[HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 23:14

Chique bij je bruine tuig en vos!

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 08:35

xx_Irisje schreef:
duimen dan maar.

nog wedstrijdgangers deze week?


Ja ik ga dit weekend. Selectie. Maar ik ben nog een beetje aan het twijfelen. Paardlief heeft een hoestje en nu wel aan de foenegriek maar tot nu toe doet het nog niets :(
Als het niet verbetert maar op de medicijnen even en geen wedstrijd.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 12:47

Ideaal om zo tegen een perfect jasje aan te lopen Yvon!

Ik heb na tig jasjes geprobeerd te hebben er een aan laten meten van Lotus Romeo, kort model slipjas in het zwart met een blauw en zilver/wit accent.

Balen superzodiax! Hopen dat ie gauw opknapt

nikkietjuh

Berichten: 303
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 16:03

Zo iedereen de sneeuwstorm overleefd? Hier is het nog steeds volop wit ook al is het aan het dooien. Paarden kunnen nog niet naar buiten. Hopelijk kan ik vanavond wel met de trailer op pad om een rondje te oefenen.

Iris balen dat je wedstrijd niet doorging. Kan me wel voorstellen dat het een teleurstelling was, zeker omdat het weer de 1e x zou zijn.

Yvon dat is echt balen van je bitten en ook niet echt netjes dat het niet opgelost wordt. Zou je me een pb kunnen doen met een foto en de vraagprijs? Stalgenootje zoekt nog iets wellicht is t wat voor haar. Zijn jullie beide geholpen. Leuk dat je een jasje hebt kunnen scoren.

Melissa wat klote van je vlucht. Hopelijk komt er een goede oplossing. En ben ook benieuwd hoe je jasje geworden is!

Superzodiak vervelend dat ie hoest. Hopelijk valt het mee en helpt de foenegriek.

Ik had afgelopen weekend wel een dieptepunt qua juryverschil voor dezelfde proef. Had 197 en 223. De waarheid zal vast ergens in het midden liggen maar ik vond persoonlijk 197 toch wel erg weinig. Er is ook echt geen enkele overeenkomst te vinden in de 2 protocollen.

Hilde_92

Berichten: 2680
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 20:45

Balen van je stang en trens Yvonne. Ik ben benieuwd of ik Lucas ooit fijn met stang en trens kan gaan rijden. Is niet makkelijk om twee bitten in een klein mondje te stoppen, voorlopig houd ik het maar weer op m'n trensje. Ze zijn wel gewild die bitten toch? Kan je ze niet ruilen?

Liaan

Berichten: 509
Geregistreerd: 19-07-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 21:25

Balen zeg Yvonne. Ik rij die van mij gewoon op trens. Heb ook getwijfeld om een bitfitter te laten komen, maar hoor veel slechte verhalen.

Nikkietjuh, dat is inderdaad veel punten verschil!

Ben blij dat jullie ook last hebben van frisse paarden. Die van mij was vandaag helemaal van de leg van het schuivende sneeuw op het dak. Lag er mooi naast, gelukkig landde ik op mijn voeten. Dat was toch zeker alweer 3 jaar geleden als het niet langer is. Wedstrijden zitten er voorlopig nog niet in.

Show jullie mooie nieuwe jasjes eens!

Bij wie lessen jullie allemaal?

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 22:24

Nikki wat een enorm puntenverschil.. Was je plaatsing nog wel een beetje goed?

Ohh oeps Liaan.. Gelukkig een landing op je voeten :P

Vanmiddag fijn gelest :) Wel fijn om dan even gebruik te kunnen maken van een binnenbak.
Gisteren clubles ook heerlijk binnen. Hoop dat ik morgen weer wat in de bak thuis kan doen.

