Paard of pony voor 12 jarige op wedstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 17:24

Tinker is niet bepaald het prototype wedstrijdpony/paard Al zullen de Tinkerliefhebbers nu wel weer van zich laten horen :D : ze hebben nou eenmaal niet zoveel aanleg voor springen en dressuur. Overweeg dan een lieve, forse connemara ofzo.

Al denk ik dat je wensen sowieso bijzonder lastig te verwezenlijken zijn in 1 paard.

Wil je man niet gaan mennen? :P



Anoniem

Re: Paard of pony voor 12 jarige op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 17:28

Pfff, als 12 jarige met een Tinker tussen de paarden starten. Dan sta je bij voorbaat al met 3-0 achter. -O- Het gaat natuurlijk om het plezier en niet om het winnen, maar hoeveel lol heb je dan nog?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 17:35

CathyTBP schreef:
safina schreef:
Pfff, als 12 jarige met een Tinker tussen de paarden starten. Dan sta je bij voorbaat al met 3-0 achter. -O- Het gaat natuurlijk om het plezier en niet om het winnen, maar hoeveel lol heb je dan nog?


Volgens mij zegt ts juist dat ze voor haar 12 jarige dochter een ander paardje gaan zoeken omdat de Tinker niet geschikt is...


Verstandig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 19:39

Dacht ik ook: koop een leuke pony voor haar en laat hem eerst maar lekker lessen op de manege. En als hij het een beetje onder de knie heeft zijn we een paar jaar verder. Kan ie mooi op je Tinker....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 20:14

janedoe12 schreef:
safina schreef:
Dacht ik ook: koop een leuke pony voor haar en laat hem eerst maar lekker lessen op de manege. En als hij het een beetje onder de knie heeft zijn we een paar jaar verder. Kan ie mooi op je Tinker....

De tinker gaat niet groot genoeg worden. Die is nu 135. Wat lessen zijn zeker een goed idee... En dat zal ook wel gebeuren.... Nadeel van een leuke pony is dat die over een paar jaar te klein zal zijn en wij zijn niet zo goed in afscheid nemen... Maar het zal idd de beste keuze zijn...


Jaaaa, herkenbaar van dat afscheid nemen. Gelukkig ben ik een menner. Dan worden ze nooit te klein. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:55

Ik raad je aan om eens op wedstrijden te gaan kijken. Ik werk vaak mee als vrijwilliger. Ringmeester, schrijven etc. Persoonlijk vind ik fnrs-wedstrijden meestal heel gemoedelijk, sociaal.en informeel. Bij de knhs-ponys wordt dat al minder. Dan neemt het aantal bloedfanatieke ouders toe en is er al wat minder die sfeer van "gezellig met zn allen een wedstrijd rijden". Maar die toffe sfeer van vroeger, toen je met zn allen met de vereniging op stap ging met één vrachtwagen en er een leuke dag van maakte, is er al lang niet meer. Bij de dressuur paarden, met hoofdzakelijk volwassenen, vind ik de onderlinge gemoedelijkheid en gezelligheid nog wat minder. Soms zelfs ronduit onvriendelijk. Het is echt je trailer parkeren, je ding doen, protocol ophalen, misschien nog even een drankje doen met iemand die je kent en dan weer pleite. Lijkt me voor een kind niet veel aan. Of ze moet zelf ook bloedfanatiek zijn.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 bezoekers