[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pepper2010

Berichten: 67
Geregistreerd: 22-07-13

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 15:51

Wat een leuke nieuwe gezichten allemaal.
jacqueline_Y: leuk paardje ik vind die arabieren altijd mooi om te zien. Ze hebben meestal zo`n lief koppie.

mendiee: Ook leuk ponytje. Als ik jou was zou ik gewoon starten en lekker genieten van het rijden. Dat is het belangrijkste en dan zul je zien dan scoor je goed. ;)

Urielle

Berichten: 50068
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:26

Even foto's spammen van ons eerste oefenparcours, allebei geen ervaring in het springen, voor ons samen als combi derde keer springen:

(o ja, en niet losgereden..........)

Hindernis 1
Afbeelding

Hindernis 2
Afbeelding

Hindernis 3
Afbeelding

Hindernis 5
Afbeelding

Hindernis 7
Afbeelding

Hindernis 9
Afbeelding

SaskiaLucia

Berichten: 118
Geregistreerd: 22-02-10
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:34

Zo te zien echt een makkie die hoogte voor jullie! Jammer, dat je niet kon inrijden. Gaat er hier toevallig iemand ook meedoen met de indoor eventing cross in Lisse? Leuk als je zo veelzijdig kan zijn met rijden. Zijn alle wedstrijden van iedereen weer naar tevredenheid gegaan!?

L_isanne

Berichten: 3534
Geregistreerd: 22-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:49

Leuk Urielle, ziet er gemakkelijk uit! :)

Ik heb vandaag weer twee keer af moeten groeten. Was weer drama. Na vorige week zo lekker gereden te hebben met de oefendressuur had ik goede hoop, maar was haast nog erger nu dan ik het ooit heb gehad. Hij was naast vreselijk gespannen ook echt ongehoorzaam nu. Ging een paar keer aan de kletter tijdens de proef. Ik weet echt niet meer wat ik moet. Geef het maar op indoor te starten. We gaan outdoor wel weer knallen. Kilometers maken heeft bij hem dus niet het beoogde effect helaas. Even een flinke teleurstelling dus na vorige week.
Maar goed heb ik wel extra tijd om kilometers te maken met het paard, die is tenminste wel braaf indoor. :+

Hoe is het bij de anderen gegaan?

Annash
Blogger

Berichten: 26477
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:51

Wat jammer Lisanne :\

Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:54

Oh, lisanne, wat vervelend voor je. Filmpje van het oefenen vorige keer zag er zo goed uit. Echt héél jammer! Iemand mee gehad die je feedback kan geven over wat er mogelijk gebeurde?

Of anders voorlopig gewoon élke oefendressuur gelegenheid aangrijpen?

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:55

Mag ik me hier ook melden? :) Ben laatst twee keer HC gestart tussen de paarden.

SaskiaLucia

Berichten: 118
Geregistreerd: 22-02-10
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:58

Dat is echt vervelend als je twee keer moet afgroeten. Helpt het misschien om elke wedstrijd in te gaan als 'oefenwedstrijd' en dat je daardoor fijner kan rijden?

Urielle

Berichten: 50068
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:00

Wat een ellende! Ik weet ook echt niet hoe je dat doorbreekt, de hengst heeft ook zo'n periode gehad en 'ineens' was dat weer over, niks aparts aan gedaan, ineens deed hij weer braaf zijn werk. :?

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:07

Zo Urielle die denkt ook dat het 1.20 staat :')
Wel balen Lisanne, filmpje zag er idd veelbelovend uit!

Welkom Laurie! Stel jezelf even voor! (& je poown :D)

mooney

Berichten: 7776
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:16

Hi Lisanne, wat vervelend zeg! Ik heb dat ook met mijn pony in de indoor, ze loopt echt goed. In de inrijbak ook nog en in de ring flipt ze hem. Ik heb geen rem en weinig stuur, laat staan buiging of nagefelijkheid.
Dus ik wacht ook maar op het outdoor seizoen.. Want er is niet doorheen te prikken.

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:23

Nou ik ben dus Laurie, 20 jaar en student. Verder kan ik over mezelf eigenlijk niet zoveel kwijt haha. Mijn partner in crime is Maddog, een 10-jarig welsh B hengstje van Shamrock Mr. Oliver. Hij is inmiddels alweer zes jaar bij mij, time flies when you're having fun. :D Hij is 1.30m groot (of eigenlijk klein) en we zijn nu een beetje richting het Z aan het trainen.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Laurie op 19-01-14 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

mooney

Berichten: 7776
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:24

Wat een heerlijke pony Laurie! Echt een knapperd.

