[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 19:47

Hoi! Mag ik me hier ook melden? Ik start nu nog M1 met mijn paard. Na een ‘spek en bonen’ wedstrijd in mei waarbij ik geen winst reed ben ik in juli weer gestart en sinds die tijd vier wedstrijden gereden, daarbij 9 winstpunten en 5 prijzen in de wacht gesleept. In oktober wil ik m’n laatste punt rijden en dan in november over naar het M2 (van m’n instructrice moet ik gelijk over als ik de punten heb, Haha). Hoe hebben jullie de overgang M1-M2 ervaren?

Oh ja, ik heet Sofie en deel samen met een vriendin een 9-jarige KWPN ruin van Van Gogh x Kigali. Ik start in de omgeving Amsterdam.

Da Vinci (Van Gogh x Kigali)


_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 23:01

Dankjewel Bloempie! Ik moet nog even hard knutselen aan de keertwendingen (rotoefening! :’) ). De rest van de oefeningen loopt hij simpel en onze instructrice vind ons ook echt wel klaar om een klasse hoger te gaan, hoewel ik zelf net aan de M1 proeven begin te wennen :P Op 15 oktober rijd ik hopelijk mijn laatste punt, start dan één proef op stal, en dan begin november wil ik de overstap maken.

Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 23:32

Ben ik gelukkig niet de enige die er moeite mee heeft _O- Opzij, achterwaarts, SB, travers, hij doet het allemaal, maar in de KW slaat ie een beetje op slot. Leuk paard is Don trouwens, sympathieke uitstraling :j

Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 20:23

Welkom Carmuh!

Wij doen even een weekje iets heel anders O:) Vandaag aangekomen op Texel, heerlijk een weekje op het strand rijden.
Afbeelding

Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 09:10

Bloempie: wat gaaf dat je Z mag, super stoer *\o/*
Alicelover: dat zijn mooie punten, gefeliciteerd!

Het strand is echt genieten <3 Zaterdag een lange rit gemaakt door de duinen en terug over het strand. Gisteren alleen even de spierpijn er uit gestapt op het strand. Echt heerlijk om een weekje op een stal te staan waar je gewoon stappend naar het bis en strand kan. Das op mijn eigen stal wel anders :’)

Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 15:21

Carmuh: gefeliciteerd met je winstpunten! Hoe is je M2 debuut gegaan?

Wij zijn vrijdag teruggekomen van Texel, hebben echt een heerlijke week gehad. Vandaag hebben we op stal 1 proefje gestart (mede-eigenaar deed ook mee, 4 proeven vond ik te veel). Paard deed goed z’n best maar had zelf veel spanning. We hebben met 187 een nette winstpunt gereden, hoewel ik weet dat er véél meer in zit. Maar toch tevreden! 8 november maken we ons M2 debuut.

Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 11:49

Peelie: netjes gereden dus, gefeliciteerd met je punten en prijzen :)
Carmuh: jij ook gefeliciteerd met je punten en prijzen! Was het Taams waar je was gestart? (lijk de bak te herkennen :P )
Elitedeux: welkom, lief koppie heeft je paard! En leuk dat je ook dressuur rijdt met je springer. Mijne springt veel liever dan dat ie dressuur loopt, maar hij zal het toch moeten, hahaha.

Hoi :wave:
Zo, wij zijn vanmorgen flink aan het werk gezet in de les. Travers goed geoefend. Rechtsom vindt ie lastiger dan linksom, maar hij verbeterde goed. Ook weer flink geknutseld aan de keertwendingen, tot woede bij paardlief, maar uiteindelijk wel min of meer nette keertwendingen kunnen rijden. We hebben weer genoeg huiswerk voor de komende twee weken. Zondag gaan we twee rondjes springen op wedstrijd, voor het eerst weer indoor. Ben benieuwd hoe het gaat. Hebben anderen nog wedstrijdplannen dit weekend?

Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 12:38

Carmuh, netjes joh! Zie dat je in dezelfde regio start :) Heb je al meer selectiewedstrijden gereden?
Nadja: welkom! Heel veel succes dit weekend.
Scilla123: vervelend dat je paard de eerste proef zo liep te klooien. Wel een dikke winstpunt in je tweede proef *\o/*

Paard sprong fijn van het weekend, eerste rondje netjes foutloos. Tweede rondje erg heet en daardoor twee balken mee onderweg, maar niet ontevreden! Dit weekend start z'n mede-eigenaar hem en dan het weekend daarop mijn M2-debuut. Begin er wel vertrouwen in te krijgen, haha. Hij loopt erg fijn.


Afbeelding
Dit blijft ie echter toch leuker vinden dan dat dressuurgemuts :P

Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 10:23

Peelie: jammer dat je wedstrijd niet zo goed ging. Volgende keer beter!
Laura: netjes zeg, gefeliciteerd met je punten en prijzen :j
Elitedeux: knappe foto’s van je schimmel <3
Carmuh: jij ook gefeliciteerd met je punten en prijzen!
Nadja: klinkt als een fijn debuut, ook al had je geen winst. Volgende keer rijd je vast een punt!

Goedemorgen,
Wij hebben vanmiddag kan debuut en ik krijg toch wel een beetje koudwatervrees. Gisteren les gehad en de puntjes op de i gezet. Op zich kunnen we het, ik moet zelf alleen blijven ademen :’) Nog anderen die vandaag op cc gaan?

Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 18:27

Jammer Yvank, volgende keer beter!

Nou, jullie succeswensen hebben geholpen, haha. Eerste proef een paar grote fouten, maar alsnog 176 punten. Tweede proef netter gereden (alsnog onvoldoendes, maar ook veel zevens) en daar 180,5. Voor de eerste keer heel tevreden! :D Over vier weken mogen we weer, dus genoeg tijd om door te oefenen.

Da Vinci (Van Gogh x Kigali)


_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 00:53

Welkom Ivy! Balen dat je wedstrijd is afgelast, maar best begrijpelijk met de sneeuw.
Scilla: jammer dat je wedstrijd vorig weekend niet zo fijn ging, maar kan een keer gebeuren natuurlijk.

Tijdje stil geweest, had niet zo veel te vertellen. Aanstaande zondag starten we weer (als het door gaat, hopelijk wel!). Tov vorige keer is hij best verbeterd, dus ben benieuwd of dat ook op wedstrijd terug te zien is.

Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 11:06

Mijn wedstrijd gaat door, maar heb zelf besloten me af te melden aangezien het me njet veilig lijkt de weg op te gaan. 23 december weer een nieuwe kans :)

Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 18:05

Iedereen een prettige jaarwisseling en gelukkig 2018!

Laura, ik heb geen Fries, dus start daar niet. Ik ga zaterdag twee rondjes springen en dan in februari weer dressuur starten. Eerst de keertwendingen en travers beter bevestigen. Heb nu twee punten uit vier proeven. De proeven dat ik geen winst reed, was het net aan niet. Dus puntjes beter op de i en dan knallen we in het nieuwe jaar hopelijk zo door het M2 :)

Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 18:05

Succes vanavond elitedeux!

Wij hebben twee fijne rondjes gesprongen. In het eerste parcours een pechbalk, tweede netjes foutloos :)

Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:02

Peelie: wauw, wat gaaf, bijna Z! :D :oo Bleijenberg is super dichtbij voor mij, heb er zondag nog gestart (springen), maar heb de 25e niet op de planning staan.
Laura en Fenna: gefeliciteerd met de punten!
Scilla123: jammer van de spanning, volgende keer beter!

Hoi :wave:
Wij starten zondag voor het eerst weer na een wedstrijdstopje van een dikke anderhalve maand (wel gesprongen in de tussentijd en daarmee de punten voor het L binnen, dus binnenkort maar eens overstappen). Ben benieuwd hoe het gaat! In training loopt hij echt super. Minder is dat ie waarschijnlijk uit z’n dressuurzadel is gegroeid. Zadelmaker komt donderdag, maar de kans is groot dat ik zondag m’n wedstrijd met springzadel moet starten. Inheb er geen problemen mee, maar mensen kijken je altijd zo vreemd aan :’)

Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 13:39

Succes vanavond Elitedeux!
Wat betreft ‘aparte’ paarden in de dressuur: ik vind het juist altijd leuk als mensen met een ander dan standaard paard rijden :) En een nette proef is een nette proef, of je nou op een Totilas, een Shetlander of een Fjord rijdt.

Ik ben niet voor niets vroeg opgestaan :D 187,5 en 181,5 punten en een eerste prijs. Heel tevreden mee. Kan nog veel beter, maar ben blij met hoe hij vandaag liep.

Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 19:01

Wauw, wat fijn dat ie weer helemaal op de rit is Yvank! Smaakt het weer naar meer?

Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 18:45

Z-debuut al gepland staan Yvank?
Kimmutjuh: spannend! Komt vast goed als je paard nu zo fijn loopt :)
Scilla: altijd lastig als de punten niet overeenkomen met je gevoel. Gefeliciteerd met je WP!
Elitedeux: balen van je punten. Volgende keer beter!

Zo, wij zijn vandaag flink aan de bak geweest in de les. Morgen weer wedstrijd, gewoon laagdrempelig thuis op stal. Hoewel ik zelf dan altijd zenuwachtiger ben omdat iedereen kijkt :') Maar hij loopt goed genoeg, dus zou goed moeten komen.

Kreeg nog een leuke foto van m’n springwedstrijd twee weken terug. Dit spelletje vindt ie toch ook erg leuk. We maken binnenkort de overstap naar het L. De hoogte zal het probleem niet zijn :P
Afbeelding

Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 15:33

Wauw, dat is nog eens een debuut MerelV. Gefeliciteerd! :):)

Wij hebben ook fijn gereden vandaag. 2x 190 punten, en 1x eerste (van de twee :P ). Dus nu alweer 6 punten in het M2 :D

Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 18:24

Inderdaad stil hier. Lees dat verschillende mensen wedstrijd gehad hebben. Gefeliciteerd met de behaalde punten en prijzen!

Succes zondag, Nouvel!
MerelV, wat vervelend van de scheur. Fijn dat jullie nu weer op de rit zijn. Jij ook succes zondag :)
Elitedeux: jeetje, wat een verschil in punten tussen de proeven. Wel heel netjes, 196 punten :oo
Kimmutjuh: super debuut, gefeliciteerd :j

Hier vorige maand weer dressuur gestart. Eerste proef ging fijn, tweede minder en naar m’n gevoel ook niet winstwaardig. Eerste proef helaas 177,5, tweede 170. Altijd zo jammer als je helemaal zonder winst naar huis gaat. Enfin, 29 april starten we weer, dus nieuwe ronde, nieuwe kansen. Afgelopen maandag hebben we ons L debuut met springen gemaakt, dat ging super: twee keer foutloos en twee keer eerste (ok, in het tweede parcours was ik de enige, maar dat mag de pret niet drukken :P )

Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 15:30

MerelV: succes volgend weekend! Komt vast goed na die 209 punten de vorige keer.
Nouvel: da’s schrikken :oo Kan me voorstellen dat het goed fris was, de zee is nog niet zo warm nu. Hoe was je clinic bij Herman Wientjes?
Ivy_power: zo, streng gejureerd dat zelfs de tweede plek geen winst had. Volgende keer beter!

Goedemiddag,
Wij zijn vandaag weer gestart na 6 weken geen dressuur gestart te hebben. Met inrijden wat stuf en traag, moet er flink aan rijden. In beide proeven wat kleine foutjes, niet schrikbarends, maar m’n gevoel was niet helemaal top. Gelukkig had m’n vader gefilmd en kon ik de proefjes terugkijken, eigenlijk zag het er best prima uit (soms kan je ook te kritisch zijn :+ ). Eerste proef eerste met 188,5 en tweede proef 180,5, dus nu M2 + 8 :):)

Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 19:51

Bedankt allemaal!

Klinkt idd goed Nouvel :j

Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 08:09

Spannend Elitedeux, de overstap naar het M springen! Wanneer wil je die maken? Ik wil ook zo rond juli/augustus over naar het Z1 :j

Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 22:49

Welkom Cookie, knap dier heb ja!
Wauw, goed gereden Merel :):)

Ik ben momenteel in het zonnige Engeland. Gisteren de 4* cross van Badminton bekeken. Heel gaaf :j Ook nog lekker winkels gekeken, waren 500 stands :oo Daar kunnen de Nederlandse strodorpen nog wat van leren, hahaha. Heb een nieuwe wedstrijdbroek gekocht, gewoon een simpele zonder glitters en opsmuk :P Blij mee!

Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 10:34

Succes alvast voor Tweede Pinksterdag Nouvel! Gefeliciteerd met je prijs met je andere paard, ziet er goed uit :j Smaakt dit maar meer?

Da Vinci (Van Gogh x Kigali)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fangio en 37 bezoekers