[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
L_isanne

Berichten: 3534
Geregistreerd: 22-03-08

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 17:22

Ook ik start met een E-pony tussen de paarden! Niet omdat ik zelf niet zo groot ben (1,79), maar omdat ik vanwege mijn leeftijd over moest. Heb hem met 4 jaar zelf ingereden en met 5 jaar ben ik in de B tussen de pony's gestart en eind dat jaar waren we samen L2. Het jaar daarop moesten we tussen de paarden starten en inmiddels komen we dit jaar alweer voor het tweede jaar uit tussen de paarden en zijn we inmiddels Z1. Ik heb besloten om hem mee te nemen naar de paarden omdat hij mijn inziens zoveel talent had dat ik het zonde vond dat hij anders stil kwam te staan. (pony is niet van mij en er was verder niemand die hem over kon nemen) Tot nu toe heb ik nog nooit het gevoel gehad dat ik benadeeld ben door zijn grootte of wij als combinatie (ben voor 'het plaatje' wat lang). Krijg regelmatig leuke en mooie complimenten en heb altijd bovenin mee kunnen rijden. Het valt me overigens ook op dat er steeds meer kleinere paardjes/pony's te vinden zijn tussen de paarden!


Fredje! Z2+7 <3 Baida! (v. Van The Man): L1+11 bevallen op 24-04 van Lutando (v. Glamourdale)
<3

L_isanne

Berichten: 3534
Geregistreerd: 22-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 17:24

Nicole schreef:
Ik vind je er nog erg goed oppassen!! Wat een lijntje ook.. Ik moet eigenlijk van me zelf ook wat afvallen om geheel toch nog wat mooier te maken..
Wat ik zo vervelend vind bij me zelf is dat ik een ''lang'' bovenlijf heb en korte benen is nogal vreemd gezicht :')


Same here! Ik heb ook een lang bovenlichaam en korte beentjes, dan lijk je toch al gauw te lang, terwijl je dat eigenlijk niet bent. En ik vind ook dat ik wat af moet vallen voor hem, maar de discipline is ver te zoeken.. :')


Fredje! Z2+7 <3 Baida! (v. Van The Man): L1+11 bevallen op 24-04 van Lutando (v. Glamourdale)
<3

L_isanne

Berichten: 3534
Geregistreerd: 22-03-08

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 17:24

Urielle, mooie combinatie zijn jullie! Wat een onwijs leuke stippel! :)
Focussed ook, jullie zien er super uit samen!

Mag ik ook even mijn uk showen?
Afbeelding In juli.
Afbeelding In augustus.
Afbeelding De meest recente foto van september.

Wat vinden jullie van deze combinatie? Meeste mensen vinden het nog wel kunnen, maar niet mooi voor het plaatje. Ik ben 1,79 en hij is 1,56 en niet al te breed gebouwd.


Fredje! Z2+7 <3 Baida! (v. Van The Man): L1+11 bevallen op 24-04 van Lutando (v. Glamourdale)
<3

L_isanne

Berichten: 3534
Geregistreerd: 22-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 17:55

Oef, geen idee! Er zit geen papier bij. We hebben hem als 3 jarige gekocht en er is ons toen verteld dat mams een new forest was en paps waarschijnlijk Zodiak of Remiro HM (NRPS-hengsten). Maar zeker weten doen we het dus niet. :)

Ben nu wel benieuwd naar een foto van Evita!

Edit: Zijn paspoortnaam is overigens: Ferdinant van de Bodega en hij komt uit Doetinchem.
Edit 2: Foto op vorige pagina gezien haha! Ze hebben inderdaad wel wat van elkaar weg. Fredje staat alleen wat hoger op de benen zo te zien en is meer paard-gefokt.


