[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 15:05

Hallo allemaal!!

Gisteren heb ik samen met mijn knappe vriend ons M1-debuut gereden!
Wij zijn sinds vorig jaar april gestart in de B, en sindsdien vliegen we overal doorheen!

Hyrano van de Hooipolder is m'n beste vriend geworden, ik train hem voor de eigenaren eens per week en breng hem daarnaast uit in de dressuur. Hij is super leergierig en daar behalen we tot nu toe een hoop plezier vanuit!
Hyrano is een haflinger, zijn vader is: Haron van de milt en zijn moeder: Xenia van Bokshout.
Hyrano is 8 jaar, bijna 9 van 1.46m en probeert altijd zijn best te doen!
Tussen de paarden gaan we tot nu toe nogsteeds in de prijsjes.

Gisteren hadden wij onze 15e wedstrijd in totaal en daarbij voor het eerst in de M1!
Eerste proef nog een hoop spanningsfouten, zo sprong hij helaas op X in de linkergalop i.p.v in de rechtergalop doordat hij rechtuit moest en ik mijn linkerteugel teveel eraan hield. Wel fijn kunnen oplossen, maar zoiets gebeurt natuurlijk alleen in je proeven, verder sprong hij aan in galop in m'n middendraf. Zulke fouten kunnen helaas gebeuren...

2e proef ging echt 10 keer beter voor mijn gevoel! Hij liep lekker ontspannen en meer op eigen beentjes! Waardoor eigenlijk alles al veel makkelijker ging! Uiteraard nogsteeds wat schoonheidsfouten, maar dat komt ik de training wel weer!

Voor een eerste keer was ik zeer tevreden! en dat werd gelukkig ook beloond door de jury!
Met 2x een eerste plaats, met 188 punten en 200(!) punten.

Onze puntenteller staat dus alweer op M1+3.

Wel loop ik soms tegen kleine punten aan, zoals het terugrijden vanuit de middengalop. Hyrano heeft nog wel eens moeite om terug op zijn achterhand te komen, waardoor ik bang ben bij teveel terug rijden dat hij eruit valt, zoals ik heb gehad op de Regiokampioenschappen in Zwijndrecht afgelopen maand.
Daarnaast ook in het halthouden, krijg ik vaak te horen dat hij meer in balans moet HH, of hij staat niet vierkant. Waardoor ook zijn achterwaarts soms met aarzeling begint.

Hoe gaan jullie hiermee om en waar lopen jullie tegenaan? Of hoe lossen jullie dit op en waar train je hem dan op?

Hier even een foto van mijn maatjes:
Afbeelding
Dit was op de regiokampioenschappen in voorschoten vorig jaar! in de L1.

5 april 2014 ons wedstrijd debuut in de B!
Vandaag de dag: Z2 startgerechtigd!!!



Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 13:41

shirleyp schreef:
Ik zie vooral op tegen het doorzitten in de middendraf eigenlijk, hihi! .


Citaat:
Terugrijden uit de middengalop is inderdaad lastig... Ben nu in mijn springtraining na een lange zijde middengalop een volte tien meter in gaan zetten, dat helpt mijn dressuur ook. Goed in je ritme blijven en door de volte sluit je paard makkelijker. Merk wel dat ik bij de mijne dit af en toe moet afwisselen, anders komt hij vanzelf terug voor de hoek


Die van mij heeft ook last van het verruimen in de draf, dit vind hij gewoon zo lastig ook omdat hij liever zijn benen optilt, maar wat ik altijd doe is proberen echterin mijn zadel te gaan zitten, dan kan ik het persoonlijk makkelijker uitzitten!

Bedankt voor de tip! Ik ga dat eens proberen in het terugrijden van de middengalop!

5 april 2014 ons wedstrijd debuut in de B!
Vandaag de dag: Z2 startgerechtigd!!!

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:49

Peelie schreef:
Ik ben hier thuis ook aan het trainen voor het M. De galop blijft lastig. Is natuurlijk ook niet echt de gang van een Haflinger. Tijfens de gebrokenlijn 5m valt hij behorlijk uit elkaar en versneld. Iemand een idee hoe ik dat in beteren banen kan leiden?


Ik rijd zelf ook een haffie, blijft moeilijk ook omdat ze van zichzelf al vrij compact zijn vinden ze het vaak erg lastig die achterhand er nog eens onder te blijven zetten.

Wat ik in het begin veel geoefend heb, is een gebroken lijn (10 meter) en onder x een volte 10 meter (links/rechts, in de goede galop) Om hem weer meer te verzamelen, nadat dit sterker werd ging ik terug naar hoefslag. Ook oefeningen als links en rechtsomkeert hebben heel veel geholpen.
Momenteel kan hij (wanneer hij zin heeft zijn achterhand te blijven motiveren) een gebroken lijn 5 meter, vervolgens op de e-b lijn een volte 10 in contragalop en weer terug naar de gebroken lijn. Hierin blijft hij sterk.

Uiteraard duurt dit een periode voordat hij echt fijn ging doen. In het begin wilde hij graag hard. Wat bij mij ook veel geholpen heeft, is in contragalop aanspringen op een lange zijde, en vervolgens een grote volte in contragalop, waarbij ik hem eerst een ronde "op eigen kracht en benen" liet lopen, en vervolgens meer ging verzamelen. vanuit daar weer zijn eigen rondje. Op die manier kwam die van mij erachter dat het verzameld toch wel wat makkelijker ging.. Denk dat je ze soms toch ook even in het diepe moet gooien om ze vervolgens weer overeind te helpen.

Bij mijn knappe vriend heeft het veel geholpen en hij doet het nu "vrij makkelijk"

Succes!

5 april 2014 ons wedstrijd debuut in de B!
Vandaag de dag: Z2 startgerechtigd!!!

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 23:12

Nee dan zou ik dat inderdaad niet doen!
Die van mij is niet zo snel van zijn stuk te krijgen, dus dan is het ook al makkelijker! Ik ben benieuwd of de volte bij jou ook werkt! Hoor het graag als je het eens geprobeerd hebt hoe hij/zij reageerde!

5 april 2014 ons wedstrijd debuut in de B!
Vandaag de dag: Z2 startgerechtigd!!!

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 09:00

Jeetje, dat zal een behoorlijke klap geweest zijn! Wel volledig hersteld?
Ja dat is dan wat lastig, wel de halingertrekken? Maar met temperament als ik het goed begrijp?.

Zo rijd ik een momenteel 4 - jarige. Die ik vorig jaar heb bekeerd en ingereden, die ook ineens heel bang kan zijn voor iets, in dit geval is dat ook nog echt de jongigheid natuurlijk! Maar dat geeft me dan inderdaad een beetje een idee denk ik!

Hoop dat je er wwat aan hebt! Heel veel succes!!

5 april 2014 ons wedstrijd debuut in de B!
Vandaag de dag: Z2 startgerechtigd!!!

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 19:06

Sanne; wat een knappert heb je daar zeg! Echt leuk!

Peelie; wat leuk dat het trucje werkte!!

Zelf heb ik vandaag 2e keer gestart in de M1! Helaas een beetje chaos in de organisatie Door heel veel afzeggingen. Opzich fijn gereden, maar niet mijn beste dag!

Als enige in de M1 waardoor we bij de M2 zijn gevoegd. En daar werken we 2x eerste! Met 2x 186! Toch weer 2 puntjes.
Helaas is hij ontzettend sterk op rechts de laatste paar dagen.. waardoor ik hem er gewoon niet lekker doorheen krijg. Iemand tips hoe ik dat kan oplossen misschien?

Hij heeft het echt pas sinds kort. Ik rijd hierdoor zelf ook niet zo lekker doordat ik te veel ga proberen te werken en daar laat ik punten liggen.

Wel weer trots op die knappe haf! Nu M1+5. Dus we gaan weer als een trein.

5 april 2014 ons wedstrijd debuut in de B!
Vandaag de dag: Z2 startgerechtigd!!!

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 22:25

Bedankt! Ben ook super trots op hem!

Ik heb aankomende week inderdaad weer les, maar ben zelf altijd benieuwd naar meerdere meningen.

Ik rijd hem zelf maar eens per week, aangezien ik hij van andere mensen is. Toevallig heb ik gister inderdaad even een sprongetje gemaakt met hem, voor een verandering, helaas heeft dit ook niks uitgehaald. Verder word hij minstens eens per week gelongeerd (los) dus dat zou het eigenlijk ook niet echt kunnen zijn denk ik zelf?

Wel bedankt voor het meedenken!!

5 april 2014 ons wedstrijd debuut in de B!
Vandaag de dag: Z2 startgerechtigd!!!

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 10:19

Super bedankt! Ik ga daar eens mee werken! Gister liet ik hem tijdens mijn proef er dus echt aan hangen. Waardoor we met z'n 2e aan het hangen waren.. mijn schouderbinnenwaarts doet hij normaal ontzettend fijn en gemakkelijk, en nu kon ik hem amper tonen op de linkerhand, gewoonweg omdat ik z'n schouder niet mee kreeg. En dat is gewoon zonde en niet lekker voor beide!

Het is inderdaad lastig om hem zelf met 1 x per week zo erdoor te zetten. Alleen loop ik nu dan echt even met me neus er tegenaan, doordat ik erop stuk loop, loopt mijn lesklantje die dus eigenlijk op haar eigen pony rijd, er ook op vast. En ik weet dan niet helemaal goed hoe het op te lossen. Ik ga eens proberen of dit in ieder geval bij haar een klein beetje werkt, dat hij daar in ieder geval niet ook in haar hand gaat trekken, en dan van de week in de les eens even goed sleutelen eraan!

Heb het al aangegeven dus we gaan samen met m'n instructrice er eens een les aan wijdde, en even kijken waar het "mis" gaat! Voorlopig deze maand even niet starten, en volgende maand hopelijk weer met een schone losse lei weer knallen!

5 april 2014 ons wedstrijd debuut in de B!
Vandaag de dag: Z2 startgerechtigd!!!

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 09:30

Vionaa schreef:
Miiess18, wordt het paard door de eigenaren de rest van de week wel gereden? Ik rij namelijk zelf ook op een paard wat van iemand anders is, nou gaat zij er voornamelijk het bos mee in, maar ik kan mij voorstellen dat als de eigenaren er ook nog op rijden het wel lastiger is om punten aan te pakken



Hij word de door de dochter van de eigenaar gereden, en die lest ook bij mij. Daarin hoeft hij eigenlijk alleen de basis te laten zien, maar hij moet eigenlijk bij ons allemaal erdoorheen buigen, linksom en rechtsom dus ik ben daardoor heel erg opzoek, naar de oorzaak zodat ik het op de juiste manier kan gaan oplossen. Maar tot zo ver is het me eerlijk gezegd nog een raadsel..

5 april 2014 ons wedstrijd debuut in de B!
Vandaag de dag: Z2 startgerechtigd!!!

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 19:59

Gefeliciteerd allemaal met de mooie punten!

renateeee_, wel heerlijk om zo je "oude" klasse te verlaten! Geeft toch een goed gevoel!
Waar ga je starten 29 maart?

PPPeet, Zitten de oefeningen erop? en loopt hij/zij fijn, zou ik zeggen gewoon doen! Zelf denken dat het gewoon oefenen is werkt bij mij altijd erg goed! Succes!


Gelukkig heb ik gevonden waar ponylief last van heeft, hij moest zo ie zo nodig naar de tandarts! Dus dat allereerst maar even laten uitsluiten, en vervolgens kwam ik er in mijn les achter dat ik onbewust, door op rechts los te gaan werken en hem naar mijn linkerteugel te rijden, ik links dus gewoon liet "vallen" waardoor ik meneer alle vrijheid gaf om links weer onder mijn goede pogingen uit te komen! Heel slim!

