Terecht inschrijfgeld vorderen na opname ziekenhuis?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Terecht inschrijfgeld vorderen na opname ziekenhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 15:59

Hallo,

Al een hele poos geleden had ik mij ingeschreven voor een wedstrijd met mijn paard. Ik had ruim van te voren ingeschreven en ook zeker van plan om te gaan, echter kreeg ik een autoongeluk en belandde in het ziekenhuis. Ik heb toen alles uitgelegd in een mail en een week van te voren afgemeld, maar de uiterste uitschrijfdatum was 2 a 3 weken van te voren. Ik kreeg een antwoord met alle begrip en beterschapswensen. Tot mijn grote verbazing kreeg ik pasgeleden een email met een vordering van het inschrijfgeld en als ik niet direct zou betalen, dan zou er een deurwaarde op me af gestuurd worden. Nu studeer ik rechten, maar ben er niet van zeker dat een rijvereniging (ondanks opgenomen in het programma) inchrijfgeld mag vorderen. Volgensmij zijn de zelfopgestelde regels namelijk niet rechtsgeldig. Ik vind het belachelijk dat er geen rekening wordt gehouden met mijn situatie, het was immers ook niet volgens mijn planning, maar kan natuurlijk hen niet dwingen medelijden te hebben. Nu vraag ik mij af of iemand hierin ervaring heeft? Het is niet dat het om ontzettend veel geld gaat (35 euro), maar ik ben een student zonder werk dus het geld ligt ook niet voor het oprapen. De vereniging heeft geen extra kosten moeten maken voor mij of mijn afmelding en vanwege mijn afmelding heb ik ook geen dienst of product afgenomen. Ik weet niet of er een wachtlijst was, omdat ik er niet vanuit ging dat ik er nog een rekening achteraan kreeg heb ik hier niet op gelet. Hoe dan ook hebben ze een week gehad om een eventuele reserve op te roepen.

Ik hoop dat er iemand is die wat meer ervaring heeft met dit soort dingen.

Alvast bedankt!

mystery1980
Berichten: 4223
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: Terecht inschrijfgeld vorderen na opname ziekenhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 16:02

heb je bij hun zelf al geinformeerd of dit de bedoeling was? Na zo'n beterschapsmail klinkt het mij meer als een administratief foutje.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Terecht inschrijfgeld vorderen na opname ziekenhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 16:07

Afmelden na de stop van de inschrijving, dan is bij veel/bijna alle wedstrijden dat je gewoon moet betalen ongeacht de reden van afmelden.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Terecht inschrijfgeld vorderen na opname ziekenhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 16:17

ik zou gewoon een vriendelijk bericht terugsturen met de mail met beterschapswensen als bijlage..
waarin je aan geeft dat je ervan uit gaat dat ze een administratieve fout hebben gemaakt en dat met de bijlage het misverstand uit de wereld is..

en dan kijken hoe ze reageren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 16:25

cobiie schreef:
Afmelden na de stop van de inschrijving, dan is bij veel/bijna alle wedstrijden dat je gewoon moet betalen ongeacht de reden van afmelden.


Dat klopt. Ik heb ook wel eens af moeten melden omdat mijn paard een trap had gehad en kreupel was. Maar dit is iets anders, denk ik.

Daarnaast gaan veel verenigingen er vanuit dat de mensen die afmelden 'uit fatsoen' betalen. Ik heb vaker gezien dat zelfopgestelde regels (als bijvoorbeeld die van de KNHS) in strijd zijn met de wet en daardoor wettelijk ongeldig.

kaatjemuts

Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 16:32

in het wedstrijdreglement vd knhs staat beschreven:
Artikel 43 - Afmelden voor een wedstrijd / Betalen van inschrijfgeld
1. Deelnemers, die zich voor of op de in het vraagprogramma vermelde sluitingsdatum van inschrijven afmelden, zijn geen inschrijfgelden en opslagen verschuldigd.
2. Deelnemers die zich na sluitingsdatum van inschrijven afmelden dienen het inschrijfgeld (en wanneer dit in het goedgekeurde vraagprogramma is vermeld eventuele opslagen en/of stallinggeld) aan de wedstrijdorganisatie te voldoen. Bij overtreding van deze bepaling kan de KNHS bij invordering van deze gelden een administratieve heffing opleggen conform de Wedstrijdtarievenlijst.
3. Deelnemers, die zich hebben ingeschreven maar niet aan de wedstrijd kunnen deelnemen dienen zich tot uiterlijk 24 uur voor het begin van de wedstrijd schriftelijk af te melden tenzij hiervoor in het vraagprogramma een andere procedure en/of een ander tijdstip is aangegeven. Indien een deelnemer niet of niet tijdig op de in dit artikel vermelde wijze is afgemeld, kan deze door de wedstrijdorganisatie bij de KNHS worden voorgedragen voor een administratieve maatregel. Bij overtreding van deze bepaling kan de KNHS de desbetreffende deelnemer hiervoor een administratieve maatregel opleggen conform de Wedstrijdtarievenlijst.

Dit houdt in dat je bij afmelden na de sluitingsdatum gewoon moet betalen.
Ik kreeg ook de rekening van verschillende wedstrijden nadat mijn paard verongelukt was en ook na mijn eigen ongeluk.
maar je kunt altijd overleggen met de organisatie.
Laatst bijgewerkt door kaatjemuts op 15-12-16 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

kaatjemuts

Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 16:35

MarZarascha schreef:
cobiie schreef:
Afmelden na de stop van de inschrijving, dan is bij veel/bijna alle wedstrijden dat je gewoon moet betalen ongeacht de reden van afmelden.


Dat klopt. Ik heb ook wel eens af moeten melden omdat mijn paard een trap had gehad en kreupel was. Maar dit is iets anders, denk ik.

Daarnaast gaan veel verenigingen er vanuit dat de mensen die afmelden 'uit fatsoen' betalen. Ik heb vaker gezien dat zelfopgestelde regels (als bijvoorbeeld die van de KNHS) in strijd zijn met de wet en daardoor wettelijk ongeldig.


dat klopt, een kennis van mij is veroordeeld voor valsheid in geschrifte (= een misdrijf met gevangenisstraf). Dit is strafrecht en daar mag alleen een politierechter op veroordelen. Maar ze zeggen gewoon, als je niet meewerkt, royeren wij je als lid. Er is geen andere organisatie waarbij je wedstrijd kan rijden, dus je hebt t maar te pikken. Rechtsgeldig of niet, helaas...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 16:49

kaatjemuts schreef:
in het wedstrijdreglement vd knhs staat beschreven:
Artikel 43 - Afmelden voor een wedstrijd / Betalen van inschrijfgeld
1. Deelnemers, die zich voor of op de in het vraagprogramma vermelde sluitingsdatum van inschrijven afmelden, zijn geen inschrijfgelden en opslagen verschuldigd.
2. Deelnemers die zich na sluitingsdatum van inschrijven afmelden dienen het inschrijfgeld (en wanneer dit in het goedgekeurde vraagprogramma is vermeld eventuele opslagen en/of stallinggeld) aan de wedstrijdorganisatie te voldoen. Bij overtreding van deze bepaling kan de KNHS bij invordering van deze gelden een administratieve heffing opleggen conform de Wedstrijdtarievenlijst.
3. Deelnemers, die zich hebben ingeschreven maar niet aan de wedstrijd kunnen deelnemen dienen zich tot uiterlijk 24 uur voor het begin van de wedstrijd schriftelijk af te melden tenzij hiervoor in het vraagprogramma een andere procedure en/of een ander tijdstip is aangegeven. Indien een deelnemer niet of niet tijdig op de in dit artikel vermelde wijze is afgemeld, kan deze door de wedstrijdorganisatie bij de KNHS worden voorgedragen voor een administratieve maatregel. Bij overtreding van deze bepaling kan de KNHS de desbetreffende deelnemer hiervoor een administratieve maatregel opleggen conform de Wedstrijdtarievenlijst.