Liaan ik les bij Mar.cel.le He.sse.link en clublessen van jo.yc.e v.egt.er.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 08:26

Ik les bij Malene Nootenboom.
Ik lag eergister ook bijna van mn jonge paard. Die schrok en draaide ineens 180 graden om. Ging nog maar net goed haha.
Ik ben blij als het weer voorjaar is.
Vorige winter ben ik ook bij een jolige bui van Bink afgevallen. Het vroor en hij had buiten door bevroren grond niet genoeg zn ei kwijt gekund. Bokkensalvo het gevolg. Toen had ik mn nek.bezeerd en mocht 8 weken niet rijden. Hopelijk houden we het deze winter wat veiliger haha

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 20:53

Superzodiax gelukkig net blijven zitten!
Oei 8 weken is wel lang!!

De bak is gelukkig weer goed te rijden :) Nog een plas achterin. Vandaag even een rondje naar buiten geweest, was lekker.
Jonkie van me zusje in de bak gedaan. Die is wel erg relaxt. Had er 3 dagen niet opgezeten ivm slechte weer maar kon zo zonder longeren opstappen en wegrijden.

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 21:04

Dat is super braaf Melissa!

Ik vandaag weer opnieuw begonnen met rijden. Sinds vorige week vrijdag niet meer op gezeten. Maandag aan de longe gehad Werd om 0700 wakker en zag dat alle sneeuw weg was. Ik snel naar stal en longeren voor ik op school moest zijn. Toen woensdag aan de longe en gisteren idem. Hij was braaf maar wat strak van de spanning.
Nu hoop ik toch eindelijk weer meer tijd te hebben om te rijden...

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 15:18

Fijn dat je weer aan de gang bent, Yvon!

Ik ben vandaag voor het eerst weer van huis geweest.
Vond het superleuk m weer weg te zijn en ze was heel fijn in het losrijden dus ik was eigenlijk al blij. Vervolgens bleek ze in de ring heel scherp en liet ik het gebeuren, ze dacht overal mee, ac lijn werd automtisch een appuyement, wissels ver voor me uit en dat soort fratsen. Ik vergat paard te rijden.
1e proef 60% ondanks een 1 en een 2 en een stel 4-en. 2e proef 56% met een 1 war nog eens -2 overeen ging omdat ik een oefenining opnieuw reed toen ik besefte wat er gebeurde in de laatste 4 onderdelen O:) verdient maar de kop is eraf! ik ben blij! genoeg goede punten, nu constant rijden.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 08:40

Gister helaas de laatste selectiewedstrijd af moeten zeggen wegens ziekte van mijn kant en een hoestje van paardlief aan de andere kant. Dus ook voor ons geen regiokampioenschappen. Half en eind jan nog Z2 ingeschreven en daarna wil ik de overstap maken naar het zz licht.
Nu even rustig aan tot we allebei weer fit zijn

nikkietjuh

Berichten: 303
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 10:20

Liaan ik les bij instructrice via de vereniging. Dit wil ik in 2018 gaan aanvullen met af en toe een les bij Theo Hanzon. Daar lest mijn instructrice ook dus zou elkaar niet moeten bijten.

Melissa fijn dat jonkie van je zus zo braaf is. Bak gelukkig weer droog kun je weer lekker aan de gang!

Superzodiak ook frisse paarden. Gelukkig boven kunnen blijven. Balen dat je de wedstrijd of moest zeggen maar als je zelf niet fit bent wordt het vaak toch niks. Lekker doortrainen voor zz licht. Gaat vast goedkomen!

Yvon ook weer aan de gang. Hopelijk nu even doorpakken dan.

Iris gelukkig ging de wedstrijd nu wel door. Jammer dat Furby iets te veel eigen inzicht had in de proef maar er moeten we hele goede stukken in gezeten hebben als je met die punten nog op winst komt. Volgende x iets eerder ingrijpen dan zal het vast al een grote verbetering zijn!

Wij afgelopen weekend laatste selectie gereden. In de L2 een 2e plek en daarmee wel zeker van een startplaats op de regio. Commaar had eigenlijk een hele fijn proef. Kon m mooi onder me van de grond houden. In t geheel moet ie daar nog scherper worden zodat het geheel wat meer expressie krijgt maar dat heeft tijd nodig. Had ruim 64% en daar was ik wel tevreden mee. Denk dat het net niet genoeg was voor de regio maar dat horen we als het goed is in de loop van de week. Zo niet gaan we een poging wagen in het Z2. Even kijken waar we staan.

