[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Meya_

Berichten: 1426
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 10:39

Hoi.
Had dit topic al gevonden.. dacht ach starten in 2018 wel M1. Maar bij nader inzien , waarom ook niet nu...
volgende week ons M1 debuut. Stukken gaan netjes en onderdelen waarvan ik weet dat het nog niet top bevestigd is. We zullen zien :o

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem


Meya_

Berichten: 1426
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 23:04

Klinkt geinig online een training volgen, maar fijn dat het helpt!

Succes Sanned!

Hier afgelopen zaterdag ons M1 debuut gehad. Beide afgegroet, durfde het niet meer aan :') Vanavond ook weg, ging best wel fijn. Niet perfect maar hoeft ook (nog) niet :o Eerste punt is binnen :D

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

Meya_

Berichten: 1426
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 11:55

Hee dat is bij L.aura Z.wart of niet?

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

Meya_

Berichten: 1426
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 22:19

Wat jammer dan!
Viel hier gelukkig nog mee overdag. Kon gewoon in buitenbak rijden, pas sinds 18 uur dat het wat blijft liggen.

Tja dat is lastig dan, slechte buitenbak Nouvel?
Kan i.p. prima blijven rijden thuis, tenzij 'ie bevroren is natuurlijk :+

Hier hebben we woensdagavond en volgende week zondag wedstrijd :) Beide op nieuwe locaties, ben benieuwd. Wordt sowieso leerzaam :)

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

Meya_

Berichten: 1426
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 20:05

Ach, wat een pech zeg!

Wij hadden vorige week woensdag onze avond niet zo op wedstrijd. Gisteren wel fijner gereden maar slechtere punten. In M1 was er niemand met een punt, terwijl er toch wel combinatie's waren die hun paard goed voor elkaar hadden.
Morgenavond nog 1... pff. heb er zelf eigenlijk geen zin meer in :') 3 in 6 dagen is me wat te veel, maar moet toch betalen en dan niet gaan vind ik zonde van het geld. Gaan we hierna even 2 weken rustig aan doen. Heeft ze wel verdiend :)

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

Meya_

Berichten: 1426
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 23:04

Ik was die van morgen 'vergeten'. Zou afmelden voor sluitingsdata maar ze vonden dat ik wel moest betalen. Dus dan maar heen..

Niet echt. Paard moest volgens jury gehele proef actiever en scherper, terwijl ze van zichzelf genoeg go heeft. Zeer bijzonder.. Maar dat vond de rest dus ook (gelukkig)

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

Meya_

Berichten: 1426
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 23:12

Dankjewel. Ging al wel beter. Misschien moet ik er aan geloven dat ik een sensibel paard heb. Vindt dat alleen zo negatieve stempel hebben...
Maar goed, ze heeft veel go en kan gevoelig zijn. Jury vond het knap hoe ik zo'n sensibel paard door de proef rijdt. Hadden dus wat storingen maar wel 171 & 174,5 punt. Tevreden mee voor nu.

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

Meya_

Berichten: 1426
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 11:42

Ja emotieloos rijden haha. Ben zelf ook iemand die graag wil en beetje perfectionistisch. We jutten elkaar soms wat op :D :+

Gisteren diploma aangevraagd. Heerlijk. Wat een rust geeft dat dus denk dat het straks wel beter gaat indd :j

Zal topic thuis even lezen, op mobiel is het wat onoverzichtelijk

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

Meya_

Berichten: 1426
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 08:50

Nette punten Sanned.

Had laatst op wedstrijd dat de 1e prijzen 176 en 179 hadden... :')

Hier even weggeweest. Oud&nieuw, diensten etc.. Afgelopen week zaterdag weer gelest, ging wel fijn :) Soms nog wel even aftasten hoor, komt nu wat sneller achter elkaar aan. Dus moeten even ons ritme wat vinden in de proeven, eventjes aftasten weer :D Maar goed, na zaterdag niet meer gereden. Dus hoop dit weekend weer te kunnen.

