Flexibel starten klasse hoger

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Qerty
Berichten: 2011
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 22:53

Behalve dat ik er zelf niet voor zou kiezen om een wedstrijd te kiezen om mijn oefeningen van een klasse hoger te trainen vind ik het best wel veel gevraagd voor een paard om meer dan 2 proeven op 1 concours te rijden.



Qerty
Berichten: 2011
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 08:07

corientjuhh schreef:
Eind november start ik op een wedstrijd waar ik altijd erg fijn kan rijden. Nu wou ik daar HC L2 starten naast mijn L1 proeven.


Ik maakte uit deze zin op dat ts dit overwoog.
Maar jouw post is zinniger, want ze vraagt om de regels en niet perse om een mening natuurlijk. :o

Qerty
Berichten: 2011
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:43

shirleyp schreef:
Qerty schreef:
Behalve dat ik er zelf niet voor zou kiezen om een wedstrijd te kiezen om mijn oefeningen van een klasse hoger te trainen vind ik het best wel veel gevraagd voor een paard om meer dan 2 proeven op 1 concours te rijden.


Begrijp je punt, maar vind het ietwat overdreven. Het gaat om L-proeven, voor de meeste paarden niet echt hard werken. Denk dat ze in een goede dressuurles harder werken. Bovendien mag je wel 2x dressuur en 2x springen op één dag, dus zouden 4 proeven ook gewoon moeten kunnen.


Qua fysieke inspanning zullen drie proeven idd een stuk minder belastend zijn dan een zware dressuurles. Maar een wedstrijd is natuurlijk wel anders dan een training. Het betekent ook 3x losrijden, 3x wachten en misschien is het voor het paard niet zo hard werken, maar als je nog niet met twee vingers in de neus door de L1 gaat lijkt het me zo zijn doel voorbij schieten om dan op het einde van de dag nog een keer de ring in te gaan om nog iets te willen oefenen. Dus het is niet dat ik het dierenmishandeling vind, maar ik kan me gewoon niet voorstellen hoe het ruiter en/of paard gaat helpen..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers