[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 15:34

Ja sprintwedstrijden is hier de regel dat je alleen op links mag rijden.
Meer dan 10 mensen in de bak komt meestal voor,
Heel uitzonderlijk eens 15-20,
Maar met (grotere) dressuurwedstrijden is dat ook geen uitzondering hoor, en dan mag je wel op beide kanten...
En als je dan als uppie laatst moet rijden in de eerste proeven zijn er soms van die arrogante kiekens in de bak die ruim een uur moeten inrijden voor hun proef, en dan zijn dat proeven van 1á 2 niveaus hoger als het jouwe... Heel leuk...

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 15:38

Ja, maar dat is springen! Dat is lang niet zo erg. Zijn altijd mensen die denken dat die hindernis van hen is, maar dat heb je ook als het rustig is. Ik sluit me meestal maar aan bij zo-eene wiens pony minder goed kan springen dan Angel _O- Die mensen die 110 gaan springen daar voor een parcours van 80 vind ik ook zooo raar. Ik kom daar vaak niet boven de 60 uit.

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 23:34

Ik raak ook vaak helemaal van de wap tijdens het losrijden :j
Paardjes thuis, dus ik ben ook echt niet meer gewend om met anderen te rijden.
Vorige week was wel het toppunt, het was superrustig (echt), maar komen er instructeurs/begeleiders door de bak lopen en dan de hele tijd op de meest irritante punten gaan staan waardoor je alleen maar hoefslag kan doen. Dan nog zo'n muts die continu in de weg stapte (uitstappen) waardoor ik steeds op de rem moest. Op een gegeven moment ging hij zelf al op de rem als ik er langs moest dus ik geef hem een keer een zwieper. begint dat mens nog te zaniken ook dat haar pony er bang van werd. :roll: Toen had ik het helemaal gehad :=
Ik moet echt leren dat een beetje te relativeren want bij mij bederft het ook echt mijn proeven :=

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 23:49

Ik heb wel eens gevraagd aan zo iemand of ze thuis niet goed geoefend had :') Die was me toch irritant, die mama liep ook iedere keer zo goed mogelijk in de weg leek het wel, kindje dacht dat zo voorrang had. Nou mooi niet. Uiteraard werd er toen door haar fanclub even goed duidelijk gemaakt dat die fjord toch echt wel voor haar moest, want zij was de laatste in de B. Nou nee dus, lekker belangrijk ook :')

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 00:20

Ik heb met 2 pony's tussen de paarden M gereden. Goldy van 143 en haar dochter van 148, beide palomino's. Goldy heb ik helaas mee moeten stoppen vanwege een chronische peesblessure, we waren toen al Z klaar.. Blijft eeuwig zonde, ondanks haar kleine maatje kon ze wel behoorlijk bewegen, was ook lekker fel onder het zadel :D Ben al meer dan eens door omstanders aangesproken met de vraag of ze niet te koop was :+
Tussendoor ben ik nog kort gestart met mijn hengst van 153, toonde wat kleiner omdat ie wat ranker was (arab bloed he).
Heb me op mijn poownies nog nooit echt benadeeld gevoeld tov de paarden. Vind het wel een leuke uitdaging altijd met de kleintjes tegen die groten haha
In 2014 is het tijd voor mijn nieuwste palomino troef :D Die is nu net 4 en 155cm.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 10:55

Instructeurs in de bak vraag ik vriendelijk er uit te gaan, krijg ik dan een grote mond wijs ik ze op de reglementen ( in België mag je enkel de losrijbak in in Tenu) en wanneer det niet helpt is meestal de piste-meester al in de buurt die ze er dan alsnog uit zet.

Mensen die in een toch al kleine bak zo tegen de wand moeten staan maar dan binnen in de bak rijd ik gewoon heel kort langs. :o raak ik ze? Jammer dan, je
Moet daar in de eerste plaats niet staan.

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 11:23

Serieus, mag dat niet? Op VLP? Moet ik onthouden. :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 11:33

Nee, dat mag niet. De piste is op dat moment voorbehouden voor de ruiters die daadwerkelijk wedstrijd rijden (net zoals je niet je paard mag opladen en gaan losrijden in de piste zonder inschrijving) en die moeten in de correcte kledij zijn. :) Dus in tenu. ;) Vroeger stond het er ook letterlijk in maar nu precies niet meer.

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 12:31

Toch maar eens lezen dat reglement voor deze zomer. :P

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 15:38

Dat mogen ze bij de KNHS ook wel eens invoeren.
Als ze echt in het hoekje staan heb ik er geen last van, maar elders in de bak wel. (en het hoekje gebruik ik met de pony dus alleen als uitwijkplaats hahaha)

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 15:41

Faline schreef:
Ik heb met 2 pony's tussen de paarden M gereden. Goldy van 143 en haar dochter van 148, beide palomino's. Goldy heb ik helaas mee moeten stoppen vanwege een chronische peesblessure, we waren toen al Z klaar.. Blijft eeuwig zonde, ondanks haar kleine maatje kon ze wel behoorlijk bewegen, was ook lekker fel onder het zadel :D Ben al meer dan eens door omstanders aangesproken met de vraag of ze niet te koop was :+
Tussendoor ben ik nog kort gestart met mijn hengst van 153, toonde wat kleiner omdat ie wat ranker was (arab bloed he).
Heb me op mijn poownies nog nooit echt benadeeld gevoeld tov de paarden. Vind het wel een leuke uitdaging altijd met de kleintjes tegen die groten haha
In 2014 is het tijd voor mijn nieuwste palomino troef :D Die is nu net 4 en 155cm.



Leuk!!!! Ben wel benieuwd naar wat mooie foto's onder het zadel :D

Tanja_14

Berichten: 504
Geregistreerd: 26-10-13

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 15:42

Ik heb met een draver pony bij de paarden gestart en gwoon winstpunten gehaald hoor!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 15:45

Urielle schreef:
Dat mogen ze bij de KNHS ook wel eens invoeren.
Als ze echt in het hoekje staan heb ik er geen last van, maar elders in de bak wel. (en het hoekje gebruik ik met de pony dus alleen als uitwijkplaats hahaha)

Kzeg het, als ze zo tegen de rand staan ga ik er dusdanig kort langs dat ik ze net wel/niet raak en als ze een opmerking geven meld ik heel vrolijk dat de inrijbak voor ruiters en paarden is niet voor toeschouwers, die horen er buiten te staan.

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 15:54

Ik vond het ook toendertijd heel irritant! Vooral sommige mensen die wat hoger rijden, denken dat ze de bak voor hun alleen hebben 8)7 !
Vandaag weer even gereden en daarna mijn zusje om te voelen, helaas bij mij geen foto's gemaakt.. Hebben jullie de pony's zelf zadelmak gemaakt of was hij dat al?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 16:03

Zadelmak waren ze al maar ze hadden allemaal wel een beetje ehm "correctie" nodig zeg maar.
De ene al wat meer dan de andere... :') (lees: De merrie was volgens mij een boodschapper van Satan )

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 16:14

Afbeelding

Afbeelding

Mijn zusje (is een stuk groter), hier op mijn pony! Ik rijd hem 1 keer per week..

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 17:27

Helemaal zelf zadelmak gemaakt, inclusief de nodige ongelukjes. :+ :=

marieke1998
Berichten: 5
Geregistreerd: 12-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 17:30

Dus het eigenlijk wel mogelijk om met een pony tussen de paarden te straten :D
Zou ik namelijk ook graag willen doen
!!!!

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 18:05

marieke1998 schreef:
Dus het eigenlijk wel mogelijk om met een pony tussen de paarden te straten :D
Zou ik namelijk ook graag willen doen
!!!!


Ja, dus, gewoon mogelijk, dus lekker gaan doen!

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 20:20

knetterhard schreef:
Ik vond het ook toendertijd heel irritant! Vooral sommige mensen die wat hoger rijden, denken dat ze de bak voor hun alleen hebben 8)7 !
Vandaag weer even gereden en daarna mijn zusje om te voelen, helaas bij mij geen foto's gemaakt.. Hebben jullie de pony's zelf zadelmak gemaakt of was hij dat al?

Devdan kwam eigenlijk alleen om zadelmak gemaakt te worden :+
Het klikte gewoon zo goed dat hij er nu nog staat *\o/* *\o/* *\o/*

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 20:23

Wat leuk om te horen, ik doe die van mij ook alleen met hulp van mijn zus :j!

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 20:44

Ga volgend jaar weer met een ukkie (mits ze voldoende doorgegroeid is etc.) aan de slag, ben benieuwd wat we er samen van gaan bakken.

L_isanne

Berichten: 3534
Geregistreerd: 22-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 23:34

marieke1998 schreef:
Dus het eigenlijk wel mogelijk om met een pony tussen de paarden te straten :D
Zou ik namelijk ook graag willen doen
!!!!

Meid, eerst lekker gaan genieten van je ponytijd! Zou willen dat die langer had geduurd! Tussen de paarden kun je nog de rest van je leven starten! :)

Ik zie leuke foto's voorbij komen, leuk dier!
Ik heb mn pony ook zelf zadelmak gemaakt en verder opgeleid. Hij kwam zo van stal en kende niet eens gras of überhaupt buiten staan (ja hij was echt al 3). Dus heb me in het begin regelmatig afgevraagd waar ik aan begonnen was. Hij was superlief en braaf, maar miste gewoon 'algemene kennis' en opvoeding. Dus het was net een veulen die alles eng vond en alles ontdekte in het jasje van een 3 jarige. Nog altijd kan ie ontzettend lomp zijn, maar absoluut niet gemeen. Echter heeft het zadelmak maken maar 6 weekjes geduurd, karakter zit gewoon goed. Wat betreft dagelijkse dingen en omgevingsfactoren kostte het wat meer moeite. Maar het is allemaal goedgekomen!

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 23:51

Zo gan wij binnenkort de ring door :D
Afbeelding
Afbeelding

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 23:58

Heb vandaag weer sinds dik een jaar geleden gestart met mijn kleine boefje (B pony). Voor het eerst in een binnenbak, losrijden ging heerlijk. Maar de wedstrijdring kreeg ze zo veel stress dat ik er niets meer mee kon.
Toch nog een winstpuntje gereden en veel leuke reacties gehad op het losrijterrein. Nu hopen dat ze de baan nu wel gezien heeft en volgende maand wat minder onder de indruk is.
Met het instappen
Afbeelding