd geannuleerd door te weinig deelnemers.. :(..
Dus nu maar snel een andere wedstrijd opgegeven, helaas wel 10 km verder dan de vorige.. maar ja dat moet maar.. vandaan best lekker kunnen rijden. Al is ze rechts veeeeeeel te strak nu..
Morgen weer een rondje rijden, maandag lessen en dan de rest van de week weer zelf hobbyen..

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 14:17

Morgen start ik in Waarland, hopelijk de laatste puntjes binnen te halen :)

Wie start er morgen daar ook ?

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 14:19

Balen :(

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 14:31

Britjuh succes, lekker warm...

Keshia, balen zeg!

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 15:36

Nouvel schreef:
Britjuh succes, lekker warm...

Keshia, balen zeg!


Ja helaas, en we moeten ook nog eens midden op de dag starten :(

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 08:12

Succes vandaag brittjuh!

Ik heb gister weer wedstrijd gehad. Op groot concours hier op gras ze was echt zoo relaxed super fijn!

1e proef onwijs braaf we mochten van de jury 3min in de bak rijden voor we begonnen dus konden mooi alle hoeken rustig door zodat ze zag dat er geen spoken zijn.
Ze was wel wat traag 1e proef reageerde niet zo goed op me been maar ze hadden er alleen bij draf verruimen wat van gezegd dus viel me nog mee. Hele fijne jury kreeg 3 en 4 waar we nog niet goed in zijn (wijken, galop verruimen, overgang naar galop) en 7 en 8 wat wel goed ging overgang draf/stap, stap verruimen, voltes.
185 punten deze proef

En 2e proef was ik mijn concentratie kwijt was zonde want alles was wat rommelig en gehaast waardoor ze wat vaker tegen de hand kwam en wendingen wat slordig waren.
180.5 punt daar

Al met al erg tevreden :D Nu even een zomerstop kunnen we lekker aan de galop en het wijken werken.

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 08:22

Gefeliciteerd proven! Fijn jury wel echt ook verschillen durfde te maken in de punten.

Wij ook weggeweest, losrijden ging heel goed maar kon het in de proeven niet volhouden. Eerste vergat ik te rijden dus die was heel braaf maar liep ze te diep en had ik 187. Tweede proef wel weer wakker beide waardoor we wel echt fouten kregen maar wel actiever en 189 pt.

En het beste nieuws, mijne was bijna goed aan de fiets! Staat sinds eind maart al stil (sinds nieuwe zadel), was een beetje onduidelijk hoe of wat maar leek op pees. Die was afgelopen dinsdag op scan goed, maar in dr lopen bleef ze nog een hapering houden. Fysio bij gehad en losgemaakt en nu dus stuk verbeterd.

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 08:27

Jij ook gefeliciteerd haike !
Mooi dat jullie 2e proef weer wakker werden haha

En wat super fijn dat je andere zo verbeterd is!

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 08:27

Succes vandaag Brittjuh :) ik zou daar misschien komen helpen bij mijn instructrice, maar ze stond op de reserve lijst.

Wat fijn dat ze zo braaf was proven! En toch fijn 2 puntjes er weer bij :)

Wat goed haike dat er weer vooruitgang zit in de blessure! Hopelijk is het snel helemaal hersteld.
Gefeliciteerd ook met je winstpunten! :)

Ik ga woensdag weer, hoop dan mijn laatste punten te rijden! Daarna ook even een pauze qua wedstrijden en doortrainen voor het L2!
Over het juryverschil laatst: iedereen had zo'n beetje 20 punten verschil in proef 9&10. Dus het was niet dat het aan mij lag, jury's keken beide gewoon naar iets anders. Maar blijf het bijzonder vinden haha. Woensdag heb ik 2x dezelfde jury

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 10:20

Jeee iedereen weer puntjes erbij :D
En haikes 2e paard weer bijna goed. +:)+

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 12:25

succes nog britt, als ik niet al te laat ben :o Hoop dat je fijn hebt kunnen rijden!

En mijne nog een heel lange weg te gaan, maar we lijken nu op de goede weg te zijn gelukkig. Die ik nu in L1 heb, is niet van mij, maar wel voor mij om te rijden. Eigenlijk pas serieus mee begonnen toen andere wegviel.

Wil binnenkort nog lekker km blijven maken, maar is weinig leuks hier in de buurt, bij jullie ook in de vakantie?

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 12:32

Hier elke week nog genoeg om naar toe te gaan.. aankomend weekend nog een ander 2 daags concours gevonden waar ik nu naar toe ga.. een concours elke woensdag. En nog een locatie die elke maandagavond een concours organiseerd. En zo dan ook nog gewone concoursen.. kan binnen 15 km elke week wel 2x starten denk ik haha.. vakantie doen ze hier blijkbaar niet aan :')

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 12:41

Jij zit meer richting Reusel denk ik dan? Die zie ik staan maar is voor ons nog wel minuut of 40 enkele reis.
Zijn wel wat wedstrijden maar vind dan 12,50- 13,50 euro wel weer flink inschrijfgeld voor evt een strik :o

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 12:48

Ik zit in u.den. hier is het inschrijfgeld vaak 10 euro voor de b en l en 12 euro of 12.50 voor m en hoger. Komend weekend ook 4x 12 euro ... tikt idd behoorlijk aan.. :z

Even gekeken. Nog 19 wedstrijddagen in de dressuur tot het binnenseizoen. Dat is nog genoeg :')

Rockefeller0

Berichten: 33
Geregistreerd: 08-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 12:54

Bij ons op stal hebben ze tot september om de 2 weken wedstrijd op dinsdagavond. Ideaal!
Verder is hier in de buurt ook wel genoeg te vinden.

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 12:59

Hier is het standaard 12.50 euro per proef

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 13:12

mirjamalvaro schreef:
Hier is het standaard 12.50 euro per proef


Hier ook steeds vaker en als dan nog evt kans is op leuke prijs, maar voor een rozet en beker vind ik dat toch echt teveel, is al duur zat allemaal :o

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 13:25

Hier in Noord Holland noord ook weinig te vinden komende 2 maanden

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 13:30

Ja goed duur allemaal. Subtop zelfs 17.50 per proef en krijg je ook simpel lintje. :=

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 14:26

Ik zie het meer als het afbetalen van mijn winstpunten haha.. ik rij in een categorie met 25 combinaties toch nooit bovenaan.. haha

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 16:15

keshia schreef:
Ik zie het meer als het afbetalen van mijn winstpunten haha.. ik rij in een categorie met 25 combinaties toch nooit bovenaan.. haha


Hahaha zo kan je het ook zien. Ik heb tm z2 geen wp meer nodig dus ga echt voor de ervaring en km.

Subtop nog duurder idd maar dan ga je vaak ook niet elk weekend/om de week.

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 16:50

Helaas geen punten gereden, maar ik mag ook niet klagen. ik rij pas weer een maand na dat ik er 1,5 jaar uit heb gelegen. heb 177 en 179 gereden. Fayah heeft een nieuw trucje als ze geen zin heeft.. haar kont naar binnen gooien en kaak vast zetten. dit deed ze vandaag dus ook. en als dat weer onder controle is vliegen de punten weer omhoog. en ik heb altijd opstart problemen.. al rijd Ik een tijdje geen wedstrijden dan moet ik weer opstarten _O-

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 10:14

@ Kelly; Dat is een groot verschil! Gefeliciteerd met je punten!
@ Mirjam; Oh zou het echt alleen van het zadel komen? Niet zo mooi voor de zadelmaker!
@ Haike; Fijn dat je je andere paard weer kan oppakken.
@ Keshia; Dat is jammer! Gelukkig kon je nog ergens bijschrijven
@ Proven; Gefeliciteerd met je punten
@ Haike; Ook gefeliciteerd! Fijn van je eigen paard, weer lekker oppakken straks.
@ Kelly; Succes met de wedstrijd
@ Britt; Jammer, op naar de volgende keer

Ik ben het weekend lekker naar het bos geweest, gisteren heeft hij vrij gehad. Vanavond mag hij weer aan de bak. Nog een kleine 3 weken en dan mag hij meer in het L2. Hopelijk is het niet meer zo warm dan %)

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 22:07

Dankjewel Marietje!

Ik heb vandaag mijn laatste punten gehaald, en mag L2 starten! *\o/* :D ik ga nog niet gelijk over, wil haar eerst nog wat sterker en constanter hebben! Maar wel heel erg blij!

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 22:14

Gefeliciteerd!

Hier Sterre alvast geregistreerd bij knhs. Volgende maand starten.