endurance training met sportpaard

Moderators: Dyonne, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Ganna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 10:49

Leuk, nog meer mensen in de endurance!
Ik denk wel dat je paardje een goede basisconditie heeft, ik zou er alleen, naarmate je dichter bij de wedstrijd komt (in maart zijn ze er weer) toch bos ritten in gooien.
Je hoeft echt niet 3 uur heel fanatiek te rijden, maar Pablo moet wel leren dat hij iemand voor zo'n "tijd" op zijn rug heeft. Je kunt best gezellig met mensen gaan rijden, stappen en kletsen, maar probeer eens wat tijd te maken. Km's kan hij wel aan lijkt me. Alhoewel ik met Ilonk (Fjord, heeft nu 1 keer klasse II gelopen, volgend jaar volgen er meer) voor de wedstrijden beginnen elke twee weken een rit van 30-45 km maak, op tempo. Voor de rest train ik dan 5 keer in de week met ritten van tussen de 1 en 2,5 uur. Actief en rustig, ook rijd ik dan 1 keer in de week een uur dressuur en staat ze 24/7 op het land.
Nu heeft Ilonk winterrust, en rijd ik haar maar 2 a 3 keer in de week. Ik ga dan lekker zonder zadel rijden. Beetje dressuren en wat gezellige ritjes met vriendinnen maken. Ik heb Ilonk eigenlijk nog nooit een winterstop gegeven. Maar dit jaar heeft ze het zo waanzinnig goed gedaan (nee ik heb nog nooit gewonnen, maar ik heb wel al mijn wedstrijden goed uit gereden met een fit paardje) en het was haar eerste seizoen, op 14 jarige leeftijd. Dit heeft zel wel verdient.
In januari gaan we weer trainen. Heb er al veel zin in!

The longer, the pony!
Remember it is the speed that kills the horse, not the distance!

Ganna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 16:01

Ja ik denk ook dat het meerendeel van de paardjes in de endurance bloedpaard is. Voor mij vallen daar ook wel een beetje de warmbloeden onder hoor.
Zelf rijd ik dus een koudbloedje (he daar zit ook bloed in!) en dat gaat erg leuk. Tuurlijk is het jammer dat we qua tempo (nog) niet met de bloedpaardjes mee kunnen komen. Maar ik denk dat met de juiste training heel veel mogelijk is. (Kijk naar Ucky de turbofjord, of Nancy die reed klasse I ook met 15 km/uur gemak.)
Ik rijd binnen mijn fjords grenzen en als die eerder bereikt zijn als bij een ander, so be it. Wel denk ik dat ze heel goed zijn met lsd, gewoon door dieselen.

The longer, the pony!

Ganna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 20:39

He Mandy,
Niet je zelf onderuithalen door te zeggen dat je een "makkelijker"ras hebt! Je bent super bezig met Neef, houden zo!
Zo zie je maar weer dat probleempaardjes (ilonk heeft slechte voeten (groeien haast niet, en zijn zo plat dat ze bijna niet kan lopen op steentje s vandaar nu de easyboots) een een peesschedeontsteking gehad) bet wat kunnen!

The longer, the pony!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie