endurance training met sportpaard

Moderators: Dyonne, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 23:51

Met zo'n schema en een gezond paard kan je gewoon voor de prijzenpot meedoen hoor Knipoog

Ik heb 1 keer met mijn vorige wedstrijdpaard een endurancerit gereden en ik had wat tijdsbestek eenzelfde schema als jou, alleen reed ik regelmatiger in het bos maar ook dan trainde ik dressuurmatig.
Ik heb lekker doorgedraafd en een paar flinke galopstukken gereden, lekker aan halflange teugel hem erin laten zakken, eenmaal aangekomen ben ik gelijk af gaan zadelen en naar huis gereden.
Na een paar dagen kreeg ik de uitslag thuisgestuurd en bleek ik 14,9 km per uur gereden te hebben. Best scherp dus terwijl ik het gewoon een normaal ritje vond.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 08:58

Mij zal je niet tegenkomen hoor Haha!

Ik vond er geen bal aan, als ik wedstrijden rijd wil ik wedstrijdspanning en dat had ik helemaal niet. Dan blijf ik liever gewoon thuis, daar hebben we ook bos en crosshindernissen, dat vind ik persoonlijk leuker.

Veel succes iig!

Je mag geloof ik drie keer meedoen zonder dat je echt lid hoeft te worden van het 1 of ander.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 11:12

Laui! schreef:
'Voor de prijzenpot meedoen' vind ik een beetje een verkeerde indruk wekken. Je kunt je paard in één wedstrijd helemaal aan gort rijden, ondanks dat hij al 'getraind' was.

Daarom had ik het tussen aanhalingstekens gezet en een knipoog smiley erachter geplakt.

Zoals ik Lielle 'ken' uit haar posts hier op Bokt neem ik aan dat ze haar paard feilloos aanvoelt.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie