F12 naar B springen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElineR

Berichten: 1846
Geregistreerd: 18-01-14

F12 naar B springen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-18 15:14

Hoi allemaal,

Om B te mogen springen moet je natuurlijk eerst in de B dressuur een winstpunt hebben gehaald.
Nou bedacht ik me: Je mag vanaf de F12 naar de L1. Dan ben je dus L1 startgerechtigd maar heb je nooit je winstpunt in de B dressuur gehaald. Mag je dan B springen?

MarliesV

Berichten: 15181
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: F12 naar B springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 15:29

Nee volgens mij niet. Je moet B+1 zijn in de dressuur.

Dat ben je met F12 niet, wat de FNRS ook zegt qua niveau.

Mijn ervaring is dat in de FNRS meer gekeken wordt naar de ruiter en in de KNHS meer naar het paard.
Vind het op papier leuk dat je gelijk stelt wordt als je F12 hebt met het L1 maar ken genoeg ruiters die nog geen winstpunt in de B behalen, ook al zijn ze F12 of hoger.

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: F12 naar B springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 15:30

Fnrs kijkt meer naar jou als ruiter.
Knhs beoordeelt je als combinatie. Totaal verschillend.

odilekk

Berichten: 488
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Midden in Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 15:52

In het regelement (artikel 253.1) staat: "Een deelnemer, die voor het eerst aan een springrubriek in de klasse B (beginners) deelneemt, dient in enige combinatie een dressuurklassering - minimaal B + 1 - te hebben behaald."
Ik ga er dus vanuit dat je niet vanuit een F klassering, welke dan ook, mag starten in het B springen. Mocht je dit zeker willen weten, zou je contact met de KNHS op moeten nemen.
Het lijkt me daarnaast opzich geen probleem om een KNHS dressuurklassering te moeten hebben, aangezien je voor het B springen toch al een startpas moet hebben. Of je dan met L1+0 (door gestroomd vanuit de F12, dus nooit B gestart) in het B springen mag starten weet ik niet, maar lijkt me bijna niet, aangezien dat volgens mij geen officieƫle klassering is.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 16:01

ik zou gewoon de bond even bellen met die vraag.. ze erkennen immers wel f12> L1.. Dus daarmee hoef je ook geen winstpunten in B te halen om in L1 te starten.

anderszijds, als je F12 rijd, lijkt het mij toch kinderspel om even een puntje in de B te halen ergens en dan te gaan springen bij KNSH?

het lijkt mij dat je wel ergens zou moeten kunnen overstappen.. immers FNRS heeft ook springwedstrijden.. zou toch best raar zijn als je een equivalent van Z dressuur en M springen haalt bij FNRS dat je verplicht B zou moeten starten voor het winstpuntje om daarna te mogen gaan springen bij KNSH?