FNRS F7 tips

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MariekeRomy
Berichten: 95
Geregistreerd: 14-06-16
Woonplaats: Den Haag

FNRS F7 tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-17 17:04

Hoi,

Morgen moet ik de f7 versie B rijden, heeft iemand tips waar de jury bij f7 op let en waar ik bij het inrijden opmoet letten??

Ik heb gehoord dat de meeste mensen bij f7 ''struikelen''

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 17:11

Net als je andere proeven. Goed op de letter rijden, netjes je overgangen rijden. Pony hoeft in de f7 nog niet nageeflijk. Op je goede been lichtrijden en de verkeerde galop corrigeren (min 1x)

MariekeRomy
Berichten: 95
Geregistreerd: 14-06-16
Woonplaats: Den Haag

Re: FNRS F7 tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-17 17:13

Bedankt, De pony waar ik op rij loopt namelijk best wel hoog met zn hoofd dus komt goed uit dat dat niet hoeft

Pollewop113
Berichten: 51
Geregistreerd: 08-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 17:19

Hoi! Ik zou zeggen; goed je proef doorlezen. Meestal wordt wel duidelijk aangegeven op het beoordelingsformulier waar ze op letten. Ik ben nog bij F4, dus kan je helaas geen tips geven. Wel lees ik zelf altijd goed mijn proefje door en visualiseer hoe ik moet rijden. Dit helpt mij tijdens het rijden omdat ik dan weet wat er gaat komen. Op de FNRS website staan de proefjes; http://www.fnrs.nl/fnrs-diensten/rp/f-p ... downloaden
Ik neem aan dat jij ook de versie van 2016 gaat rijden. Succes morgen! :D

Pollewop113
Berichten: 51
Geregistreerd: 08-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 17:23

O ja, en het allerbelangrijkste! Vergeet niet te genieten! :D

MariekeRomy
Berichten: 95
Geregistreerd: 14-06-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-17 17:38

Pollewop113 schreef:
Hoi! Ik zou zeggen; goed je proef doorlezen. Meestal wordt wel duidelijk aangegeven op het beoordelingsformulier waar ze op letten. Ik ben nog bij F4, dus kan je helaas geen tips geven. Wel lees ik zelf altijd goed mijn proefje door en visualiseer hoe ik moet rijden. Dit helpt mij tijdens het rijden omdat ik dan weet wat er gaat komen. Op de FNRS website staan de proefjes; http://www.fnrs.nl/fnrs-diensten/rp/f-p ... downloaden
Ik neem aan dat jij ook de versie van 2016 gaat rijden. Succes morgen! :D


Versie van 2016? zijn dat de nieuwe of de oude proefjes?
Ik ga de nieuwere proefjes rijden, dit is het proefje dat ik moet rijden: https://www.knhs.nl/media/9006/f7-versie-b-2016.pdf

En natuurlijk ga ik genieten, dat kan ook niet anders als de pony waar je op rij happy het :))

Pollewop113
Berichten: 51
Geregistreerd: 08-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 18:03

De versie van 2016 zijn de nieuwste proefjes. Alleen ik zag dat ze op de website van de FNRS, de oude er ook nog op hadden staan.

Succes morgen samen met Happy! *\o/* Leuke naam, trouwens!

Tilmar

Berichten: 3315
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 19:35

Inderdaad op de letters rijden, probeer al een beetje op je stelling te letten (dat de pony naar binnen kijkt in de wendingen).
Wendingen ook netjes voorbereiden, dus goed kijken in de richting waarin je gaat.

En de gebroken lijn met volte is altijd lastig, ontspannen in het doorzitten en netjes tot X rijden.

In de middenstap iets teugel geven en de hals verlengen en dan de pony rustig links recht been geven, dus niet 2 benen tegelijk! Dan gaat ie alleen maar harder.

Succes!

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70531
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 22:57

Ik verplaats dit topic naar Wedtrijd- Vragen en Discussies waar het hoort.

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: FNRS F7 tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 13:31

Ondanks dat je al een slinger van Carola hebt gehad naar Wedstrijd vragen en discussie ga ik hier een slotje plaatsen met verwijzing naar dit topic : [MA] Vraag het de FNRS jury....

Succes!