[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Paroeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 10:21

Hier ook iemand die gewoon met haar pony's tussen de paarden start (en nog wel twee arabiertjes). In de B zijn we zelfs Kringkampioen geworden. Nu start ik met allebei M2 en vorige week hadden we zelfs nog een 2de prijs! Dit kwam echt als een verassing want ik dacht vanaf de M2 zal het wel over zijn met de prijzen. We hebben behoorlijk veel prijzen gereden in alle klasses en ook echt dikke winstpunten tussen de paarden. Ik merk wel dat het nu in de M2 moeilijk wordt, maar dit komt meer vanwege het feit dat ze toch een wat langer achterbeen heeft en moeilijk vindt om gesloten en verzameld te blijven lopen. Er zullen altijd juryleden blijven die wel eens zeggen met een arabier (of een ander koudbloedig paardenras oid) lukt het toch niet, maar ik kom ze zelden tegen.

Daarnaast hobbel ik ook nog met mijn 4-jarige NRPS pony van 1.46m in de B rond maar die heeft nog teveel spanning om echt hoog te kunnen scoren. Tot nu toe heb ik ook niet echt het idee dat we werden afgestraft omdat ze maar een pony is. Ik ben me er wel bewust van dat ik een fout minder goed kan compenseren dat een prachtig bewegingsmonster die bijv. op de (uitgestrekte) gangen al gauw 8-en haalt. Maar hierdoor ben ik wel heel secuur op de afwerkingen in mijn proef en qua netheid scoren we ook hoog. Succes met je pony, gaat vast en zeker helemaal goed komen! :)

Lazize Arabians / Arabian Horse Weekend 26 en 27 mei 2018
RIP Riki's Shabri, ik zal je voor altijd missen :(

...and from the desert rose a mirage of beauty, The Arabian Horse

Paroeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:46

Heb je helemaal gelijk mee Urielle! Of je nou een gewoon paard hebt of een pony, tegen bewegingskanonnen rijden blijft altijd moeilijk (maar zie regelmatig dat dit toch vrij sensibele paarden zijn die fouten maken, en rijd ik ze er toch nog uit). Gisteren zijn we toch maar mooi eerste geworden in de M2! :D Mijn pony word nu sinds kort in de B gestart tussen de pony's, door een meisje van 11. Ik dacht ook dat ze hier wel soepeler gejureerd zou worden, maar dit is dus echt niet waar. Op gangen krijgt ze regelmatig 6-jes, terwijl ze gewoon goed loopt. Toen ik B met haar reed, haalde ik zelfs hogere punten en liep ze veel meer op de voorhand en galop vond ze nog echt heel moeilijk. We reden toen bijna altijd dik 2 winstpunten en werden zelfs kampioen. Wat er wel niet veranderd is in 4 jaar tijd :Y)

Paroeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 14:44

Jeetje cp112 dat meen je niet! Sommige ruiters... 8)7 Ik had dat ook een keer met mijn hengst die ik 4 jaar geleden uitbracht op de wedstrijden. Iemand gaat recht met zijn merrie voor zijn neus stilstaan. Toen ging meneer wel steil omhoog en ik gaf hem ook groot gelijk. Gelukkig kwam hij al brullend de baan binnen dus bleven de meeste wel aan de kant. Ik had er ook standaard een rood strikje in zijn staart maar daar houden sommige nog geen rekening mee.

En nu jullie het zo zeggen.... Over het algemeen valt het mee maar indd... sommige ruiters gaan echt niet aan de kant. Vooral als je met Z ruiters moet samen losrijden dus dat wordt straks al helemaal leuk in het Z :x

Vooral in de oude M2 proeven merkte ik wel dat wij het een stuk makkelijker hadden met scherpe wendingen. Daar haalden wij ook altijd goede punten op :P

Paroeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 15:01

Ik zal ook eens wat foto's plaatsen van mijn pony's :) Ik ben trouwens ong. 1.64m

4-jarige Kashmira, 1.46m, is nog echt een puppy en ik denk dat zij over 2 jaar alle kastelen eraf rijd (we zijn al een keer 4de geworden :P)
Afbeelding

Amira, 1.51m, foto is al wel 2 jaar oud ze loopt nu meer opgericht. Regelmatig prijs mee gereden en winstpunten van B - M1. We gaan nu starten in de M2. Ze heeft wel sneller de neiging om zich vast te zetten en kort te gaan lopen en dan merk je wel dat er jury's zijn die dit echt hard afstraffen (als ze dit dus ooit doet in een proef door spanning).
Afbeelding

En ons toppertje Ysabella, 1.54m. Ze is wat ruimer in de gangen en constanter in de aanleuning. Nu pas is ze ook sterk genoeg om opgericht te kunnen lopen al moet het nog wat beter. Over een paar weken gaan we Z1 starten. In iedere klasses ging ze meestal met de prijzen naar huis en eigenlijk altijd wel winstpunten gereden. Zelfs in de M2 hebben we gewonnen en in de B zijn we kringkampioen geworden.
Afbeelding

Iedereen met een pony dus gewoon lekker starten! Kan prima en het is zoveel leuker om dan de grotere eraf te rijden :D

Paroeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 13:50

lisannee93 schreef:
Haha moet ik me al aangesproken voelen als Z ruiter? :+ Maar het klopt wel inderdaad dat het vaak die ruiters zijn die een arrogant gezicht opzetten en gewoon doorkachelen. Ik heb inmiddels geleerd dat ook gewoon te doen oomdat ik anders nergens kom. Met het losrijden voor Z proeven heb je gewoonweg wat meer ruimte nodig, maar dat wil nog niet zeggen dat je geen rekening meer met elkaar kunt houden natuurlijk.
Ik merk overigens niet dat ik vaker van de sokken word gereden dan anderen.

Ja oke, paarden maken meer meters natuurlijk, dus een volte zal voor hun gevoelsmatig wat kleiner zijn, maar wat betreft verzameling maakt het toch echt niks uit. Er zit nog weleen verschil tussen een uit elkaar vallende pony die een volte 8 meter draait en een gesloten pony. Het draaien is inderdaad met een paard wat moeilijker, maar het basisprincipe is hetzelfde.
Ik vond wel de ring met mijn paard van 1,69 een heel stuk kleiner lijken, maar dat kan ook komen door haar niet werkende stuur zo af en toe. :p
Mijn pony is er een met paard-achtige gangen dus wat dat betreft heb ik niet eens zoveel voordeel.

Paroeska, leuke pony's en met jouw lengte staat het gewoon perfect. Waarschijnlijk zelfs mooier dan op een paard!

Haha nee hoor! M / Z ruiters onderling valt wel mee, maar de lagere ruiters rijden ze toch wel snel er vanaf. Maar sommige B/L ruiters snappen ook af en toe niet als je een zijgang in zet je niet zomaar snel van de hoefslag af kan.

Bedankt! :) Als ik ooit een paard zou willen (kleine kans) dan zal het ook echt een mooi fijn damespaardje worden. Zo'n grote joekel zal er echt niet uit zien bij mij en denk dat het ook moeilijk bij elkaar te rijden is met mijn korte beentjes :')

Wat een knapperd is het Shanna! Jij past er ook nog super op. Ik hoop hem toch nog eens in het echt te zien :)

Paroeska

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 13:58

Gaat hij naar de hengstenshowdag 2014? Dan hoop ik hem daar te zien en anders kan ik altijd eens langs komen :)

Paroeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 14:13

Annash schreef:
In principe wel. Aan de hand of onder het zadel weet ik nog niet, ligt een beetje aan mijn lijf. Toon hem het liefst onder het zadel omdat aan de hand zijn ding niet zo is, maar als mijn lijf niet meewerkt, wordt het toch aan de hand. Helaas pindakaas, dan maar een rondje stuiteren. :')

Ben benieuwd! Hopelijk kan je hem onder het zadel tonen, vind dat toch ook wel altijd het mooiste dan aan de hand.

Splinter; zo op de foto lijkt ze echt dik in de 1.60m! Wat een mooi paard heb je zeg :9

Paroeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 16:52

Ik heb ze ook allemaal zelf zadelmak gemaakt :) Weer even een ego post; met mijn pony toch maar mooi een 1e prijs met 205 punten weggekaapt in de M2! Binnenkort gaan we Z starten *\o/*

Paroeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:28

Bedankt iedereen :) Ik ben ook mega trots op Ysabella! En het is inderdaad heel leuk dat ik haar zelf van groen naar Z heb opgeleid.

Ik kan helaas de filmpjes niet zien Focussed. Kan je niet wat foto's van de pony posten?

En middendraf... een paard wat geen verruiming laat zien krijgt ook gewoon een 4 of 5 hoor. Sommige koudbloeden kunnen niet strekken, maar sommige paarden en pony's ook niet. Mijn jonge pony's kunnen zowieso nog niet strekken en Ysabella kon dat 3 jaar geleden ook niet. Het enige nadeel wat arabieren al snel hebben is dat ze de neiging heeft om ruim te gaan achter in de middendraf. De ene keer heb ik een 7, soms doet ze dit en dan krijg ik ook gewoon een 5.

Leuke pony's Ayasha! Zitten ook wel flink aan de maat zo te zien toch?

Paroeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:36

Dat had ik ze inderdaad niet gegeven! Dacht zeker toch wel dik in de 1.50m. Je past er nog prima op zo te zien!

Paroeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:42

Jammer! Had je pony graag willen zien :) Dankje! Leuk dat je een Dosator merrie hebt, mooie merrie is het.

Paroeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 17:07

Focussed schreef:
Paroeska schreef:
Jammer! Had je pony graag willen zien :) Dankje! Leuk dat je een Dosator merrie hebt, mooie merrie is het.

Dit is het beste foto van wat ik heb denk ik:
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 3227_n.jpg

Ook weer een deels Arabje, vader is Jaguar ox. :D

Ayasha: Wow ben je maar 1.52! Dat is wel handig idd, ziet er echt super uit zo op de pony's ! :D

Wauw mooie pony zeg!!! Daar kan je wel aan zien dat er arabisch bloed in zit.

Paroeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 14:59

Gast8253, ze ziet er echt niet uit als een uk :P Trakheners zijn ook mooie paarden.

Ik reed altijd al vrij veel buiten en we hadden een zandpad van 3 km lang, waar ze dus in volle rengalop overheen mochten. Als ze echt vervelend werden in de bak wist ik dat het weer zover was en als ze dan ff hun ei kwijt mochten op het zandpad, waren ze daarna ook weer een stuk relaxter. Heeeerlijk was dat! <3 Met onze jonkies wandelden we al heel veel dus toen ze uiteindelijk mee mochten op buitenrit was dit ook geen probleem. Nu zijn we verhuisd en zitten op 5 min lopen van een prachtig groot bos af. Iedere week gaan ze mee op buitenrit en vooral aan eentje merk ik dat ze ook rustiger in de bak is geworden. Af en toe mogen ze hier ook lekker een galop doen maar helaas geen zandpad van 3 km. Mijn 3 jarige heeft inmiddels haar eerste buitenritje ook gemaakt. Ze was super braaf! Als je wekelijks naar buiten kan, zal je paard ook braver zijn dan je af en toe gaat. Ik ben ook meer een bak persoon, gelukkig heb ik een paar kennissen die het heerlijk vinden om op zondag ochtend met mijn paardjes naar buiten te gaan :P

Paroeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 14:34

Toen ik 12 jaar was waren wij opzoek naar een nieuwe pony voor mij en dit werd Paroeska, mijn Arabisch volbloedmerrie. Wij waren direct verliefd op het ras en zijn zo ook de AV wereld ingerold. Uiteindelijk hebben we dus een merrieveulen uit Paroes gefokt, die als haar opvolgster zou dienen; onze 8 jarige Amira. En die moest natuurlijk ook een vriendinnetje hebben als veulentje en toen hebben we Ysabella (andere AV merrie) als veulen erbij gekocht. Ik heb hierdoor ook never nooit de behoefte gehad om een grotere te moeten kopen. Ook omdat we nog veel wonnen tijdens de wedstrijden. 5 jaar geleden ging Paroeska met pensioen en besloten we NRPS-ers te fokken met haar voor de verkoop, aangezien ik graag het gangwerk wat verbeterd zag. Alleen was ik ook meteen op hun zo verliefd en zag daar de perfecte dressuurpony's in, dat zij zijn gebleven. En wat de toekomst hiermee verder brengt dat zien we dan wel weer.