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 10:41

Als het goed is is het woensdag bekend wie er naar de kampioenschappen mogen Nikki

nikkietjuh

Berichten: 303
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 11:08

Ohh ik ben benieuwd. Vind het in onze kring sowieso een zooitje ongeregeld. Er was helemaal niemand van de kring om de eind uitslag bekend te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 11:33

nikkietjuh schreef:
Ohh ik ben benieuwd. Vind het in onze kring sowieso een zooitje ongeregeld. Er was helemaal niemand van de kring om de eind uitslag bekend te maken.


Ook nog geen kampioenen uitgereikt dan?

nikkietjuh

Berichten: 303
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 12:04

Nee helemaal niks. Echt slecht.

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 12:06

Dat is ook stom. Misschien kiezen ze ervoor omdat op een vergadering te doen maar dan zouden ze dat toch kenbaar moeten maken. Vorig jaar waren ze er wel bij de laatste wedstrijd.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 22:49

Jammer van de storingen Iris, op naar de volgende keer!

Nikki top dat je in t L2 door mag! Hopen dat Commaar ook door mag. En anders lekker naar de Z2!
Wat vreemd dat ze geen kampioen bekend maken..

Bij ons hebben we alleen een kringkamioenschap (b tm M 2 proeven en Z 1 proef met 2 juryleden) dan wordt daar ook meteen de kampioen en afgevaardigden bekend gemaakt.

Ik start geen kring dit seizoen, moet er vrij voor nemen, kan maar 1 proef starten en het is toch nog niet voldoende voor kampioenschappen. Start ik liever een andere wedstrijd.

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 23:17

Dat zou het mij ook niet waard zijn, Melissa.

Eigenlijk heb ik net ZZL opgegeven, ik zat vanmorgen te bedenken wat de meerwaarde van Z2 starten was als ze alles van het ZZL beheerst en ik gewoon moet paardrijden onderweg.
De issues die we afgelopen week hadden, kan ik ook daar oplossen en het Z2 hoef ik niet uit te rijden en het ZZL wel dus de winstpunten zijn me daar meer waard :o
dus 14 januari ga ik het gewoon proberen.

nikkietjuh

Berichten: 303
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 13:56

Commaar helaas eerste reserve dus inderdaad op naar het Z2.

Snap dat je daar de moeite niet voor neemt Melissa. Blij het toch bijzonder vinden dat er zoveel verschil zit per regio. Schijnbaar zijn er provincies waar je gewoon kunt inschrijven voor de kampioenschappen.

Iris dapper besluit. Als het goed voelt gewoon doen. Weet je in ieder geval waar je staat. +:)+

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 15:39

nikkietjuh schreef:
Commaar helaas eerste reserve dus inderdaad op naar het Z2.

Snap dat je daar de moeite niet voor neemt Melissa. Blij het toch bijzonder vinden dat er zoveel verschil zit per regio. Schijnbaar zijn er provincies waar je gewoon kunt inschrijven voor de kampioenschappen.

Iris dapper besluit. Als het goed voelt gewoon doen. Weet je in ieder geval waar je staat. +:)+


Hier in zuidholland kan je je inderdaad vrij inschrijven voor de kringkampioenschappen. Als je daar wint kan je een wildcard voor de regiokampioenschappen winnen. De selecties voor de regio gaan wel zoals gewoonlijk.

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 21:39

Mag ik hier mee komen praten?
Heb sinds kort een nieuw paard te rijden wat ik mag gaan uitbrengen en 6 januari staat ons Z2 debuut gepland.

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 22:31

Welkom!
Wat voor paard ga je starten?

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 22:35

Een 8 jarige Vivaldi x Ferro. Heeft nog geen wedstrijdervaring en is ook nog weinig buiten de deur geweest dus het is even afwachten hoe hij het aanpakt.
Maar hij heeft een hele goede instelling en is best brutaal dus ik denk dat het wel gaat lukken.