Gelukkig nu bewust van, dus nu weer lekker doorknallen! Nog even het werk verbeteren totdat hij weer echt fijn is en terug is waar hij was en 18 april gaan we weer knallen op wedstrijd!

5 april 2014 ons wedstrijd debuut in de B!
Vandaag de dag: Z2 startgerechtigd!!!

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 09:00

Gefeliciteerd met de mooie punten!!

@Renateeee_. Heel veel succes zondag! "Gewoon" hetzelfde rijden als thuis! en sleep de winst binnen!

Zelf had ik het probleem met Hyrano, dat hij zo op rechts vastpakt. Eindelijk loopt hij weer echt fijn!!
Tandarts even laten komen! En verschillende oefening mee genomen in mijn training! Hè is back! Gister ging ik met hem voorrijden op een Jury cursus! En ik zou willen dat het echt was haha!
Kreeg van de meeste jury's 2 winst voor m'n proef! Anderen zaten er net onder! Was een even terug naar de L2.
Maar hij was weer zoals hij was! En dat voelde heerlijk! Is natuurlijk nog niet helemaal weg, maar er is weer licht! 18 april gaan we weer starten, ik houd me toch nog even vast aan z'n maandje "wedstrijdrust"! Die heeft ie gewoon verdient!

5 april 2014 ons wedstrijd debuut in de B!
Vandaag de dag: Z2 startgerechtigd!!!

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 09:42

@Sannedeedee1. Hij ziet er inderdaad erg sterk uit! Wel fijn dat de gister weer fijn loep! Heeft wel een heel erg leuk koppie!
Vind jullie stand foto's ook erg mooi!

5 april 2014 ons wedstrijd debuut in de B!
Vandaag de dag: Z2 startgerechtigd!!!

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:07

@sannedeedee1 . Helaas hebben we die dagen allemaal wel eens! Maar het is fijn dat het maar 1 dag is geweest! Jammer dat het precies tijdens het foto's maken was. Zitten zeker nog mooie foto's tussen! Hopen dat hij met je les ook weer lekker fijn is!

@Renateee_ Ook een knapperd hoor! Ik zeg voor mezelf altijd bij een niveau omhoog, het is gewoon oefenen alsof je HC Rijdt. Dat werkt bij mij altijd erg fijn omdat ik dan zelf veel meer ontspan en blijf rijden!
Maar jullie kunnen het vast wel! Gewoon lekker genieten!

5 april 2014 ons wedstrijd debuut in de B!
Vandaag de dag: Z2 startgerechtigd!!!

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 18:16

https://www.youtube.com/watch?v=mpyJLnapHnw&feature=youtu.be

Dit is trouwens de 2e proef (proef 16) hier kregen wij van de jury 200 punten voor....
Hierbij zet ik even het filmpje van ons M1 debuut op 22 februari!
(ik zou het geluid uitzetten.. Mijn lezer schreeuwt nogal :p)
Ben erg benieuwd naar wat jullie ervan vinden!
Ik weet zelf dat er altijd verbeterpunten zijn!

Tips zijn van harte welkom, zolang ze ergens over gaan :9
Voor de gene die het net als ik gelijk zien, ja ik zit echt ontzettend scheef haha! Heb voor mijn wedstrijd met mijn beugels zitten klooien, en dat moet je dus nooit doen!)

(aangezien er topics zijn die echt uit de bocht vliegen door commentaar van andere zet ik het er even bij:))

5 april 2014 ons wedstrijd debuut in de B!
Vandaag de dag: Z2 startgerechtigd!!!

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 20:16

Bedankt Renate! Schouderbinnenwaarts doet hij onderaan erg fijn als hij op 2 teugels loopt!