En zal me weer even verdiepen in de wedstrijden, heb niks meer staan. Hoogtijd om wat op te geven! :)

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

Meya_

Berichten: 1426
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:42

Pff.. Wat een pech zeg met al die blessures! Hier gelukkig nog geen blessure gehad met H.ope.. *klopt af* Andere paarden ook eigenlijk niet..

Glenstorm succes zondag! Leuk man!
Sanned; goed doel! Die heb ik zelf ook :P Z1 startgerechtigd, en eigenlijk debuut maken en liefst puntje scoren. Moet nog wel even wat gebeuren...

Heb afgelopen zaterdag weer gereden, week niet gereden. Ging best wel fijn :) Nu thuis even sneller oefeningen achter elkaar aan doen, lijntjes oefenen.. Misschien volgende week nog wel even op wedstrijd dan :)
Heb in ieder geval voor januari februari en deel maart alweer gepland.

Als goed is vanavond even naar de binnenbak. Gisteren voor dienst was de bak nog nét te hard, vandaag uit dagdienst was ie ook weer net niet/net wel.. Dacht dan maar ff vragen of ik vanavond in de binnenbak kan rijden :) Zal de januari M1 proefjes eens even doorlezen.

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

Meya_

Berichten: 1426
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:03

Ja, hier eergister 's avonds ook nog naar de binnenbak geweest. Had de bak voor me alleen, wel lekker :) Gisteren gelongeerd, zal zo thuis weer even rijden.
Paard is stuk vrolijker als ze elke dag wordt gedaan. 1 dagje vrij is niet erg, maar bij de 2e dag kijkt ze al sneu :')

En kijken of ik haar zo wat meer onder controle kan houden maar haar 'go' :P Dus dan maar wat afwisselen met longeren en af en toe makkelijker rijden.

Zeker paard moet het leuk blijven vinden.. Ben ik met je eens.

Zonnetje scheen heerlijk vanochtend, kreeg alweer helemaal een voorjaar gevoel :+

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

Meya_

Berichten: 1426
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 18:31

Wij gaan morgen mee doen met een clinic van L.ynne M.aas... :D Ben heel benieuwd. Cadeau gekregen van vriendlief voor het behalen van mijn opleiding.

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

Meya_

Berichten: 1426
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 20:28

Nette punten MerelV
Trysteffy komt vanzelf goed. Belangrijkste is dat jezelf tevreden bent ;)

Hier heel fijn kunnen rijden. Kreeg Hope eigenlijk zoals thuis aan het lopen, dus konden mooi fine tunen. Fijne tips gekregen en mooi feedback. Zijn zelfs met travers bezig geweest. Goede oefening om achter te activeren en iets meer te zitten.

Afbeelding

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

Meya_

Berichten: 1426
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 08:49

Oh wat jammer glenstorm! Komt volgende x vast goed!!

Vrije dag vandaag. Wat een piepweer. :(

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

Meya_

Berichten: 1426
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 22:15

Mooie wedstrijden gereden, de meesten dan :) Anderen weer veel geleerd.
Gefeliciteerd met de behaalde punten! Glenstorm toch maar even netjes gedaan!

Hier gaan we donderdag weer weg. Mijn moeder gaat weer eens mee op wedstrijd, zoals 'vroegah'. Wordt hoe dan ook een leuke avond. :)
Hier gaat rijden steeds weer beter, heb haar op ander voer. Merk wel verschil met rijden. Ip galop delen nu beter beheersbaar. Alleen de hxf en op x naar draf en a afwenden d draf x hh.. Dat vinden we nog een beetje lastig. :')

En zijn beetje aan het prutsen met de travers en keertwendingen.

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

Meya_

Berichten: 1426
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 13:52

Best tevreden over afgelopen donderdag! :) Heb haar sinds 2/3 weken op ander voer en wat een verschil! Scherpe kantjes zijn er wat af.. Dus kunnen nu fijner rijden. En als dat voer nu werkt bij haar of bij mijn psyche.. :+ Ik ben er blij mee.
Wel wat foutjes nog. 2x 170.5. Jury was vrij minimaal. Wat goed ging was een 6. Slordig/foutje 5.5.. en echt fout 5... dusja weet niet wat de rest had.
Maar middendraf bv lukte aardig knap 6. Andere nette overgangen en oefeningen 6jes. Sprong ze in galop aan bij teugels opmaat maken (mijn schuld) 5.5 en sb die echt niet netjes was 5.

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

Meya_

Berichten: 1426
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 19:23

Dat komt ook wel goed!!
Succes in het m2 merel!
Succes alvast Nouvel. Af en toe starten om te kijken waar je staat is ook niet verkeerd.

Hier dienst.. nog een dik uurtje dan zit het er op.
Woensdagavond weer les. Zin in!! :D voor mijn gevoel zijn we goed voruit gegaan de laatste 4 weken, de bevestiging daarvan is ook wel lekker :)

Mijn moeder was sinds 2.5 jaar weer mee op wedstrijd. Was erg leuk. Zo leuk dat we zaterdag weer samen gaan :')

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

Meya_

Berichten: 1426
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 01:37

Fanatieke planning Lioony. Succes!!

De proef niet echt nee. Thuis rijden, met les of ergens anders trainen filmt mijn vriend wel redelijk vaak stukjes. Heb nog niet echt de kans gehad om naast proef voor te lezen iemand anders vinden die filmt.

Leuk dat je ouders er zo betrokken bij zijn. Mijn vader ging vroeger altijd mee met pony tijd. Toen ik bij een stal begon te rijden en wedstrijden werd mijn vader ziek. Is helaas ook al enkele jaren overleden.. :(
Hij heeft nog dik half jaar een Fries mee gemaakt die ik net verzorgde.

Maar toen ik die serieuzer ging rijden was hij al overleden. Vanaf toen ging mijn moeder mee op wedstrijd. Leren voorlezen. Ging mee, helpen met alles en voorlezen dus :D
Samen auto gekocht voor de trailer.. Ze was/is super, steunde me en sponsorde me met deel voor de auto. Werkte meer dan fulltime die jaren. Paste ze de etenstijd altijd aan op mijn werk en paarden :)
Vorig jaar zou ook eens maar uiteindelijk mijn vriend me voor gelezen. Zei ze ik kan het niet meer. Maar afgelopen donderdag ging dus vlekkeloos :D

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

Meya_

Berichten: 1426
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 09:10

Les ging wel fijn. Gisteren weer op westrijd ging eigenlijk super. Was alleen te laat omdat vriend te laat thuis kwam... grrr. Die moest snel even iets wegbrengen maar daardoor was ik te laat. 10 minuten kunnen inrijden dusja.. had nog wel 175.5 &177 :') snak naar een wedstrijd dat ik gewoon kan zeggen ja ging lekker en terechte punten :o

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

Meya_

Berichten: 1426
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 10:20

Ah super! Gefeliciteerd :D
Hoe Is Het gegaan jean?

Achja het komt ook wel :j Wil alleen soms te graag..
Nu eerst weer paar weken thuis trainen. Kan beter 2 paarden hebben en daar mijn enthousiasme over verspreiden haha

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem


Meya_

Berichten: 1426
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 23:26

Welkom roosje78
Wow wat een punten jean :oo
Emma ook gefeliciteerd!!
Teysteffy ga je gelijk met je nieuwe zadel op pad? Niet eerst even aftasten? :o

Tja. Waar wij tegenaan lopen.. controle. Paard wordt veel te enthousiast. Hoe meer oefeningen hoe meer sensibel.
Vanavond les gehad. In overleg eerst maar even geen wedstrijden.. Heb er dik half uur over gedaan om een normaal rondje bak te doen. Ze kan zo'n merrie merrie zijn. Een portret is het dan. :Y) Heb dan mijn handen vol. Niet recht en beheerst willen, maar travers sb renvers. Hh. Achteruit. Knoeperhard of naar binnenvallen. Zo kan je nog niet eens een B proefje rijden. dus even stapjes terug en dat het in training ook weer fijn gaat.
Verder leuk paard hoor :') _O-
Laatst bijgewerkt door Meya_ op 14-02-18 23:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

Meya_

Berichten: 1426
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 22:59

Kimmutjuh89 haha ja, dat hou ik me ook voor :+

Teysteffy hoe is het gegaan? Ah kom het al tegen. Jammer van de spanning... pfft dat kost een energie zo'n paard. Was ik helemaal niet geschikt voor geweest :o
Merr netjes hoor, gefeliciteerd :j

MariekeS , nee proeven nog niet.. Heb indd wel eens dat het me wat tegenvalt, maar de laatste wedstrijden gaan ook niet echt lekker :') Tempo en route controle is dan soms buiten beeld...
Balen van de fout, maar toch nette punten hoor! Waar ga je heen te werken? Paard niet mee dus?

Roosje78, toevallig vanavond nog eventjes gereden. Moet zeggen viel me niks tegen, ze had 3 dagen vrij gehad. Even zelf ook duidelijker zijn. Strenger bij het 'afstraffen' maar ook gelijk weer los van voren als ze het goed dus. Wat concreter maken dus. Overgangen stap draf hh zijn nu wel weer aardig aanwezig. Alleen galop terug is toch nog een puntje. Ach, ik trek hier 2-3 weken vooruit. :) Super simpel gereden, 2x wijken meegenomen en verder alleen overgangen en Tempo beheersing. .

Oh wat een verhaal Euforie. Hoe oud is je paard? Leukerd? Jammer zeg dat alle plannen wat mislukt zijn bij wijze van.. tja elke hobby kost geld en tijd zeg ik dan maar :+

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

Meya_

Berichten: 1426
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 08:39

Ja dat is wel een het verre buitenland. Jammer zeg, zal vast wennen worden. Maar goed, dit is ook een gave uitdaging! Wanneer ga je?

Ja daarom. En als dan 1 ding mislukt oké.. kan ik vrede mee hebben. Maar als paard lief li.sb. verdomd en dan galopeert. En met de galop onderdelen flink gas gaat geven van joepieeeee. Mwah. :Y) hahah.
Maar doen even stapje terug om weer even haar hoofd koel te krijgen. Even de druk van de ketel..Want hoef maar iets been te doen en ze zet al in qua oefening. Ook leuk. Maar paard met teveel go is ook lastig rijden, net als paard die op de rem loopt..

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

Meya_

Berichten: 1426
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 09:02

Hoe bevalt het kraken? Ik krijg er zelf kippenvel van als iemand het erover heeft. Misschien helemaal niet nodig maar denk straks gaat er iets verkeerd.. :7

Hier druk maar leuk weekje. Afgelopen weekend feest gehad thuis voor zowel mijn verjaardag als het slagen van de opleiding.
Veel werken, diensten ook en diplomering vandaag :D

Ik heb een proeven clinic opgegeven voor de 18e. Ben benieuwd. Ze gaat nu al steeds fijner dus is wel even goed wat stapjes terug.
En dan nog de kleine uk thuis, die is van 15 maart '17 en meet nu 1.42.. Hoop dat ze tegen de 1.68 komt.

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

Meya_

Berichten: 1426
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 15:44

Leuk ding Sanne! :)
Ja, voor mijn gevoel ook best wel aardig. Maar heb er ook geen verstand van. Een ander paard van veulen af aan tot 6e verzorgd/gereden en toen verkocht, maar heb ik er nooit opgelet hoe groot ze nu eigenlijk was toen ze nog een uk was :Y)

Roosje, ja heb nog kunnen rijden en het nieuwe beleid vol gehouden :P Gisteren dienst gehad, was pas 20.30 uur thuis.. Vandaag enige vrije dag alleen geen tijd gevonden om te rijden.

Nou netjes toch Glenstorm, die foto? Geeft wel fijn beeld. Jammer van de wedstrijd, maar indd even stapje terug is niet verkeerd. Nu ook niet met het weer..

Heb donderdag een 'proef'les ergens anders. Stuk dichterbij :D Kijken of het bevalt en te combineren is met de andere.

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Daantjuh88 en 52 bezoekers