[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wallance
Berichten: 271
Geregistreerd: 06-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 19:08

Hoi, ik wil me ook graag melden.

Ik zal ons eerst even voorstelle. Ik ben Carlijn en mijn paard heet Westerschelde's Up (Olivi x Haarlem). Up wordt dit jaar 14 jaar. Ik heb hem sinds eind december onder het zadel en in januari zijn we begonnen in het L1.

Ik ben gisteren voor de tweede keer M1 gestart en ik moet zeggen dat het niet verkeerd gaat tot nu toe. Gisteren twee keer eerste geworden met 199 punten.

renateeee_

Berichten: 643
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:08

Welkom Wallance! Gaat lekker zo te lezen haha!

Ik zou vandaag wedstrijd hebben, maar afgezegd omdat Caramba echt ernorm loopt te zeiken met rijden. Heeft ie een keer in de zoveel tijd. Nu gaan we 10 mei weer lekker starten, hoeft ook allemaal niet zo snel, want de keertwendingen zitten er nog láng niet op :+

wallance
Berichten: 271
Geregistreerd: 06-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:41

Dank je wel renatee,

Mijn andere paard heeft ook van die momenten. Deze ga ik ook eerst even thuis weer op de rit krijgen.

Kasty

Berichten: 642
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Drogeham

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 18:23

Gisteren mijn debuut gehad... Eerste keer M1 en ook de eerste keer weer op gras. Altijd even wennen.
In de eerste proef ging ik de mist in, want ik deed gebroken lijn contra ipv middengalop op het rechte eind. Daardoor verknalde ik ook de volte 10 meter bij A haha en toen nog een gebroken lijn erachteraan geknoopt... Helaas helaas 166 punten... :-(

De 2e proef ging stukken beter, moeten werken aan uitgestrekte stap (iemand oefeningen) en de galop maar dat wist ik.. Die moet opwaartser en meer sprong.. Daar had ik 176 punten, ik was niet ontevreden....

AnnaFlorio
Berichten: 34
Geregistreerd: 03-05-15
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 18:43

Hoi! Ik zou me ook eventjes voorstellen. Ik ben wel wat jonger, 12 jaar, maar ik rijd ook M1 met mijn A-pony. <3 Hij is 11 jaar en hij is 1.13 mtr. Ik heb op 11 april mijn debuut gemaakt in de M1. Het was echt heel slecht weer en het was outdoor, maar toch nog 183 en 176. Hier een foto van mij en mijn pony:

Afbeelding

Afbeelding

renateeee_

Berichten: 643
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 20:10

HennieB, een goed gevoel is het belangrijkst! Fijn dat je 2e proef wel goed ging.

Anneflorio, wat stoer! Zo jong en dan al zo lekker rijden, goed bezig!

Hier hard aan 't trainen aan de draf, de ruimheid daarvan, vinden we allebei lastig. Voor mijn gevoel vliegen we door de bak, maar ziet er echt enorm gaaf uit haha!

AnnaFlorio
Berichten: 34
Geregistreerd: 03-05-15
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 21:02

Dankjewel Renate *D

Laura01234

Berichten: 1340
Geregistreerd: 24-12-09
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 19:29

hoi! ik meld me hier ook! heb ondertussen mijn M1 debuut gehad in april wat best goed ging :) en de 2e staat aanstaande donderdag gepland! ben weer heel benieuwd :)

wat vinden jullie de moeilijke punten wat vooral een verschil is met de L klasses?

@annaflorio: wat een ontzettend stoere foto's!! ziet er echt heel leuk uit :D

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 19:41

Meer rechtgerichtheid, meer power, subtielere hulpen/scherpere reactie en alles doorzitten.

Dat vind ik het grootste verschil.

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 17:46

Ik vind het grootste verschil met de L, het stukje dat ze toch al meer in de oprichting moeten, en het impuls moet gewoon goed zijn voor de oefeningen!

Ik hoop zondag mijn laatste puntjes te halen en dan gaan we volgende maand beginnen in de M2!