Achterwaarts is bij ons een beetje een dingetje. Ik voel bij hem heel moeilijk aan of hij vierkant staat ja of nee en welk been dan niet.
Als hij dan ook vierkant staat gaat hij keurig recht achteruit, maar als hij dit niet doet is hij heel scheef (gelukkig hier in de proef kon de jury het niet zien hihi slecht)

Hoe bedoel je precies met de schouders meer voor de achterhand? Ik kan bij hem in mijn achterwaarts niet veel doen aan de voorkant omdat hij dan snel zijn rug weg wil drukken. Kan je iets meer uitleggen?

5 april 2014 ons wedstrijd debuut in de B!
Vandaag de dag: Z2 startgerechtigd!!!

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:51

Oh op die manier!
Ja ik begrijp!
Dankje, dat is inderdaad wel een idee om eens mee te gaan nemen in onze trainingen!

Bedankt! Ik merk inderdaad dat dit een lastig punt is voor hem, omdat hij het ook heel moeilijk vind om daar weel 'gesloten' halt te gaan staan, waardoor ik eigenlijk al achterstand heb om hem daar in z'n achterwaarts te zetten!

5 april 2014 ons wedstrijd debuut in de B!
Vandaag de dag: Z2 startgerechtigd!!!

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:07

Gefeliciteerd allemaal!

@Renateeee. Er zijn altijd verbeteringen! Maar een super start zo in de M1!

@peelie. Wat een punten! Gefeliciteerd! Dat zegt toch eigenlijk genoeg! Knallen in de M1! Heel veel succes!

@Brandje_04. Gezellig!

5 april 2014 ons wedstrijd debuut in de B!
Vandaag de dag: Z2 startgerechtigd!!!

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 11:46

Vionaa: Jammer dat je niet heel lekker gereden hebt! Gelukkig weet je wel waar het vandaan komt, en kan je ermee aan de slag! Toch een winst! Dus de eerste is binnen!

Kozbi: Jammer van de lage punten maar wel fijn dat je lekker gereden hebt! Ik weet precies hoe je je voelt tussen al die grote paarden met je Haffie! Ik onderga precies hetzelfde! haha! Maar het geeft wel een lekker gevoel als je dan bij de top loopt!

Ik ben zelf echt super blij!! Pony is vorige week naar de tandarts geweest (donderdag) 2 wolfstanden eruit gehaald, en alles even bijgeslepen (wat erg nodig was). En gister voor het eerst weer onder het zadel in de les! Hij liep als een zonnetje! Wilde weer buigen, zonder trekwedstrijden! Wat een opluchting! Echt zo blij dat hij is nagekeken en dat daar dus de problemen lagen voor ons!

18 April gaan we er weer tegenaan! Vrijdag weer lessen! Hij doet het allemaal zo goed, dus ben benieuwd of dit ook gaat werken voor me travers en galopsoefeningen! (daar had hij heel erg moeite mee, kan het me voorstellen dat het ook niet prettig is met een scheef gebit!)

Zo benieuwd hoe hij de M1 nu gaat afmaken!

5 april 2014 ons wedstrijd debuut in de B!
Vandaag de dag: Z2 startgerechtigd!!!

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:39

Wat goed Peelie!! Succes zondag! In Lisse toch? Mijn woonplaats hihi! Ik zou eerst ook mee doen hier maar moet vanuit de winkel met een kraam staan helaas!

Zelf ben ik druk met trainen voor de M2 alweer. We moeten nog 5 winstpunten, maar hij doet het zo ontzettend goed dat we verder zijn gegaan!

Met de les waren we veel bezig met travers en keert wendingen. Erg trots op Hyrano dat hij het zo snel oppakt! Sinds hij bij de tandarts is geweest loopt hij echt als een zonnetje! Hij was zelfs zo fijn op 2 teugels dat toen ik mijn hand sloot in mijn schouderbinnenwaarts hij ineens stil stond! Oeps!! Travers doet hij nu echt super en de keertwendingen ook! Enige waar we nu nog druk mee aan het oefenen zijn is het stukje van galop terug naar stap. Dat vind hij erg lastig. Stap naar galop doet hij dan weer heel erg braaf!

Wij mogen volgende week zaterdag weer! Super veel zin in! Hopelijk weer een succes volle wedstrijd!

5 april 2014 ons wedstrijd debuut in de B!
Vandaag de dag: Z2 startgerechtigd!!!

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 17:54

Renate, ik had ook heel veel moeite met mijn keertwendingen in het begin. Doordat ik te snel wilde draaide hyrano graag om zijn voorhand of middenhand. Toen ben ik in kwartjes gaan denken.
Dus heel overdreven verzamelde stap recht tussen twee teugels en benen, dan stelling en buiging vragen, en op het moment dat ik mijn beenhulp erbij geef, kijk ik zelf naar 1 punt wat een kwart is van de keertwending, vervolgens als hij het dan braaf doet gelijk weer naar voren, dat heb ik gedaan totdat hij het braaf deed en toen ben ik hem pas Door gaan zetten tot een half!

Misschien heb je er iets aan? Succes van het weekend!!

5 april 2014 ons wedstrijd debuut in de B!
Vandaag de dag: Z2 startgerechtigd!!!

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 15:27

Jammer is dat dan hè! Vind het altijd zo stom... jury's. ... haha, bij mij gelukkig nog niet voorgekomen! Hopelijk vandaag betere jury?!

Succes

5 april 2014 ons wedstrijd debuut in de B!
Vandaag de dag: Z2 startgerechtigd!!!

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 19:14

Wat pak jij dat goed op zeg Peelie!!

Ik zou daar dan echt depressief van worden echt super! Wel fijn dat je ook weet waar je dan aan moet werken!
Ik heb respect!

Renate, jammer dat het wat minder ging dan gister! Wel weer een lekkere punt erbij! Weet je ook waardoor je hem na de galop bent kwijt geraakt?
Moet zeggen dat ik de 2e proef van deze maanden in de M1 wel ruk vind... eerst een proef met alles vlot achter elkaar en lekker Door rijden, en vervolgens zitten er in de 2e proef bijna halve rijbaan stukken waar je niks aan het doen bent!

Hihi

5 april 2014 ons wedstrijd debuut in de B!
Vandaag de dag: Z2 startgerechtigd!!!

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:18

Dat gevoel ken ik Peelie! Ik was ook zo blij toen ik M was! Helaas weet ik dat die pony veel neer in zich heeft! Nu wil ik Z haha!

Renate, dat is lastig! Gelukkog dat je wel weet waardoor het komt! Misschien kun je is een cavaletti net voor de E en de B zeten? En dan op e b aangaloperen? Heb ik ook gehad met Hyrano, die wil heel graag omhoog galopperen naar Door het Veel oefenen ging hij het zelf doen waardoor ik hem kwijt raakte voor de E en de B!

5 april 2014 ons wedstrijd debuut in de B!
Vandaag de dag: Z2 startgerechtigd!!!

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 13:07

Dat is wel vreemd inderdaad.. Als dat iedere 2 weken verzakt moet het wel aan het zadel liggen lijkt mij..

5 april 2014 ons wedstrijd debuut in de B!
Vandaag de dag: Z2 startgerechtigd!!!

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 18:41

Dat is vervelend! Gelukkig wel fijn dat er toch vooruitgang is!

Zelf ook wedstrijd gehad gisteren, helaas niet lekker gereden.. we waren op wedstrijd bij ons op de vereniging waar hij altijd loopt in de training, en had niet het idee dat hij z'n best moest doen... Helaas amper impuls en moest constant been geven en zelfs daar viel hij doorheen..

Even een tijdje maar geen wedstrijd op thuisbasis starten en maar even lekker op pad gaan! Als dat weer goed gaat gaan we het gewoon nog een x proberen!

Gelukkig deed hij z'n oefeningen wel weer op en top (niet zo top als normaal, maar wel gewoon goed) waardoor de vele 5jes toch weer omhoog werd gehaald Door de 7's, en kwam ik toch nog uit op 181 en 184!

5 april 2014 ons wedstrijd debuut in de B!
Vandaag de dag: Z2 startgerechtigd!!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers