[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:43

Ik kan alleen een HK topic vinden, en ik zocht eigenlijk naar een meer informatief topic over dit onderwerp... Dus vandaar, een nieuw topic :D

Ik zit er aan te denken om te gaan starten met een pony die ik bijrij. Altijd al wedstrijd ambities gehad, helaas door verschillende medische redenen bij mijn eigen pony er nooit van gekomen. Met dit paard voelt rijden zo goed aan, dat het me leuk lijkt vanaf 2014 eens zo nu en dan te starten.

We starten dus gewoon vanaf de B. Het gaat om een grote E-pony.

Wie o wie heeft ervaringen met starten van een pony tussen de paarden in de dressuur :D

Alle tips, truuks, leuke verhalen, stomme verhalen en de rest wat je kwijt wilt hierover is welkom. Wat zijn de voordelen, wat zijn de nadelen? Waar moet je extra op letten?

En heb je een leuke foto van de pony waar mee gestart wordt tussen de paarden :D :D ?

Dit is de witte prins waar ik mijn bips op neervlei :D :D
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Martine op 15-09-14 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: HK tag toegevoegd

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:49

kleinvosje schreef:
Als jurylid wil ik meteen al het vooroordeel ontkrachten dat je met een pony tussen de paarden harder je best moet doen om punten te rijden. Als je goed rijdt, krijg je punten, of het nou een pony of een paard is.


+:)+ +:)+ Dat is in ieder geval goed om te horen!

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:07

Kijk, dat zijn nou berichten waar ik vrolijk van word :D

Volgens sommige doemdenkers moet je namelijk maar helemaal niet starten met een pony omdat je nog net niet alleen maar verlies zou rijden :')

Fijn om te horen dat de realiteit anders ligt!!!

Nog even de puntjes op de i gaan zetten en dan moet het goed komen :D

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:59

Kelly_Taco schreef:
Ik heb met 2 fjorden bij de paarden gestart, respectievelijk Z2 en Z1.

Eigenlijk eerder soms het idee gehad dat ik meer punten kreeg vanwege het schattigheidsgehalte ofzo haha



:D :D hahahaha :))

Nou ik heb nu gewoon al helemaal zin om te starten :') Nog even dooroefenen tot volgend jaar... Dan knallen in de B :D :D

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 21:12

Sjolvir schreef:
lailapri schreef:
Dat is idd wel een nadeel, ik ben best lang, zou dit aftrek kunnen geven, of alleen als je de pony ermee stoort?
http://www.youtube.com/watch?v=W91gD8Jipv8



Voor die laarzen in dat filmpje, krijg je wel aftrek :D :+ .


_/-\o_ _/-\o_

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 19:32

Netje schreef:
Mijn dochter Sara start met Luca tussen de paarden. Geen probleem hoor. Ze is pas een paar keer gestart en heeft inmiddels bijna de punten voor L2, maar gewoon niet genoeg tijd om op wedstrijd te gaan door haar studie. Inmiddels is hij nl. al veel verder klaar :D


[ Afbeelding ]


Haar instructrice rijdt met haar pony tussen de paarden en heeft inmiddels al mooie punten gehaald in de Intermediair I *\o/* *\o/*



Luca <3 Blijf ik zo'n gave bok vinden :D

En Special van Nicole natuurlijk ook.... <3


Leuk om ieders verhalen te horen!!!!
Over wedstrijdoutfit: Ik zou graag in het donkerblauw starten. Donkerblauw jasje, donkerblauwe CO cap, donkerblauw dekje, zwart tuig en zwarte laarzen.

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 20:00

Mooie combi met dat bruin Suus, staat goed bij je pony!

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 20:09

_O- Zeg doe mij ook effe een stekkie van die geldboom Nicole :))

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 20:23

Hè balen hihihi. Ik doe het ook wel allemaal redelijk "budget"....

Om een idee te geven, dit is mijn jasje. (o.a.) Gekregen als betaling in natura, was origineel €160:
Afbeelding

Kentucky witte rijbroek..... Van €180 voor €35,- in de sale :=


En al een vereniging gevonden die maar €10,- per jaar kost.... :') :')

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 21:03

Urielle schreef:
Ik ben van bruin/offwhite teruggegaan naar zwart/wit (ik had voor elk paard een aparte set maar die goede tijden zijn voorbij helaas) en heb gewoon een regulier colbertje verbouwd, biesjes aangenaaid etc. Kostte me 30 Euro en een beetje tijd :=
Mijn witte rijbroek is van EJ uit een aanbieding of met stickers ofzo.
Momenteel rij ik met kunstleren rijlaarzen (Horka Donna) maar daarvoor moeten weer Lipica's komen, alleen nu echt even ontzettend geen geld voor.



Ben wel héééél benieuwd naar je zelfverbouwde jasje!! Mijn vriend vroeg zich ook al af of we niet voor €50,- een jasje konden kopen bij de Zara :))

Ik heb nu nog oude Petrie's waar ik gewoon mee rij (7 jaar oud en destijds al tweedehands overgekocht, en wel echt aardig afgereden) en heb een paar leren Mondoni laarzen gekocht voor de net (€125,- met korting).

Gaaf jasje Annash, heel apart met die paarse rand!!

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 21:44

Annash schreef:
De truc is om een jasje te kopen dat níet boven je billen valt - dan krijg je inderdaad wel een groot achterwerk / of het wordt benadrukt. Die van mij valt halverwege. Er overheen is te lang, erboven is te kort. Ligt natuurlijk ook een beetje aan je eigen postuur (zoals je kunt zien heb ik weinig taille), maar halverwege je billen is vaak een goede graadmeter!


Wow, wist niet dat hier hele theorieën over zijn. Ik heb maar wat uitgezocht, wel een lang jasje, valt erg slank. (Scheelt, heb maat 34-36 en aardig taille, dus als er enige snit in het jasje zit valt het al snel mooi).

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 13:01

__Astrid schreef:
Zal ik mijn knapperd dan ook maar even showen? :+
[ Afbeelding ]


Wat een schatje!


MisticRider: Ik denk dat je lengte nu vooral geaccentueerd wordt doordat je pony vrij smal gebouwd is! Ben wel benieuwd als hij wat verder in de opleiding is, hoe jullie er dan uitzien!

Hoe passen wij bij elkaar? Ik ben 1.69m en rond de 58 kg, hij is 1.56 geloof ik. Beugels mogen nog wel een gat langer, maar op dit moment vind ik de extra steun nog wel prettig.
(Grappig is dat ik mezelf vééél groter vind lijken op mijn eigen pony, maar die is maar 4 cm kleiner: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 6345_n.jpg)
Afbeelding

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 17:03

Urielle schreef:
Focussed, is gewoon een mooie combi, niets op aan te merken!


Bedankt!!!
Wat een leuke stippel! Vind jullie leuk bij elkaar passen hoor!


cp112: Wow 1.80 zou je echt niet zeggen. Past volgens mij heel netjes op die Tink :j

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:28

Wauw, die galopfoto <3 Gaaf paard!
Heb niet het idee dat je je paard stoort door je lengte! Je hebt vooral een lang bovenlijf, dus volgens mij valt het hartstikke mee :j

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 15:18

Splinter schreef:
Talindos schreef:
Zijn hier ook mensen met paardgefokte pony's?


Jeps hiero!
[ Afbeelding ]

Al is ze al een tijd niet gemeten, mss is ze stiekem nu net paard :j

Ik ben 1.68




<3 :~ Die mag zo hier worden afgeleverd, hoeft geen strikje om hoor :D :D

Annash: Dylano mag er zeker wezen zeg :~ Ben gek op palomino!

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 15:20

Ayasha schreef:
Ik mag me hier denk ik ook melden... beide paarden zijn in Nederland "pony's".. :)
En de toekomstige topper zou ook niet boven de 1.56 mogen uit komen.. (hoop ik :') )


Welkom!




Over het inrijden met z'n allen in de bak, dat lijkt mij nog echt onwijs pittig.
Ik vind het al moeilijk als ik met 1 iemand anders in de bak moet rijden. Kan echt helemaal opgaan in m'n eigen rijden namelijk. Vroeger wel vaker met meerdere ruiters (4 a 5) in 1 grote bak gereden, maar dat vond ik toch best moeilijk.

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 15:29

Ayasha schreef:
Hmm heb ik eigenlijk nooit last van... Behalve als er iemand bij in de bak zit die idd zo gefocussed is op zichzelf dat ie naar niks kijkt... na 2x die van mij op de rem te moeten trekken wil ik dan wel eens vragen of ze aub een beetje rond zich zouden willen kijken... :o Dat de handrem goed geïnstalleerd is betekent nog niet dat ik 'm graag gebruik.


:= Zo iemand ben ik dus.
Ik kan echt helemaal blind en doof zijn als ik op een paard zit. Best onhandig :') Ik probeer er wel goed op te oefenen, maar het blijft lastig haha.


Nies_: _O- Ik vind het ook best aso om les te nemen op het inrijdterrein....
Kijk, stel je instructeur is mee en die geeft via een oortje wat tips ofzo, prima. Maar heel die baan door blèhren en je van hot naar her laten racen is denk ik vrij vervelend voor de rest van de bakgebruikers :=
Laatst bijgewerkt door Odysseus op 01-11-13 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 15:31

My gokd, 15-20 man.... Ik ga wel alvast screenen op wedstrijden waar weinig mensen komen _O- _O-

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 15:41

Faline schreef:
Ik heb met 2 pony's tussen de paarden M gereden. Goldy van 143 en haar dochter van 148, beide palomino's. Goldy heb ik helaas mee moeten stoppen vanwege een chronische peesblessure, we waren toen al Z klaar.. Blijft eeuwig zonde, ondanks haar kleine maatje kon ze wel behoorlijk bewegen, was ook lekker fel onder het zadel :D Ben al meer dan eens door omstanders aangesproken met de vraag of ze niet te koop was :+
Tussendoor ben ik nog kort gestart met mijn hengst van 153, toonde wat kleiner omdat ie wat ranker was (arab bloed he).
Heb me op mijn poownies nog nooit echt benadeeld gevoeld tov de paarden. Vind het wel een leuke uitdaging altijd met de kleintjes tegen die groten haha
In 2014 is het tijd voor mijn nieuwste palomino troef :D Die is nu net 4 en 155cm.



Leuk!!!! Ben wel benieuwd naar wat mooie foto's onder het zadel :D

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:39

Paroeska schreef:
Ik heb ze ook allemaal zelf zadelmak gemaakt :) Weer even een ego post; met mijn pony toch maar mooi een 1e prijs met 205 punten weggekaapt in de M2! Binnenkort gaan we Z starten *\o/*


Gefeliciteerd, super goed!!!!!!! +:)+ +:)+ +:)+

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:09

De pony die ik rijd kan onwijs goed verruimen en strekken waarbij hij het been echt naar voor en omhoog brengt, met een lekker knietje erin, ik kan het er alleen nog niet echt uitrijden. :+ Maar we zijn dan ook pas 1,5e maand een combinatie, dus dat komt vast goed.

We zijn nu gewoon nog hartstikke hard aan het oefenen met de basis goed krijgen. Ik ben nu al onwijs blij als ik recht een wending uit kom. Hij is onwijs gevoelig dus al snel gaan we de eerste paar passen per ongeluk appuyerend. (Hij kan alles t/m Grand Prix namelijk, en ik zelf heb net kaas gegeten van schouderbinnenwaarts en een keertwendig :+ . Dus soms druk ik perongeluk op de verkeerde knoppen).


Heb wel twee kleine stukjes film voor als jullie het leuk vinden (hoop dat ze het zo doen):
http://distilleryimage9.s3.amazonaws.co ... 37_101.mp4
http://distilleryimage2.s3.amazonaws.co ... c5_101.mp4



Balen _RobinA_!!!! Toch een nadeel van een jurysport, is nooit 100% objectief.

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:32

Bedankt allemaal ! :D Erg leuk om te horen.

Urielle: Ja zeker, ben ook onwijs blij met deze kans. Het is wel erg wennen, alsof ik jaren een "Fiat Panda" heb gereden, en nu een Ferrari. :D
Hij heeft met zijn eigenaresse ZZ-Licht tussen de paarden gelopen, dus ik twijfel er niet aan dat hij het kan. Of ik het kan wordt een ander verhaal haha. Maar we gaan het gewoon proberen :j :j

Ambre: Ik hoop het!! :D

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:46


Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 23:19

Bedankt voor de leuke complimentjes, word er verlegen van!!

Wordt nog wel een uitdaging, netjes rijden. Ik rijd voor m'n gevoel snel rommelig zeker onder spanning.... Maar dat wordt gewoon lekker veel oefenen.... Komt 't hopelijk van zelf goed :=

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:38

Paroeska: Heb helaas niet echt goede foto's. Laat m'n vriend namelijk als hij mee is alleen filmen, als hij fotografeert dan zijn het allemaal van die duikboot momenten _O-
Mooi stel paarden heb je trouwens, Ysabella doet me heel erg denken aan mijn eigen merrie! Die is alleen geen volbloed, maar 75% (ingeschreven bij NRPS).

Pretty Woman maar 1.52, dat zou ik idd ook niet zeggen!!! Ze oogt echt groot! Je past ook nog super netjes op allebei!!


knetterhard: Wat een mooie haflinger zeg! Wauw!

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers