endurance training met sportpaard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 19:59

Annalyn, wat heb je een geweldige instelling

Overigens verschillen alle bloedpaarden onderling ook nog eens gigantisch. Ik heb vaak zat met Arabieren meegereden die in mijn ogen echt langzaam waren, maar ook met Haflingers die stevig doordraafde en Navy met gemak bij hielden. Met de juiste training is inderdaad héél veel te bereiken. Dan heb ik wel een makkelijker ras misschien (een Draver dus) maar deze heeft wel én een gigantisch zwakke rug, én hoefkatrolontsteking. Toch rijden we nu met gemak 40 km op tempo..

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 21:39

He Mandy,
Niet je zelf onderuithalen door te zeggen dat je een "makkelijker"ras hebt! Je bent super bezig met Neef, houden zo!
Zo zie je maar weer dat probleempaardjes (ilonk heeft slechte voeten (groeien haast niet, en zijn zo plat dat ze bijna niet kan lopen op steentje s vandaar nu de easyboots) een een peesschedeontsteking gehad) bet wat kunnen!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 22:47

En dat gesprekje van hierboven spreekt mij in de endurance zo aan...de sfeer. Iedereen heeft respect voor elkaar en hoopt voor de ander op een zo goed mogelijke rit. Mensen leven zo met elkaar mee en gunnen elkaar ook het beste. Iets wat ik op dressuurwedstrijden ed nog wel eens wat anders vind.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 11:11

Klopt Cody, de sfeer is een grote reden waarom ik me op endurancewedstrijden beter thuisvoel dan bijv. bij de dressuur. Overigens gaat het er op sgw's ook vrij relaxed aan toe, ben ik inmiddels achter. En ach, rotte appels die de sport een slechte naam bezorgen vind je helaas overal, daar moet je gewoon zo ver mogelijk bij uit de buurt blijven. Haha!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 11:41

Inderdaad, die sfeer doet het ´m Lachen Niet alleen ik, maar ook mijn ouders/grooms voelen zich hierdoor lekkerder. Op spring- en Dressuurwedstrijden voel je veel meer onderlinge concurentie, en lijkt alles veel meer vcan het paard te moeten komen (HIJ tilde zijn benen niet goed, HIJ was wat stijfjes, HIJ lette niet goed op, HIJ was tegen mijn been), terwijl daar bij Endurance niet de schuld kan worden gelegd. Uiteraard voelt deze zich ook wel eens minder, maar het is zo anders.

En Annalyn, bedankt Lachen Paarden die eigenlijk afgekeurd waren bewijzen zich op deze manier toch maar wel weer even Lachen *kijkt trots*