Dit houdt in dat je bij afmelden na de sluitingsdatum gewoon moet betalen.
Ik kreeg ook de rekening van verschillende wedstrijden nadat mijn paard verongelukt was en ook na mijn eigen ongeluk.
maar je kunt altijd overleggen met de organisatie.


Ik heb dat ook gelezen, maar het gaat mij om wat de wet voorschrijft. Mochten ze er erg vervelend over doen kan ik ze nog altijd het wetboek voor de neus leggen. Gewoon om het te rechtvaardigen.

Toen ik begon met wedstrijden rijden, stond er in de regelementen dat je wel mocht afmelden met geldige regel (zoals bijvoorbeeld met een verklaring van een arts). Of dat regionaal was (ik ben intussen verhuisd naar een andere provincie) of nationaal dat weet ik niet. Ik meen er ook iets over gelezen te hebben in de huidige regels.

Autumnn

Berichten: 8033
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 16:50

kaatjemuts schreef:
in het wedstrijdreglement vd knhs staat beschreven:
Artikel 43 - Afmelden voor een wedstrijd / Betalen van inschrijfgeld
1. Deelnemers, die zich voor of op de in het vraagprogramma vermelde sluitingsdatum van inschrijven afmelden, zijn geen inschrijfgelden en opslagen verschuldigd.
2. Deelnemers die zich na sluitingsdatum van inschrijven afmelden dienen het inschrijfgeld (en wanneer dit in het goedgekeurde vraagprogramma is vermeld eventuele opslagen en/of stallinggeld) aan de wedstrijdorganisatie te voldoen. Bij overtreding van deze bepaling kan de KNHS bij invordering van deze gelden een administratieve heffing opleggen conform de Wedstrijdtarievenlijst.
3. Deelnemers, die zich hebben ingeschreven maar niet aan de wedstrijd kunnen deelnemen dienen zich tot uiterlijk 24 uur voor het begin van de wedstrijd schriftelijk af te melden tenzij hiervoor in het vraagprogramma een andere procedure en/of een ander tijdstip is aangegeven. Indien een deelnemer niet of niet tijdig op de in dit artikel vermelde wijze is afgemeld, kan deze door de wedstrijdorganisatie bij de KNHS worden voorgedragen voor een administratieve maatregel. Bij overtreding van deze bepaling kan de KNHS de desbetreffende deelnemer hiervoor een administratieve maatregel opleggen conform de Wedstrijdtarievenlijst.

Dit houdt in dat je bij afmelden na de sluitingsdatum gewoon moet betalen.
Ik kreeg ook de rekening van verschillende wedstrijden nadat mijn paard verongelukt was en ook na mijn eigen ongeluk.
maar je kunt altijd overleggen met de organisatie.


Maar bij punt 3 staat:
Citaat:
Deelnemers, die zich hebben ingeschreven maar niet aan de wedstrijd kunnen deelnemen dienen zich tot uiterlijk 24 uur voor het begin van de wedstrijd schriftelijk af te melden
TS KAN niet aan de wedstrijd deelnemen in verband met het ziekenhuis bezoek, of denk ik te makkelijk?

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 16:54

Ik denk dat je gewoon moet betalen, de termijn om af te kunnen melden was immers gewoon voorbij en ze mogen gewoon om het inschrijfgeld vragen. Je kan natuurlijk altijd overleggen, maar of het werkt is de vraag.

Het is voor zo'n vereniging natuurlijk wel lastig, iedereen kan zeggen dat hij of zij in het ziekenhuis ligt. Of dat het paard plots naar de kliniek moet..

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 16:58

Citaat:
Volgensmij zijn de zelfopgestelde regels namelijk niet rechtsgeldig.


'gratis' afmelden na de sluitngsdatum kan al een tijd niet meer, maar ik ben wel benieuwd naar de wet waarmee het volgens jou in tegenstrijd is.

Citaat:
De vereniging heeft geen extra kosten moeten maken voor mij of mijn afmelding en vanwege mijn afmelding heb ik ook geen dienst of product afgenomen.

het tweede deel hiervan is niet waar, ze hebben je inschrijving namelijk verwerkt en vervolgens ook de afmelding. Dat is wel degelijk een dienst.

@lizzy, er staat in lid 3 toch niet dat je dan niet meer hoeft te betalen? Er staat alleen dat je verplicht je af te melden bij verhindering, en als je dat niet doet, kun je - ook nog - een boete krijgen.


/add
speel nu trouwens advocaat van de duivel ;-)

xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 16:58

Lizzyy schreef:
kaatjemuts schreef:
in het wedstrijdreglement vd knhs staat beschreven:
Artikel 43 - Afmelden voor een wedstrijd / Betalen van inschrijfgeld
1. Deelnemers, die zich voor of op de in het vraagprogramma vermelde sluitingsdatum van inschrijven afmelden, zijn geen inschrijfgelden en opslagen verschuldigd.
2. Deelnemers die zich na sluitingsdatum van inschrijven afmelden dienen het inschrijfgeld (en wanneer dit in het goedgekeurde vraagprogramma is vermeld eventuele opslagen en/of stallinggeld) aan de wedstrijdorganisatie te voldoen. Bij overtreding van deze bepaling kan de KNHS bij invordering van deze gelden een administratieve heffing opleggen conform de Wedstrijdtarievenlijst.
3. Deelnemers, die zich hebben ingeschreven maar niet aan de wedstrijd kunnen deelnemen dienen zich tot uiterlijk 24 uur voor het begin van de wedstrijd schriftelijk af te melden tenzij hiervoor in het vraagprogramma een andere procedure en/of een ander tijdstip is aangegeven. Indien een deelnemer niet of niet tijdig op de in dit artikel vermelde wijze is afgemeld, kan deze door de wedstrijdorganisatie bij de KNHS worden voorgedragen voor een administratieve maatregel. Bij overtreding van deze bepaling kan de KNHS de desbetreffende deelnemer hiervoor een administratieve maatregel opleggen conform de Wedstrijdtarievenlijst.

Dit houdt in dat je bij afmelden na de sluitingsdatum gewoon moet betalen.
Ik kreeg ook de rekening van verschillende wedstrijden nadat mijn paard verongelukt was en ook na mijn eigen ongeluk.
maar je kunt altijd overleggen met de organisatie.


Maar bij punt 3 staat:
Citaat:
Deelnemers, die zich hebben ingeschreven maar niet aan de wedstrijd kunnen deelnemen dienen zich tot uiterlijk 24 uur voor het begin van de wedstrijd schriftelijk af te melden
TS KAN niet aan de wedstrijd deelnemen in verband met het ziekenhuis bezoek, of denk ik te makkelijk?


Ja dat is te makkelijk gedacht, regel 2 overtreft namelijk regel 3. Dus in principe moet TS gewoon betalen volgens de regels van de KNHS.

Silly1972

Berichten: 14776
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 17:01

Nou sorry hoor, maar als je een dokters brief voorlegt dan lijkt het mij erg stug dat je moet betalen.

Als ik mijn fysio afspraak binnen 24 uur afzeg moet ik ook betalen, maar niet als ik dat ruim van te voren doe, aangezien ze de kans hebben gehad om iemand anders in te plannen.
Tevens is het niet goed om gelijk een aanmaning te sturen ipv eerst herinneringen.
Ik zou de vereniging eens bellen en vragen hoe dit nou zit.

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 17:05

Je kunt proberen om de wet in te roepen MAAR door een lidmaatschap aan te gaan bij de KNHS onderwerp je je wel aan hun regels en reglementen, door je in te schrijven voor die wedstrijd ga je in se een contract aan met de organisator (wederom dien jij je bewust te zijn van de bepalingen van het "contract" en door de inschrijving verklaar je je hiermee akkoord).

