Hoezo de 'L' van Levenslang??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Hoezo de 'L' van Levenslang??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-02 08:37

Achetr deze kop hoort eigenlijk een vreselijk brede grijns Haha!
Kheb jullie 2 weken geleden al verteld over mijn topknol die in onze 2e L-2 proef 1e en 2e werd….gister waren we 2 en 3 en nu hebben we de punten voor t M. Ik kan het nog steeds niet geloven, dacht toch wel even in de L te blijven hangen, die heeft niets voor niet de bijnaam van ‘levenslang’…maar in 11 wedstrijden zijn we door de B en de L gestoomd, en de L2 was onze beste klasse qua prijzen en punten.

Heb nu wel een beetje de bibbers voor de M, man wat zitten daar ineens heftige dingen in! Uitgestrekte stap, volte 10 m galop, contragalop, schouderbinnenwaarts, wending om de achterhand…. Verward Verward Misschien dat het voor ons nu de M van ‘Mot je maar niet zo snel gaan’ wordt en we eeuwig in de 140’ers blijven hangen? Knipoog

Heb geprobeerd mijn topknol in profiel te gooien, hoop dat t heeft gewerkt…

Mar_Nimbus

Berichten: 4777
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 10:17

ook ik ben als een razende door de B en de L gegaan en ben vorige week voor de eerste keer in het M1 gestart. de M1 valt allemaal best nog wel mee hoor. In de M2 wordt het een stuk moeilijker.
Ik was ook voor het eerst op een buuitenterrein met allemaal toestanden er omheen. Mijn paard is van zichzelf al heel kijkerig en schrikkerig en gaat bij het minste geringste op zijn achterbenen staan.
Al met al bleef hij braaf maar wel heeeeeel kijkerig totdat hij de ring in ging. Hij blies zich op en werd een heel stuk groter dan hij al is en hjij is al 1.75.
Net een muur waar je tegenaan rijd. We hadden 148 en 147 punten hihi.
Niet veel als je steeds 1 of 2 winstpunten gewend bent.
Maar voor mijn oefeningen had ik goede cijfers zoals een 6 en een 7.
Zorg wel voor en voorlezer die begrijpt wat ze leest want die van mij zei op de helft van mijn 2e proef doodleuk: nu snap ik het even niet meer, waarop ik natuurlijk verkeerd reed. Stom want ik had mijn proef moeten kennen. Door de wind hoorde ik het een keer nie goed en reed een rondje extra. Resultaat 2e proef 147 - 6.
Maar de M1 is me best wel meegevallen.
Zet hem op in je volgende wedstrijd.

groetjes marianne

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 13:20

Hihi, leuk zo'n voorlezer! Kentie de onderdelen wel?!!

Mar_Nimbus

Berichten: 4777
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 13:43

ze rijd zelf in de L en dit had ze al eens eerder voorgelezen zei ze.
ik moest in galop K X A dus een stukje contragalop en daar snapte ze dus helemaal niks van.

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-02 13:47

Ben erg benieuwd hoe alles me vergaat...de voorlezer zal niet het grootste struikelblok zijn denk ik... Haha! Gaaaap

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 13:53

gijs schreef:
Mijn paard is van zichzelf al heel kijkerig en schrikkerig en gaat bij het minste geringste op zijn achterbenen staan.


Nou ja, je hebt het in ieder geval geprobeerd.. Tja Nimbus is een beetje ernstig ondeugend..

Wie las er voor bij jou?

cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 22:02

ik ging heel snel door de b de l ging erg moeizaam en ineens stroomde de punten binnen het M vond ik het leukste heel erg afwisslend en leuke dingen erin

Mar_Nimbus

Berichten: 4777
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 23:10

hallo tallie

judith blaak las voor, die meestal op icor rijd, dat manege paard.
had ik niet van verwacht dat ze in de war zou raken hoor.
maar nimbus heeft zich goed gedragen. niet gesteigerd in ieder geval.
ik zit trouwens op dit moment in spanje, lekker warm hoor.
patty zwang doet nimbus voor me.

groetjes marianne

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 09:12

ik heb best lang over de B gedaan, maar de L ben ik ook zo uitgevlogen. ksnapte er nix van. Ik d8 als ik al lang over de B doe zal ik al wel helemaal lang over de L doen, maar niet duzzz. Maar ik vin ut nie erg hoor, nou zaterdag mijn eerste M wedstrijd. Spannund!!!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 10:29

