Hoe beginnen aan wedstrijden.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Hoe beginnen aan wedstrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 14:04

Hallo.

Mijn paard en ik zijn er nog lang niet aan toe.
Ik trek er zeker een half jaar tot een jaar voor uit om te gaan starten in de B.
Ze is 10 jaar, maar nooit goed door gereden waardoor ik haar dingen aan moet leren wat normaal bij een 3 jarige zou moeten. Maar het is een leuke uitdaging!

Maar als we er klaar voor zijn, hoe gaat dat dan?
Z'n wedstrijd, ik heb al een paar keer op manege paarden manege wedstrijden gereden.
Maar dat is gewoon onderling, georganiseerd door de manege, ook al had je je oude rijbroek met veelte afgesleten rijlaarzen aan en had je je paard niet gevlochten maakt het niks uit.

Ik neem aan dat dit bij officiƫle wedstrijden wel anders is.
Kan iemand mij uitleggen hoe en wat?

En je moet een start kaar aanvragen, hoe gaat dat in zijn werking?
En als je op plek van bestemming bent, waar de wedstrijd wordt gehouden hoe en dan?
En de prijsuitreiking, vindt die gelijk plaats?

Misschien een beetje voor de hand liggen de vragen, maar ik wil graag alles weten :D

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 15:33

Hier zijn de afgelopen 2 weken al 3 topic's over geweest, dus even de zoekfunctie gebruiken, en de wiki, want daar is ook alles te vinden.

Lisa_Bongers

Berichten: 117
Geregistreerd: 26-04-12

Re: Hoe beginnen aan wedstrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 14:02

Startkaart aanvragen moet bij de KNHS.
Als je eenmaal op de plaats van bestemming bent, ga je je aanmelden op het secretariaat. Meestal vraag je ook of het in- of uitloopt.
Daarna ga je kijken waar je kan inrijden en waar de wedstrijdbak is.
Verder ga je je paard gewoon klaar maken, inrijden, proef rijden, uitstappen enz.

De prijsuitreiking vind meestal een half uur na de laatste start van de desbetreffende klasse plaats.

Over hoe je paard en jij eruit moeten zien...
Ik vlecht mijn paard altijd in. Manen en staart vlecht ik, de voorpluk laat ik meestal los.
Verder maak je hem helemaal netjes. Wit dekje onder het zadel.

Ik heb altijd een witte rijbroek aan en een zwart jasje. Je laarzen of chaps moeten glad zijn, dus geen suede ofzo. Verder doe je je haar netjes. Ik doe het meestal in een knotje.

Hopende je hiermee voldoende te hebben geholpen, anders hoor ik het wel!

mootjes
Berichten: 5
Geregistreerd: 14-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 23:28

Ik woord getraint door een oud wedstrijd ruiter.
Mischien een idee om zo iemand tezoeken en saar les van krijgen en haar of hem lekker nee nemen na je eerst wedstrijd. Hun lotsen je er wel door heen. Ik start in de zomer. En mij instructriese gaat met me mee

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Hoe beginnen aan wedstrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 23:55

Eerst lid worden van een vereniging, dan kan je pas een startkaartaanvragen bij de KNHS