Paarden wisselen... wie heeft het gezien?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Paarden wisselen... wie heeft het gezien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-02 10:44

Hebben jullie gisteren gezien dat de laatste 4 van paard moesten wisselen? (ik niet nameljik, wou het opnemen maar is mislukt Frusty omdat het verkeerd in de tv gids stond)
Ging dat goed bij alle ruiters, of konden sommigen er niet echt mee overweg?
Welke ruiter/paard vonden jullie het beste?

Persoonlijk vond ik die fransman het beste (ben z´n naam ff kwijt). Gewoon omdat hij heel netjes en rustig op zijn paard zit. En zijn eigen paard er ongelooflijk ontspannen bijliep tijdens het hele parcours. (dat stukje had de video nog wel opgenomen Haha! )
Laatst bijgewerkt door * Ellen * op 23-09-02 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 10:45

Eric Navet?

Ik heb het wisselen jammer genoeg neit gezien. Ik vond die fransman ook erg netjes gaan 5 omlopen zonder 1 balk!!! Heel ontspannen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 10:56


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 10:57

Eric Navet reed inderdaad heel netjes, Helena nog wat vond ik niet goed rijden, dat was een en al scheurwerk en je zag dat ze geen controle had.
Mijn zus vertelde dat die had gehoord op tv dat het ook niet zo wonderlijk was, omdat ze nu op grote paarden moest terwijl die van haar maar 1.58 was. Maar dat lijkt me zo klein voor een paard dat internationaal rijdt? Kan dat wel?

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 11:21

Ik vidn het voor zo'n WK niet fair om met het paard van een ander finale te moeten rijden. Las er ook een opmerking van Jeroen Dubbeldam over en was het daar zeer mee eens. Paard wisselen en springen maar is leuk voor een CH hier in NL, maar zo'n WK? Nee.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 13:39

Dat paard van die Zweedse had een verschrikkelijke techniek, hele holle rug en die kop in de lucht. Bij de andere ruiters liep hij ook veel met open mond en/of zijn tong buitenboord. Ik vond dat dat meiske (Helena ......) helemaal niet zo beroerd reed, IMO juist te langzaam (ze had twee keer tijdfouten!) en zeker niet aan het scheuren.

Overigens vind ik dat het beste paard uit die finale (Fein Cyra (sp?) van Peter Wylde) ook een medaille verdiende.

Jurga, argument voor deze paardenwissel is dat hiermee horsemanship beoordeeld wordt. Je moet na 3 minuten en met twee sprongen in staat zijn om een 1.50 parcours rond te rijden met een vreemd paard. En ik vond dat dat hen allemaal aardig lukte. Jeroen Dubbeldam zei dat Eric Navet voor hem de wereldkampioen was, omdat die zijn paard het beste had voorbereid. Volgens die redenering zou Helena .. kampioen moeten worden en Dollar du Maurier de minste fouten moeten hebben gemaakt. Dat klopt dus beiden niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 14:11

Het is het kampioenschap van de beste ruiter en nu eens niet de beste combinatie. In dit systeem kun je ook een prijs uitreiken voor het beste paard, Fein Cera vond ik klasse.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 20:05

Ik heb het vanmiddag nog gezien op eurosport.Eric vond ik klasse en die merrie van Peter mag er beslist zijn!!Zo makkelijk gaan .Wauw.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 21:27

Die Amerikaan (Peter Wylde) reed heel netjes rond met dat paard van Helena (Mynta) daar liep ze naar mijn mening het meest ontspannen onder.
Dermot Lennon heeft het ook sjiek gedaan, 1 balkje eraf tikken is toch wel een hele prestatie (en de manier hoe hij die Mynta eruit redde toen ze een balk op de eerste van de 3-sprong had..knap hoor..of was het misschien omgekeerd Knipoog ..betwijfel het)

Mynta is trouwens inderdaad maar een grote E-pony, ik schrok ook toen ik het hoorde...Zo een klein paardje op zo een groot concours.

Uiteindelijk hebben ze het allemaal goed gedaan, Helena ook. Enkele weken op voorhand ineens te horen krijgen dat je mee moet en dan nog 4e worden. Ik doe het ze niet na Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 16:21

Citaat:
Ik vond dat dat meiske (Helena ......) helemaal niet zo beroerd reed, IMO juist te langzaam (ze had twee keer tijdfouten!) en zeker niet aan het scheuren


Ik bedoelde ook niet scheuren qua snelheid maar scheuren in de mond om steeds maar net goed voor de hindernis uit te komen.

Tuurlijk, ik doe het haar ook zeker niet na en het is een hele prestatie maar ik vond haar duidelijk de minst ervarene van de 4, maar dat is ook logisch.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 21:57

Cody schreef:
Citaat:
Ik vond dat dat meiske (Helena ......) helemaal niet zo beroerd reed, IMO juist te langzaam (ze had twee keer tijdfouten!) en zeker niet aan het scheuren


Ik bedoelde ook niet scheuren qua snelheid maar scheuren in de mond om steeds maar net goed voor de hindernis uit te komen.


Ik snapte ook al niet hoe je erbij kwam, nu is het me meer duidelijk Haha! Haha! Ben het daarin wel met je eens trouwens.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 17:19

ja, die horsemanship, ok, goed idee, maar zo helemaal op de allerallerhoogste finale zal'k maar zeggen? vind het ondanks de berichten toch n beetje, nou ja, eng ist woord niet, maar toch wel frustrerend...