[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Pantykous

Berichten: 10482
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 09:43

Cioccolato schreef:
Dus toch weer wat geleerd?! Dat is fijn!

Wij zijn gister in Dalerveen geweest voor de indoor derby. Duurde heel lang voordat ik allr hindernissen vond en daarna ook nog de route onthouden van 23 hindernissen. :Y)
Uiteindelijk als enige binnen de optimale tijd gereden en foutloos dus de klasse L gewonnen :))
Erg leuk parcour, heb er een filmpje van op Facebook maar misschien zet ik m nog op youtube


*\o/* Netjes!


Ik bel eigenlijk nooit de veearts maar met 1 pootje van de grond zou ik dat misschien toch ook gedaan hebben. Gelukkig is hij opgeknapt!

Hier gisteren gelongeerd met dekje en dekensingel, ze gaf geen krimp. Zal ook schelen dat ze al dekens gewend is maar de druk op de buik was in ieder geval geen probleem. Van de week maar eens een zadeltje erbij pakken.


Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 09:47

Lekker bezig Carola! Ik heb je filmpje gezien en het zag er super netjes en gecontroleerd uit. Vind je bij indoor het parcours onthouden niet lastig? :=

Wat fijn dat ze het zo goed oppakt Eva! Ben benieuwd hoe ze het met zadel oppakt.

Nu mag ik het wel vragen Lau, hoe was je clinic? :D

Ik was gisteren bij de voornruiters, dat blijft 1 van mijn favoriete locaties. :j Otto moest daar starten en een vriendinnetje. Ot foutloos, al had ik dat niet gered. Hij wilde stoppen maar zij kon hem er mooi doorheen rijden. Erg blij mee! Vriendinnetje had een balk op 1.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 10:38

Gefeliciteerd Carola! Inderdaad altijd een opgave om het hele parcours te onthouden bij indoor sgw :=

Cheminee fijn dat het meevalt!
En Nann: niet vreemd om je (ex-)paardje zo vanaf de zijlijn te zien?

Wij hebben gisteren gereden bij Beukers en weer 3 puntjes erbij gehaald in het L :)

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 11:30

*\o/*

Daar was ik ook :) al had ik foutloos nog geen winstpunt gehad :') ik baal zo van die stomme stijlpunten. en die jury

dressuur: Z2+3 Springen: L+2 Sgw: B+4 In loving memory
dressuur: LT+4 Springen: L+8 Sgw: L+1
dressuur: Z1+2 Springen: L+0 Sgw: B+2

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 11:42

Jammer vibabu!
Fijne locatie is het trouwens :j

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 12:00

Ja inderdaad. En met de ringmeester die er gister stond loopt het echt meer dan prima!

dressuur: Z2+3 Springen: L+2 Sgw: B+4 In loving memory
dressuur: LT+4 Springen: L+8 Sgw: L+1
dressuur: Z1+2 Springen: L+0 Sgw: B+2

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 12:07

Carola gefeliciteerd!
Vibabu leerzaam dagje dus?


ML een goede dag gisteren op de onderlinge, 1 rondje met Cascade gesprongen en foutloos, niet het snelste maar het doel was een mooi rondje zonder overkruiste galop met tussen de hindernissen weer opop het achterbeen komen en dat is gelukt. Was een mooi rondje.
Met Castello eerst een rondje 50cm, Castello wil op wedstrijd nog wel eens omkeren := hij staakte even bij de bak binnenkomen maar ze zijn foutloos rond gekomen.
Daarna nog een rondje 75cm (met "enge dingen" onder de hindernissen) een keer ging hij op de rem (bij de uitgang, zoals verwacht) en nog een keer bij een hindernis (ruim ervoor), maar niet omgekeerd dus geen weigering en ook foutloos :)
Verder hebben we hem aan de trailer kunnen laten staan terwijl Cascade weg was en tussen zijn rondjes stond hij ook aan de trailer terwijl Cascade erin stond.
Erg leerzame dag dus voor Castello. Het wordt nog eens wat :=

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding

Cioccolato

Berichten: 6598
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 13:35

Fijn dat ze z9 reageert pantykous! Fijn zulke paarden.

Parcour onthouden was een opgave maar ook extra tijd ingecalculeerd ervoor. En het liep een uur uit. Vaak herhalen etc etc. Dan wordt het logisch



Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 14:11

Frederique, wat goed! Gefeliciteerd! Hoe veel punten heb je nu in het L? En het is wel gek, ik vind hem nog steeds fantastisch dus het is jammer en een soort van teleurstellend dat ik er zelf niet op zit/zo kan rijden maar als ik erop had gezeten had hij sowieso op 8 gestopt. Dus het is ook wel ''fijn'' om te zien dat hij niet heel makkelijk rond springt, zij moet wel echt rijden. Ik was dan ook heel trots op ze dat ze foutloos rond zijn gekomen!

Vibabu, wat stom.. Dat gebeurd hier niet heel vaak dat je foutloos rijdt en geen winstpunt hebt.. Heb je wel fijn gereden? Werd er sowieso laag gejureerd?

Jes, dat klinkt als een goede, leerzame dag. Top! :)

Carola, pff een uur uitloop.. Voordeel is dat je het parcours dan nog vaker hebt gezien haha. Hoe gaat het trouwens met Hidalgo?

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 14:21

Hopelijk spring je straks lekker met je nieuwe dame rond, Nann!

Wij hebben nu 8 wp in het L (maar -2 vanwege een keer de laatste hindernis vergeten en daarna alsnog springen :+). Ik wil deze winter en lente nog L rijden en dan misschien ergens zomer 2018 over naar het M.

paljaslaura

Berichten: 2741
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 14:29

Gefeliciteerd Carola!
Leerzaam is ook belangrijk vibabu :)
Klinkt goed Eva, fijn dat ze braaf is.
Klinkt goed Jes! Goed dat de doelstelling voor de dag behaald was haha
Lekker Frederique!

Clinic was leuk! Uiteindelijk toch met allebei de paarden gereden. Jordy vond Mick echt wel heel lekker springen en die zag ook dat ik zelf in het begin wat gespannen was maar dit later weer goed oppakte en ging rijden.
Gismo waren ze allebei erg van gecharmeerd :D (altijd leuk om te horen!). Jill heeft fijn kunnen helpen met het los rijden om hem meer op lengte te krijgen. En het springen ging ook beter met de aanwijzingen. Moet echt blijven doorwerken op het bit tot de afzet. Dan blijft Gis onder mij en gaat ie niet als een malle sjezen haha.
Geslaagde dag dus!

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 14:35

Ik had 4 strafpunten omdat ik een volte reed maar al had ik die niet gehad dan had ik nog geen punten gehad. 2x een 5 en een 6. Ik begrijp mijn lage punten nog wel maar sommige hoge punten niet :') en ik vind het stom dat de b zoveel verschilt van de andere klasse. Na de B is het gewoon foutloos =2 punten en een balk 1 en daarna niks. Lekker duidelijk. ik stond gister ook weer een tijdje te kijken en rondjes die ik echt mooi vond gaan werd dan beloond met net aan een punt terwijl een paard wat bijna de bochten uit vloog zo hard als die ging 77 punten krijgt.

Sowieso heb ik me verbaasd. Bovenhands slaan is niet toegestaan maar bij sommige ruiters wel. Je mag niet zo lang bij een hindernis staan maar als je een bepaald persoon bent wordt er gewoon gevraagd of de grondlijn even goedgelegd moet worden en voor de hindernis geharkt worden :') voordeel was wel dat ik daarom wat extra tijd had om rond te stappen :D

dressuur: Z2+3 Springen: L+2 Sgw: B+4 In loving memory
dressuur: LT+4 Springen: L+8 Sgw: L+1
dressuur: Z1+2 Springen: L+0 Sgw: B+2

paljaslaura

Berichten: 2741
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 15:15

Degene die tweede is geworden in de b komt bij mij vandaan waren die punten wel terecht? Of niet zo bewust gekeken? :P

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 15:23

Ow geen idee joh. Ik was niet bij de prijsuitreiking. Ik probeer alleen een lijn te ontdekken wat de jury graag ziet. En degene die ik mooi vind gaan dat vind de jury dan weer niet en weer een ander dat ik denk dat gaat chaotisch die krijgt weer wel punten :p

dressuur: Z2+3 Springen: L+2 Sgw: B+4 In loving memory
dressuur: LT+4 Springen: L+8 Sgw: L+1
dressuur: Z1+2 Springen: L+0 Sgw: B+2

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 15:40

Ah zonde Frederique! Maar in de L gaat het gelukkig wel hard. En outdoor lijkt het misschien ook wat minder hoog.. Sommige indoor locaties staat het zo vol gebouwd, dan lijken de hindernissen gelijk ook hoger. :')

Wat leuk om te horen Laura! Fijn dat het zo goed bevallen is. Heb je ook nog film materiaal voor ons? :D En als je zelf lekker zo door blijft trainen dan blijft Gis wel meer bij je gok ik.

Hm Vibabu, dat is altijd lastig ja.. Ze hebben er nu meer een jurysport van gemaakt. Maar er komt een tijd dat je 10 winstpunten hebt en dat je de B uit mag! :D

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 15:45

Ach, het gaat snel genoeg. Ik reed iets meer dan een jaar geleden mijn eerste parcours ooit dus heb geen haast ;) En outdoor is inderdaad fijner voor de overstap :j

Elitedeux

Berichten: 688
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 20:45

Heb ook gehoord dat de indoor cross in Dalerveen mooi was :j

Ik heb de dressuurprikker uitgehangen, 193 en 185,5 punten en nog een 2de prijs in de M2. M'n zusje gaat aankomende zaterdag als alles goed gaat meedoen met een recreantenconcours met Schimmel. Je kunt er 2 parcoursen springen van 50 cm, dus dat zag ze wel zitten. En Schimmel pakt het allemaal braaf aan met dr, ben heel benieuwd hoe het gaat :')

Elite Deux - M2 + 6, M + 2 <3
Jacco - L2 + 5 <3

Pantykous

Berichten: 10482
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:54

Das netjes Elite!

Dan ben je nog best hard gegaan FCSA, gaat hard zat idd. :j

Castello moet een week bijslapen denk ik. :D

Hier gisteren voor het eerst gelongeerd met een zadel erop. Ze vond er maar weinig van, 2 passen beetje knijpen en dat was het. Ook beugels los geen probleem! <3

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 15:29

Netjes Marjolein! En wat leuk dat je zusje mee doet. Succes!

Aah wat goed Eva! Fijn dat ze het allemaal zo braaf doet. :D

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 23:14

Haha Gomer en Goldie aan de Instagram? :D

Doen of hebben er nog mensen mee gedaan met het Lunters vrouwtje? :)

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 07:45

Ik heb Instagram, maar doe er eigenlijk niks mee :+

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 08:01

Oh dan doet mijn telefoon gewoon raar. Ik kreeg zo’n beetje op hetzelfde moment 2 meldingen dat jullie Instagram hebben aangemaakt.. :')

Pantykous

Berichten: 10482
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 08:07

Ik heb ook insta maar dan moet je wel interesse hebben in mijn fantastische kind :D




Afbeelding

Afbeelding

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 08:42

Panty is vind hetbeen gaaf paard!

Hier sinds korts ook Insta maar post er alleen af en toe foto's op van wat ik op de naaimachine gemaakt heb :')

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 08:45

Ze heeft een mega lief, aansprekend hoofdje. :+: Wat heerlijk dat ze alles zo braaf oppakt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Yentaah en 25 bezoekers