[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 21:46

Ik start altijd in wat anders. Laatste tijd veel zwart/wit met lak laarzen, daarvoor veel groen/bruin en daar weer voor grijs. Jaja. Probeer het wel een beetje af te wisselen, zonde als een deel verstoft.

Een normaal jasje kun je ook ombouwen, maar let wel op of dat kan. Sommige hebben naden onder de kraag en dan gaat het niet, tenzij hij al hoog genoeg sluit natuurlijk. Mijn blauwe velours jasje kan ik om die reden ook niet aan, heel jammer ;(

Annash
Blogger

Berichten: 26477
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 21:49

Focussed schreef:
Annash schreef:
De truc is om een jasje te kopen dat níet boven je billen valt - dan krijg je inderdaad wel een groot achterwerk / of het wordt benadrukt. Die van mij valt halverwege. Er overheen is te lang, erboven is te kort. Ligt natuurlijk ook een beetje aan je eigen postuur (zoals je kunt zien heb ik weinig taille), maar halverwege je billen is vaak een goede graadmeter!


Wow, wist niet dat hier hele theorieën over zijn. Ik heb maar wat uitgezocht, wel een lang jasje, valt erg slank. (Scheelt, heb maat 34-36 en aardig taille, dus als er enige snit in het jasje zit valt het al snel mooi).


Haha, het zijn geen theorieën, het is ervaring. Aangezien ik ook rijjasjes verkoop in mijn shop en deze vaak helemaal aangemeten worden voor de klant... dan leer je nog wel eens wat ;-)

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:15

Urielle schreef:
Ik ben van bruin/offwhite teruggegaan naar zwart/wit (ik had voor elk paard een aparte set maar die goede tijden zijn voorbij helaas) en heb gewoon een regulier colbertje verbouwd, biesjes aangenaaid etc. Kostte me 30 Euro en een beetje tijd :=
Mijn witte rijbroek is van EJ uit een aanbieding of met stickers ofzo.
Momenteel rij ik met kunstleren rijlaarzen (Horka Donna) maar daarvoor moeten weer Lipica's komen, alleen nu echt even ontzettend geen geld voor.

Is dat wat die Donna rijglaarzen? Heb er ook nog aan gedacht, maar omdat ze kunststof zijn...

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:17

Netje schreef:
Nicole schreef:
Ik hoop in 2014 ook met mijn pony tussen de paarden te kunnen starten :D


Gewoon even als vraagje: om een hengst in de dressuur te mogen starten, moet je toch met een andere paard/pony L1 +1 geweest zijn in de dressuur? Heb eigenlijk geen idee hoe dat zit :o Maar dat heb je waarschijnlijk wel een eerder met een ander paard gereden neem ik aan !


Ben M springen geweest :)

Urielle

Berichten: 50068
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:24

__Astrid schreef:
Is dat wat die Donna rijglaarzen? Heb er ook nog aan gedacht, maar omdat ze kunststof zijn...

Ze zitten voor kunststof eigenlijk best heel goed, viel me alles mee. De rits is wel heel kwetsbaar, ik heb hem zelf na twee concoursen al moeten laten vastzetten omdat de rits gewoon loskwam en ik las op internet meer mensen met kapotte ritsen. Maar voor dat geld is het wel een redelijke oplossing, het is natuurlijk geen leer, maar de leren laarzen in dat budget waren zo spuuglelijk :=

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:27

Foto van wedstrijdset komt volgend weekend, als het weer wat treffelijk blijft, vrijdag shootje. :j
Heb een donkerblauw kort getailleerd jasje van Horka, met witte biesjes en 3 grote bling knopen, donkerblauw haarnetje met crystallen, donkerblauwe Challenge cap, witte broek, premièra Monaco met 3/6/3 crystal/parel frontriem en witte HH charm glim dekje. :D
Heb voorlopig alleen m'n cognac springzadel en twijfel nog om met cognac of zwarte laarzen te rijden...

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:41

Horka's zijn best oke hoor, heb er zelf ook :j De enkel is bij standaard maten mij wel altijd veel te groot :=

Urielle

Berichten: 50068
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:43

Bij de Donna had ik dat niet want ik heb hele smalle enkels, maar ik geloof dat ik de kindermaat heb maar dan in Wide.

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:52

Ik heb die kunststof winterversie gehad, heerlijke laarzen, alleen scheurden ze ipv in te plooien/lopen. :(

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:44

Ohh wat gaat het kriebelen zeg :))! Als ik alles lees..

Ik heb toevallig (helaas) mijn wedstrijd outfit aangehad bij een begrafenis.. (knoop van mijn broek los gedaan haha, voor de rest zat alles prima).

Ik heb een zwart pikeur jasje en heb er een rode kraag op laten zetten (4 jaar geleden), met gouden knopen erop.
Ik denk dat ik dat wel weer verander, 'als' het ooit zover is :j!
Ik heb een bruine micklem hoofdstel gekocht en wil daar een fuchsia frontriem bij doen, dus de pony gaat op zijn baasje lijken (homoo hahaha) :'). Ik denk dat het ook zoiets dan weer word op mijn jasje en de rest :j

Verder hebben jullie allemaal leuke ideeën en de foto's die ik langs zie komen, vind ik erg mooi :).

Afbeelding
Dit is nu mijn jasje
Laatst bijgewerkt door knetterhard op 28-10-13 23:55, in het totaal 2 keer bewerkt

nicoleboogie

Berichten: 831
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Kapel Avezaath

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:51

wat goed en leuk om al die reactie's te lezen van mensen en juryleden die met hun pony tussen de paarden starten

ik wil ook met mn pony ( fell-pony) in 2014 gaan starten tussen de paardeh

Netje

Berichten: 2993
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 01:09

Nicole schreef:
Ben M springen geweest :)


Ja dat wist ik :D Maar vroeg me af of het niet ook L2 dressuur moest zijn geweest, maar het is dus OF L2 dressuur OF L springen om met een hengst in de dressuur te mogen starten. Weer wat geleerd *\o/*

cp112Jarig

Berichten: 14723
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 01:34

Leuk topic :) Die van mij is zaterdag alleen net 1.57 gemeten :') Valt dus officieel précies niet meer onder de E maat.
Mijn merrie(s wellicht) die ik komend jaar ga starten zijn beide rond de 1.50/52

cp112Jarig

Berichten: 14723
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 01:35

Netje schreef:
Nicole schreef:
Ben M springen geweest :)


Ja dat wist ik :D Maar vroeg me af of het niet ook L2 dressuur moest zijn geweest, maar het is dus OF L2 dressuur OF L springen om met een hengst in de dressuur te mogen starten. Weer wat geleerd *\o/*


Het is inderdaad of :j
Mits je via het stamboek icm KNHS een speciale regeling hebt, wat bij mij dus het geval was :j.
Ik heb nooit met een ander paard gestart maar start nu wel een hengst

cp112Jarig

Berichten: 14723
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 01:40

Ik start in het bruin. Als ik zwart heb dan zijn we als combi helemaal zo 'zwart/wit' :')
Afbeelding


Inmiddels een ander hoofdstel en ik heb de witte dekjes voor wedstrijd ook vaarwel gezegd. Met een paard wat vaak extreem zweet zijn die dingen niet schoon te houden/krijgen. Dus nu ook maar een bruin dekje eronder.
Nog niet meer gestart dus even zo'n foto
Ik vind m'n nieuwe frontriem ook erg gaaf. Alleen ehm tja... Je ziet er zo weinig van... :')
Afbeelding

MisticRider

Berichten: 2756
Geregistreerd: 06-03-09

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 10:30

Wat een leuk topic! Wat een prachtige pony's/combinaties komen er voorbij zeg!

Ik heb een 6 jarige NRPS er (idzard). Ik heb hem pas 3 maanden en hij is van verwaarloosd duf ponytje, naar stoere hengst, naar lieve ruin gegaan haha. Heb hem dus ook nog maar 2 maandjes ohz, en heeft vorige week voor het eerst in zijn leventje een bak gezien haha.

Het was eigenlijk de bedoeling opknappen, en dan een leuk huis je zoeken. Maar ben echt helemaal verlieft geworden op mijn knappe zoemmmmm haha. En hij doet het super leuk ohz, ook echt geen kleine pony gangetjes ofzo. Maar ik ben wel 170, en mijn knappe man is maar 135 (groeit nog wel wat, en is body aan het ontwikkelen) maar ben toch wel een beetje groot voor um. Hij sjouwt er zo mee weg, dat is het probleem zeker niet. Maar voor het plaatje is het toch een beetje vreemd.... Kom toch wel een stukje onder zijn buikje uit. En een Ctje starten bij de paarden, of dat nu wat is? Ik twijfel nogal!

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 10:45

Doe eens een foto dan MisticRider, anders hebben wij geen beeld natuurlijk :D
Ik vind het heel erg liggen aan hoe jij eruit ziet en hoe de pony eruit ziet!

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 10:50

MisticRider schreef:
Wat een leuk topic! Wat een prachtige pony's/combinaties komen er voorbij zeg!

Ik heb een 6 jarige NRPS er (idzard). Ik heb hem pas 3 maanden en hij is van verwaarloosd duf ponytje, naar stoere hengst, naar lieve ruin gegaan haha. Heb hem dus ook nog maar 2 maandjes ohz, en heeft vorige week voor het eerst in zijn leventje een bak gezien haha.

Het was eigenlijk de bedoeling opknappen, en dan een leuk huis je zoeken. Maar ben echt helemaal verlieft geworden op mijn knappe zoemmmmm haha. En hij doet het super leuk ohz, ook echt geen kleine pony gangetjes ofzo. Maar ik ben wel 170, en mijn knappe man is maar 135 (groeit nog wel wat, en is body aan het ontwikkelen) maar ben toch wel een beetje groot voor um. Hij sjouwt er zo mee weg, dat is het probleem zeker niet. Maar voor het plaatje is het toch een beetje vreemd.... Kom toch wel een stukje onder zijn buikje uit. En een Ctje starten bij de paarden, of dat nu wat is? Ik twijfel nogal!


Inderdaad Foto :D

MisticRider

Berichten: 2756
Geregistreerd: 06-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 10:51

Heb een filmpje, maar hoe kan ik die plaatsen?

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 10:52

MisticRider schreef:
Heb een filmpje, maar hoe kan ik die plaatsen?


Uploaden op Youtube? Maar kan ook via Tinypic.com dacht ik en vimeo (?)

Urielle

Berichten: 50068
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 10:52

Qua benen denk ik dan altijd: ze mekken wel over een plaatje lange ruiter op pony, maar dit dan?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Al die dressuurruiters zijn bijna lang, en dat is volgens mij alleen maar een voordeel.

MisticRider

Berichten: 2756
Geregistreerd: 06-03-09

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 11:00

Filmpje op tinypic is aan het uploaden :) !

Moet wel even zeggen dat ik op vhz zadeltje rijd met relatief korte beugels, omdat hij nog erg ongecontroleerd is (wat wil je met 8 weken ohz waarvan 1 ste keer in een rijbak). Dus wel kans dat als ik een dressuur zadeltje erop leg en mijn beugels mooi lang zet dat het heel anders toont...

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 11:28

Ik vind dat prima kunnen hoor Urielle die foto's!

Urielle

Berichten: 50068
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 11:35

Ik ook, daarom snap ik het verzet wat algemeen heerst niet zo tegen meiden die met hun voeten onder de pony uitsteken. Zolang het niet echt meelopen wordt, what's the problem?

Zelfs dit vond ik nog best kunnen:
http://i258.photobucket.com/albums/hh27 ... us2008.jpg
Die pony was 1.22 :+
(let niet op mijn verdwaasde blik, we hadden er net een flinke rit van 2 uur met de grote paarden mee en veel galopperen opzitten en dat was op zo'n kleintje toch wel heel anders)

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 11:39

Bokker die ook op die shet tussen de paarden rijd hier op een welsh hengstje

Afbeelding

Ze is net zo groot als mij, alleen heel stuk lichter denk ik zo. :)) maar als ik zo zie denk ik IK WIL OOK ZO KLEIN WELSHJE ERBIJ! <3 *stampt voet*

Hier op haar Shetje, L2 dacht ik tussen de paarden. Respect hoor!
Afbeelding