Urielle

Berichten: 50068
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:27

__Astrid schreef:
Zo Urielle die denkt ook dat het 1.20 staat :')


Dat zei iemand ook al bij de Appaloosa Bokkers :+
Citaat:
En Urielle kan zo te zien met Dev gewoon een B parcours starten, die hoogte springt hij nu toch al! _O-

(zit ik daar te mutsen dat ik geen 70 wil springen... eh... dat doet ie al...)

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:27

Thanks!

Wat vervelend Lisanne, da's echt niet leuk... Heb je filmpje even gekeken en dat zag er juist zo fijn uit!

Urielle

Berichten: 50068
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:27

Wat een knappe pony Laurie! Heb je ook beelden onder het zadel?

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:32

ik ga voor juni Z2 ons Z2 debuut opgeven, dan zou ik toch wel uit me gips zijn :+. baal nog steeds dat ik niet kan rijden hij was er zoo klaar voor.

Urielle

Berichten: 50068
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:36

Spannend zeg!
Ik ben nog aan het puzzelen wie ik wanneer wil gaan starten, met de startgelden van nu vind ik het nogal prijzig worden om 'zomaar te proberen' maar aan de andere kant zijn die startpassen dan weer zo verrekte duur in verhouding, pffff.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:45

Urielle, leuk zeg! Hij doet het goed, volgende keer hoger die balken, hij springt toch al hoger.

Betuwe, duim dat je dan inderdaad weer gipsloos bent.

Laurie, wat een plaatje!

Lisannee, balen..

Wat wij dit weekeind hebben gepresteerd was ook om te janken, zo balen... vrijdag liep ie zo lekker.
Nou ja. 1e proef 155 pnt uch... :o Volledig zelf verdiend, buiten had ik hem lekker aan de praat, binnen dacht'ie toedels! Willen omspringen om de paar meter, doen alsof je niet door kan galopperen en eruit vallen. Nou daar ben ik ondertussen wel klaar mee, dus hem uche... door de bak geschopt, zal niet
heel elegant eruit gezien hebben, maar die 2 jaar dat ik bang ben geweest heeft hij geleerd dat het mens
het toch wel goed vind, jammer... mens niet meer ban.... Lopen!
Tussen proeven door, zag ie het licht! En 2e proef ging stukken beter! Echt! Zou je dan aan de punten weer niet zeggen... 160, zucht...
Daar had ik er toch meer dan 160 verwacht, geen winst dat echt niet.
Schrale troost er had niemand winst.

En vandaag dan eindelijk toch nog zijn KNHS mendebuut, helaas. 175 pnt.
Inrijden toppie, in bak viel ie dood, alle staponderdelen daardoor onvoldoende en hij kon spontaan niet meer halsstrekken, ehhhhh, dat is nou net zijn favoriete stand... raar paard, maar zo braaf!
Met zijn klepjes op in het donker op vreemd terrein, gewoon om te zoenen!

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 23:01

Rare beesten zijn het toch soms! :+
Wat 'n leuke pony heb je Laurie! :+:

Urielle

Berichten: 50068
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 23:03

Oei, dat was ook niet geslaagd dan. Wel goed dat je hem gewoon aangepakt hebt.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 23:10

Urielle schreef:
Oei, dat was ook niet geslaagd dan. Wel goed dat je hem gewoon aangepakt hebt.


Tja, 2 jaar niet durven aanpakken.. krijg je dit van :o
En andere probleem is dat hij stuk beter is gaan lopen, maar ik hem nog steeds niet in die constante takt met veer de bak door krijg, gaat steeds beter, maar we zijn er nog niet.
Vrijdags in de les deed ie ook of ie niet kon galopperen, 2 tikken op zijn behind en het was over,
maar ja, in proef geen zweep he?!

L_isanne

Berichten: 3534
Geregistreerd: 22-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 23:53

Punz schreef:
Oh, lisanne, wat vervelend voor je. Filmpje van het oefenen vorige keer zag er zo goed uit. Echt héél jammer! Iemand mee gehad die je feedback kan geven over wat er mogelijk gebeurde?

Of anders voorlopig gewoon élke oefendressuur gelegenheid aangrijpen?


