mij en mijn paard voorbereiden voor wedstrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

mij en mijn paard voorbereiden voor wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-13 14:25

Ik ben Danielle en heb een kwpn merrie van 5 jaar
graag zou ik volgendjaar wedstrijden met haar starten
Maar nu is mijn vraag: hoe kunnen we ons hier het beste op voorbereiden?
Ze is erg gespannen in nieuwe situaties en als we naar een wedstrijd gaan heb je grote kans dat ze daar of stil staat te trillen of als een gek staat te stuiteren, en m'n grootste angst is eigenlijk dat ze haar rug dan weer vast zet. is die spanning te trainen of is dit iets dat gewoon in het paardje zit?
Ook heeft ze moeite met in een trailer staan en daar word ze ook al gespannen van en komt er helemaal bezweet uit. We hebben al verschillende chauffeurs gehad die gewoon rustig rijden en ook 3 verschillende trailers geprobeerd, het enige waar ze wel rustig in kan staan is een vrachtwagen maar dit hebben we niet tot onze beschikking.
Heeft dit dan geen invloed op de wedstrijd? Is ook dit te trainen of kan ik het idee van wedstrijden rijden met haar maar beter uit m'n hoofd zetten?
Want ik zou wel heel graag wedstrijden met haar rijden maar als zij angst heeft ga ik dit haar natuurlijk niet aan doen, het moet wel leuk zijn voor ons beide


Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-13 14:33

pluisje88 schreef:
Ga zelf eens in de trailer staan en laat iemand rijden. dat geeft je een idee van hoe een paard zich voelt


Ik heb dit inderdaad een keer gedaan omdat ik wist van de eerste keer trailerrijden dat ze het zo eng vond, ik heb er samen met haar in gestaan wel gewoon op een veilige plek maar ze lijkt een soortvan om te vallen ze gaat heel hard tegen de muren aantrappen enzo

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Re: mij en mijn paard voorbereiden voor wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-13 14:43

Ik heb geen trailer, maar sta op een vrij kleinschalige stal en daar kunnen we wel gewoon een trailer lenen, een probleem is de auto we hebben geen trekhaak eraan zitten want het is een half elektrische auto

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Re: mij en mijn paard voorbereiden voor wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-13 14:54

Ik zal aan een aantal mensen op stal vragen of ik wat dingen van ze mag lenen zodat ik dit kan oefenen

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Re: mij en mijn paard voorbereiden voor wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-13 16:27

Nog andere tips?

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-13 16:41

dankje,

ik heb nu wel elke week of eens in de 2 weken gewoon les met haar omdat ze best wel pittig kan zijn in het rijden
en doe wel grondwerk maar wist niet dat hier ook lessen voor zijn, ga dit eens opzoeken

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-13 17:01

DebbieRoos schreef:
Ik heb niks gelezen over het vallen in een trailer...?
Als je in de trailer valt, is het niet slim nee...
@Rumpleteaser


dit zij ik in een later bericht, ze valt niet echt maar ze gaat een beetje vreemd tegen de wand staan trappen enzo
alsof haar evenwicht in de trailer niet goed is

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Re: mij en mijn paard voorbereiden voor wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-13 17:39

klopt ik denk ook niet dat het evenwicht is maar als ik haar erin zie staan lijkt het eigenlijk wel of ze dronken is en beetje gek word

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Re: mij en mijn paard voorbereiden voor wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-13 18:37

'n half flesje bier door het brok heen >;) worden ze daar rustig van?

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Re: mij en mijn paard voorbereiden voor wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-13 20:13

Breed vervoeren zou ik wel eens kunnen proberen helaas heb ik weinig tot mijn beschikking dus zal ik me aan moeten passen aan de andere mensen die deze spullen wel tot hun beschikking hebben. En mijn moeder die ziet mijn idee niet zo heel erg zitten omdat ze zelf een beetje bang is voor mijn paard als ze druk of "wild" word en ze vind het dus onnodig om dit te oefenen. Erg jammer toch wel vind ik want het is ook handig als ze een keer naar de dierenarts of iets moet

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Re: mij en mijn paard voorbereiden voor wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-13 13:33

we zijn met niet zo veel mensen op stal maar misschien dat iemand me wel een keer wil helpen :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers