Pony registreren KNHS

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miriammiddel

Berichten: 279
Geregistreerd: 18-10-08
Woonplaats: Leek

Pony registreren KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 19:25

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om binnenkort met mijn pony tussen de paarden te gaan starten. Ik heb zonet dus geprobeerd om een startkaart aan te vragen via de KNHS,hierbij moet de pony geregistreerd worden. Echter loop ik hierbij vast. Er moet namelijk verplicht een schofthoogte ingevuld worden.
Alleen in het paspoort, staat nergens een schofthoogte vermeld.
Zelf heb ik wel een idee, wat zijn schofthoogte is, alleen wat moet ik nu?

Heb namelijk vorige week contract gehad met de KNHS. Normaal als je tussen de ponys start, moet je pony tm het 8e levensjaar gemeten worden door een meter van de KNHS. Echter vertelden ze me, dat deze regel niet voor mij geldt, aangezien ik 18+ ben, en dus tussen de paarden moet starten met mijn pony.

Dusss, ik vind het allemaal een beetje apart. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan ik zelf een schofthoogte invullen, of moet de pony toch nog eenmaal gemeten worden?

Graag jullie ervaringen en advies!!

Hasjam_Poe

Berichten: 435
Geregistreerd: 07-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 19:49

Je kan gewoon zelf de schofthoogte invullen. Bij de paarden is géén onderverdeling op grootte. Bij de pony's wel.

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Pony registreren KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 20:03

Zet er even een meetstok naast, dan weet je ongeveer hoe groot je pony is. Omdat je tussen de paarden gaat starten is het niet erg als je er iets naast zit met de stokmaat, paarden hoeven namelijk niet gemeten te worden zoals bij pony's t/m hun 8e jaar.

miriammiddel

Berichten: 279
Geregistreerd: 18-10-08
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 20:07

Ik heb wel een idee hoe groot hihi is, rond de 1.44 :)
Maar hier krijg je dus geen problemen mee tijdens wedstrijden? :)

xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Re: Pony registreren KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 20:08

Nee want als je tussen de paarden start zullen ze hem niet nameten ;)

miriammiddel

Berichten: 279
Geregistreerd: 18-10-08
Woonplaats: Leek

Re: Pony registreren KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 20:59

Zo, startkaart is aangevraagd :)
Alles is gelukt!

Heb nu alleen een vraagje,
Vroeger had ik een fysieke startpas, die we mee moesten nemen naar de wedstrijd. Nu heb ik dus een startpas die zichtbaar is via de KNHS app. En ik lees ook iets over een zegel?

Wat moet je nu precies meenemen, als je op wedstrijd gaat?

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Pony registreren KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 21:16

Je paardenpaspoort en dat is het.
KNHS geeft geen startpassen meer uit tegenwoordig, zegel heb ik nog nooit iets over gehoord :n

miriammiddel

Berichten: 279
Geregistreerd: 18-10-08
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 21:23

Oke, dus de 'online startpas' die ik wel kan vinden op de KNHS app, hoef ik dus niet te laten zien?
Deze app kan namelijk alleen geopend worden met Wifi/internet, echter heb ik nog gewoon prepaid.


En, in de mail die ik kreeg van de KNHS, aangezien ik een startkaart aangevraagd heb, staat het volgende: ' Bij de meeste activiteiten en evenementen is je orderbevestiging je toegangsbewijs, neem deze dus altijd digitaal of uitgeprint mee'.
Maar wat is precies je orderbevestiging? is dat te vinden, als je je inschrijft voor een wedstrijd?

Sorry voor de vragen hoor, vind sommige dingen alleen zo onduidelijk :o

JoltsjeJarig

Berichten: 9027
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Pony registreren KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 21:41

Kun je de startpas niet zelf printen?

Tegenwoordig kan de wedstrijdorganisatie jou gegevens downloaden vanaf de knhs. Dus dan is een startkaart tonen niet meer nodig

Iris965

Berichten: 788
Geregistreerd: 17-11-13

Re: Pony registreren KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 21:55

Een orderbevestiging krijg je nadat je via mijnknhs hebt ingeschreven voor een wedstrijd.

Ik wist niet dat er geen startpassen meer worden gegeven.....nu word er ook eigenlijk nooit naar gevraagd maaroke.

miriammiddel

Berichten: 279
Geregistreerd: 18-10-08
Woonplaats: Leek

Re: Pony registreren KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 21:58

@Joltsje: Ik zal het morgen eens proberen, om het te printen. Moet vast wel lukken denk ik :)
@Iris965: Oke, weet ik dat ook weer, dat je die orderbevestiging daarna krijgt. Dankje! en ze worden inderdaad niet verstuurd, je kan de pas online zien. Voor extra betaling, kun je 'eventueel' wel een fysieke pas krijgen, maargoed, dat is ook geld verspilling dan :P