[HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 20:35

Waar woon je dan?
En komen ze normaal niet buiten dan? De mijne heeft een inloopstal met een eigen weitje, die mist weinig als ik niet kan rijden. De fries staat snachts op stal en overdag hetzelfde als mijn paard. Als de bak redelijk is, dan longeer ik wel, maar om te rijden moet de bak wel echt fijn zijn en niet bevroren of te nat.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 20:39

Ik ga zondag voor de eerste keer!
Ik kan in de binnenbak rijden maar vandaag lekker naar de bossen geweest :)

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 20:55

Annetje schreef:
Waar woon je dan?
En komen ze normaal niet buiten dan? De mijne heeft een inloopstal met een eigen weitje, die mist weinig als ik niet kan rijden. De fries staat snachts op stal en overdag hetzelfde als mijn paard. Als de bak redelijk is, dan longeer ik wel, maar om te rijden moet de bak wel echt fijn zijn en niet bevroren of te nat.


Ik woon in Rotterdam en paard staat in hoekse waard. En nee ze komen alleen een paar x per dag uit stal in de paddock in de winter, dat is hier in de omgeving niet anders dus zorgen we met stalgenootjes ervoor dat de paardjes lekker extra buiten komen. Dus toen ze met d vorst een paar uurtjes op het land mochten heb ik haar dat ook gugund en niet naar de bak omgekeken.

Fleury ook lekker in de bossen met dit weer! Heerlijk!

little_birdy
Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 21:32

Ik woon een beetje in de buurt

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 22:24

Ja klopt Monique zal vast niet willen dat zefyra verweg verhuist Haha. Maar waar heb jij je oefen wedstrijd gehad? Vind die maar moeilijk te vinden in omgeving.

little_birdy
Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 23:14

Dan word ze gek denk ik hihi doen we ook maar niet .
In hellevletsluis was dit

KAbriogirl
Berichten: 65
Geregistreerd: 29-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 01:14

Even over een startkaart ik lees steeds dat dat mensen tegenhoud te starten.

Ik ben vorig jaar februari voor het eerst gestart heb toen een dagkaart gekocht en de wedstrijd daarna even BB gedaan daarna ben ik weer gewoon gestart en heb ik steeds een dagkaart gekocht ik dacht ik start toch niet zo vaak denk 6x vorige jaar dus zat ik nog onder de kosten van een jaarkaart. Het gaf mij ook vanwege mijn gezondheid en onvoorziene dingen steeds de gelegenheid pas een te kopen als ik wist dat ik ook kon gaan. Wellicht voor de mensen die ook wel willen maar de kosten in een keer te veel vinden zo kon ik het spreiden over het hele jaar.

Dit jaar begint mijn seizoen over twee weken en toch weer gekozen voor een dagkaart ik vind het best handig en ik denk ook dit jaar weer dat ik niet heel vaak start ;o))

ps ik ga vanaf Mei de SGW regiotraining doen ;o)) Zo leuk!

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:48

Zo, weer even de tijd nemen om te reageren.

Wat vliegen de winstpunten binnen zeg! Heb een paar mooie proeven voorbij zien komen ook!
En het wisselvallige weer en bevroren bakken, wat een drama hè..

Hier ben ik deze week na zeker 2 maanden weer begonnen met opbouwen. Net voor de kerst was het constant zo nat en lukte het rijden met regelmaat al niet echt meer.. Vervolgens een maand laten staan met het idee joh zodra het beter weer wordt, toen een aantal keer kunnen rijden en nu lukte het alsnog telkens niet. Nu zijn helaas wel alle spieren en conditie weg maar ach hij wordt pas 5 dit jaar dus is allemaal geen probleem.

Wat raden jullie aan voor "schema" om op te bouwen? Ik zat zelf te denken aan 2x per week onder het zadel, gewoon even loswerken zolang als nodig, en de rest van de week nog 2x aan de longe.

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 20:45

Even update vorige week nog beetje ontdaan van de punten van mijn dochter vandaag is Ze weer gestart gelukkig nu 188,5 en 195,5 dus blije dochter en vertrouwen terug *\o/*

Anoniem

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 20:55

Top zeg! Gefeliciteerd met de punten.

Ik had morgen eigenlijk wedstrijd maar heb hem af moeten zeggen omdat ik nog steeds ziek ben. Baal baal.

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 20:58

yfkelover schreef:
Even update vorige week nog beetje ontdaan van de punten van mijn dochter vandaag is Ze weer gestart gelukkig nu 188,5 en 195,5 dus blije dochter en vertrouwen terug *\o/*


Wat een mooie punten! Daar droom ik van om morgen in de buurt te komen :o

Mijn vorige wedstrijd, en debuut, scoorde ik 179,5 en 177 punten. Veel onnodige spanning waardoor pony ook niet lekker liep. Het is nog maar een jonkie met zijn 5 jaar en ik ben ook nog niet zo ervaren.

Helaas sinds december eruit gelegen door een operatie en pas afgelopen zondag weer voor het eerst op een pony. Wel meteen de F10 gewonnen met 222 punten, dus dat geeft hoop! Afgelopen donderdag een privé lesje gedaan en ik was zelf niet zo tevreden. Angst om te vallen en weer bij terug af zijn (met als gevolg weer een operatie) speelde erg mee samen met de frisse jonge pony, waardoor ik hem erg tegenhield. Zonde, maar ik weet wel waar ik op moet letten morgen. Ik ga het gewoon weer voor de ervaring doen, paardrijden is tenslotte LEUK! :Y)

Morgen mag ik om 10:07 en 10:14! Proef 3 en 4.

Charizard schreef:
Top zeg! Gefeliciteerd met de punten.

Ik had morgen eigenlijk wedstrijd maar heb hem af moeten zeggen omdat ik nog steeds ziek ben. Baal baal.


Zonde zeg! Beterschap :(:)

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 21:00

Iedereen is goed bezig zeg! *\o/*
Morgen rij ik weer eens een wedstrijd! In de middag proef 3 en 4! Ik heb er zin in *\o/*

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 00:10

Succes morgen voor degene die gaan starten

little_birdy
Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 09:28

Succes iedereen vandaag !!!
Wat kost een dag startkaart nou ?

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 11:26

€19,-

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 11:35

Edit dat was onleesbaar. Als je zoekt op tarieven startkaart, dan krijg je op de site van de knhs alle tarieven. Van dagkaart tot jaarkaart.

little_birdy
Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 11:53

Heb het kunnen vinden inderdaad !
Nou beter meteen een jaarkaart zag ik al .
Nu nog een goedkope vereninging vinden

Ghostattack

Berichten: 11238
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 11:57

Ik heb ook gewoon een jaarkaart, dan hoef ik maar één keer per jaar te huilen bij de factuur _O-

Nog een week voor ik naar de zadelmaker ga, dan eindelijk weer met zadel trainen!

Josien_

Berichten: 9005
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 12:44

Ik ben ook begonnen met een dagkaart omdat ik eerst wilde ervaren hoe het was. Maar wanneer je meer dan 5 keer ofzoiets start dan kun je beter een jaarkaart nemen. Weet het precieze aantal niet meer, maar had dat toen uitgerekend.

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 13:05

Vandaag dus voor de 2e keer meegedaan en dit keer zonder enige spanning. Pas weer voor de derde keer op het paard sinds december, dus de spanning om fantastisch te moeten presteren had ik niet.

Van de 4 deelnemers ben ik 3e en 2e geworden met twee keer 188 punten! *\o/* De eerste proef (3) was ik erg tevreden over en kan ik me goed vinden in de punten, maar de tweede proef (4) dacht ik niet gehaald te hebben. Conditie is nog niet terug dus ik was bekaf en ponylief was wat minder geconcentreerd dan bij de eerste proef, omdat ik hem tijdens het wachten niet echt meer heb gereden. Desondanks beide proeven dus netjes gehaald en ik heb mijn zelfvertrouwen weer terug!

Een foto van de knappe man <<)

Afbeelding

eldora1

Berichten: 1858
Geregistreerd: 06-04-11
Woonplaats: Kamerik

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 13:10

beterschap!
en succes voor de gene die vandaag gaan starten!

ik ga vandaag alles aanvragen haha
als je lid word van een vereniging, hoe werkt het dan veder met startpas aanvragen? want op mijknhs.nl kan ik alleen maar een verzoek indienen voor individueel lidmaatschap.

Avalon_

Berichten: 1242
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 13:21

Hier ook geen last van bevroren bakken, dit jaar overwinteren we op een stalling met een binnenbak. Anders was het voor ons in de winter geen doen om door te trainen, de bak is altijd erg nat. En dat in combinatie met vrieskou...

Paard in de knotten, voetjes en staart gewassen. Wij zijn er klaar voor! Vanmiddag rond half 5 starten. Ben benieuwd. Een thuiswedstrijd in een bekende bak. Ben benieuwd!

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 16:15

eldora1 schreef:
beterschap!
en succes voor de gene die vandaag gaan starten!

ik ga vandaag alles aanvragen haha
als je lid word van een vereniging, hoe werkt het dan veder met startpas aanvragen? want op mijknhs.nl kan ik alleen maar een verzoek indienen voor individueel lidmaatschap.


Je vereniging heeft een nummer en die moet je invullen bij het aanvragen van je startkaart

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 19:42

Kirstenhorse gefeliciteerd met je winstpuntjes! Toch wel grappig/raar/vervelend dat je zo'n verschillend gevoel kan hebben en dan toch 2 keer 188. Was het dezelfde jury?

Ik heb vandaag mijn debuut gereden! Ik ben SUPER tevreden. Ze was zo braaf en relaxed. Te relaxed eigenlijk want het was een nogal saaie proef haha maar goed dat was het doel niet. Eerst maar eens een paar keer relaxed rijden en daarna wat meer power erin krijgen.
Maar ik had 178.5 in de eerste proef en daarmee 4e van de 7 en in de 2e proef net wat meer power erin en toen 180.5 en gewoon 3e van de 6! Verder waren er dus niet zo veel winstpuntjes vergeven dus ik ben er heel erg trots op dat ik zo nog best meedeed en mooi middenin reed, dat had ik al niet durven hopen.
Het was dus echt geslaagd en heb zin om zo verder te oefenen en straks er ook meer aan te gaan rijden maar dit was een heel leuk begin!

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 20:16

YEAAAAH! Vandaag twee proefjes gereden! Met 184,5 en 185,5 ben ik erg tevreden! Ik had mijn paard ook de afgelopen twee dagen niet kunnen rijden, en ze had dus wat meer energie, waardoor ik een beetje was van; dit wordt nog wat. :=
Maar het ging super goed! Wilde alleen een keer wat langer door galopperen :') En 1 keer moest ik weer aandraven maar toen ging ze over in galop. Iets te sensibel vandaag :')
Maar super blij met het resultaat en twee winstpuntjes *\%/*

Afbeelding