Wedstrijd en zenuwen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
FriesWytske
Berichten: 9897
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 22:00

Als je het nu nog spannend en stressvol vind om op wedstrijd te gaan, kun je ook eerst in de BB starten. En daar kilometers in gaan maken. Het hindert niks als je paard je nu op sleeptouw neemt op wedstrijden. Is juist goed voor jouw zenuwen. Zo krijg jij steeds meer vertrouwen. En ga je steeds minder zenuwachtig worden. Als het dan in de BB goed gaat kun je alsnog een startpas aan gaan vragen.


FriesWytske
Berichten: 9897
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 21:22

Ook ik kijk altijd wie mijn concurrenten zijn. En als ik een klasse hoger start, slaan bij mij ook nog eens regelmatig de zenuwen toe. Sinds ik de proeven uit het hoofd rijd, heb ik mezelf wel aan geleerd daar niet aan toe te geven. Afgelopen week mijn debuut in de M1 gehad met mijn huidige wedstrijdpaard. Vlak voordat ik mocht starten werd ik me toch nog even zenuwachtig. Ben mezelf daarvan af gaan leiden, door de proef in mezelf op te lezen.En wat schetste mijn verbazing. Heb er gewoon een aantal goede ruiters/amazones afgereden.
Wat ik mezelf altijd voor houd is dat ik niet rijd voor de punten ( ook al is het leuk dat je hoog scoort), maar echt voor mijn plezier.


FriesWytske
Berichten: 9897
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Wedstrijd en zenuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 09:12

Weet niet of je dit nog leest. Maar wat mij in het begin ook wel hielp is een paracetamolletje nemen. Neemt ook wat spanning bij je vandaan. En voor de rest gewoon rustig blijven. Niet naar anderen kijken hoe die aan het rijden zijn. Maar op jezelf en jouw paard concentreren. En niet te hoge doelen gaan stellen. Doelen stellen die voor jouw haalbaar zijn. En waar een jurylid geen invloed op hebben. Zoals bv tussen de bordjes blijven. Of op het goede been lichtrijden.

Succes

FriesWytske
Berichten: 9897
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 09:26

bamisalami schreef:
Bach rescue spray! Twee spraytjes op de tong, werkt perfect!


Kan uit eigen ervaring spreken dat dat niet bij iedereen help.

FriesWytske
Berichten: 9897
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Wedstrijd en zenuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 14:45

Hoe ging het?

FriesWytske
Berichten: 9897
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Wedstrijd en zenuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 22:32

178 punten is helemaal niet slecht.

Wat een aso's zeg. Maak het hier ook wel mee met motorrijders. Dat ze nog even extra gas geven als ze net bij je langs zijn. Of auto's met aanhangers die niet eens even afremmen. Als ze je zien aankomen. Nee gewoon met 40 over de drempels heen.
Kan me dan ook heel goed voorstellen hoe je je voelde op dat moment. Maar gelukkig is alles goed afgelopen.
En dat 'shinen' in de ring komt vanzelf wel als jij en je paard meer ervaren zijn in de ring.

FriesWytske
Berichten: 9897
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Wedstrijd en zenuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 09:27

Ik zou hier toch melding gaan maken bij de regioconsult recreatie van de KNHS. Dit is nu net waarom ze de campagne van het buiten rijden hebben gemaakt. Of misschien zelfs op de facebookaccount van de KNHS zetten.

@ Janine1990 Ze hadden best nog een aantal meters kunnen wachten met het gas open te gooien. Duidelijk mensen die niet weten hoe paarden reageren op zulke acties.

FriesWytske
Berichten: 9897
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Wedstrijd en zenuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 17:24


FriesWytske
Berichten: 9897
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Wedstrijd en zenuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 15:02

Super dat je al reactie van de KNHS terug hebt gekregen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 41 bezoekers