Geen beenbescherming tijdens een wedstrijd??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Myranda

Berichten: 305
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Gouda

Geen beenbescherming tijdens een wedstrijd??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-03 17:31

Ik las in het KNHS-regelement (nr 145) dat bandages, springschoenen, strijklappen en peesbeschermers niet toegestaan zijn in de ring. Klopt dit??? Of is dit een regel waar niemand zich aan houd?
Het zou toch idioot zijn dat een paard dat strijkt geen stijklappen om mag hebben tijdens de wedstijd, zodat ie z'n benen stuk loopt??
Zijn er ook mensen die ervaring met strijklappen hebben tijdens een wedstrijd?(reageerde de jury erop??)
Of begrijp ik het regelement verkeerd??

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 17:34

voor zover ik weet mag je geen beenbescherming om. Maar bij de GP wel?!
vanaf wanneer het wel mag weet ik niet.
Ik heb 1 keer geschreven en toen kwam er iemand met spul om de ring in, zij kreeg het verzoek om het snel even te verwijderen,.. en mocht toen gewoon haar proefje rijden.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 17:44

Alleen bij dressuur mag je niks om de benen hebben, springen en SGW wel hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 17:46

Bij springen en sgw mag het uiteraard wel.
Bij dressuur idd niet. In geen 1 klasse.
je kunt er ook geen ontheffing voor aanvragen, zelfs niet met dierenarts verklaring als je een heel erge strijker hebt.

Met losrijden mag het wel.
Dus de bandages kun je dan afdoen net voor de de ring in gaat.
En er evt. vasaline opsmeren, zodat het glijd en je iets minder vlug beschadegingen hebt.

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 17:47

Je mag met dressuur niet met beenbescherming de ring in komen!
En in principe houdt iedereen zich daaraan hoor. Als je de ring in gaat met beenbescherming, word er vriendelijk verzocht deze te verwijderen, je kan geloof ik zelfs 2 min punten ervoor krijgen. Het wordt hetzelfde bestraft als met zweep de ring inrijden, wanneer je min. M rijdt.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 17:48

Ik dacht zelfs dat je ervoor gediskwalificeerd kon worden eigenlijk.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 17:52

Tessebes schreef:
Ik dacht zelfs dat je ervoor gediskwalificeerd kon worden eigenlijk.


Dacht ik ook! Tenminste tijdens een dressuurwedstrijd.
Je mag ze wel om hebben in de losrijbak, maar niet in de wedstrijdbak.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 17:53

Fjordenmaniak"]
voor zover ik weet mag je geen beenbescherming om. Maar bij de GP wel?!
vanaf wanneer het wel mag weet ik niet.
[/quote]

Ook op GP niveau mag het niet. Daar wordt alleen met bandages ingereden, met de prijsuitreiking en evt met een show. Verder ook gewoon zonder.

[quote="Tessebes schreef:
Ik dacht zelfs dat je ervoor gediskwalificeerd kon worden eigenlijk.


Dit was zo, maar sinds 1 april (nieuwe regels) krijg je alleen het verzoek ze te verwijderen.

Myranda

Berichten: 305
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-03 17:56

Oeh das best balen. Die tuiger van mij strijkt achter z'n kroonrand stuk in de galop. Daarom heeft hij altijd stijklappen en springschoenen om. Hij is een beetje onhandig (lomp) namelijk. Ik wilde volgend jaar gaan starten, hopen dat ie tijdens een wedstrijd niet strijkt! Vaseline lijkt me ook een goed idee, dat glijd goed! Zal eens kijken of het werkt. Weet iemand trouwens het verschil tussen een L1 en een L2 proef? Heb nog erg oud proevenboekje dat geen verschil maakt tussen L1 en L2.... Of weet iemand een site waar ik een proef vanaf kan halen??

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 18:00

Antoinette"]
[quote="Tessebes schreef:
Ik dacht zelfs dat je ervoor gediskwalificeerd kon worden eigenlijk.


Dit was zo, maar sinds 1 april (nieuwe regels) krijg je alleen het verzoek ze te verwijderen.
[/quote]

En twee minpunten op je protocol, zie het disciplinereglement dressuur op de KNHS-site (dat ik nu even niet kan checken op welk artikel het is, kan geen pdf-files openen op deze pc).

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 18:01

Klopt, zat ik net aan te denken Haha!

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 20:05

Gelukkig mag dat niet, nee. Er zijn nogal gekken die punaises oid onder bandages doen, zodat hun paard hun beentjes mooi optilt... Daarom is deze regel op opgesteld.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 20:45

wel een beetje vreemd dat het zelfs zonder dierenarts verwijs er niet om mag blijven zitten! gelukkig heeft mijn pony nergens last van! rij altijd wel los met witte bandages ( staat ook wel stoer met een zwarte pony ) Haha! Haha! Haha!

megamarit
Berichten: 2
Geregistreerd: 10-07-14
Woonplaats: wijdewormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 23:05

Myranda schreef:
Oeh das best balen. Die tuiger van mij strijkt achter z'n kroonrand stuk in de galop. Daarom heeft hij altijd stijklappen en springschoenen om. Hij is een beetje onhandig (lomp) namelijk. Ik wilde volgend jaar gaan starten, hopen dat ie tijdens een wedstrijd niet strijkt! Vaseline lijkt me ook een goed idee, dat glijd goed! Zal eens kijken of het werkt. Weet iemand trouwens het verschil tussen een L1 en een L2 proef? Heb nog erg oud proevenboekje dat geen verschil maakt tussen L1 en L2.... Of weet iemand een site waar ik een proef vanaf kan halen??


Het verschil tussen L1 en L2 proeven is het aantal meters dat je moet wijken, bij L1 is het 5 meter, bij L2 is het 10 meter.

MarMarieke
Berichten: 847
Geregistreerd: 18-02-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 23:13

megamarit schreef:
Myranda schreef:
Oeh das best balen. Die tuiger van mij strijkt achter z'n kroonrand stuk in de galop. Daarom heeft hij altijd stijklappen en springschoenen om. Hij is een beetje onhandig (lomp) namelijk. Ik wilde volgend jaar gaan starten, hopen dat ie tijdens een wedstrijd niet strijkt! Vaseline lijkt me ook een goed idee, dat glijd goed! Zal eens kijken of het werkt. Weet iemand trouwens het verschil tussen een L1 en een L2 proef? Heb nog erg oud proevenboekje dat geen verschil maakt tussen L1 en L2.... Of weet iemand een site waar ik een proef vanaf kan halen??


Het verschil tussen L1 en L2 proeven is het aantal meters dat je moet wijken, bij L1 is het 5 meter, bij L2 is het 10 meter.


En achterwaarts, doorzitten (behalve middendraf), en nog wat standaard dingetjes.

lucifertje

Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Geen beenbescherming tijdens een wedstrijd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 23:18

Topic is 12 jaar oud ☺️

marsss

Berichten: 3131
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 23:19

Dit topic is bijna 13 jaar oud mensen :+

Yenni
Berichten: 5457
Geregistreerd: 01-07-14

Re: Geen beenbescherming tijdens een wedstrijd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 23:30

Tja. Ik vind het wel intressant. Een vriendim van mij rijd nu Z2 bij de pony's maar heeft altijd bandages om...... maar hier zeggen ze dat het niet mag. Of zouden de regels veranderd zijn? :D

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 23:37

Bandages is wat anders dan beenbeschermers heh ;)
Als het goed is kan ze dan alleen 2 punten aftrek of ergens -2 krijgen, maar niet zeker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 23:43

Cas123 schreef:
Tja. Ik vind het wel intressant. Een vriendim van mij rijd nu Z2 bij de pony's maar heeft altijd bandages om...... maar hier zeggen ze dat het niet mag. Of zouden de regels veranderd zijn? :D



Na te lezen in de wedstrijd reglementen dat dit niet toegestaan is. Ze zal dan ook niet met de bandages om in de ring verschijnen.

domosan

Berichten: 250
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Drempt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 23:47

Bandages mogen ook niet in de dressuurring..

Urielle

Berichten: 50068
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Geen beenbescherming tijdens een wedstrijd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 00:46

Aangezien dit topic echt vanuit het diepste van Bokt's kelders getrokken is, plaats ik hier een slotje.