Wat mij zoveel in pony's aantrekt en vooral in die volbloedjes van mij; ze zijn gruwelijk slim! Ze zijn stront eigenwijs als ze geen zin hebben, ik kan met ze lezen en schrijven en het zijn echt een stel knuffelkonten met ieder een enorme eigen persoonlijkheid. Daarnaast vertrouw ik ze allemaal 100% en weet ik dat ze mij nooit bewust iets zullen aan doen. Als ik hun met respect behandel doen ze dat bij mij ook, en als ze ergens niet mee eens zijn laten ze dat direct merken :P Natuurlijk sta ik ook kwijlend langs de kant als er zo'n prachtig dressuurpaard loopt, maar als ze dan weer in verzet gaan ben ik ook zo blij met mijn pony die altijd voor mij door het vuur gaat. Wie weet, zal ik nog ooit een mooi dames paardje rijden maar deze zal ik zelf nooit aankopen.

Paroeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:17

Succes iedereen dit weekend! Wij gaan vanavond ons Z debuut maken :') We hebben van de week de proeven een keer geoefend in een 20x60m bak maar verder zijn we niet echt klaargestoomd voor het Z :P We zien wel hoe het gaat... hopelijk zit er een lieve jury :o

Vertel Nicole!!!

Ik heb ook al gehoord dat de inschrijvingen op de ponywedstrijden deze winter veel minder zijn. Bij de paarden merk ik het ook. Toen ik 3 jaar geleden in de B reed hadden we nog 2 ringen van min. 20 deelnemers. Ze hebben nu nog maar 1 ring... Het is ook vreselijk duur, benzine, inschrijfgeld, startkaart etc.. Laatst moest ik 12,50 per proef voor een M2 proef betalen :oo En dit was maar op een kleine wedstrijd, geen selectie oid! Ik snap dus best dat mensen kritischer aan het kijken zijn en dan maar liever wat langer doortrainen.

Paroeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:30

Nies_ schreef:
Precies, snap ik ook heel goed. Ik rij tegenwoordig ook maar 1 proef (of nu dan helemaal niet meer :') ), de 2e proef gaat sowieso meestal slechter omdat ik mijn concentratie niet meer bij elkaar krijg. Soms is het 8 euro per proef, zie niet in waarom een ander 12,50 moet vragen.

Succes met je debuut!

Bedankt! :) Nee die 12,50 snapte ik ook niet! We waren maar met vier ruiters en toen ik won kreeg ik 20 euro. Hier is het ook vaak 8-10 euro. Meestal gaat mijn 2de proef juist beter. Vaak omdat ik in de 1e nog iets afwachtend ben en in de 2de weer ga rijden en mezelf een schop onder me kont geef (gelukkig is het al goed verbeterd :P). In de M2 vond ik de 2e proef ook veel fijner en moest hier ook echt op scoren van mezelf. Nu met de Z proeven vind ik de 1e eik fijner, dus dat word nog wat vanavond :P

Ik ben blij als ik straks ff geen wedstrijden meer heb juist haha :P

Paroeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 15:13

Ysabella is deze week al volgestopt met haver in de hoop dat ze vanavond denkt laten we eens gaan knallen :P Bij ons is het allebei afhankelijk van hoe we ons voelen. Als we allebei fit zijn, elkaar goed aanvoelen en er zin in hebben dan zetten we zeer goede proeven neer. Maar dat is op elke wedstrijd en bij iedereen, je moet maar net in vorm zijn voor de top resultaten. Als je in de B strak op de letters kunt rijden, niet rond gaat crossen in een te hoog tempo, en nette overgangen laat zien met een constante aanleuning scoor je zeker wel goed. En probeer jezelf niet op te gaan fokken, dan ga je alleen maar gespannen rijden.

Lieskehh, degene die bij mij ook alles eng vonden kwam ik juist rustig in stap binnen zodat ze niet meteen overdondert werden. Met de jonkies kom ik zo nog steeds binnen, maar dat is ook omdat ze binnenbeen nog niet snappen. Het enige wat helpt is kilometers maken en blijven trainen. Mijn 8-jarige deed dit tot vorig jaar nog steeds (waren we M1), nu ze een jaar rust heeft gehad zijn we voor de grap weer gestart en tot mijn verbazing is ze geen 1x geschrokken. Hopelijk blijft het zo en komt het puur omdat ze nu wat ouder is. Maar goed haar moeder was 16 en met drie wedstrijden in 1 weekend presteerde ze het nog om mij alle hoeken te laten zien in de derde wedstrijd omdat ze het zo spannend vond -O- En daar reed ik dan M2/Z1 mee.... Het ligt echt aan het karakter en je kan hem ook nog altijd een soort Bach Rescue geven dat ze wat eerder ontspannen.

Hmm.. Hulten zeg je?? Hebben ze daar ook Z wedstrijden?? ;) Hier in de buurt zitten ook wel wat sinterklazen maar die moet je maar net treffen.

Paroeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 15:16

lieskehh schreef:
Sorry, zal wat meer leestekens gebruiken wat makkelijker misschien :D
zit op mijn werk vandaar dat ik even gauw wat typ ..

Nouja bedoelde meer of je het raar vind als ik de proef binnen zou komen en als die iets eng vind er even flink de stelling op zet zodat die zeker die hoek in moet :j, k heb tot nu toe namelijk elke keer nog lief tegen hem gedaan maar hij pakt mij, elk rondje er keihard mee terug en gaat of op de noodrem en rent erlangs dus dat belonen heeft dan niks geholpen!.

Eerlijk gezegd denk ik liever dat een jury ziet dat jij hem in het begin ff aanpakt zodat je laat zien dat je echt aan het rijden bent. Als hij daarna wel weer goed doorloopt heb je al genoeg gewonnen toch? Ik riskeer liever 1 5 in het begin dan dat we constant op een punt aan het kl*te zijn en daar onvoldoendes voor krijg omdat ik mijn paard niet streng genoeg aanpak in het begin. Ik zou zeggen probeer het gewoon, het klinkt nu alsof hij je een beetje in de maling neemt omdat hij weet dat je in de proef niks durft.

Tips van Annash zijn ook heel goed!

Paroeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 18:27

Op wat kleine onwennigheid foutjes na ben ik tevreden over ons Z debuut :) Helaas geen winstpunten, ze had wat last van spierpijn en vooral de 2de proef waren we allebei moe. Ze heeft super haar best gedaan, volgende week mogen we weer!

Ik heb tot nu toe alle klasses t/m de 30 punten uitgereden eigenlijk haha. Behalve de M2 dan maar als Ysabella nu geen nieuwe ruiter had, waren we nu pas naar de M2 gegaan en volgend jaar pas Z1.

L1 vond ik niet heel verschillend vanaf de B. Ze willen de impuls wel iets beter zien en dat je netter je proeven af kan werken geloof ik. Verkeerd rijden is in de B en L1 gewoon -2 :P

Knetterhard; je kan hem indd zo'n patroon scheren dat je van die strepen hebt bij de hals, onderkant buik en lies zeg maar.

Paroeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 13:48

mooney schreef:
@Paroeska: Fijn dat het goed ging! Even een beetje random, maar ik keek net in je profiel. Heb jij niet eens een topic gepost met foto's van je stammerrie en dan haar nakomelingen? Dat vond ik zo gaaf toen. Aansprekende dieren heb je.

Ja klopt! Dat is dit topic: [ITP] One big happy family! Lazize Arabians by Lieke van den Oord! Bedankt :) Ik ben ook super blij met ze! Helaas is haar 2 jarige dochter een maand geleden naar Frankrijk verkocht, maar ze krijgt er een super leven. Ik ben nu dus extra blij met de foto's! Allemaal zullen ze in de dressuurring verschijnen haha!

Bedankt iedereen :) En inderdaad... we hebben er veel van geleerd en weten waar we weer extra op moeten trainen deze week. De bak was ook nog eens wit dus toen was het helemaal van woow.... hoe ga ik deze 60m ooit overleven -O-

Jammer Sjolvir van je punten! Verstandig dat je wacht. Taktfouten in de M2 worden echt mega streng afgestraft.

De mijne waren trouwens nog maar 4 toen ik met wedstrijden begon. Ik vond het niet fair om ze al Z te moeten trainen op 6 jarige leeftijd. Ik heb lekker rustig aan ieder jaar over 1 klasse gedaan want verkopen wil ik ze toch niet en in het Z blijven hangen als ze nog jong zijn vond ik ook niks. Dan maar lekker punten rijden en ze ook echt goed voorbereiden op de volgende klasse :) In het winterseizoen kregen ze vaak een paar maandjes rust dus ik reed ook echt niet het hele jaar wedstrijden rond en dan 2x per maand weg. Annash, die insteek heb ik ook een beetje. Bij de jonkies boeien de punten mij nog niks aangezien ik ze thuis vaak ook niet op B winstpuntwaardig niveau heb. Ze gaan al vroeg mee voor de ervaring en kilometers en die punten komen wel. De ene verklaart me voor gek maar als ze thuis goed lopen ga je toch al gauw met een andere insteek op wedstrijd vind ik en zet je er toch net wat meer druk op.

Paroeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 17:55

Gefeliciteerd Astrid!! *\o/*

Beterschap Gast8253 :(:) Balen dat je daardoor je wedstrijd hebt moeten afzeggen. Het griep virus heerst weer, ik heb er ook al een week last van ;(

Paroeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 12:39

Gefeliciteerd Ayasha!! Dat vind ik ook altijd het leukste van winnen. De mensen die dan zo'n stomme opmerking hebben gemaakt wat kom jij hier doen met je pony, er gewoon dik afrijden haha! Vrijdag kreeg ik trouwens wel leuke opmerkingen en de vraag is het een arabiertje? De jury zei zelfs je hebt een leuke aansprekende pony. Achter mijn rug om zullen er zeker ook wel neerbuigende opmerkingen zijn geweest maar die krijg je met een ander ras ook of een lelijk paard oid ook. Afgunst noemen we het maar :Y)

Ik heb ook alleen maar merries en rijd ook heel graag met hengsten. Het makkelijke van merries vind ik dan weer die kan je tenminste gewoon samen laden, hoeft niet telkens rekening te houden als er andere paarden in de buurt komen etc. Hun hormoon wisselingen neem ik maar voor lief. Ik weet hoe ze zich dan voelen op die momenten haha ;) Een ruin heb ik nog nooit gehad, puur omdat het mij niet aantrekt :)

Ayasha, hoe zit het nou precies met vliegennetjes in Belgie? Ik heb namelijk best vaak bijv. binnen moeten losrijden of de proef binnen moeten starten en had dan ook een vliegennetje op. Is de regel anders seizoensgebonden en over welke datum gaat dit?

Paroeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 12:51

Hoe heb jij dat geleerd en ook met een merrie? Mijn 3-jarige hengst komt deze of volgende week naar huis en ik zou hem dus heel graag samen met een merrie mee op wedstrijd willen nemen. We hebben wel een hengstenrek in de trailer (voor mijn merrie die buurvrouw altijd lastig valt :o ) en ik had al bedacht om hier iets van een hoes oid omheen te maken. Wij zetten de paarden voorin de trailer vast zeg maar zodat ze nog hooi kunnen eten, daarom hebben ze nog best veel ruimte. Ze staan niet aan de zijkant vast of tussen 2 touwen.
Zijn jullie er de eerste keren ook bij blijven staan tijdens de rit?

Paroeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 12:54

Hier in NL is het verboden om te longeren in de losrijbak. Gelukkig, dat is echt levensgevaarlijk!

Volgens mij rijd ik volgens de VLP regels en het seizoen loopt gelukkig ook van april - oktober. Kwam er ook al achter dat alleen witte dekjes mogen. Hier in NL rijd ik wel eens met een donkerblauw of zwart dekje.

Bedankt voor de tip cp112. Dat word dus maar gewoon een kwestie van proberen en thuis al goed opvoeden.

Paroeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 13:05

Dat klopt Ayasha... het waren waarschijnlijk de zenuwen haha ;)

We hebben gelukkig ook een camera. Dan gaan we het op die manier oefenen. Ik heb geen idee hoe hengst hij is. Waar hij nu staat zeggen ze dat hij totaal niet hengst is dus dat hoop ik maar. Het zal geen dekhengst worden de komende jaren, eerst maar eens kijken wat voor kwaliteit hij heeft. Mocht hij echt vervelend worden heb ik al besloten om hem te castreren. Bij mijn veulens die de eerste keer op de trailer gingen bleef ik er trouwens altijd bij staan :o