[HK] B-debuut in 2016

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mizsz_Kitty

Berichten: 3204
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:46

Ow ik was hem al kwijt!!

Merr Ben je inmiddels weer ah ah trainen?
SHelly hoe gaat ie bij jou? Al over naar de volgende klasse?
En Glenstorm, ook M gestart?

Hier gaat ie wel fijn!
December nog een keer gestart, toen 178 en 181...Izz schrok net voor de eerste proef van iets wat achter de bakwand gebeurde en toen kreeg ik die spanning er niet meer uit. 2de proef mocht ik meteen daarna rijden, dus even paar rondjes relax door de bak laten gaan en 2de proef ging ook iets beter.

As zondag en die week erop starten we weer. Ben erg benieuwd, gaat thuis steeds beter. Heb sinds begin december ook een nieuw zadel in bestelling staan, moet nu binnen 3 weken binnen komen :D
En 25 maart gaan we mee doen aan een kur op muziek. De vriend van mijn instructrice is DJ en nogal handig met muziek dus die gaat hem muzikaal in elkaar zetten. Heb zelf de muziek verder uitgezocht en proef geschreven. Nu nog gaan uitproberen om te kijken ik qua tijd ook goed zit.


♫ ♬ It's a kind of Magic ♫ ♬
M1+20


Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 17:10

Glenstorm gefeliciteerd met je winstpunt in het M1!

Mizsz kitty: nieuw zadel heerlijk! Gaaf zo'n kür op muziek.

Nee ben nog niet over naar de volgende klasse. 18 februari staat het debuut in de L2 gepland. Zullen zien hoe het gaat. Heb een nieuwe instructrice en heb net 2 keer les gehad maar hij gaat zo fijn nu! Ook de impuls gaat vooruit. Instructrice vond hem tussen les 1 en les 2 ook al veel vooruit gegaan qua reactie op mijn hulpen en impuls. Dus dat is mooi.

Zondag start ik weer in het L1 als laatste of ena laatste keer. Ligt eraan of ik bovenaan blijf staan in de competitie van het stamboek. Stond in de tussenstand vorige week op 1 bij de L paarden.


Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8


glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 17:53

Mizsz_Kitty, ook lekker bezig in de M1 nu dus? Kür rijden is echt gaaf, zou ik zo graag nog een keer willen doen. Wat voor muziek ga je gebruiken?
Shelly, inmiddels ook op weg naar het L2 dus! Fijn dat je nieuwe instructrice zo goed bevalt, kan soms een hele verandering geven.

Ja hier inmiddels ook M1 gestart, eerste winstpunt en dus het begin is er. Nog wel een hele lange weg te gaan, maar we knutselen lekker verder. Hij laat thuis hele knappe dingen zien, maar voordat we zo een hele proef kunnen rijden duurt het nog wel even.

Mizsz_Kitty

Berichten: 3204
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 18:47

zijn in oktober verhuisd en staleigenaar wilde daar ook graag mee doen. ik met haar mee kür rijden, zij met mij mee naar buiten. helaas is ze nou zelf die datum op vakantie...Maar zet t toch maar door ;) ga op zorro muziek rijden.

ja is lastig om de hele proef fijn door te komen. zit allemaal best snel op elkaar in de proeven.


♫ ♬ It's a kind of Magic ♫ ♬
M1+20

Merrr

Berichten: 513
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Texel

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 22:35

Gefeliciteerd met de wp mizsz kitty! Balen van die spanning door schrikreactie... daar hebben wij soms ook last van.
Gefeliciteerd met je 1e wp Glenstorm!

We zijn inmiddels wel fanatiek aan het trainen... heb elke week les, de ene week van een inatructrice die lekker achter mn broek aan zit en vooral basis en de andere week van mn instructeur waar we meer werken aan M oefeningen enz.
Het rijden gaat met ups en downs.. soms ben ik zomaar weer angstig en dan is er te veel spanning.
Heb me wel opgegeven voor 18 februari voor de wedstrijd.. kunnen we ergens naar toe werken..ik zie wel of we mee gaan doen!

Sylvona C v. Sir Oldenburg x Lancet ZZL+15, springen 0,90, Eventing B

Mizsz_Kitty

Berichten: 3204
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 09:43

Ja zo is het hoor! Als het nog niet fijn voelt kan je altijd nog afzeggen.
Sluiten de 2 verschillende instructeurs wel op elkaar aan?


♫ ♬ It's a kind of Magic ♫ ♬
M1+20

Merrr

Berichten: 513
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 11:53

@Mizsz_kitty Ja gelukkig wel... dat heb ik ook wel eens anders meegemaakt.. maar dit werkt wel! Waarschijnlijk ook wel omdat ik bij de 1 vooral aan de slag ben met het 'durfen' rijden dus veel naar voren, veel voltes, veel galloperen.

Sylvona C v. Sir Oldenburg x Lancet ZZL+15, springen 0,90, Eventing B

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 11:18

Afbeelding

<3


Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8

Mizsz_Kitty

Berichten: 3204
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 12:42

Wat een mooie foto! Ging ie goed Shelly?

Merr, klinkt als een fijne combi zo. Les je dan ook veel?

Ik heb afgelopen zondag weer gestart. Inrijdbak was niet fijn en daardoor niet lekker kunnen losrijden. Effect is dan dat de aanleuning prut is. Had de laagste punten ooit, 163 en 168. Bij bijna elk onderdeel stond dat nagevelijkheid niet in orde was. Dus dat zal me dan een punt of 20 gekost hebben....
Vond het erg laag, maar dat het niet winstwaardig was, dat klopte wel. As zondag mag ik weer. Moet savonds starten en laat nou net vanaf zaterdag de winter nog gaan beginnen :p


♫ ♬ It's a kind of Magic ♫ ♬
M1+20

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 12:50

Nee ging hier ook niet zo. Zat er te vroeg op en toen liep het ook nog eens uit. Dus was allemaal zo zo. Volgende keer beter toch.


Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8

Merrr

Berichten: 513
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 14:12

@Mizsz_Kitty Ik les 1x in de week.. (voorheen 1 a 2 x in de maand) maar wil nu even extra les.
Laatst even de M1 proefjes geoefend. met de 3e proef (omdat we overnieuw moesten (ivm opnemen op de KNHS app) hadden we pas de smaak te pakken (iets met veel te voorzichtig en daardoor spanning, en dan gaat mijn paard in de ankers.... alles wat nieuw is vind ik spannend |o , als of we met alles even door moeten we we nu voor het eerst doen.. maar we gaan steeds beter gelukkig!)

Oh balen van je punten zeg... das is wel heel streng gepunt dan!

volgende wedstrijd beter! Ik heb nog steeds de 18e gepland staan..

Sylvona C v. Sir Oldenburg x Lancet ZZL+15, springen 0,90, Eventing B


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: LuffB en 13 bezoekers

cron