Dus jij bent uit vrije wil deze verplichting aangegaan en jij zou dus alvorens in te schrijven de reglementen moeten gelezen hebben want door je inschrijft heb je verklaard hiermee akkoord te zijn.

Er is geen sprake van een wanprestatie want zijn hebben hun deel uitgevoerd nl de wedstrijd georganiseerd, jij daarentegen hebt niet betaald voor jouw deel nl de mogelijkheid om deze wedstrijd te rijden en deze mogelijkheid kost 35 euro. Als er geen clausule van overmacht in de originele overeenkomst staat heb je pech. Niets of niemand gaat op juridisch vlak iets beginnen voor 35 euro, dat is het echt niks waard. Als je voet bij stuk gaat houden gaat dit bedrag zich idd gaan vermenigvuldigen.

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 17:09

Vanuit de KNHS zeggen ze dat bij afmelding na de sluitingsdatum de deelnemer ten alle tijden zou moeten betalen
Maakt dus niet uit wat de reden van afmelding is

Dat een deelnemer niet hoeft te betalen na de sluitingsdatum is aan de vereniging zelf te bepalen

Echter mogen wij als vereniging nooit met een deurwaarder dreigen

Voor ons als vereniging is de KNHS de 'deurwaarder'
Wij kunnen namelijk de rekening na 3 of 4 aanmaningen door sturen naar de KNHS
Deze zal dan nog ik dacht 2 of 3 x een rekening sturen (inclusief hun kosten) en dan wordt je geblokkeerd

In dit geval zou ik als secretariaat jou kosteloos van de lijst halen

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 17:14

maximuss schreef:
Je kunt proberen om de wet in te roepen MAAR door een lidmaatschap aan te gaan bij de KNHS onderwerp je je wel aan hun regels en reglementen, door je in te schrijven voor die wedstrijd ga je in se een contract aan met de organisator (wederom dien jij je bewust te zijn van de bepalingen van het "contract" en door de inschrijving verklaar je je hiermee akkoord).

Dat klinkt allemaal leuk en grappig, maar de wet staat boven alles. Mocht de KNHS regels en reglementen hebben die niet stroken met de wet, heeft de KNHS toch echt pech.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Terecht inschrijfgeld vorderen na opname ziekenhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 17:17

@gamblerscup, en ik ben dus benieuwd waar TS dat op wil baseren.

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 17:18

GamblersCup schreef:
Dat klinkt allemaal leuk en grappig, maar de wet staat boven alles. Mocht de KNHS regels en reglementen hebben die niet stroken met de wet, heeft de KNHS toch echt pech.



Hangt er vanaf, als het regelend recht is dan mag onderling andere afspraken maken die dan geldend zijn, is het dwingend recht dan staat de wet boven alles.
Ik weet echter niet welk soort van toepassing is op deze situatie.

agee

Berichten: 767
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 17:26

Als dit een officiele KNHS wedstrijd is dan zullen de regels van de KNHS gelden. Hierin staat duidelijk dat je in jouw geval het inschrijfgeld zult moeten voldoen. De vereniging staat hier dus in haar recht.
Natuurlijk voelt dit voor jou onredelijk omdat je zelf hier ook geen invloed op hebt, maar de organiserende vereninging kan hier ook niets aan doen. Zij hebben wel al kosten voor de wedstrijd gemaakt.
Veel ruiters denken dat ze met een dokters of dierenarts verklaring niet hoeven te betalen, maar deze regel staat niet in de KNHS reglementen.

Wij hanteren meestal deze regel niet zo strikt. Afmeldingen tot enkele dagen voor de wedstrijd handelen wij kosteloos af. Maar als een ruiter zich op de dag voor of van de wedstrijd afmeldt, dan vragen wij toch ook het inschrijfgeld.
Als organisatie zou ik jou in dit geval dus geen rekening gestuurd hebben, maar ik denk niet dat je hier in je recht staat door te zeggen dat je niet hoeft te betalen omdat het overmacht is.

Silly1972

Berichten: 14776
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 17:27

Agee een dag van te voren ja oke, dat begrijp ik, maar niet een week van te voren!
Ze hebben dan nl tijd genoeg gehad om iemand anders op die plek te zetten.

Stuur gewoon een mail naar de vereniging en leg het uit, misschien is er wel gewoon iets mis gegaan

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Terecht inschrijfgeld vorderen na opname ziekenhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 17:34

@ gamblerscup: knhs gaat echt hun reglementen niet uit de lucht gegrepen hebben en ik weet niet hoe sterk ts is in contractrecht... Maar ik vrees dat ze niet echt een poot heeft om op te staan maar ik ben niet echt thuis in het Nederlands recht en ik heb maar 5 jaar rechten gestudeerd in Belgiƫ ;-)...

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 18:10

Silly1972 schreef:
Agee een dag van te voren ja oke, dat begrijp ik, maar niet een week van te voren!
Ze hebben dan nl tijd genoeg gehad om iemand anders op die plek te zetten.

Stuur gewoon een mail naar de vereniging en leg het uit, misschien is er wel gewoon iets mis gegaan

Bij ons is de sluitingsdatum 10 dagen voor de wedstrijd
Als je 'zomaar' afmeld 9 dagen voor de wedstrijd moet er bij ons gewoon betaald worden
Ik heb er dan namelijk al veel werk aan gehad.
Alleen bij een voor mij (ja sorry ik bepaal nu eenmaal wie er een rekening krijgt) acceptabele reden is de afmelding kosteloos.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 18:11

Nee, daar ga ik ook niet van uit maximuss... ik weet ook helemaal niet wat er verder allemaal staat. Het ging mij er om dat iemand verkondigd dat de wet niet geldt als iemand zelf reglementen verzint.

kaatjemuts

Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 20:50

GamblersCup schreef:
maximuss schreef:
Je kunt proberen om de wet in te roepen MAAR door een lidmaatschap aan te gaan bij de KNHS onderwerp je je wel aan hun regels en reglementen, door je in te schrijven voor die wedstrijd ga je in se een contract aan met de organisator (wederom dien jij je bewust te zijn van de bepalingen van het "contract" en door de inschrijving verklaar je je hiermee akkoord).

Dat klinkt allemaal leuk en grappig, maar de wet staat boven alles. Mocht de KNHS regels en reglementen hebben die niet stroken met de wet, heeft de KNHS toch echt pech.



zo werkt het niet, helaas. Ik heb er verschillende gespecialiseerde advocaten erbij gehad, maar het komt hier op neer. De knhs bepaald hoe de regels zijn (gebaseerd op een wettelijk voorschrift of niet), hou je je er niet aan, dan wordt je geroyeerd als lid. Dat betekent geen wedstrijden meer rijden, vanwege t alleenrecht vd knhs.
Je kunt er advocaten, wetten, voorschriften en regels bij halen, maar de knhs bepaald, punt.

Ik wou ook graag dat het anders was, maar, zoals ik al zei, ik heb t meerdere keren van dichtbij meegemaakt....

Ik lag op de operatietafel toen de wedstrijd begon, maar kon gewoon betalen en dat heb ik ook, zonder morren, gedaan....ook toen mijn paard verongelukt was...

kaatjemuts

Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 20:53

GamblersCup schreef:
Nee, daar ga ik ook niet van uit maximuss... ik weet ook helemaal niet wat er verder allemaal staat. Het ging mij er om dat iemand verkondigd dat de wet niet geldt als iemand zelf reglementen verzint.


De wet geldt idd niet als je lid vd knhs bent. Hoe leg je anders uit dat ze iemand veroordelen voor valsheid in geschrifte?
Zoals ik al zei, de advocaten zeggen allemaal dat ze t kunnen maken, er kan niemand tegenin gaan, helaas...