Wedstrijd ruiters in het buitenland?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Wedstrijd ruiters in het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-18 12:16

Zijn er hier Bokkers die ook in het buitenland wonen en wedstrijden rijden?

Ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe het in andere landen het er op wedstrijd aan toe gaat. Ik woon zelf in Zweden en wil hier binnenkort op wedstrijd gaan starten. :)

Getup

Berichten: 8274
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 17:56

Luxemburg hier. Niet zo spannend en ver weg...maar die zijn aangesloten bij de Duitse FN. Dus hier rijden ze in de lagere proeven met zijn 2 en ( in Duitsland soms tot 4 tegelijk). En gaat de startlijst op alfabetische volgorde van paardennaam ( bij de uitschrijving van de wedstrijd kun je zien,met welke letter) . Als je er meer rijdt,wordt dit wel verdeeld. Maar onze amazone had laatst 2 pony's in 1 rubriek: 1 in de eerste en 1 in de laatste groep. Denk maar niet, dat je ze om mag wisselen,omdat dat beter uitkomt. Kan dus ook voorkomen,dat je in de eerste proef als een van de eerste rijdt, en in de 2e proef ergens achteraan, met 2.5 er tussen ofzo....

En frustratie voor ons: bijna alle wedstrijden zijn in t zuiden en de startlijsten komen er pas redelijk laat ( vlak.voor de proef) op. Als wij daarop wachten en dan pas wegrijden en in t begin starten, zijn we te laat haha. Dus staan we er 1 uur voor t begin . Soms veeeel te vroeg.
Alles is nationaal in Luxemburg. En dus ook altijd dezelfde mensen.
Nog n frustratie: paarden en pony's door elkaar. Er zijn weinig kleine pony's,maar zou fijner zijn als die bij elkaar konden lopen. Onze Welsh A loopt voorop fijn,maar als hij achter n paard van 50 cm groter moet lopen,krijgt ie erg haast

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 19:30

Ik heb een aantal keer dressuur en springen gestart maar heb er geen zin meer in (Zwitserland).
Een echte B hebben we niet. Er is 1of 2 echt simpele proef maar daarna mag je gelijk uitstrekken en doorzitten en volte 20 galop dan wel stap-galop met je jonge beest.
Er zijn altijd 2 jurys per proef en alles gaat mega overdreven professioneel in mijn ogen.
1 proefje kost ongeveer 40-50 euro en dan is de lol er snel af als je niet bij de eerste 3 zit om nog wat terug te verdienen.
Springen is wat meer te vergelijken met Nederland, maar ook takke duur.

Hier ook ponies en paarden door elkaar, ook bij het springen. Komt ook omdat veel kinderen op grote paarden rijden.
Er is dus gewoon kinderen en volwassenen alhoewel kinderen ook bij de volwassenen mogen.


Afbeelding

Afbeelding

Getup

Berichten: 8274
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Wedstrijd ruiters in het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 19:50

In Zwitserland is geloof ik alles duur, poeh
Hier beginnen ze met de E. Is B. En springen is ook alles door elkaar, waardeloos. Daarvoor ga ik dus naar de Bixie. Niet om aan t touwtje n spelletje te doen, maar om zonder startkaart af en toe op 1 dag dressuur, springen en soms cross te kunnen doen. Tussen de pony's. En voor de ervaring

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Wedstrijd ruiters in het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 19:58

Hier een grappige bixie foto die ik toevallig gemaakt heb in Duitsland (10 kn over de grens van zwitserland)

Afbeelding
Ik ken de mensen niet of zo.