[HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:48

Ik heb ook een nieuw jasje! Hopelijk einde maand weg. Moet nu weer opnieuw braaf gemaakt worden ben ik bang na weer zoveel vrij...


Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 22:18

Het wordt een heel beetje warmer de rest van de week dus het zal wel goedkomen.

Ik en toevallig tegen een blauw pikeurjasje aangelopen op MP. Paar keer gedragen voor €40,-.
Kreeg hem in huis, paste perfect en idd als ongedragen.
Degene had hem te klein gekocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 23:07

xx_Irisje schreef:
dat klinkt goed, donkerblauw?


Natuurlijk hihi.

Ik twijfelde heel erg met kopen. Ben een tijd geleden al beduveld via internet. Maar deze keer had ik eens geluk.

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 21:04

Dat is super braaf Melissa!

Ik vandaag weer opnieuw begonnen met rijden. Sinds vorige week vrijdag niet meer op gezeten. Maandag aan de longe gehad Werd om 0700 wakker en zag dat alle sneeuw weg was. Ik snel naar stal en longeren voor ik op school moest zijn. Toen woensdag aan de longe en gisteren idem. Hij was braaf maar wat strak van de spanning.
Nu hoop ik toch eindelijk weer meer tijd te hebben om te rijden...

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 10:41

Als het goed is is het woensdag bekend wie er naar de kampioenschappen mogen Nikki

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 11:33

nikkietjuh schreef:
Ohh ik ben benieuwd. Vind het in onze kring sowieso een zooitje ongeregeld. Er was helemaal niemand van de kring om de eind uitslag bekend te maken.


Ook nog geen kampioenen uitgereikt dan?

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 12:06

Dat is ook stom. Misschien kiezen ze ervoor omdat op een vergadering te doen maar dan zouden ze dat toch kenbaar moeten maken. Vorig jaar waren ze er wel bij de laatste wedstrijd.

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 21:28

Wat een mooie foto iris!

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 20:09

Knap gereden Katja!
Wordt iedere keer wat beter.

Ik ben al maanden niet weg geweest... wordt echt weer tijd maar heb het zo druk.

Heb een leuke Harly bij te rijden die het ook aardig doet.

Vanaf deze week gaat de vos weer vol aan de bak.

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:00

Ik zat er vandaag weer op sinds dinsdag... dinsdag liep hij super nu was hij vooral scherp haha.

Een 4jarige. Heel scherp maar super eerlijk. Is te koop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 23:35

Het buitenseizoen begint alweer op te schieten.

Het is idd een springer maar ik rijd hem dressuurmatig.

Afbeelding

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 10:15

Wat balen Iris. hopelijk kun je snel weer wat meer vooruit!

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 19:15

Wij hadden een boom in de buitenbaan. Thuis lag alles op een hoop. Wind flink om het huis gewaaid en alles onder de overkapping achter geblazen. Lag ruim een meter blad en rommel haha

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 23:44

Wat leuk Melissa succes!!!

Welkom Mloui! Hopelijk ben je weer goed opgeknapt. Wissels zijn voor heel veel combinaties een moeilijk punt. Maar ook hier geldt oefening baart kunst.

Ik ben vorige week bij Theo Hanzon gaan lessen. Heel fijn en leerzaam. Over 2 weken weer.

Vanavond weer eend gestart. Hele goede stukken maar ook een paar echte fouten. Toch nog 215 en 217.

nu weer trainen en op zoek naar een nieuw wedstrijdje.

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 10:05

In de wending vind ik ook niet zo'n fijne manier om het aan te leren.

Zondag sprong mijn paard ze allemaal weer goed. Ik denk dat er nu schot in komt.

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 09:57

Niet te doen zo. Paarden buiten is eigenlijk gewoon zielig...

Heb sinds zondag al niet meer fatsoenlijk gereden. Heb er dinsdag 10 minuten in de buitenbaan op gezeten en toen deden mijn handen zo zeer dat het al klaar was.

Straks maar even binnen een rondje.

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 21:24

Afbeelding
Deze oortjes mochten weer eens naar het bos. Wat was hij lekker fris!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 21:35

xx_Irisje schreef:
Doet hij het goed verder?


Afgelopen week niet zoveel gereden door het weer. Morgen kort ritje en dinsdag weer een rondje bij Theo.

Wissels gingen wel goed tijdens de weinige keren rijden haha.

Mijn doel is om van de zomer 1 do in de ZZL te kunnen rijden. Maar misschien is dat nog een brug te ver.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 22:38

Lithya schreef:
Zo dat zijn in ieder geval wel hele mooie doelen. Ik zou al heel blij zijn met een punt in de z2 en het m springen. Vandaag er voor het eerst sinds 6 weken weer opgezeten. Gaan weer rustig beginnen.


Nou ik denk dat het wat te vlug gaat zijn hoor. Start pas sinds september Z2 en pas 4x weg geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 11:46

xx_Irisje schreef:
Alles op zn tijd. Je merkt snel genoeg of ze eraan toe zijn toch?
Ik ben maar 2 keer Z2 gestart voor we ZZl gingen starten.


Maar jij hebt veel meer ervaring :)

Dit is mijn eerste paard in het Z2, voorheen werden ze altijd als 5 jarige verkocht en rijd/reed ik heel veel jonge paarden waarvan het gros springpaard is/was

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 12:19

Waar les jij nikkie?

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 12:54

Toevallig! Ik vond het echt super fijn de eerste les. Ben benieuwd of hij vandaag weer zo goed gaat.


Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:14

Weer super fijn gelest. Wat simpele tips waarmee ik een aantal oefeningen veel eenvoudiger doorreed.

De wissels waren veel beter dan 3 weken geleden. Wissel naar links hoefde ik na 2 keer niet meer te laten zien hihi.

Wissel naar rechts is moelijker. Hij valt enorm op het linkervoorbeen en wisselt dan wel op de hulp maar springt voor na. Dat moet ik er even uit knutselen en dat is moeilijk.

Een vraagje over de vierjarige die ik rijd. Misschien heeft hier iemand een tip. Ze is wat moeilijk linksom, vindt het moeilijk over de hoefslag te lopen en komt in de hoeken graag binnendoor. Nu is dat in stap bijna over en in draf gaat het wel oke. Enkel in de galop niet. Als ik dan veel binnenbeen en buitenteugel doe gaat heel de kwaliteit van de galop er aan.
Nu heb ik der vandaag een beetje laten lopen waar ze zelf wel en dan blijft ze goed galopperen. Ik denk dit zo maar even vol te houden en dan uit te breiden naar steeds wat groter. Of iemand een ander idee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 14:17

nikkietjuh schreef:
Leuk dat het goed ging yvon! Nog wedtrijden op de planning?

Ik heb met de drachtige merrie precies hetzelfde in galop. Heeft door haar dikkebuik ook geen balans meer en komt ook lekker binnendoor gevlogen. Zal daar dus mee te maken hebben en heeft tijd nodig bij zo'n jonkie.


Waarschijnlijk over 2 weken weer eens weg.

Ik weet niet of het balans is. Ze is door degene die der zadelmak heeft gemaakt maar wat lukraak door de bak gereden. Zij heeft haar nooit door de hoeken laten lopen.

Inmiddels zijn we een week of 8 verder en is er minimale verbetering.

En of ze nu door de hoek loopt of net ervoor afbuigt en dezelfde wending als de hoek loopt maakt in mijn ogen niet zoveel uit.

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 22:20

Tweety komt vanzelf in orde, ritme opdoen in de ring is vaak het sleutelwoord.

Lithya, die wissels die komen vanzelf, duurt gewoon een tijd voordat je die echt goed onder de knie hebt.

Mijn vos doet het goed, wissels gaan steeds beter en zijn hard aan het oefenen met gedragenheid.
Het weer wordt ook steeds een beetje beter, zo fijn!
De jonge doet het super, het binnendoor komen is echt aanstellerij gelukkig haha


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 bezoekers