Mjn beste vriendin is ook heel snel met haar lompe pony tussen de paarden door de B en L1 gesjeest,Maar nu in de L2 gaat t al wat moeilijker terwijl dat toch niet veel van elkaar verschilt,maar je merkt nu toch wel dat ze echt de gangen moet tonenn alas een paard maar dat gaat niet zo goed.B.v bij de middndraf staat altijd 'moet meer' maar die pony kan niet meer die gaat nu all voor haar doen helemaal voluit.Ze gaat nu dit jaar afmaken met de pony en dan gaat ze met mijn paard beginnen want die voelt alles beter aan en kan het beter.

Fuurtje

Berichten: 52
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 12:07

de M1 is makkelijk hoor alleen moet je die denk ik wel uitrijden dus niet met 5 wp's overwant dan rijd je jezelf in de problemen gok ik ik heb zelf een pony waar ik 7 keer mee ben gestart en ik heb nu 2wp's in de L2 (ik ben in de B gestart) en ik ben al heel lang bezig met de M1 oefeningen maar dat kan die van mij in ieder geval wel aan, tot nu toe en het zal jou ook wel lukken veel succes in ieder geval

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 17:50

Heyy

ik vind de M1 net zo makkelijk als de L2 alleen er word iets strenger gepunt, je hebt snel een 3 te pakke! Als je pony niet van wijken houd, is het iig een goede oplossing!

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 21:23

toevallig had ik laatst en gesprekje met een jurylid over dit onderwerp. Deze wist te vertellen dat tegenwoordig de L voor levenslang niet echt meer opgaat omdat het paardenmateriaal enorm verbeterd is. Helaas komen nu erg veel ruiters in de M in de problemen en wordt het nu dus niet de L van levenslang maar de M van Moeizaam.

Volgens deze meneer zijn er echt heeeel veeeeel mensen die niet boven de 150 punten uitkomen in het M en er heeeeel erg lang over doen om die M uit te komen. Hij vind dat je beter wat langer kunt oefenen thuis en niet meteen de L uitgaan als je aan de minimum aantal punten zit.

Uiteraard is het voor iedereen ter eigen beoordeling of hij/zij toe is aan de M, maar er zit vast wel een kern van waarheid in wat deze meneer te zeggen had. Hij zit tenslotte bijna wekelijks te jureren en komt deze mensen tegen.

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-02 09:48

Mee eens maar in de L2 ben ik in 3 wedstrijden 1 x 1ste, 2 x 2de, 1 x 3de en 1 x 4de en 5de geworden....tja, dan wil ik die M wel proeven! En als ik dan niet boven de 150 uitkom ben ik wel een ervaring rijker! Heb ik liever dan nog een keer makkelijk punten halen.

Ben wel ontzettend benieuwd hoe het gaat!

Mar_Nimbus

Berichten: 4777
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 09:54

ben ik het helemaal mee eens lot.
ook ik was in 2 wedstrijden door de L2 heen
4 proeven 4x eerste en zelfs 1x 2 winstpunten in 1 proef
mijn paard loopt de L2 oefeningen op zijn sloffen
dus ook ik ben doorgegaan naar de M1 en had inderdaad punten onder de 150 maar dat hindert niet want je leert toch van het kritiek dat je krijgt op je protocol
ik vind blijven hangen dan ook niet eerlijk tegenover andere ruiters.
zoals ik al schreef heb ik voor het eerst M1 gestart op het buitenterrein en was nimbus heeeeel sterk en kijkerig.
6 oktober hebben we binnenwedstrijd en als hij dan zo loopt zoals hij binnen met trainen doet lijkt het me sterk dat we weer onder de 150 punten komen
het is maar net hoe je je opstelt. mijn motto is doorgaan en niet bang zijn om een keer flink op je bek te gaan.
zelfs mijn instructrice was dik tevreden met mijn punten.

groetjes marianne

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 11:50

Nou blijkbaar doe ik het dan helemaal anders, maar bij mij staat de L wel voor levenslang. Ik heb nu 1 winstpunt en ik ben al vier keer in de L1 gestart. Ja het boeit mij niet hoor, ik ga gewoon lekker verder. En ik zie wel waarneer ik verder kan naar het L2.