Fredje! Z2+7 <3 Baida! (v. Van The Man): L1+11 bevallen op 24-04 van Lutando (v. Glamourdale)
<3

L_isanne

Berichten: 3534
Geregistreerd: 22-03-08

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 21:16

Leuk om te horen, geeft toch weer een beetje vertrouwen! :)


Fredje! Z2+7 <3 Baida! (v. Van The Man): L1+11 bevallen op 24-04 van Lutando (v. Glamourdale)
<3

L_isanne

Berichten: 3534
Geregistreerd: 22-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 14:25

MissSophie schreef:
Ik heb een vriendin en die rijd M1 met haar grote E-pony van 1.56 cm. Ze rijd gewoon tussen de pony's, :D :D :D

Het gaat hier juist om mensen die met hun pony tussen de paarden rijden. :)

_Nies: Ik vind jullie een erg leuke combinatie om te zien, het plezier spat er van af!
Start je haar/hem ook tussen de paarden?
Laatst bijgewerkt door L_isanne op 30-10-13 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt


Fredje! Z2+7 <3 Baida! (v. Van The Man): L1+11 bevallen op 24-04 van Lutando (v. Glamourdale)
<3

L_isanne

Berichten: 3534
Geregistreerd: 22-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 14:30

Dankjewel! :o

Leuke pony heb jij! NF? Fijn achterbeen laat ie al zien. En inderdaad terecht commentaar van de jury; jullie zijn een supermooie combinatie! Merk jij wel eens dat je benadeeld wordt door het rijden met een pony?

Ik heb juist wel eens het tegenovergestelde haha... Krijg van sommige ruiters wel eens te horen dat ik het maar makkelijk heb met een kleiner paard/pony, omdat die veel makkelijker te sluiten/verzamelen zouden zijn en dat voltes 8 meter veel makkelijker te rijden zijn. Moet ze dan altijd er even op wijzen dat de verhoudingen precies hetzelfde zijn en dat het mij net zo goed moeite kost om te verzamelen/sluiten en dat dat ook afhangt van bouw en aanleg van het paard. Herkenbaar voor iemand?


Fredje! Z2+7 <3 Baida! (v. Van The Man): L1+11 bevallen op 24-04 van Lutando (v. Glamourdale)
<3

L_isanne

Berichten: 3534
Geregistreerd: 22-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 15:06

__Astrid schreef:
Dat voordeel ga ik wel hebben denk ik...
Van voor niet zo heel spectaculair maar een achterbeengebruik :wow:
Aan de longe gaat de soms ook gewoon een nette gedragen verzamelde draf doen als er geen zin heeft om te stappen. En merk nu al dat ze in galop zichzelf makkelijk laat sluiten ondanks dat ze er momenteel nog wat moeite mee heeft.


Dat is fijn, als ze er zelf al aanleg voor hebben maakt het natuurlijk een stuk makkelijker. :)
Die van mij is gelukkig ook zo'n talentje, scheelt een hoop werk. Sluiten kunnen velen wel, maar met behoud van impuls en sprong is een ander verhaal, loop ik zelf inmiddels ook tegenaan. Hij laat zich wel sluiten en verzamelen, maar heeft nog niet genoeg kracht om dit te doen met behoud van impuls en gedragenheid in de verzameling. Maar goed hij is ook 'pas' 7 dus kan ik hem ook niet kwalijk nemen. :+
Maar toch heeft dat makkelijk sluiten/verzamelen nogmaals niks te maken met stokmaat.

Kyrkelover, leuke pony! En je past er ook nog wel op. Je hebt alleen niet het postuur voor zo'n pony. Je bent helemaal niet dik ofzo hoor, begrijp me niet verkeerd, integendeel. Maar het staat in verhouding niet meer bij je pony. Leuk dat je je eigen fokproduct zo af en toe nog kunt rijden!


Fredje! Z2+7 <3 Baida! (v. Van The Man): L1+11 bevallen op 24-04 van Lutando (v. Glamourdale)
<3


L_isanne

Berichten: 3534
Geregistreerd: 22-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 17:27

Citaat:
En nu jullie het zo zeggen.... Over het algemeen valt het mee maar indd... sommige ruiters gaan echt niet aan de kant. Vooral als je met Z ruiters moet samen losrijden dus dat wordt straks al helemaal leuk in het Z :x

Vooral in de oude M2 proeven merkte ik wel dat wij het een stuk makkelijker hadden met scherpe wendingen. Daar haalden wij ook altijd goede punten op :P


Haha moet ik me al aangesproken voelen als Z ruiter? :+ Maar het klopt wel inderdaad dat het vaak die ruiters zijn die een arrogant gezicht opzetten en gewoon doorkachelen. Ik heb inmiddels geleerd dat ook gewoon te doen oomdat ik anders nergens kom. Met het losrijden voor Z proeven heb je gewoonweg wat meer ruimte nodig, maar dat wil nog niet zeggen dat je geen rekening meer met elkaar kunt houden natuurlijk.
Ik merk overigens niet dat ik vaker van de sokken word gereden dan anderen.

Ja oke, paarden maken meer meters natuurlijk, dus een volte zal voor hun gevoelsmatig wat kleiner zijn, maar wat betreft verzameling maakt het toch echt niks uit. Er zit nog weleen verschil tussen een uit elkaar vallende pony die een volte 8 meter draait en een gesloten pony. Het draaien is inderdaad met een paard wat moeilijker, maar het basisprincipe is hetzelfde.
Ik vond wel de ring met mijn paard van 1,69 een heel stuk kleiner lijken, maar dat kan ook komen door haar niet werkende stuur zo af en toe. :p
Mijn pony is er een met paard-achtige gangen dus wat dat betreft heb ik niet eens zoveel voordeel.

Paroeska, leuke pony's en met jouw lengte staat het gewoon perfect. Waarschijnlijk zelfs mooier dan op een paard!


Fredje! Z2+7 <3 Baida! (v. Van The Man): L1+11 bevallen op 24-04 van Lutando (v. Glamourdale)
<3

L_isanne

Berichten: 3534
Geregistreerd: 22-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 10:39

Talindos schreef:
Zijn hier ook mensen met paardgefokte pony's?

Ik! Althans, dat denk ik haha. Er zit geen stamboekpapier bij mijn pony, maar we denken dat hij van Remiro HM is (1,63) en dus gewoon wat te klein is gebleven. Hij heeft ook de bouw van een paard en ruime gangen. Zelf meet hij 1,58/1,59 denk ik, volgend jaar moet ie voor het laatst gemeten worden en hoop ik dat ze hem toch nog in willen meten, zodat ie de rest van z'n leven lekker tussen de pony's rond kan tuffen. Ik heb hem met 5 jaar nog een jaar tussen de pony's gestart en dus staat ie nog officieel in het paspoort als 1,56,5 m. Toen was hij eigenlijk al 1,58.

Shanna: Dat starten komt wel goed met jullie! Met jouw ervaring en zijn talent kan dat toch niet anders.


Fredje! Z2+7 <3 Baida! (v. Van The Man): L1+11 bevallen op 24-04 van Lutando (v. Glamourdale)
<3

L_isanne

Berichten: 3534
Geregistreerd: 22-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:34

marieke1998 schreef:
Dus het eigenlijk wel mogelijk om met een pony tussen de paarden te straten :D
Zou ik namelijk ook graag willen doen
!!!!

Meid, eerst lekker gaan genieten van je ponytijd! Zou willen dat die langer had geduurd! Tussen de paarden kun je nog de rest van je leven starten! :)

Ik zie leuke foto's voorbij komen, leuk dier!
Ik heb mn pony ook zelf zadelmak gemaakt en verder opgeleid. Hij kwam zo van stal en kende niet eens gras of überhaupt buiten staan (ja hij was echt al 3). Dus heb me in het begin regelmatig afgevraagd waar ik aan begonnen was. Hij was superlief en braaf, maar miste gewoon 'algemene kennis' en opvoeding. Dus het was net een veulen die alles eng vond en alles ontdekte in het jasje van een 3 jarige. Nog altijd kan ie ontzettend lomp zijn, maar absoluut niet gemeen. Echter heeft het zadelmak maken maar 6 weekjes geduurd, karakter zit gewoon goed. Wat betreft dagelijkse dingen en omgevingsfactoren kostte het wat meer moeite. Maar het is allemaal goedgekomen!


Fredje! Z2+7 <3 Baida! (v. Van The Man): L1+11 bevallen op 24-04 van Lutando (v. Glamourdale)
<3

L_isanne

Berichten: 3534
Geregistreerd: 22-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:00

__Astrid schreef:
Deuuhhh :+
Ik hoop allesinds dat onze stapritjes naar de piste langs alle opgebroken straten, kranen, vrachtwagens, fluo lintjes en paaltjes en enge busjes er voor gaan zorgen dat poown niet zoveel schrik meer heeft op wedstrijd. :D
En dan kan ik me goed voorstellen als je zo'n hittepit dressuurknol hebt die nooit de bak uitgeweest is of iets gezien heeft en als je daar dan mee buiten komt (buitenrit en wedstrijd), tsja wat veracht je dan? :=
Maarja... :')


Buitenrijden is niet perse een garantie voor een braaf paard op wedstrijd hoor! Ik kom toch best af en toe buiten en je kunt al het grote verkeer en weet ik wat tegenkomen en hij zal geen stap zetten, maar geloof me in de bak is ie drama! Dus in die zin klopt het artikel ook niet helemaal. Ik heb echt een pony die op wedstrijd niet schrikt van grote lawaaiige dingen, maar owee als er een plant staat die er niet stond, of als er twee korrels anders gekleurd zand liggen, of als de zon schijnt op de bordjes of als de ruitenwissers van de jury-auto aan staan of of of... zo kan ik nog wel uren doorgaan. :+
Outdoor gaat het inmiddels aardig goed en zijn er nog zelden dingen waar ie van schrikt, maar zo heb ik begin september mijn Z1-debuut verprutst omdat er drie hindernisbalken naast de ring lagen... Maar ik baal altijd stevig als het indoorseizoen weer is begonnen, want dan is het al een overwinning als ik de ring in kom. (en dan overdrijf ik echt niet!) Hij is namelijk ook niet te overtuigen, hij blokkeert echt en het is gewoon wachten tot hij zelf verder gaat, want hoe meer ik doe hoe meer verzet hij toont.

Overigens hoef ik het niet te proberen om alleen een buitenrit te gaan maken, want dan kom ik de oprit nog niet af. Maar als er eentje bij is, dan kan ik prima buiten rijden.

Urielle: Dat heb ik juist niet.. Ik ga liever met mijn paard naar buiten, dan met mijn pony haha! Die is wat dat betreft een heel stuk nuchterder.


Fredje! Z2+7 <3 Baida! (v. Van The Man): L1+11 bevallen op 24-04 van Lutando (v. Glamourdale)
<3

L_isanne

Berichten: 3534
Geregistreerd: 22-03-08

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:58

Gast8253, leuke pony! Hoe groot is hij/zij? Leuk om een keer andere trakehners te zien. Ken alleen maar grote zwarte druktemakers zoals o.a die van mijn zus haha!

Hoi Christy, leuk dat je met je welshje tussen de pony's start! :)

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de redenen van iedereen om met een pony te starten en niet gewoon met een paard?

Even een foto'tje spammen van vandaag met mijn uk :o :
Afbeelding

Dinsdag sinds 3 weken weer kunnen rijden vanwege kreupelheid en behandeling sportmasseur en zondag hebben we weer concours, dus een slechtere voorbereiding kun je niet hebben.. maar wie weet!


Fredje! Z2+7 <3 Baida! (v. Van The Man): L1+11 bevallen op 24-04 van Lutando (v. Glamourdale)
<3

L_isanne

Berichten: 3534
Geregistreerd: 22-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 10:38

Inderdaad, als je het laat filmen kun je er ook altijd een keer je instructie naar laten kijken om te zien of zij het terechte punten vindt en dan kun je ook samen eraan verder werken. Maar jurysport is gewoon helaas nog altijd niet objectief, smaak heeft altijd invloed, dus daar hou ik me maar gewoon aan vast.

Heb in augustus de voorrondes op de regiokampioenschappen in het M2 mogen rijden en daar reed ik een prima proef voor 184 punten van de hoofdjury en de H-jury gaf me 179 punten. Met de finale reed ik de volgende dag eenzelfde proef, vond hem zelf fijner, meer ontspannen, maar kreeg ik van de H-jury 155 punten en van de C-jury 176... Waarbij de ene een 7 gaf en de andere een 4 voor dezelfde schouderbinnenwaarts bijvoorbeeld... Zo zie je maar weer, dat er tussen jury's ongelofelijk veel verschil kan zitten.

Wij mogen om kwart over vijf nog verschijnen in de ring vandaag, ben benieuwd of hij dit keer meer ontspannen door de baan gaat en of ik überhaupt over de helft kom. :)


Fredje! Z2+7 <3 Baida! (v. Van The Man): L1+11 bevallen op 24-04 van Lutando (v. Glamourdale)
<3

L_isanne

Berichten: 3534
Geregistreerd: 22-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 10:56

Ik vlecht gewoon altijd met elastiekjes.. Ze zien er net zo uit als hoe jij met naald en draad vlecht Astrid. Ik rol ze zeg maar op ipv vouwen, dan krijg je wel zo'n paddestoel-effect. :P Naald en draad wil ik nog wel ooit een keer proberen, maar heb ik het geduld niet voor ben ik bang.

Proeven uit m'n hoofd rijden kan ik ook echt niet, ben veel te druk met het rijden an sich. Heb nu nog wel dat m'n lezer het soms 3 keer heeft gezegd en ik het vervolgens nog niet weet. :')
Ik ken ze wel uit m'n hoofd in de zin van dat ik ze zo op kan noemen, maar ze uit m'n hoofd rijden lukt echt niet.

Nou wij zijn gisteren ook weer heelhuids teruggekomen van concours... weliswaar weer twee keer vroegtijdig afgegroet ivm een verliespunt. Met losrijden loopt ie zo superstoer rond en dan kom je de ring in en dan sluit ie zich af en kan ik niks meer. Toen ik eenmaal bij het juryhokje aangekomen was en me aan wilde melden kreeg ik al gelijk een sneer van de jury: "Denk je dat het nog gaat lukken vandaag of?!".. Nou nou, ik doe m'n best hoor. -O- Heb dan ook 4 1en gereden, 5 2en en een hoop verdere onvoldoendes door alle spanning, heb gewoon echt geen lijn normaal kunnen rijden.. Tweede proef was al beter, maar nog zo'n hoop spanning, gelukkig wel een iets begripvollere jury.

Ik weet echt niet meer wat ik eraan moet doen.. Dus lieskehh, ik ken het.. Inmiddels hebben we toch al flink wat kilometers gemaakt, maar die spanning blijft. Buiten overigens niet hoor, puur indoor.

Volgende keer beter laat maar zeggen.. :Y)


Fredje! Z2+7 <3 Baida! (v. Van The Man): L1+11 bevallen op 24-04 van Lutando (v. Glamourdale)
<3

L_isanne

Berichten: 3534
Geregistreerd: 22-03-08

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 11:14

Ja ik ben op dit moment ook in staat om het indoor-starten gewoon op te geven. Kost allemaal geld en levert alleen maar frustraties op bij mij en pony. Outdoor is er niks aan de hand, dus dan leggen we de focus daar wel. En wat ik ook zo lastig vind is dat er maar weinig jury's zijn die begrip tonen... En dingen op de coupon zetten als: blijven rijden. Dat is nou juist net iets wat niet werkt. Hoe meer ik doe, hoe meer hij blokkeert. Ik moet gewoon wachten tot hij de knop omzet en weer doorgaat.


Fredje! Z2+7 <3 Baida! (v. Van The Man): L1+11 bevallen op 24-04 van Lutando (v. Glamourdale)
<3

L_isanne

Berichten: 3534
Geregistreerd: 22-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 11:32

Shanna, heb me er voor opgegeven inderdaad! :)

Het punt is een beetje.. De binnenbak waarin hij 5 keer per week loopt blijft zelfs eng op bepaalde plekken, dus heb er een beetje een hard hoofd in dat het gaat werken. Maar niet geschoten is altijd mis he! ;)

Gast8253, inderdaad! Hoe goed bedoeld ook, soms werkt het averechts. Haha, dan heeft ze inderdaad veel indruk gemaakt.

Ayasha, ohjee, dat zegt genoeg. :Y)


Fredje! Z2+7 <3 Baida! (v. Van The Man): L1+11 bevallen op 24-04 van Lutando (v. Glamourdale)
<3

L_isanne

Berichten: 3534
Geregistreerd: 22-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 12:07

Inderdaad urielle, vriend van mij heeft ook een vito-bus en als ik daarmee ga rijden ga je over de 3500 kg in totaal heen en dan heb je een E-rijbewijs nodig. Ik rijd met mijn B rijbewijs ook gewoon met de seat van mn ouders en een 1,5 paards trailer. Dat mag dus gewoon. De auto mag 1400 kilo trekken, trailer weegt 750, pony 450 = totaal van 1200 kg.

Maar je moet dus ook kijken naar het maximaal toegestane laadvermogen van auto en trailer, want dat mag opgeteld niet meer zijn dan 3500 kg. Dus als ik met de vito bus zou gaan rijden ga ik daar overheen. 1,5 paards trailer met laadvermogen van 1500 en busje met laadvermogen van 2000 kg kan dus nog net wel.


Fredje! Z2+7 <3 Baida! (v. Van The Man): L1+11 bevallen op 24-04 van Lutando (v. Glamourdale)
<3

L_isanne

Berichten: 3534
Geregistreerd: 22-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 12:12

_Michelle__ schreef:
Hou er wel rekening mee dat het niet gaat om wat er op de trailer staat qua gewicht maar het maximale laadgewicht aan wordt gehouden.
Ook al heb je er een zak wortels in liggen, bij controle wordt gekeken naar het gewicht dat maximaal geladen mag worden.


Dit geldt alleen als het gaat om die 3500 kg wat betreft het B-rijbewijs. Voor wat de auto mag trekken gaat het erom wat er daadwerkelijk achter hangt. Dus ik heb een trailer met een maximaal laadvermogen van 1500 kg maar de auto mag maar 1400 kg trekken, maar als er maar een pony in staat mag ik er toch mee rijden omdat je dan niet aan die 1400 kg komt.


Fredje! Z2+7 <3 Baida! (v. Van The Man): L1+11 bevallen op 24-04 van Lutando (v. Glamourdale)
<3

L_isanne

Berichten: 3534
Geregistreerd: 22-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 12:14

Ik heb de mazzel dat de eigenaar van mijn pony een 1,5 paards trailer heeft die ik altijd mag pakken en als ik een keer een tweepaards trailer nodig heb ik die ook gewoon gratis mag en kan lenen van vrienden. Maar meestal rijden we wel met z'n tweeën in hun tweepaards trailer. :)

Nicole, toch fijn om te weten dat je paard je nieuwe zadel ook goed keurt! :P
Die van mij is niet zo gevoelig op dat gebied, maar het paard van m'n zus ging er ook opeens vandoor met een ander zadel!


Fredje! Z2+7 <3 Baida! (v. Van The Man): L1+11 bevallen op 24-04 van Lutando (v. Glamourdale)
<3

L_isanne

Berichten: 3534
Geregistreerd: 22-03-08

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 22:38

Hm, urielle wat jij beschrijft met die S-bocht.. Is dat niet iets wat in Nederland zou moeten voor het examen? Ik rijd nu namelijk ook al met de trailer en achteruit is geen probleem, maar of ik dat zou kunnen wat jij beschrijft vraag ik me ernstig af... :+
Recht achteruit is inderdaad moeilijker dan gewoon een bocht maken!
Ik vind zo in de praktijk het lastigste met de trailer... De stoplichten! Wat doe je als het licht op groen staat als je aan komt rijden; remmen of juist gas geven? Zeker als er een auto voor je zit, met de kans dat die op de rem trapt bij het verspringen naar oranje... Doe mij maar gewoon een rood stoplicht dan weet ik tenminste zeker dat ik moet remmen haha.


Fredje! Z2+7 <3 Baida! (v. Van The Man): L1+11 bevallen op 24-04 van Lutando (v. Glamourdale)
<3

L_isanne

Berichten: 3534
Geregistreerd: 22-03-08

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 09:38

Je hebt toch ook speciale examens voor mensen met faalangst? Is dat niet een optie?


Fredje! Z2+7 <3 Baida! (v. Van The Man): L1+11 bevallen op 24-04 van Lutando (v. Glamourdale)
<3

L_isanne

Berichten: 3534
Geregistreerd: 22-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 20:26

Degene met wedstrijd dit weekend, alvast succes! Hopelijk allemaal goede resultaten!
Ayasha, inderdaad wat queelens al uitlegde. Ik weet ook niet hoe het werkt met de kosten en of het mogelijk is met een E-rijbewijs. Maar misschien de moeite om het uit te zoeken?
Cp112, gave foto's! Je had er prachtig herfstweer bij!

Ik hoef zelf niet te starten, maar paardlief gaat haar tweede rondje BB springen met m'n instructrice, dus ik mag trots aan de kant staan! :)
Met ponylief heb ik 14 december oefendressuur staan en 22 december concours, maar voor de rest geef ik het indoor-seizoen op. Heb overlegd met m'n instructie en die weet het ook niet meer, ze gaat mee naar de oefendressuur om te kijken of ze me dan kan helpen, maar we zijn er bang voor. Levert voor ons beide alleen maar frustraties op en ik vind lol toch wel veel belangrijker dan het starten. We gaan het outdoor-seizoen wel weer knallen! :D


Fredje! Z2+7 <3 Baida! (v. Van The Man): L1+11 bevallen op 24-04 van Lutando (v. Glamourdale)
<3

L_isanne

Berichten: 3534
Geregistreerd: 22-03-08

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 22:32

Haha, cliffhanger...

Vertel vertel! :D


Fredje! Z2+7 <3 Baida! (v. Van The Man): L1+11 bevallen op 24-04 van Lutando (v. Glamourdale)
<3

L_isanne

Berichten: 3534
Geregistreerd: 22-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 18:14

Jullie gaan hard! Heb niet alles gelezen dus. :+

Volgens mij is het in Nederland officieel niet toegestaan om meer geld te vragen dan 12,50 per proef. Over het algemeen is het hier in de regio 10 euro per proef voor de paarden, soms 8 voor B en L.
Bij de pony's verschilt het tussen 7 en 8 euro per proef. Ons eigen concours blijft eigenwijs 8 euro voor de paarden en 6 voor de pony's! Ik start uit principe niet bij de concoursen waar het geld 12,50 euro is.
Waar ik ook liever niet start is concoursen waar het inschrijfgeld 10 euro is en alleen bekers en linten te winnen zijn. (indoor) Dat doe ik ook uit principe niet, dan maar geen concours.
Indoor wil ik sowieso niet meer dan 10 euro uitgeven omdat ik het zo zonde van m'n geld vind omdat het meer uitzondering is dan gewoon dat ik met punten thuis kom. :+

Oja, en ik heb misschien een vreemde insteek. Maar ik ga juist liever gelijk over dan blijven hangen in een klasse, ben er al gauw op uit gekeken en m'n pony kent inmiddels de proeven ook wel uit z'n hoofd. Wel met de voorwaarde dat alles er in principe voor een voldoende op zit, maar nog niet honderd procent bevestigd is. Ik groei dan liever in een klasse, hoef niet persé met winstpunten en prijzen naar huis te gaan. Ik start eigenlijk ook niet zo veel in verhouding met sommigen. Outdoor meestal om de twee weken denk ik?


Fredje! Z2+7 <3 Baida! (v. Van The Man): L1+11 bevallen op 24-04 van Lutando (v. Glamourdale)
<3

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991 en 12 bezoekers