Laura01234

Berichten: 1340
Geregistreerd: 24-12-09
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 18:35

ik heb donderdag mijn eerste M1 en heb er zin in want hij loopt zo goed!! waar ik vooral veel moeite mee had in alle proeven is de controle, mijn paard kon soms een beetje heet of drammerig worden of gewoon te veel van zich willen laten zien en hij moest leren rustig te blijven en koel in zijn hoofd. Nu is die controle en rust redelijk veel verbeterd maar nu voor de M1 merk ik dat het wat te braaf is omdat ik bang ben dat hij weer te heet wordt en daardoor het een slordig geheel wordt als ik hem met wat meer power wil rijden, daarbij gaat hij dan ook echt ontiegelijk scheef lopen want dan de controle natuurlijk veel minder en dat is jammer.

lastig puntje maar wel heel fijn als het wel een keer goed gaat :)

doorzitten kwam voor mij als uit de hemel haha met lichtrijden had ik dus ook gewoon geen controle en met doorzitten kan ik hem controleren op mijn zit (misschien was lichtrijden ook wel het hele probleem haha ik vond het zo ongemakkelijk in een proef) en dat switchen van lichtrijden en doorzitten werd ik al helemaal gek van :P


succes mies!

Vionaa

Berichten: 449
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:32

Wat leuk allemaal nieuwe mensen in het topic! Iedereen veel succes verder in het M1.

Het paard wat ik rij stond sinds gisteren te koop omdat de eigenaresse te weinig tijd over hield om op haar te kunnen rijden. Vandaag zijn mensen wezen kijken en ze is gelijk verkocht.
Ik mag woensdag en donderdag nog even genieten van het rijden en dan vertrekt ze vrijdag als alles goed gaat naar de nieuwe eigenaar.
Allemaal heel snel gegaan, vind het ontzettend jammer maar ben vooral blij dat ik haar heb kunnen rijden!
Ik kreeg eerste keuze om haar te kopen, helaas had ik mijn eigen pony dan weg moeten doen wat ik niet over mijn hart kan verkrijgen.

Wou toch nog even twee foto's laten zien van paard in kwestie :D :D

Afbeelding
Afbeelding

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 16:31

Splinter schreef:
Telt een rentree ook? Ik verwacht in april weer te kunnen starten na een afwezigheid in de ring van bijna drie jaar, gelukkig mag ik nog wat puntjes in de M1, voordat ik de M2 in moet :j Maar na 3 jaar voelt het weer als een debuut :j

Ik heb een nu 10 jarige kwpn merrie, die ik na een periode van ruim 2 jaar in de wei in mei 2014 weer rustig heb opgepakt.


O was dit topic helemaal kwijt :)

Ik heb eind april mijn rentree gehad op amalia concour, en was echt mega tevreden. Eerste proef veel spanning en bakkabouters, maar niet stilgestaan *\o/* 183 ptn maar vond ik nog hoog. Tweede proef ging echt super, ze was mooi ontspannen en stond er fijn aan, was toen eerste met 204 *\o/* overall nog tweede dus kreeg ook nog een deken mee, best leuk debuut :D

Mooiste vond ik dat we er gewoon weer waren, dat ik nooit de hoop in haar heb opgegeven en dat ze het nu zo goed doet!


Jammer Vionaa dat ze verkocht is, mooi paard!

Tja verschil met L2, het gaat gewoon weer een stukje verder in het skala, als je goed de basis traint dan is het doorlopen van de klasses een logische volgorde :j als je steekjes laat liggen, dan kom je die tegen in het M1 en anders zeker wel in het M2 :j

Laura01234

Berichten: 1340
Geregistreerd: 24-12-09
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 18:22

@vionaa: dat is snel gegaan zeg! wat een mooi beestje is het :)

Splinter: gefeliciteerd met zo'n mooi rentree!

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 07:27

gisteren weer gestart was eerste en tweede met 198 punten in beide proeven. gaat lekker :D ik heb eventueel filmpje voor iemand die zou willen zien :j

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 12:29

Leuk splinter, ik ben nieuwsgierig

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 12:39

geen super kwaliteit maar geeft een beeld :j als je even zoekt op youtube zie je ook deel 2 en proef 18 ;)



Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 18:22

Ik vind het er goed uitzien! Hij nag wat vlugger van achteren en tijdens de sbw meer door het lijf blijven, maar ik vind het er goed uitzien!

Laura01234

Berichten: 1340
Geregistreerd: 24-12-09
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 21:58

@splinter wat een nette punten zeg, gefeliciteerd! ik ga je filmpje kijken

Ik ben op hemelvaart concours geweest!, was mijn 2e keer M1, ben uiteindelijk wel tevreden met de uitslag maar was echt heel stom gegaan.

De eerste proef ging redelijk, was de 1e keer op gras en een ring zonder hekjes of paaltjes, alleen maar bordjes met letters :P moest dus even mijn gevoel vinden met de hoeken enzo hoe ze in te rijden dus het was allemaal flink wat stuurwerk en hard werken.
Was wel grappig, hij vond het maar vreemd op dat gras (heb niet echt veel gelegenheid om te oefenen) meestal knalt hij echt weg in de middendraf en de galop, maar nu, ik rijd de diagonaal op (waar ik hem normaal al moet inhouden) en ik geef de hulp, en er gebeurd helemaal niks :P ik denk huh hoe kan dit, en toen gaf ik nog een keer been en toen snapte hij het pas haha hij was het echt niet gewend

de 2e proef was echt een drama mede dankzij de organisatie. mijn 2e proef was al 20 minuten later dan mijn 1e wat ik al super lang vind maar oké dat kan, maar.... er was geen jury..... en ik was de 1e start. dus wij gingen maar eens vragen hoe het zat, bleek er geen jury aanwezig te zijn.... dus wij maar wachten en wachten en maar liefst een half uur later kwam er een jury auto aanrijden, had ik 5 minuten nog om los te rijden opnieuw (na bijna een half uur stil te hebben gestaan) dus die proef was nogal chaotisch :P middengalop kwam er niet uit, in de rechter contragalop sprong hij over, de middendraf heb ik misschien 2 passen kunnen laten zien, steeds maar weer aangalopperen :P en gewoon heel veel onregelmatigheden.
vind het niet erg want dit was gewoon te wijten aan de slechte voorbereiding, maar was wel heel erg jammer vooral omdat hij er zo goed aan stond tijdens het losrijden, maarja die vergeten we maar

1e proef was ik 2e uit best wat deelnemers met 190 en de 2e proef nog 186, was uiteindelijk wel blij want dacht echt dat ik voor die 2e rond de 170 had :P dus alweer 2 wp's erbij! met pinksteren mogen we weer :)

manonutjuh

Berichten: 3008
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:23

:)F

Meld me hier ook maar eens!

Heb mijn debuut al gehad, afgelopen december. Met twee winstpunten naar huis. De week erna ben ik eraf gevallen en heb ik ruim 3 maand niet kunnen rijden.

Binnenkort de ring weer in! Maar het voelt weer als een debuut!

Nog even oefenen en dan maar eens kijken waar we staan!

Hoe gaat het met de rest?

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:40

Hier een 2x m1 gestart tussen de kwpners 178 en 177. De bodem was erg erg slecht en net een hoop gedoe gehad met het zadel. Dus ik ben zeker niet ontevreden. Daarnaast hadden we ook nog eens een mooie 3e plaats :D

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:04

Mijn laatste punten behaald afgelopen zondag!
Nu M2 startgerechtigd... Debuut staat op 21 juni gepland!

Succes manonutjuh!

renateeee_

Berichten: 643
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:09

Zo je gaat hard Miiess18! Goed bezig!!

Fijn dat je zo'n goed gevoel hebt! Dat is het belangrijkst!

Afgelopen weekend wedstrijd gehad, en weer 2 winst. De teller staat nu op M1+5. 14.20 en 21 juni nog wedstrijd en dan hoop ik M2 startrechtig

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:15

Ik zit op 23 punten. ga mss 14 juni debuut maken. Of augustus

heb op het chio gereden erg gaaf. was ontzettend goede oefening. ik had wat grote fouten Door een afgeleid paard := maar ze bleef lopen! ondanks alle enge dingen vlaggen borden etc :j

had uiteindelijk 186 was 10nde van de 40 dus best netjes nog als je bedenkt dat ik geen middendraf heb laten zien te laat galoppeerde dribbelde in stap en slingerend de sb doorging (iets met enge bakrand :') )

L_alice

Berichten: 255
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: schijndel

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 09:30

ook ik hoop binnenkort mijn M1-debuut te maken.
We zitten momenteel op L2+9.
We zijn hard aan het trainen om nog meer bergop te rijden, vooral in de galop.
Ze word hier erg heet van de laatste tijd.
Ook mag ze zich nog meer gaan dragen in haar hoofd/hals houding. snel de neiging om naar boven te duiken, met haar korte speknek. als iemand tips heeft, zijn ze welkom :)

Het is al echt een wonder dat we zo ver zijn gekomen, dus ik ga niks verwachten,
met mijn kleine bonte stevige D-pony tussen de paarden.