Er waren aardig wat toeschouwers die ons kennen, maar iedereen vroeg zich af wat er nou voor zorgde dat hij zo extreem reageerde. Omdat hij normaal naast ontzettend gespannen en daardoor wat explosies wel altijd eerlijk/braaf blijft. Nu ging hij echt aan de kletter. Nog gecheckt of het zadel goed lag, tong over het bit enz. maar niks anders dan normaal. Ik heb de tips van vorige week (RIJDEN!) uitgeprobeerd, maar die werkten vandaag averechts terwijl ze vorige week zo fijn hielpen. Ik moest met lef de ring in komen, dus voor de verandering eens galopperend de ring in gegaan in plaats van stappend. Maar hij stond na twee sprongen stil en het voelde echt alsof hij zoiets had van "Holy sh it, wat doe je nu?" Gewoon compleet overdonderd denk ik en daardoor nog meer spanning dan hij had. Dus maar gewoon weer gaan draven en stappen op het moment als ie wou vluchten, maar de eerste proef kwam ik er niet doorheen. Tweede ring vind hij normaal minder eng, maar ook nu blokkeerde hij compleet. Tweede helft van de uitgestrekte draf richting de kantine pakte hij het bit vast en trok een giga sprint naar de uitgang, maar dat kon ik nog voorkomen. Stond hij ineens stil, schoot achteruit en draaide zich 180 graden om en nam een sprint richting het juryhokje. Gewoon blinde paniek bijna. Daarna weer de uitgestrekte draf overnieuw gedaan en toen ging het weer eventjes, maar ik kreeg gedurende de proef alleen maar meer spanning en het voelde meer als vechten dan de spanning af laten vloeien, dus vond het eerlijker en fijner om af te groeten dan toch de proef af te rijden en vlak voor het einde af te groeten. Ik kwam gewoon niet meer door... Belonen, praten, extra rijden, extra druk geven, juist loslaten, wat meer naar voren rijden, wat meer terug rijden, stelling van de enge kant af, stelling naar de enge dingen toe... Ik weet het niet meer. Ik ben er wel achter dat hoe meer ik de druk opvoer (lees: meer rijden) hoe meer hij blokkeert, dus dat kan ie nog niet verwerken heb ik het idee.

Ik ga er nog even over nadenken of ik het nog de moeite vind om weer oefendressuur te starten, maar dat is inderdaad nog wel een goede optie! Officieel doe ik gewoon niet meer, want hij krijgt daar niet de tijd die hij nodig heeft om de spanning af te laten vloeien. (En ik ook niet)

Iedereen bedankt voor de complimenten over het filmpje trouwens! :o Hij liep daar ook zo lekker ontspannen rond, kon er zo fijn aan rijden. Gaf me echt moed voor vandaag.

SaskiaLucia schreef:
Dat is echt vervelend als je twee keer moet afgroeten. Helpt het misschien om elke wedstrijd in te gaan als 'oefenwedstrijd' en dat je daardoor fijner kan rijden?

Dat probeer ik me inderdaad van tevoren al in te prenten zodat ik echt zelf ontspannen ben. Maar het verschil met oefendressuur is dat ik daar van de jury gewoon alle tijd krijg om even de baan te verkennen en zo op die manier de spanning af te laten vloeien voordat ik moet beginnen. Bij het officieel starten is het een rondje (die ik dus al niet rond kom) en dan moet ik gelijk beginnen.

Urielle, ik had ook hoop dat het gewoon een fase was. Wijsheid komt met de jaren zeggen ze, maar het duurt inmiddels al 3 jaar...

Welkom Laurie! Wat een gave pony heb je! Knap dier! Jij komt hier uit de buurt toch? :)

Mooney, zo herkenbaar! Ben gelukkig niet de enige met dit probleem. Als je iets vindt wat werkt, laat je het dan weten haha! :)

Sjol, goh wat balen zeg! Gelukkig de tweede proef wel beter al. En super dat je hem durfde aan te pakken, hij zal wel gedacht hebben huh?! En geweldig dat hij zich zo goed gedragen heeft met het mennen!

Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 00:09

Heeft hij het alleen in Vragender, of in andere binnenbakken ook? Die ene keer dat ik in Vragender startte viel het me op hoeveel paarden daar last hadden van spanning. Er werd toen juist door heel veel spanning, bij heel veel paarden best eehmmmm slecht gereden daar..

Wat wél een voordeel voor mij was met mijn valkje, die niet spectaculair, maar wél gewoon braaf zijn werk deed ( kon terwijl het voor velen toch een selectiewedstrijd was, mooi een derde plaats bezetten :) )

L_isanne

Berichten: 3534
Geregistreerd: 22-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 00:26

Klopt, zijn er veel die daar spanning opbouwen. Eigenlijk gek want het is heel licht en niks kijkerigs.

Hij heeft het in alle bakken. Zelfs in de binnenbak van de vereniging waar hij 4 keer per week loopt. Daar blokkeert hij inmiddels niet meer maar vind nog regelmatig iets eng. Vorig jaar heb ik veel in zevenaar gestart maar dat ging net zo. Ene keer 1e en de andere keer kon ik er niks mee. Aalten, beek, westervoort... Bij allemaal.

Super dat jullie zo meedenken! :)