[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 12:36

Beer wordt woensdag nagekeken door Rodinde zodat hij helemaal fit aan zijn Z-debuut kan beginnen. Als het allemaal zo goed blijft gaan, wil ik in januari een poging gaan doen.


Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 19:06

Spannend!! Ga je dan in Assen?
Er is zo weinig!

Ik ga mijn HC van zondag afmelden, onze trailer staat iets langer dan gepland bij de schadehersteller. ;(

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 21:49

Wat jammer Janine! Hoe gaat het nu met consequent zijn tijdens het rijden?

Ik zit te denken aan Emmeloord omdat dat een koudbloed wedstrijd is en die zijn niet zo groot (wat ik héél fijn vind :o ).

Noukie
Berichten: 10926
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 14:10

Wat lekker Yvank! De ontploffing heeft dus zo te lezen vooral positief gevolg?

Spannend richting je debuut Mahitri, maar ook weer errug leuk :D

Wat balen Janine. Gaat ie thuis wel fijn nu? Of kan je nog steeds weinig vanwege t weer?

Hier de happy flow gewoon meegenomen de ring in! Hij viel alleen in t eerste appuyement stil, heb m daar toch maar een keer echt aangeschopt en daarna als een trein! Wel nog veel rommels door mijzelf, maar met 63% en een tweede plek achter mijn trainer hoor je mij niet klagen :D

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 18:27

Gefeliciteerd Noukie! Wat heerlijk dat je de flow hebt kunnen meenemen naar de ring *\o/*

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 21:06

Gefeliciteerd Noukie!!! *\o/*

Oh ik ben nog nooit op een koudbloedenwedstrijd geweest Mahitri! Ik heb alleen wel het idee dat je er sneller kan winnen :o Met name in de lagere klassen :o
Assen vind ik trouwens ook niet heel erg groot hoor. Georganiseerd door DNN vind ik het vooral heel erg gezellig!

Consequent rijden tsjah... maandag ging het echt supergoed hoor! Maar ja... blubsie...
En donderdag zijn ze begonnen met bouwen, de blokken (betonpoeren) komen er in. Maar het valt allemaal wat tegen, ze zijn al drie dagen aan het knoeien in de blubsie en nu is het nog niet klaar :+
Nouja, het is voor een goed doel!

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 11:38

Goed gedaan Noukie!


Oooh ik kan mezelf wel voor de kop slaan!
Eerste proef ben in net niet oplettend genoeg in de contra (slangenvolte drie bogen en middelste boog contra) en adonis springt over. Heb hem gecorrigeerd maar daar maakte hij dan gebruik van om de derde boog ook te gaan klooien. Ben zo van Mn melk af dat ik i.p.v. de diagonaal op rijd voor de middengalop de lange zijde neem.
Dus omloopfout.
Dan nog hier en daar een rommeltje en 171,5.

Tweede proef gewoon goed stoer gereden, een prachtig galopstuk met enkel 7ens en 8en en 194 gescoord. Eerste had 194,5...

Ach, hij was gewoonweg braaf (ook soms een prestatie) en heb weer eentje winst bij.
M2+8 nu, 9/12 gaan we lekker weer en dan halen we gewoon die laatste punten voor t Z :j

Ook hele fijne les gehad deze week, instructie zag dat ik flink aan Mn huiswerk gewerkt had en das wel fijn.

Z1+10 :D
Bit-& bridlefitter, instructrice, sport- en shiatsumassage voor paarden.


Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 18:20

Mooie punten in je tweede proef! Gefeliciteerd! En knap dat je na een rommelige proef toch weer de focus terug hebt gevonden _/-\o_ Die laatste puntjes komen zeker!

Beer is vandaag bij Rodinde geweest en die heeft hem gekraakt. Hij zat toch best vast in zijn rug (aan de rechterkant). Vandaag veel met hem gestapt en de komende vijf dagen mag ik hem alleen longeren. Het leuke was dat ik mee mocht doen met de behandeling (moest aan zijn staart trekken en zijn ribbenkast opzij duwen) en heel duidelijk verschil kon voelen voor en na de behandeling.
Ben heel benieuwd hoe hij aanvoelt als ik er weer op mag :)

Noukie
Berichten: 10926
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 19:40

Wel fijn dat je de knop om hebt kunnen zetten de tweede proef Optiwolk! Maar als je weet dat je er nog 3 moet en je verprutst zelf een proef en de ander net geen twee, dan snap ik ook dat je heel even baalt van jezelf.
Anyway, punten tweede proef zijn gewoon mooi, en een fijne les erbij geeft alleen maar een goed gevoel naar 9 december toch?!

Goed dat je m hebt laten behandelen. Heel benieuwd idd als je er weer op mag! Fijn altijd dat dat soort mensen bestaan :)

Ik heb misschien mn laatste wedstrijd van t jaar al gereden -O- Gelukkig was dat wel een goede :D
Wilde m 3 dec nog starten en dan een maand 'vrij' geven (tijd voor de fysio, zadelmaker, op mijn vrije middag naar t bos ipv les en verder gewoon simpel loswerken.
Maar nu blijken ze dan om 18u met t Z1 te beginnen en dan vind ik zelf op zondag gewoon niet fijn. Heb t op mn werk echt best druk en heb de zondagavond altijd wel nodig om te schakelen en de werkweek goed te beginnen.
Dus nu in dubio of ik zijn vakantie een week later laat beginnen en nog ergens anders inschrijf, of dat ik t er maar gewoon bij laat. Ben daar nog niet echt uit :+

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 09:11

Fijn dat je wedstrijd goed ging optiwolk :)

Mooi dat die gekraakt is voelt straks vast beter :)

Ooh hmm dat is wel laat noukie!

Hier gisteren naar Rien van der Schaft geweest. Hij had gelijk ons pijnpunt door dus daar hard mee aan de slag gegaan maar hij ging er wel enorm van sjouwen!

Dus weer lekker verder the sky is the limit :D ! Zoals Rien al grapte na een geweldige uitgestrekte draf 'Nou ga je er een grand prix fjord van maken?'



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 09:18

Ik ben een beetje stil in dit topic, maar lees jullie mooie resultaten en verhalen nog elke dag mee hoor :) .

Leuk een les van Rien! Lijkt mij heel interessant. Les je daar vaker of was het voor een keertje?

Nu ik zelf even geel doel heb om te trainen merk ik dat mijn motivatie voor het rijden ook een beetje afneemt. Jonne zit alweer op de 230 dagen vandaag. Gaat echt heel hard nu, ze wordt ook wel een beetje dikkig maar gelukkig houden haar spieren alles nog redelijk in vorm. Afbeelding

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 09:34

Ik les daar vaker :j was nu mijn 2e keer. Vorige keer was ik er met mijn eigen paard. Hij komt af en toe naar het noorden en dan zijn er een (heel) aantal mensen die dan wel daar lessen dus dan wordt je vanzelf weer een keer ingedeeld.

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 11:04

Hopelijk voel je snel verschil Mahitri!

18u is inderdaad wel laat Noukie.
Hou de kalender in de gaten en je ziet wel?

Ik denk dat rien een hele fijne lesgever is yvank?
Lijkt me (van wat ik online zie) heel down to earth.

Ja het was even balen.
Zeker als je weet dat je met 194 ook gewoon een selectiepunt binnen hebt maar die proef niet meetelt, enkel de 1e proef.

Nu streef ik gelukkig niet naar die selectie hoor. Ben ik geselecteerd, leuk, niet, ook leuk.

Ik heb dat heel lang heel moeilijk gevonden, me herpakken na een fout.
Maar het is net zoals iemand (vader van concullega) eens zei: door in te kakken of te bevriezen maak je die fout niet goed. Integendeel. Vergeet die fout en rijd elk onderdeel tot in de puntjes apart. Rijd elk onderdeel opnieuw naar die tien toe.

Nou vond ik die tien wat overdreven. Maar hij heeft wel gelijk natuurlijk!

Z1+10 :D
Bit-& bridlefitter, instructrice, sport- en shiatsumassage voor paarden.

Noukie
Berichten: 10926
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 19:43

Blij dat jullie t ook wel als laat zien. Ik vind mezelf soms zo'n zeikerd :+
Aan de andere kant, ik geef ook eerlijk toe dat ik zelf dat niet fijn vind. Kan de organisatie niks aan doen en ze hebben ook gewoon 2 dagen lang veel starts, dus voor hen alleen positief :)

Wat gaaf Yvank! Lijkt me inderdaad ontzettend leerzaam als hij je helpt en zeker leuk als je direct zoveel resultaat hebt :j

Snap dat je motivatie een beetje ontbreekt hoor Droversrun. Maar ze ziet er nog knap uit! Mooie stallen ook trouwens!

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 12:20

Ze staat er nog heel strak bij zeg Droversrun. Voor een merrie lijkt het mij alleen maar fijn als ze fit blijven en niet stilstaan en zich vol mogen eten.

Het is hier, net als in dit topic :), lekker rustig. Beer mag alleen maar stappen en longeren dus dat doen we elke dag braaf. Ik zie wel dat hij in het stuk bij zijn lendenen veel losser is dus ben heel benieuwd hoe hij voelt als ik er woensdag weer op mag.
Het is nu eindelijk droog hier dus ik ga zo naar stal. Iedereen nog een fijne zondag!

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 19:27

Lekker bezig Optiwolk!

Yvank, wat leuk dat je daaraan hebt meegedaan zeg! Gave beelden ook!

Jonne ziet er goed uit Droversrun! Hier komt dinsdag de veearts nog voor een controle, een van de merries is iets te aanhankelijk naar een van de ruinen. :+

Jeetje wat moet je lang stappen dan Mahitri!

Het is hier inderdaad behoorlijk rustig! Ik heb al twee weken niet gereden. De bak is niet echt begaanbaar. De paarden staan op een helft van de bak die nog een beetje heel is gebleven. De rest is zo verreden door de kraan, dat je er mega diep door gaat door alle regen. In plaats daarvan zijn we flink aan het boenen! Er moet nog even gestofzuigd worden als de paarden buiten staan, zodat de spinnenwebben weg zijn. Alle boxdeuren zijn weer wit. De vogelpoep moet nog van de wanden af. Vandaag ontdekt dat St Marcs ook goed is om de spijlen weer schoon te krijgen... Dus dat gaan we ook nog aanpakken de komende tijd.
Het is de bedoeling dat er met kerst een dak op zit... Eind deze week gaan ze waarschijnlijk beginnen met het opbouwen van de spanten. Heel spannend!
Wanden komen er nog niet meteen omheen (bakrand wel natuurlijk), wel een dak tussen de stal en de bak, dus het is maar de vraag of de zwaluwen volgend jaar weer terug komen. Zou de stal wel een stuk schoner door blijven :')

Verder willen we de zadelkamer nog aanpakken, iets anders indelen en een nieuwe kast maken.

Noukie
Berichten: 10926
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 19:47

Lekker aan de klus/schoonmaak dus Janine! Wel heerlijk vooruitzicht natuurlijk, een dak :)

Hier lekker aan t rijden nog steeds, hij is echt heel fijn. Vrijdag aan de longe liep ie vrijwel continue met zn neus door t zand (nouja, bijna dan) Hij lijkt goed in zn vel te zitten dus! 13e komt hier de fysio, deze donderdag ga ik nog lessen en denk dat ik m dan rustig ietsje af bouw tot het nieuwe jaar.

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 08:24

Lekker aan de klus Janine!

Hier was t op paardenvlak kalm, want op werkvlak heel druk.
Deze week kunnen we hopelijk wel gewoon lekker trainen.

Z1+10 :D
Bit-& bridlefitter, instructrice, sport- en shiatsumassage voor paarden.

Carmuh

Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 20:50

Mag ik hier ook meekletsen?

Ik ga in januari met mijn 5 jarige merrie in het Z1 starten, hebben inmiddels 11 winstpunten in de M2 maar mogen pas in januari over naar het Z1.

dit zijn wij:
Afbeelding

Humulandra Ren STER,PROK,SPORT(Oscar X Dillenburg): B+18(PR:207)-->L1+13(PR:203)-->L2+10(PR:196)-->M1+11( PR:201)-->M2+12(PR:191)-->Z1+11 (PR: 223.5)-->Z2+10(PR:228)-->ZZL+11(PR:228,5)-->
Nèjustico KB (Just Wimphof X Oscar)

mellamoshan

Berichten: 4255
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 21:51

Regio noord Holland raakt steeds iets beter vertegenwoordigd in dit topic intussen. :p
Ik lees wel mee, maar reageer niet. Intussen ivm zwangerschap is rijden nu even helemaal gestopt, maar dat debuut is nog niet uit mijn hoofd hoor :o

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

Noukie
Berichten: 10926
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 08:53

Welkom!
Volgens mij gaan we bijna allemaal wel een rustige decembermaand tegemoet om verschillende redenen..

Magicmowgli

Berichten: 73
Geregistreerd: 02-05-14

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 16:03

Hee Carmen! Jij ook hier :+
Gefeliciteerd iedereen met jullie behaalde punten *\o/*
Ik ga dit weekend weer starten na 3 weken rustig aan gedaan te hebben ivm een oogoperatie.. hopen dat we nu weer kunnen knallen!! :D

Hoppenhof's Hero
Magic Mowgli❤️

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 20:03

Ik ben zoooo blij! Vandaag weer controle gehad van de pees en hij is gewoon genezen :wow:
Dierenarts was echt super tevreden is nog heel snel gegaan maar de revalidatie is dus super verlopen. Kan het nog niet geloven maar we mogen gewoon weer langzaam opbouwen naar ons oude niveau *\o/*

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 20:05

Geweldig Yvank! *\o/*

Welkom Carmuh!

Noukie
Berichten: 10926
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 20:15

Top nieuws Yvank!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MariekeS_ en 8 bezoekers