Middengalop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bullebeest
Berichten: 3241
Geregistreerd: 08-09-10

Middengalop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-13 17:42

Ondertussen begin ik door de bomen het bos niet meer te zien. Ik start nu al een tijd L1, maar kom voor mijn middengalop niet hoger dan een 5 en het commentaar meer.

Nu rijd ik mijn middengalop als volgt. Mijn paard heeft een ruime galop waardoor ik richting van of met een verzamelde galop aanspring en richting mijn volte in het middenrijd EBE of BEB. Na een paar sprongen op de volte geef ik mijn hulp voor de middengalop. Hierbij voel ik hem echt vertrekken en zijn sprong groter maken en zeker vanuit achter gereden. Op de tweede helft van de volte rijd ik hem weer terug naar de verzamelde galop of tegen de verzamelde galop aan, ook hierbij voel ik de sprong ook echt weer kleiner worden. Naar mijn idee is dit de bedoeling van de middengalop. Diverse stalgenoten verbazen zich ook echt dat ik er geen hoger cijfer uit kan krijgen dan een 5, lees Z-ruiters of hoger. Bij mijn instructeur die tevens jury is leert mij ook op deze manier de middengalop te rijden. Vaak zie ik in de L dat als je bijna plat door de bocht met mach 10 gaat dat het cijfer omhoog gaat. Tref ik de verkeerde juryleden of doe ik toch iets fout? Helaas heb ik geen beeldmateriaal om het te laten zien.

Of word ik voor een gedeelte benadeelt omdat mijn paard in arbeidsgalop al behoorlijk ruim galoppeert?


Bullebeest
Berichten: 3241
Geregistreerd: 08-09-10

Re: Middengalop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-13 18:09

Dat is mijn gedachte ook. Ik voel hem echt onder mijn vertrekken, dit wordt ook bevestigd door mijn instructeur en rijd hem echt weer terug naar verzamelde galop. Dit vindt ie lastig en moet ik mijn been er goed bijhouden als ik weer op het rechte stuk kom om terug vallen in draf te voorkomen waarbij het dan niet uit elkaar valt. Mijn instructeur is tevens jurylid en rijdt zelf ook op echt hoger niveau. Hij vindt de middengalop een van de sterkste punten van hem. Hij snapt er ook geen hout van. In de lessen heeft hij er geen commentaar op. Als ik mijn paard op moment van aanzet middengalop niet goed over de rug heb lopen, rent ie alleen maar onder mijn uit en is dan ook bijna niet terug te rijden en ook niet uit te zitten.

Bullebeest
Berichten: 3241
Geregistreerd: 08-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-13 18:36

Ik vertrek vlak voor de AC lijn en neem hem weer terug als ik weer op de AC lijn kom neem ik hem weer terug. Ik laat hem wachten. Voor ik L startte, had hij er een handje van om al bij de E of B in middengalop te vertrekken. Hem geleerd te wachten op mijn hulp. Ik ga kijken of ik komende wedstrijd iemand kan vinden om te filmen.

Oji, als ik hem alleen laat versnellen loopt ie niet meer over de rug en kan ik hem niet op tijd terug nemen. Ik ga hier deze week met de les eens goed mee aan de slag en daarna natuurlijk ook. Ik weet zeker dat hij verruimd.


Bullebeest
Berichten: 3241
Geregistreerd: 08-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-13 18:37

elkedortmans schreef:
je kunt vaak na een proefje nog even na de jury toe rijden en ze commentaar laten geven


Vaak zijn ze nog aan het jureren van een andere klasse.

Bullebeest
Berichten: 3241
Geregistreerd: 08-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-13 16:05

BPSMontfoort schreef:
Wat zijn de cijfers voor je gewone galop?



Voor de galop kreeg ik een 7. Dit heb ik meestal onderaan bij protocol dan.

Bullebeest
Berichten: 3241
Geregistreerd: 08-09-10

Re: Middengalop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-13 16:47

Het commentaar is meer. Dat is alles.

Bullebeest
Berichten: 3241
Geregistreerd: 08-09-10

Re: Middengalop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-13 18:29

Yep. Voor komende zondag ga ik mijn tactiek maar eens veranderen. Op de AC lijn plankgas weg en wederom op de AC lijn weer terug. 1 risico. Bij zo fel wegrijden kan ik nog weleens een bok krijgen hahaha.
We hebben het gisteren met de les eens goed doorgenomen. In instructeur zegt dat als ik het rijd zoals ik in de proef deed ik er een 6 voor zou moeten krijgen en hij is een strenge maar rechtvaardige jury. Gewoon netjes naar voren en weer terug. Hij vroeg mij ook om gewoon eens vol aan te zetten en kijken wat er dan uit komt wat cijfer betreft. Gewoon het risico nemen. Ben erg benieuwd.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Nimber en 36 bezoekers