[HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Larissaabc

Berichten: 119
Geregistreerd: 06-05-14
Woonplaats: Made

[HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 23:11

Hallo Bokkers,

Aangezien mijn vorig topic een groot succes was hier de nieuwe versie: Z2 debuut binnenkort wie nog meer?

In dit topic praten met elkaar over van alles en nog wat gerelateerd aan het maken van een Z2 debuut of in ieder geval dat doel hebben.

Ik vind het leuk om te horen waar jullie mee bezig zijn, training, wedstrijden, problemen waar jullie tegen aan lopen en succes verhalen!

Ik hoop dat ook dit weer een gezellig topic word waar we van elkaar leren en elkaar op de hoogte houden!

Zelf rij ik nu Z1+9. Toevallig heb ik vanavond wedstrijd gehad en heb ik 212 en 206 -6 gereden. Heel zuur, maar zelf 2 keer verkeerd gereden. Hoe slecht??!! Ondanks dat ik de proef kende en ik goed gelezen werd, toch niet goed gehoord HELAAS PINDAKAAS.

Op het moment ben ik voorzichtig de vliegende wissel aan het trainen. De zigzag appuyementen gaan over het algemeen wel (dacht ik) want vanavond had mijn paard geen zin om te appuyeren. De uitgestrekte draf begint eindelijk vorm te krijgen haha (moeilijk onderdeel voor mijn merrie). Verder ben ik op het moment bezig met steeds beter en sneller sluiten en verzamelen in alle gangen.

Hier een filmpje van vanavond voor diegene die het leuk vinden:
https://youtu.be/rxWlC5gWSYA

Ik heb jullie weer op de hoogte gesteld van de stand van zaken hier in Ridderkerk en ik ben benieuwd naar waar jullie mee bezig zijn.

Misschien heeft er iemand nog leuke oefeningen voor de training??
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 07-08-17 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: HK Tag toegevoegd

Lightning (vivaldi x rosengold) 7yo


Larissaabc

Berichten: 119
Geregistreerd: 06-05-14
Woonplaats: Made

Re: Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:42

Super leuk! ik heb Esprit vanaf dat ze 5 is in januari het jaar dat ze 6 moest worden begonnen met starten en nu is ze 8 en zijn we Z1. Het is wel snel gegaan, maar eerlijk gezegd nooit gehaast. Gewoon de tijd genomen. Die van mij doet nu soms de wissel. De ene keer wel de andere keer alleen voor en de volgende keer helemaal niet. ik durf hier op dit moment ook nog niet te veel op door te trainen i.v.m. de eenvoudige wissels. Leuke tips voor de training! Ga ik ook proberen aankomende week. Leuke paarden en eigenlijk super knap dat we zover zijn (vind ik zelf).

Lightning (vivaldi x rosengold) 7yo

Larissaabc

Berichten: 119
Geregistreerd: 06-05-14
Woonplaats: Made

Re: Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:46

Iemand nog tips om gedragenheid en bergopwaarts te trainen? Dit stond afgelopen vrijdag op mijn protocol bij het algemene commentaar.

Lightning (vivaldi x rosengold) 7yo

Larissaabc

Berichten: 119
Geregistreerd: 06-05-14
Woonplaats: Made

Re: Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 10:11

Ik ben een tijdje afwezig geweest i.v.m. met drukte. Leuk om jullie berichten te lezen en wat een monster scores. Nu voel ik mij toch echt wel een amateur met me 215,5 en 208 punten. Woensdag avond me laatste puntje gehaald dus nu Z2 startgerechtigd.

Nu eerst even een weekje vakantie vieren in Limburg met paard en dan hard trainen om het indoor seizoen Z2 te gaan starten.

Een stukje proef van afgelopen woensdag:
https://youtu.be/Y2n0veB9nRI

opbouwende feedback is welkom

Lightning (vivaldi x rosengold) 7yo

Larissaabc

Berichten: 119
Geregistreerd: 06-05-14
Woonplaats: Made

Re: Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 18:12

Bedankt voor de tips! Met al deze zaken ben ik al aan de slag. M.b.t. tot mijn zit: langzaam maar zeker word het iets beter, naar mate het paard beter loopt lukt het ook steeds meer om wat fijner te zitten. Als reactie op Vonneke, zo snel vind ik iemand niet aardig hoor! Ik heb zelf om commentaar gevraagd. Ik vind persoonlijk wel dat het een goed proef is (voor mij) en natuurlijk zijn er genoeg dingen om te verbeteren.Dit was ook echt het filmpje van vorige week. Ik laat jullie niet me beste proef zien ofzo.

Ik ben lekker een weekje naar Limburg geweest om door het bos te rijden. Paardje is in haar hoofd weer fris en fruitig. Nu gaan we van de week maar eens rustig beginnen met het trainen voor het Z2.

Lightning (vivaldi x rosengold) 7yo

Larissaabc

Berichten: 119
Geregistreerd: 06-05-14
Woonplaats: Made

Re: Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 18:15

Ik heb trouwens ook zo'n paard wat afvalt als je even niet oplet. In de slechtere tijden gaf ik door de slobber wat maismeel.

Ik heb het probleem van afvallen de afgelopen 3 jaar eigenlijk altijd gehad. Vooral als ik dan een paar dagen naar een andere stal ging of extra stress had. Sinds kort sta ik op een andere stal waar ze 3 x per dag kuil krijgen en komt ze spontaan aan.
Waar ik hiervoor stond 4 x per dag, maar kwam ze niet aan..

Lightning (vivaldi x rosengold) 7yo

Larissaabc

Berichten: 119
Geregistreerd: 06-05-14
Woonplaats: Made

Re: Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 20:39

Ik ga voorlopig nog even geen Z2 starten eerst even wat verder doortrainen en buiten dat heb ik een huis gekocht wat natuurlijk ook de nodige aandacht eist. Waarschijnlijk ga ik in oktober wel meedoen met de herfstmeeting met de vereniging, maar dat word dan nog in het Z1.

Lightning (vivaldi x rosengold) 7yo

Larissaabc

Berichten: 119
Geregistreerd: 06-05-14
Woonplaats: Made

Re: Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 15:51

Leuk dat er al een aantal winst gereden hebben in het Z2!

Lightning (vivaldi x rosengold) 7yo

Larissaabc

Berichten: 119
Geregistreerd: 06-05-14
Woonplaats: Made

Re: Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 21:58

ik rij zo'n 4/5 keer per week.
Waarvan meestal 2 keer echt intensief. Dan rij ik ongeveer een uur waarvan 20 minuten warming up, 20 minuten echt wedstrijdhouding en echt wat oefeningen verbeteren en dan weer zo'n 10 minuten cooling down en tussendoor even stappen. ik probeer minimaal 1x per week te longeren en 1 dag rust of nog een keer longeren.
Paard staat in de zomer maanden 6-8 pd op de wei in de winter gaat ze hiernaast ook nog de paddock in of in de stapmolen.

Ik heb gemerkt dat het haar geen goed doet om echt rust te geven. Als ik na een dag niks doen ga rijden voel ze veel stugger en strakker. Ik kan dan echt niet oppakken waar gebleven was. meestal doe ik dan na een dag rust longeren of echt alleen loswerken met rijden.

Lightning (vivaldi x rosengold) 7yo


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers